بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی

بامداد  برزویه
بامداد برزویه
15 دقیقه
مطالب خواندنی
بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی
بامداد  برزویه
بامداد برزویه
15 دقیقه
51
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

آیا کلمات انگلیسی به‌سرعت فراموش‌تان می‌شود؟ سخت‌ترین بخش آموزش زبان، یادگیری و به‌خاطر سپردن واژگان است. نداشتن دایرۀ لغات وسیع باعث می‌شود که در مکالمه به زحمت بیفتید. موثرترین روش یادگیری زبان این است که خود را در محیط آن قرار بدهید، اما به جز این چه روش‌های دیگری برای یادگیری موثر لغات وجود دارد؟

در این مقاله بهترین روش‌‌های یادگیری زبان انگلیسی را مرور می‌کنیم:

• اهمیت یادگیری لغات انگلیسی
• بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی
• بهترین زمان مرور لغات
• یادگیری لغات انگلیسی با انیمیشن، فیلم و سریال
• بهترین کتاب‌ها برای یادگیری لغات و اصطلاحات
• یادگیری لغات انگلیسی چقدر زمان می‌برد؟
• دو تکنیک ساده برای آموزش سریع زبان

وقتی پای یادگیری یک زبان خارجی مثل انگلیسی به میان می‌آید بسیاری در کلاس‌های مختلف زبان انگلیسی ثبت‌نام می‌کنند و ساعت‌ها تمرین‌های گرامری انجام می‌دهند و دست به هر کاری می‌زنند. با این‌حال بسیاری از مردم متوجه نیستند یا فراموش می‌کنند که یادگیری واژگان به اندازۀ یادگیری گرامر اهمیت دارد و می‌تواند در یادگیری یک زبان خارجی مثل انگلیسی بسیار تأثیرگذار باشد. در ادامه با ما همراه شوید تا روش‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی را با هم یاد بگیریم. در انتها چند کتاب خوب که برای یادگیری لغات انگلیسی به دردتان می‌خورد به شما معرفی می‌کنیم.
 واژگان انگلیسی

اهمیت یادگیری لغات انگلیسی

واژگان اساس همۀ زبان‌ها هستند. شما با یادگیری واژگان می‌توانید افکار، ایده‌ها و اطلاعات‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. حتی اگر انگلیسی و دستور زبانش را به درستی بلد نباشید باز هم با دانستن لغات می‌توانید با دیگران به صورت دست و پا شکسته ارتباط برقرار کنید. 

البته یاد گرفتن دستور زبان به اندازۀ واژگان مهم است اما در ابتدای کار دایرۀ لغات بسیار گسترده حتماً بسیار به دردتان خواهد خورد. اگر هنوز کاملاً متقاعد نشده‌اید به این فکر کنید که کودکان چگونه زبان را یاد می‌‌گیرند. کودکان قبل از این‌که ساختارهای پیچیده یا حتی دستور زبان را یاد بگیرند کلماتی ساده مثل «اردک»، «توپ» و «عروسک»‌ را به زبان می‌آورند و معمولاً می‌توانند با همین واژگان منظورشان را برسانند.

دانش واژگان شاید مهم‌ترین عامل در درک مطلب چه برای افراد بومی و چه غیربومی باشد. مثلا اگر به خواندن کتابی بنشینید و لغات زیادی بلد نباشید برای درک معنای متن دچار مشکل خواهید شد. ممکن است مجبور شوید برای پیدا کردن معنای کلمات بارها و بارها به فرهنگ لغت مراجعه کنید و یا معنای کلمات را حدس بزنید و در نهایت تسلیم شوید و به دنبال متن ساده‌تری برای خواندن بگردید. این می‌تواند ناامیدکننده باشد و اعتماد‌به‌نفس شما را از بین ببرد.

اگر زبان‌آموز پیشرفته‌ای باشید ممکن است بتوانید معنای لغات را از طریق درک کلی مطلب حدس بزنید اما اگر سطح متوسطی داشته باشید این کار ممکن است برایتان بسیار سخت باشد. به‌طور کلی اگر شما لغات زیادی بلد نباشید نمی‌توانید منظور خود را به‌طور کامل بیان کنید و همین یادگیری زبان را برایتان دشوارتر می‌کند.

