معرفی بهترین کتاب‌های پلیسی - جنایی

شادی صارمی
شادی صارمی
12 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی بهترین کتاب‌های پلیسی - جنایی
شادی صارمی
شادی صارمی
12 دقیقه
369
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

ادبیات پلیسی – جنایی از آن ژانرهایی است که هنوز خیلی‌ها فکر می‌کنند باید علاقمند‌ی‌شان را به این ژانر پنهان کنند اما این ژانر در بین مفاخر ادبی و هنری طرفداران بسیاری دارد. در این مقاله می‌خوانیم:

• بهترین کتاب‌های پلیسی و جنایی
• محبوب‌ترین کاراگاه‌های تاریخ ادبیات

بهترین‌های ادبیات پلیسی و مشهورترین کاراگاه‌های جهان معما را بشناسید

«اینگمار برگمان» همان کارگردانی که سینمای روشنفکری و پیچیده‌اش با مخاطب خاص هنوز کسی به گرد پایش نمی‌رسد، چنان درگیر داستان‌های پلیسی «هنینگ مانکل» نویسندۀ مجموعۀ «بازرس والاندر» بود که گفته است: «این بازرس والاندر لعنتی از من هم مشهورتر است.» حالا اگر بگوییم برگمان برای فامیل‌بازی و به خاطر اینکه «هنینگ مایکل» دامادش بوده چنین شکسته نفسی کرده است، از «گراهام گرین» کبیر که نمی‌شود گذشت، او نه تنها خودش شیفتۀ ادبیات پلیسی بود، بلکه مهم‌ترین آثارش را هم رمان‌هایی می‌دانست که در این ژانر نوشته بود. 

طرفداران این ژانر یکی‌دو تا نیستند، از «اسلاوی ژیژک» که حالا در ایران به عنوان قلۀ فلسفه و روشنفکری شناخته می‌شود تا «هارولد پینتر» و دیگران، در واقع تلاش برای متقاعد کردن آن دسته که هنوز خوانندگان ادبیات پلیسی را از قاطبۀ خوانندگان ادبیات جدی جدا می‌دانند، به‌نظر بیهوده است. 

«قاسم هاشمی‌نژاد» با رمان «فیل در تاریکی» یکی از بهترین و معدود رمان‌های پلیسی ایران را نوشت. ترجمۀ او از رمان «خواب‌ِگران» چندلر یکی از آن کتاب‌هایی است که احتمالاً با نخواندنش چیز زیادی را از دست خواهیم داد، «عزت‌الله فولادوند» مترجم «اریش فروم» و «لوکاچ» هم گواه دیگری است، ترجمۀ او از رمان «قول» فریدریش دورنمات هم یکی از کتاب‌هایی بود که در مجموعۀ پلیسی «سیاه و سفید» انتشارات «طرح‌نو» حسابی دیده شد، مجموعه‌یی که باب آشنایی ایرانی‌ها را با خیلی از رمان‌های پلیسی باز کرد.

با این همه در چندسال اخیر به مدد آنکه مترجمان فارسی‌زبان به این ادبیات و اهمیتش واقف شده‌اند جدای از مجموعه‌های پرفروش آثار نویسندگان متاخری همچون «آگاتا کریستی»، «آرتور کانن دویل» و «ادگار آلن‌پو» نویسندگان دیگری هم پیدا می‌شوند. اگر تا امروز شروع نکرده‌اید با این پیشنهادها می‌توانید سری به کتاب‌فروشی‌ بزنید:

 

بهترین کتاب‌های پلیسی و جنایی

 

کسی برای دوشیزه بلندیش دسته‌گل ارکیده نفرستاد

ماما گريسون زني بود تنومند، با هيكلي بي‌اندازه چاق و گوشت‌آلود. گوشت صورتش مثل دو كيسه شل از دو گونه‌اش آويزان بود. موهاي چين‌دارش به رنگ مشكي تند نامطبوعي رنگ شده بود. چشمان ريز براق‌اش مثل شيشه سرد و بي‌حالت بود. يك پيراهن كثيف توري به رنگ كرم پوشيده بود. بازوهاي عظيم‌اش با آن رگ‌هاي خوني برجسته رگه‌رگه. لابلاي شبكه توري پيراهن‌اش، مانند خميري كه از صافي رد شده باشد ، بيرون زده بودند. از نظر جسماني به اندازه يك مرد قوي بود. پيرزن زشت و ترسناكي بود و همه افراد دار و دسته‌اش از جمله اسليم، به شدت از او مي‌ترسيدند.

جیمز هدلی چیس را سلطان جنایت معرفی می‌کنند،این رمان را هم تازگی ناشری در مشهد منتشر کرده که یکی از بهترین‌های «هدلی چیس» است. او این رمان را سال 1939 نوشت و بالاخره ناشری در لندن جرات پیدا کرد و رمان چاپ شد. نویسنده با این کتاب یک شبه معروف شد و سیل انتقادها بود که علیه او در مطبوعات آن زمان منتشر شد. کسی انتظار نداشت در رمانی چنین کم‌حجم این حجم از دنائت و خشونت را ببیند. «جرج اورول» یکی از اولین منتقدانی بود که قلم به دست گرفت و هدلی را برای این میزان از قسی‌القلبی سرزنش کرد و همین نقدها بود که سبب شد با وجود جنگ جهانی دوم و کمبود کاغذ این کتاب نیم میلیون نسخه منتشر شود و خیلی زود هم نایاب شود. بعدها حق این رمان ادا شد و به لیست صد رمان برتر قرن به انتخاب روزنامۀ لوموند راه یافت.

جیمز هدلی چیس در ایران پیش از انقلاب آن‌قدر چهرۀ محبوبی بود که رمان‌هایی به اسم او نوشته می‌شد و تبدیل به آثار پرفروش می‌شد، بی‌آنکه روح هدلی‌چیس از چنین رمان‌هایی با خبر باشد. 

کسی برای دوشیزه بلندیش دسته گل ارکیده نفرستاد
عنوان کتاب:
کسی برای دوشیزه بلندیش دسته گل ارکیده نفرستاد
ناشر:
ترانه
نویسنده:
جیمز هدلی چیس
قیمت:
36,000 تومان
400,000

بازی ریپلی نوشتۀ پاتریشیا های اسمیت

بازی ریپلی یکی از خوش‌ساخت‌ترین‌ها در مجموعۀ 5 رمانی است که با محوریت «تام ریپلی» نوشته شده است، شهریار وقفی‌پور هم ترجمۀ خوش‌خوان و روانی از این کتاب به فارسی منتشر کرده است. وقفی‌پور جدای از ترجمه در حوزۀ فلسفه رمان‌ها و مجموعه داستان‌های جذاب و قابل تاملی از ادبیات پلیسی را به فارسی برگردانده، یکی از آن‌ها مجموعه داستان «معمای کلاه‌فروش» است که از سوی «نشرچشمه» منتشر شده و داستان‌هایی که مهم‌ترین مجلۀ ادبیات پلیسی «الری کوئین» هر سال به عنوان بهترین داستان جنایی سال انتخاب می‌کرده در این مجموعه آمده است. دیو باید بمیرد نوشتۀ سیسیل دی ل.ئیس یکی دیگر از ترجمه‌های وقفی‌پور است که در مجموعۀ ناکام پلیسی که نشر نیلوفر منتشر می‌کرد، درآمد، اما چندان دیده نشد.

بازی ریپلی
عنوان کتاب:
بازی ریپلی
ناشر:
هرمس
نویسنده:
پاتریشیا های اسمیت
قیمت:
6,300 تومان
70,000

ماده شیر سفید نوشتۀ هنینگ مانکل

این رمان تازگی تجدید چاپ شده است و چاپ اولش سال 1391 منتشر شده، اما مجموعۀ آثار «هنینگ مایکل» با ترجمۀ «هادی بنایی» قرار است در نشر «هرمس» منتشر شوند، آقای بنایی مترجم و طنزپرداز دو سال پیش درگذشت، اما پیش از مرگ ده رمان از هنینگ مایکل ترجمه کرده بود که قرار است یک‌به‌یک منتشر شوند، برای همین یادآوری اهمیت مایکل سوئدی بیراه نیست، همین حالا هم کلی از رمان‌های درجه یک او با آن بازرس والاندر انسان‌دوستی که خلق کرده است به فارسی قابل دسترس هستند. .هنینگ مایکل، با خلق کمیسر والاندر پلیس متفکر، وظیفه شناس و از خود گذشته را ترسیم می‌کند؛ پلیسی که «اسلاوی ژیژک» شیفتۀ اوست.