دختر خارجی در حال یادگیری زبان انگلیسی

بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی

یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های یادگیری یک زبان جدید، به‌خصوص زمانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید گسترش دایرۀ لغات است. موفق‌ترین زبان‌آموزان تنها از یک روش برای گسترش دایرۀ لغاتشان استفاده نمی‌کنند بلکه روش‌های مختلف را امتحان می‌کنند. بهترین روش همان روشی است که بیشتر از آن استفاده کنید برای همین بهتر است راه‌های مختلفی را امتحان کنید و روش مناسب خود را بیابید.

 

1. مطالعۀ آزاد

برای این‌که بتوانید دایرۀ لغات انگلیسی خود را گسترش دهید باید متون مختلف را بخوانید. کتاب‌های انگلیسی در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته دسته‌بندی شده‌اند و به‌ترتیب لغات بیشتر و سخت‌تری دارند. خواندن متون انگلیسی مستلزم یادگیری لغات جدید است. وقتی دائماً سعی ‌می‌کنید معنای لغاتی را که نمی‌شناسید یاد بگیرید ذهن شما پیوسته فعال خواهد بود و همین باعث می‌شود سریع‌تر و راحت‌تر لغات را به‌خاطر بسپارید.

سعی کنید لغات جدیدی یاد بگیرید

۲. از فرهنگ لغت استفاده کنید

با وجود تکنولوژی همه می‌توانند به فرهنگ‌ لغت آنلاین یا اپلیکیشن‌های آفلاین دسترسی داشته باشند. فرهنگ لغت را دوست خود بدانید. یک فرهنگ لغت کاربردی روی تلفن همراه‌تان نصب کنید و مرتب از آن استفاده کنید. بسیاری از اپلیکیشن‌های دیکشنری‌ علاوه بر امکان جست‌وجوی معنای کلمات، ابزارهای یادگیری دیگری مثل نحوۀ تلفظ صحیح و جمله‌سازی‌ها و دستور زبان را نیز در خود دارند. 

 

3. با لغت‌های جدید جمله یا داستان کوتاه بسازید

پژوهش‌ها نشان داده است که جلمه‌سازی در یادگیری کلمات جدید بسیار مؤثر است. برای یادگیری کلمات جدید با آن‌ها جمله بسازید و با یک تیر دو نشان بزنید. با جمله‌سازی، نه تنها کلمۀ جدید را به‌خاطر می‌سپارید بلکه یاد می‌گیرید چطور از این کلمه در جمله استفاده کنید. می‌توانید با استفاده از کلمات جدیدی که آموخته‌اید یک داستان کوتاه بنویسید. داستان‌سازی نه تنها ذهن شما را خلاق می‌کند بلکه به شما کمک می‌کند به‌خاطر بسپارید که چطور از لغتی خاص ضمن صحبت استفاده کنید.

 

4. تأثیر فلش کارت‌ها در یادگیری لغت

فلش کارت‌ها یک ابزار آموزشی دیگر هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. فلش کارت یک کارت کوچک است که یک‌ طرف آن کلمه و طرف دیگر آن معنای کلمه نوشته شده است. می‌توانید فلش کارت‌های مخصوص کتاب آموزشی خود را از بازار تهیه کنید. البته خودتان هم می‌توانید آن‌ها را بسازید. کافی است تکه‌هایی کاغذ را ببرید و کلماتی را که برایتان سخت است به همراه معنی‌شان روی آن‌ها بنویسید. می‌توانید حتی جملات و نکات دستوری مورد نیاز را هم به این کارت‌ها اضافه کنید. مرور این کارت‌ها به‌طور مرتب قطعا تاثیر خوبی در حافظۀ شما می‌گذارد.

دفترچه لغات شخصی بسازید

5. یک دفترچۀ لغت داشته باشید

یک دفترچۀ کوچک تهیه کنید و هر لغت جدیدی که حین خواندن داستان یا تماشای فیلم و سریال می‌بینید یا می‌شنوید در آن اضافه کنید. وقتی فرصت داشتید معنی کلمات را جست‌وجو کنید و به آن اضافه کنید. با گذشت زمان شما یک فرهنگ لغت انگلیسی خصوصی خواهید داشت. می‌توانید قبل از خواب یا بیست و چهار ساعت بعد این لغات را مرور کنید.

 

6. اپلیکیشن‌های بازی و یادگیری لغات را امتحان کنید.