از باقی رمان‌هایی که می‌شود خواندن‌شان را توصیه کرد باید به «سگ‌های ریگا»، «قاتلان بدون چهره»، «سایه‌ها در سپیده‌دم می‌رویند» و «سگی که به سوی ستاره‌ای می‌دود» اشاره کرد که همگی‌شان را نشر «هرمس» منتشر کرده است. 

کارآگاه والاندر
عنوان کتاب:
کارآگاه والاندر
ناشر:
هرمس
نویسنده:
هنینگ مانکل
قیمت:
9,000 تومان
100,000

خاکسپاری آقای بووه نوشتۀ ژرژ سیمنون 

مراسم خاکسپاری آقای بووه یکی از عجیب‌ترین رمان‌های سیمنون است، رمانی که معمایش در غیاب کمیسر «مگره»‌ی باهوش حل می‌شود، «خاکسپاری آقای بووه» احتمالا تجربۀ متفاوتی خواهد بود از همۀ آنچه تا امروز از سیمنون خوانده‌اید. اما ژرژ سیمنون بعد از چهار دهه دوباره در ایران محبوب شده است، سال‌ها پیش با ترجمه‌های «کریم کشاورز» بخشی از رمان‌های سیمنون در قالب رمان‌های جیبی به فارسی ترجمه شده بودند و از فروش بالایی هم برخوردار بودند، حالا هم چندی است ترجمه‌های «ابراهیم اقلیدی» در نشر «هرمس» و «عباس آگاهی» در جهان کتاب دوباره او را تبدیل به نویسندۀ خوش‌خوان و محبوب کرده است.

خاکسپاری آقای بووه
عنوان کتاب:
خاکسپاری آقای بووه
ناشر:
چشمه
نویسنده:
ژرژ سیمنون
قیمت:
6,300 تومان
70,000

محبوب‌ترین کاراگاه‌های تاریخ ادبیات

سریال کارآگاهی با بازی شخصیت آدام دالگلیش

آدام دالگلیش 

یک کارآگاه-شاعر خیلی احساساتی که پی‌.دی.جیمز پایش را به دنیای جرم و جنایت باز کرد. کاراگاه باوقاری که پرونده‌ها را با ذهن تیزبینش حل می‌کند و با طنازی بریتانیانی منحصربه‌فردش حسابی خودش را توی دل خواننده جا می‌دهد!

از جمله داستان‌هایی که این کارآگاه در آن‌ها حضور داشته می‌توان به «خیال کشتن» و «صورتش را بپوشان» اشاره کرد.

کارآگاه اراست فاندورین

اراست فاندورین 

با اراست فاندورین یکراست پرت می‌شوی وسط روسیۀ قرن نوزدهم. بوریس آکونین کارآگاه جذابی را پرشروشوری آفریده که گویی ابتکار عمل را از جیمز باند و ذکاوت را از شرلوک هولمز به ارث برده است. با ذهن درخشان فاندورین همراه شو و قدم در دنیایی پر از دسیسه و خبرچینی بگذار! 

از جمله داستان‌هایی با حضور این کارآگاه می‌توان به «عزازیل» و «گامبی ترکی» اشاره کرد.

سریالی از شخصیت هرکول پوآرو

هرکول پوآرو 

یک کارآگاه تمام‌عیار بلژیکی که دست‌پروردۀ ذهن خلاق آگاتا کریستی است. کسی که پرونده‌های حل نشدنی را تنها با داشتن دو چیز به سادگی حل می‌کند: هوشی مثال‌زدنی و سبیلی جذاب!

از جمله داستان‌های خواندنی هرکول پوآرو می‌توان به کتاب‌های «تحقیقات پوآرو» و «نخستین پرونده‌‌های پوآرو» اشاره کرد.

شرلوک هولمز کارآگاه افسانه‌ای

شرلوک هولمز

کارآگاه افسانه‌ای سر آرتور کانن دویل آنقدر معروف است که حتی دستیارش واتسون هم نیازی به معرفی ندارد! شرلوک هولمز یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های نه‌تنها ژانر جنایی و کارآگاهی بلکه ادبیات داستانی است.

یکی از داستان‌های خواندنی شرلوک هولمز «درنده‌ی باسکرویل» است. 

سریالی با شخصیت الری کویین

الری کویین 

کارآگاه متفکر و خوش‌برخوردی که پای روانکاوی را به داستان‌های جنایی باز کرد. داستان‌‌ها و شخصیت الری کویین را دو پسردایی و پسرعمه به نام‌های فردریک دنی و مانفرد بنینگتون خلق کرده‌اند.

یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های این کارآگاه «ده روز شگفت‌انگیز» است. 

فیلمی با شخصیت هری هول

هری هول 

مردی از دیار اسکاندیناوی. هری هول کارآگاه آثار یو نسبو است؛ کارآگاه با دل و جرئتی که که سرش درد می‌کند برای حل کردن پیچیده‌ترین و سیاه‌ترین پرونده‌های نروژ.

از خواندنی‌ترین داستان‌های کارآگاه هری هول می‌توان به «پلنگ» و «قلمرو» اشاره کرد.

 

فیلم و سریال ژاپنی با شخصیت کارآگاه گالیله

کارآگاه گالیله 

کیگو هیگاشینو با کتاب‌هایش یکی از خاص‌ترین کارآگاه‌های تاریخ ادبیات را معرفی کرده؛ کارآگاه گالیله که در اصل استاد فیزیک دانشگاه است ولی گره کور پرونده‌های دوست کارآگاهش، کوساناگی را با نگاه تیزبینانۀ علمی‌اش باز می‌کند.

از جمله خواندنی‌ترین آثار کیگو هیگاشینو با حضور کارآگاه گالیله می‌توان به «فداکاری مظنون ایکس» و «رژه‌ی خاموش» اشاره کرد.

سریالی قدیمی با شخصیت کمیسر مگره

کمیسر مگره 

مگره یکی از مشهورترین کارآگاه‌های ادبیات است؛ زاییدۀ ذهن خلاق ژرژ سیمنون. مرد دوست‌داشتنی ادبیات جنایی که پشت ظاهر مخوفش برای مجرمین، قلبی از طلا دارد!

از جمله کتاب‌های خواندنی این کارآگاه می‌توان به «تردید مگره» و «مگره و مرد بی‌خانمان» اشاره کرد.

سریالی جدید و محبوب از شخصیت جک ریچر

جک ریچر 

افسر بازنشستۀ ادارۀ پلیس که در قامت یک کارآگاه غیررسمی به خیابان‌ها برگشته و با مشت‌هایی گره کرده می‌خواهد عدالت را در حق مجرمین جاری کند. ماجراهایی که لی چایلد از ریچر تعریف می‌کند نفس خواننده را بند می‌آورد.

مجموعه داستان‌های ۲۲ جلدی جک ریچر بسیار خواندنی و جذاب است. از جمله داستان‌های این مجموعه می‌توان به «راه سخت» و «تا پای مرگ» اشاره کرد.

بهترین داستان‌های پلیسی و کارآگاهی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی 30بوک بخرید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک
چرا باید از ادبیات پلیسی - جنایی لذت برد؟

راز جذابیت داستان‌های کارآگاهی چیست؟ شما کدام کارآگاه ادبیات را بیشتر دوست دارید؟ از داستان‌های کدام جنایی‌نویس بیشتر لذت می‌برید؟ دیدگاهتان را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
می‌توانید این نوشتار کارآگاهی را برای دوستان جنایی‌پسند خودتان هم بفرستید.

معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب شبهای روشن؛ داستانی عاشقانه از خاطرات یک رؤیاپرداز
الناز آذری
20 دقیقه

داستان کوتاه شب‌های روشن اثر فئودور داستایوفسکی نویسندهٔ نامدار و شهیر روسی اولین‌بار در سال 1848 منتشر شد. داستایوفسکی استاد نوشتن داستان‌هایی با مضامین روان‌شناسانه است و شاید عالی‌ترین نمونۀ آن را در کتاب «جنایت و مکافات» خوانده باشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب آشنایی با بهترین‌های ادبیات روسیه
الناز آذری
23 دقیقه

‌ریشۀ ادبیات روس به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که حماسه‌ها و وقایع‌نگاری به زبان اسلاوی شرقی ثبت می‌شدند. بی‌شک اثرگذارترین دورۀ ادبیات روسیه قرن‌های نوزدهم و بیستم بوده است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب افسانه کاریزما
بامداد برزویه
14 دقیقه