به جای تلف‌کردن وقت‌تان و بیهوده‌گشتن در رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های یادگیری لغات را امتحان کنید. اپلیکیشن‌های زیادی برای یادگیری لغات طراحی شده‌اند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها با لغت‌های مورد نظر شما بازی طراحی می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند روزانه کلمات جدید یاد بگیرید. یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان دولینگو است. 

 

7. روزانه تنها چند لغت انگلیسی یاد بگیرید

توصیه می‌کنیم واقع‌بین باشید و خود را به یادگیری فقط چند کلمۀ جدید در روز محدود کنید و به خودتان فشار نیاورید. اگر هر روز 10 کلمۀ جدید یاد بگیرید، 70 کلمۀ جدید در هفته، 280 کلمه در ماه و 3360 کلمه در سال یاد می‌گیرید! 

 

8. پیدا کردن مترادف و متضاد

در زبان انگلیسی هر لغت تعداد زیادی کلمات مترادف و متضاد دارد. برخی از این کلمات کاربرد رسمی یا غیر رسمی دارند. با استفاده از دیکشنری‌های انگلیسی به انگلیسی می‌توانید این اطلاعات را به‌دست بیاورید. حفظ‌کردن لغات بخش اصلی ماجرا نیست، نکتۀ مهم‌تر این است که بتوانید به‌نحوی صحیح و در جای درست از این لغات استفاده کنید. لغات مترادف و متضاد به شما کمک می‌کند که کاربردهای بیشتر کلمه را یاد بگیرید. بهتر است تمامی این کلمات را در کنار هم در دفترچۀ لغات خود بنویسید.

کلمه words به انگلیسی

بهترین زمان مرور لغات

درست‌کردن فلش کارت و دفترچۀ لغت به‌تنهایی بی‌فایده است اگر به سراغشان نروید و آن‌ها را مرور نکنید. شب‌ها قبل از خواب به‌جای به‌دست گرفتن گوشی موبایل‌تان، دفترچۀ لغات و فلش‌کارت‌‌های خود را مطالعه کنید.
خواندن زیاد و تکرار مداوم لغات باعث می‌شود آن‌ها را راحت‌تر به‌خاطر بسپارید و به‌مرور این لغات ملکۀ ذهن شما می‌شوند.  کم‌کم می‌توانید فاصلۀ بین مرورهای خود را طولانی‌تر کنید اما یادتان باشد که این کار را اصلاً ترک نکنید.

 

یادگیری لغات انگلیسی با انیمیشن، فیلم و سریال

یکی از بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی تماشای فیلم، سریال و انیمیشن به زبان انگلیسی است. اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده‌اید بهتر است کارتان را با تماشای انیمیشن شروع کنید چون زبان انیمیشن ساده‌تر است. با این روش هم بسیار سرگرم خواهید شد و هم با گرامر، تلفظ کلمات و البته کلمات جدید آشنا می‌شوید. هرگز انیمیشن یا فیلم و سریال را با زیرنویس فارسی نگاه نکنید، به‌جایش از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید تا هم کلمات را بشنوید و هم املای آن‌ها را ببینید.

می‌توانید کلمات جدیدی که می‌شنوید را در دفترچۀ لغات بنویسید و سر فرصت معنی و مترادف یا متضاد آن‌ها را در دیکشنری پیدا کنید و حتی می‌توانید با آن‌ها جمله یا داستان بسازید. بهتر است فیلم‌ها یا انیمیشن‌هایی را تماشا کنید که به آن‌ها علاقه دارید. تماشای چندبارۀ آن‌ها در آموزش بهتر و عمیق‌تر لغات موثرتر خواهد بود و ساختار جملات و کلمات خیلی بهتر در ذهن شما می‌ماند و هنگام بکارگیری لغات نیز دچار مشکل نمی‌شوید.

 

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری لغات و اصطلاحات

یکی از آسان‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای یادگیری لغات استفاده از کتاب‌هاست. کتاب‌هایی مخصوص آموزش زبان انگلیسی طراحی شده‌اند که در کنار معنای لغت، مترادف و متضاد کلمه را ذکر می‌کنند و کاربرد واژه را در جمله نشان می‌دهند. برخی از این کتاب‌ها لغات را بر حسب زمینه دسته‌بندی کرده‌اند، مثلا لغات مربوط به باغبانی در یک درس و لغات مربوط به آشپزی در یک درس دیگر قرار گرفته‌اند. می‌توانید با این کتاب‌ها واژگان انگلیسی مورد نیازتان را یاد بگیرید.