آیا تابه‌حال با یک فرد کاریزماتیک برخورد داشته‌اید؟ معمولاً زمانی که با فردی کاریزماتیک روبه‌رو می‌شوید، بدون این‌که واقعاً شناخت خاصی از او داشته باشید، ناخودآگاه شیفتهٔ او می‌شوید و احساس امنیت و شوق خاصی می‌کنید و درواقع تحت‌تأثیر قدرتِ شخصیت چنین فردی قرار می‌گیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سفر به انتهای شب | سرگردانی در زندگی نابسامان
بامداد برزویه
20 دقیقه

بسیاری معتقدند انسان‌ها ذاتاً شرور هستند و از مهربانی عاجز. شاید تعجب کنید اما مردم از زمان دوران باستان هم چنین دیدگاهی نسبت به انسان‌ها داشتند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب حیوانات شب‌رو؛ رمانی قدرتمند
مهرناز بهروش
15 دقیقه

کتاب حیوانات شب‌رو که ابتدا در سال 1993 با نام «تونی و سوزان» منتشر شده بود یک تریلر ادبی خارق‌العاده و متفاوت، اثر آستین رایت نویسنده و منتقد آمریکایی است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های طاهره مافی
مهرناز بهروش
30 دقیقه

خُردم کن عنوان اولین مجموعه داستان‌های دیستوپیایی و آخرالزمانی اثر طاهره مافی نویسندهٔ ایرانی – آمریکایی است که با نوشتن همین مجموعه داستان‌ها به شهرت رسید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
شادی صارمی
12 دقیقه

چشمان خود را ببندید و تصور کنید نوشیدنی موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، شمع موردِ علاقه‌تان را می‌بویید، جلوی آتش و در میان پتویی نرم نشسته‌اید و بوی شیرینی‌های تازه‌پخته شده به مشام‌تان می‌رسد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب به دنیای بهترین داستان‌های علمی تخیلی قدم بگذارید
الناز آذری
18 دقیقه

ادبیات علمی تخیلی، شکلی از داستان‌نویسی است که نویسنده در آن علم امروزی یا علمی خیالی مربوط به آینده را دستمایۀ خلق اثر قرار می‌دهد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب وابی‌‌سابی: بینشِ ژاپنی درمورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل
مهرناز بهروش
23 دقیقه

ما در دنیایی مملو از استرس زندگی می‌کنیم؛ زندگی‌ای سریع داریم و هدف‌هایی غیرواقعی برای خود تجسم کرده‌ایم که همگی می‌توانند زندگی را پُراسترس‌تر کنند. ژاپنی‌ها یک شیوهٔ زندگی باستانی دارند که به آن وابی‌سابی می‌گویند و شاید این همان چیزی است که برای فاصله‌گرفتن از این زندگی به آن نیاز داریم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب با این کتاب‌ها موسیقی را بشناسید
شادی صارمی
15 دقیقه

موسیقی نقش مهمی در فرهنگ‌ کشورهای سراسر دنیا ایفا می‌کند. موسیقی زبانی است که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب ایکیگای: راز زندگی شاد و طولانی مردم ژاپن
الناز آذری
18 دقیقه

معنای زندگی چیست؟ آیا هدف ما باید فقط داشتن زندگی‌ای شاد و طولانی باشد یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های خودیاری مارک منسن
مهرناز بهروش
8 دقیقه

کتاب‌های خودیاری مارک منسن طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. منسن در این کتاب‌ها به‌شکلی عملی و واقعی به بهبود روحیۀ خوانندگانش کمک می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب نگاهی به رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی
بامداد برزویه
22 دقیقه

محمود دولت آبادی رمان کلیدر را بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ نوشت. این رمان داستان یک خانوادۀ کُرد ایرانی است که مجبور می‌شوند به سبزوار خراسان کوچ کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب جادوی ماندگار شازده کوچولو
مهرناز بهروش
21 دقیقه

شازده کوچولو رمانی ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی و آخرین رمان نویسندهٔ محبوبِ فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است که بیش از 80 سال پیش برای اولین‌بار منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به حدود 300 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می‌کند. شازده

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پیامبر و دیوانه
الناز آذری
17 دقیقه

آیا این جملهٔ معروف را شنیده‌اید: «نپرسید کشورتان چه کاری برای شما می‌تواند بکند، بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای کشورتان بکنید.»؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.