 

1. کتاب لغات آکسفورد

یکی از بهترین و استاندارترین کتاب‌ها برای یادگیری لغت Oxford word skills است. این کتاب در سه جلد منتشر شده است و یک دورۀ سه سطحی برای زبان‌آموزان مبتدی، متوسط و پیشرفته در نظر گرفته است. کتاب واژگان آکسفورد مبتنی بر موضوع برای یادگیری و تمرین کلمات، عبارات و دستور زبان است. هر سه جلد این کتاب به همراه سی‌دی آموزشی ارائه شده تا زبان‌‌آموز با تلفظ کلمات نیز آشنا شود. این کتاب طیف وسیعی از موضوعات و موقعیت‌های روزمره را پوشش داده و تمرین‌ها و فعالیت‌های کاربردی و تعاملی نیز به کتاب افزوده شده است.

oxford  word skill intermediate vocabulary
عنوان کتاب:
oxford word skill intermediate vocabulary
ناشر:
جنگل جاودانه
نویسنده:
روس گرینس
قیمت:
168,000 تومان
2,100,000

2. کتاب 504 واژۀ کاملاً ضروری

همان‌طور که از نام کتاب پیداست این کتاب شامل 504 واژۀ ضروی است و حدوداً 2000 جمله دارد. نویسندۀ این کتاب عبدالله قنبری، مدرس زبان انگلیسی دانشگاه تهران است. بیش از 1500 کلمۀ مترادف، 125 لغت دشوار اما ضروری، ریشه‌شناسی کلمات هر درس، اجزای دستوری کلمات، تلفظ کلیۀ لغات با استفاده از علائم بین‌المللی فونتیک و خودآزمایی در این کتاب گردآوری شده است. با کتاب واژگان کاملاً ضروری می‌توانید خیلی سریع دایرۀ لغات خود را گسترش دهید.

آموزش سریع 504 واژه ضروری
عنوان کتاب:
آموزش سریع 504 واژه ضروری
ناشر:
جنگل جاودانه
نویسنده:
عبدالله قنبری
قیمت:
88,000 تومان
1,100,000

3. کتاب 4000 واژۀ ضروری

یک کتاب دیگر برای یادگیری سریع‌تر لغات انگلیسی، کتاب 4000 Essential English Words است. این مجموعۀ شش جلدی با تمرکز بر کلمات کاربردی طراحی شده است تا دایرۀ لغات زبان‌آموزان را از سطح مبتدی تا پیشرفته تقویت کند. هر جلد از این مجموعه 600 کلمۀ جدید و مفید دارد و حداقل 90 درصد از کلمات روزنامه‌‌ها و متون دانشگاهی را پوشش می‌دهد.

این مجموعه کتاب‌ها با یک فرهنگ لغت تصویری ارائه شده است و هر لغت همراه با نشانه‌های آوایی و جملات نمونه و تصاویر درج شده است تا به زبان‌آموزان کمک کند کلمات را بهتر درک کنند. کلمات اصلی از طریق شکل و داستان آموزش داده شده‌اند. تعاریف و مثال‌های قابل فهم، فعالیت‌های مختلف برای تقویت واژگان هدف، توسعۀ تدریجی واژگان در سطوح مختلف، داستان‌های ساخته شده با استفاده از کلمات مورد نظر و تصاویر رنگی این کتاب را به یکی از مفیدترین کتاب‌های یادگیری گستردۀ لغات تبدیل کرده است.

4000 Essential English Words1
عنوان کتاب:
4000 Essential English Words1
ناشر:
جنگل جاودانه
نویسنده:
پل نیشن
قیمت:
120,000 تومان
1,500,000

دو تکنیک ساده برای آموزش سریع زبان

اینکه زبان خارجی را با چه کیفیتی یاد بگیرید، کاملاً به خود شما بستگی دارد. هرچه پشتکار و تمرین بیشتری داشته باشید، بهتر نتیجه می‌گیرید. گفتیم که زبان خارجی بسیار فرّار است و باید خودتان را در محیط آن قرار بدهید. اما منظور ما این نیست که لزوماً مهاجرت یا سفر کنید! این دو راهکار را جدی بگیرید:

1. در زمان‌هایی که با دوستان‌تان می‌گذرانید تماماً انگلیسی صحبت کنید.
2. اخبار و اتفاقات روزمره را به زبان انگلیسی برای خودتان در آینه بازگو کنید.

دختری که از درس خواندن خسته شده است
برای تهیۀ این کتاب‌ها و کتاب‌های کاربردی زبان انگلیسی به سایت 30بوک سربزنید و کتاب‌ها را با تخفیف خریداری کنید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک
یادگیری لغات زبان انگلیسی چقدر زمان می‌برد؟

یادتان نرود که زبان انگلیسی یک زبان فرّار است و شما باید دائماً لغات آن را مرور کنید و صبور باشید. سعی کنید دفعات مرور لغات را زیادتر کنید تا راحت‌تر آن‌ها را به‌خاطر بسپارید. واژگانی را که یاد گرفته‌اید مقابل آینه با صدای بلند برای خودتان مرور کنید یا صدایتان را ضبط کنید و به فایل‌های صوتی آن گوش دهید. بهترین روش برای یادگیری لغات همان روشی است که خودتان بیشتر با آن احساس راحتی کنید.

شما چه روش‌های دیگری برای یادگیری زبان می‌شناسید؟ دیدگاه‌تان را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

کتاب‌های معرفی شده تنها نمونه‌ای از کتاب‌های آموزشی بسیاری است که در بازار کتاب ایران وجود دارد و می‌توانید به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنید.

بامداد  برزویه

بامداد برزویه

مطالب خواندنی سرانۀ مطالعه در ایران و کشورهای مختلف چقدر است؟
الناز آذری
11 دقیقه

دوست دارید باهوش‌تر باشید؟ پول بیشتری به دست آورید و استرس کمتری داشته باشید؟ هر روز مطالعه کنید.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی بهترین کتاب‌های اساطیری
بامداد برزویه
20 دقیقه

اسطوره‌ها هنوز برای انسان امروزین، انسانی که علم به او آگاهی بخشیده هنوز جالب است، هنوز ادبیات داستانی جهان بر گرده‌های اساطیر سوار است. هر چند که انسان امروز اغلب معتقد است اسطوره هیچ ردپایی در دنیای واقعی ندارد و به معنای لغوی نیز به معنای روایتی است داستانی که ممکن است کاملا ساختهٔ ذهن‌بشر بود.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی معرفی بهترین کتاب‌های یوگا
بامداد برزویه
15 دقیقه

یوگا اساساً یک رشتهٔ معنوی مبتنی بر یک علم ظریف است که بر ایجاد هماهنگی بین بدن و ذهن تمرکز دارد. کلمهٔ یوگا از ریشهٔ سانسکریت «یوج» به معنای پیوستن یا یکپارچه‌شدن سرچشمه گرفته است.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی آشنایی با انواع نظام‌های سیاسی
شادی صارمی
35 دقیقه

جهان بر پاشنه سیاست می‌چرخد، زندگی روزمره ما مردم عادی را ایدئولوژی و ایده‌های دولتمردانی که بر مسند قدرت نشسته‌اند تعیین می‌کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی چرا بزرگسالان به کتاب‌های رنگ‌ آمیزی علاقه دارند؟
علی فروزنده
14 دقیقه

هنگامی که کودک بودید، در یک روز بارانی یا زمانی که لازم بود بی‌سروصدا به کاری مشغول شوید، حتماً به سراغ نقاشی یا کتاب‌های رنگ آمیزی می‌رفتید و بسیار لذت می‌بردید. اما کتاب‌های رنگ آمیزی فقط مختص به بچه‌ها نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی چگونه از مطالعه لذت ببریم؟
علی فروزنده
15 دقیقه

در دنیای پرسرعتِ امروز صفحه نمایش‌ها و وسایل دیجیتالی حواس همه را پرت کرده‌اند و بر آن حاکم شده‌اند. در دههٔ 1990 مشخص شد که فرهنگ دیجیتال قرار است زندگی روزمره را متحول کند و بسیاری از منتقدان پیش‌بینی کردند که کتاب‌ها هم سرنوشتی مانند اسب‌‌ها و کالسکه‌ها خواهند داشت.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی جستار چیست؟
شادی صارمی
14 دقیقه

ادبیات سرشار از ژانرها و زیرشاخه‌های گوناگون است و یکی از محبوب‌ترین این ژانرها در میان اهالی ادبیات و کتابخوان‌ها جستارخوانی است، جستار در واقع برابر نهادی است به فارسی برای کلمۀ essay در زبان انگلیسی.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی کتاب‌های ممنوعه در جهان
بامداد برزویه
14 دقیقه

اولین کتاب‌های ممنوع در تاریخ بشر را باید در قرن‌ها پیش جست، اولین ممنوع‌کنندگان به گواه تاریخ امپراطورهای چینی بودند.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی سکولاریسم چیست؟ به زبان ساده
یسنا پارسی
22 دقیقه

واژه سکولار از ابتدای قرن چهاردهم میلادی وارد گفتمان‌های فلسفی و سیاسی شد، سکولار در تعریف کلی یعنی «آنچه وابسته به دین وابسته نیست.»

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی فاشیسم به زبان ساده
شادی صارمی
29 دقیقه

فاشیسم به عنوان یک نظریۀ سیاسی به خودی‌خود هولناک نبود، اما این ایدئولوژی وقتی چراغ راه قدرتمندان و سیاستمداران شد برای چندین نسل در سراسر قارۀ اروپا مرگ و مصیبت و نیستی به باور آورد.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی بهترین نمایشنامه‌ها برای تمرین بازیگری
بامداد برزویه
10 دقیقه

اولین نمایشنامه‌ها در یونان باستان نوشته و اجرا شدند. آریستوفان، اوریپید و سوفوکل سه تراژدی‌نویس بزرگ آن دوره بودند و آثارشان هنوز هم بر صحنه‌ها اجرا می‌شوند.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی چگونه کتابخوان شویم؟
بامداد برزویه
7 دقیقه

شما اوقات فراغت خود را چطور می‌گذرانید؟ لای صفحات کتاب‌ها یا در صفحات مجازی؟

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی فمنیسم چیست؟  چرا فمینیست‌ها دشمن مردان نیستند؟
شادی صارمی
25 دقیقه

فمنیسم یکی از مفاهیمی است که بیشترین کژتابی و سوءبرداشت‌ها طی چند دهۀ اخیر از آن شده است، آن‌قدر که بسیاری از مردان و حتی زنان در گفت‌وگوهای روزمره‌شان ممکن است بگویند «من فمنیست نیستم» یا حتی بگویند «من با مردها بد نیستم» و این درست همان نقطه‌ای است که مشخص می‌کند این نظریه چقدر می‌تواند اشتباه فهمیده بشود.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی کمونیسم چیست؟ به زبان ساده
شادی صارمی
20 دقیقه

کمونیسم ایدئولوژی فراگیر است که ریشه در فلسفه و اندیشۀ‌ سیاسی دارد، ایدئولوژی‌ای که از سوی متفکران بسیاری از جمله کارل مارکس و فردریش انگلس تبیین شد. چکیده و عصارۀ کمونیسم برابری بود و مالکیت اشتراکی.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی درس‌هایی از نویسندگان بزرگ برای داستان‌نویسان جوان
بامداد برزویه
19 دقیقه

آیا نوشتن امری است آموختنی؟ آیا ادبیات و خلق ادبی از ناخودآگاه می‌آید و نمی‌توان آن را یاد گرفت و پرورشش داد؟

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی معرفی بهترین پادکست‌های فارسی
علی فروزنده
17 دقیقه

پادکست یک محتوای رسانه‌ای سرگرم‌کننده یا آموزشی است که از مجموعه‌ای فایل صوتی یا تصویری دیجیتال ساخته شده است.

خواندن مقاله Left Arrow
مطالب خواندنی آموزش اصول و فنون داستان نویسی
یسنا پارسی
20 دقیقه

اولین داستان‌ها بر روی دیوارۀ غارها نوشته شدند. اجداد ما با حکاکی بر روی دیواره‌های غارها سعی داشتند پیامی به ما برسانند، شاید بتوان از همین غارنگاره‌ها کهن‌ترین داستان تاریخ بشر را نوشت و خود تاریخ هم می‌تواند یک داستان باشد. مارگارت اتوود می‌گوید: «در انتها همۀ ما به داستان تبدیل می‌شویم.»

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.