معرفی کتاب تاج دوقلوها

مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
15 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی کتاب تاج دوقلوها
مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
15 دقیقه
1074
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

ادبیات فانتزی مدرن را نویسندهٔ اسکاتلندی جورج مک‌دونالد با داستان شبح‌ها آغاز کرد که در سال 1858 منتشر شد و این کتاب را اولین رمان فانتزی می‌دانند که برای بزرگسالان نوشته شد. مک‌دونالد یکی از نویسندگانی بود که تأثیر عمده‌ای بر جی‌.آر‌.آر تالکین نویسندهٔ «ارباب حلقه‌ها» گذاشت.

اما بسیاری هنوز هم این ژانر را نمی‌پسندند و گمان می‌کنند داستان‌های فانتزی و تخیلی تنها برای کودکان و سرگرمی است و برخی هنوز هم مطالعهٔ چنین کتاب‌هایی را بیهوده و احمقانه می‌دانند. مطالعات نشان داده‌اند داستان‌های فانتزی بسیار بر ذهن و احساسات شما تأثیر می‌گذارند. چنین داستان‌هایی شما را مدتی از دنیای واقعی دور می‌کنند و به دنیایی خیالی می‌کشانند و قهرمان‌های این داستان‌ها به خوانندگان‌شان شجاعت و مقاومت را می‌آموزند.

در ادامه با ما همراه شوید تا با یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های فانتزی امسال و شخصیت‌های آن آشنا شویم.

تصویر داخل جلدِ کتاب تاج دوقلوها

کتاب تاج دوقلوها

کتاب تاج دوقلوها رمانی فانتزی و عاشقانه اثر کاترین دویل و کاترین وبر نویسندگان داستان‌های کودکان و نوجوانان است. این کتاب فانتزی و جذاب در سال 2020 منتشر شد و داستان دو خواهر دوقلو را روایت می‌کند که در بدو تولد و پس از به‌ قتل رسیدن بی‌رحمانهٔ والدین‌شان، از هم جدا شده‌اند و یکی از آن‌ها از وجود دیگری بی‌خبر است.

زندگی شاهدخت رُز عالی به ‌نظر می‌رسد؛ او قرار است ماه آینده تاج‌گذاری کند و ملکه خواهد شد و درنهایت با شاهزاده‌ای جذاب از پادشاهی یکی از کشورهای همسایه ازدواج خواهد کرد. بالأخره پس از مدت‌ها آرامش به سرزمین برگشته است و خبری از جادو نیست و ساحران عقب نشسته‌اند و کشور امن است. رُز اما نمی‌داند که قرار است وارد بزرگ‌ترین ماجراجویی زندگی‌اش شود. رِن، خواهر دوقلوی شاهزاده رُز، به همراه مادربزرگش و دیگر جادوگرانی که کنارشان بزرگ شده، درحال برنامه‌ریزی هستند تا رِن را به جای رُز بر تاج‌وتخت بنشانند. رِن دور از کاخ بزرگ شده، می‌داند که رُز خواهر دوقلویش است. او یک جادوگر است و حاضر است همه چیزش را به‌خطر بیندازد تا عدالت را برای جادوگران به‌دست آورد.

تاج دوقلوها
عنوان کتاب:
تاج دوقلوها
ناشر:
کتاب مجازی
نویسنده:
کاترین دویل
قیمت:
279,000 تومان
3,100,000

 جدال بر سر تاج‌وتخت در کتاب تاج دوقلوها

در سرزمینی دور، در محوطهٔ کاخ آنادان، مجسمه‌ای از سنگ مرمر وسط باغی از گل‌های رز به چشم می‌خورد. این مجسمه، تندیس مدافع ایانا است؛ مردی عقده‌ای و تشنهٔ قدرت که هزارسال پیش فقط برای از بین‌بردن جادو به این سرزمین حمله کرده بود. مدافع در جنگی خونین که بازماندگان انگشت‌شماری به جا گذاشته بود، اورتا استارکرِست، آخرین ملکهٔ ساحرهٔ ایانا را شکست داده و تاج‌وتخت را تصاحب کرده بود. او موفق نشده بود جمعیت ساحران را به‌طور کامل از میان بردارد. چطور می‌شد قلب تپندهٔ یک کشور را از آن جدا کرد؟ بااین‌حال، مردم مدافع را ستایش می‌کردند و نفرتی که از ساحران ایجاد کرده بود، پس از او نیز در دل‌ها باقی مانده بود.

تا این‌که صدها سال بعد این نفرت گریبان پادشاهی را گرفت که عاشق یک ساحره شده بود. لیلیت گرین‌راک ساحر و باغبانی ساده، روزی قدم به باغ‌ گل‌های رز پادشاه گذاشت و خیلی زود قلبِ پادشاه را تصاحب کرد. درست است که این زن به‌خاطر ساحره‌بودن در همان مکانِ سرد و بی‌رحم به‌‌همراه پادشاه کشته شد اما استعداد افسونگری‌اش به یکی از دخترانش رسید و این آغاز داستانِ انتقام‌جویانهٔ تاج دوقلوها است.

 

شخصیت‌های کتاب تاج دوقلوها

تصویر پینترستی از شخصیت رِن گرین راک در کتاب تاج دوقلوها

رِن گرین‌راک شخصیت اصلیِ داستان تاج دوقلوها است که همراه با ساحران بزرگ شده است. او همیشه می‌دانست که باید روزی تاج‌وتخت خواهرش را بدزدد، او چارهٔ دیگری ندارد. رِن از بدو تولد میان ساحران زندگی کرده و برای بازگشت به قصر و گرفتن انتقامِ قتل والدینش آموزش دیده است؛ او برای ملکه‌شدن و محافظت از جامعهٔ ساحرانی که او را بزرگ کرده‌اند دست به هر کاری می‌زد، اگر نگهبانی که سر راهش قرار گرفت آن‌قدر جذاب نبود و جادوی بی‌پروایش آن‌‌قدر باعث دردسرش نمی‌شد...

در بخشی از رمان تاج دوقلوها می‌خوانید: 
«رن با صدای ضربه‌هایی به درِ اتاق از خواب بیدار شد. مدتی از طلوع گذشته بود. از جا پرید و صاف توی تخت نشست و آب دهانش را از چانه پاک کرد. اغلب در این ساعت از روز صدای جیغ‌وویغ مرغان دریایی در صخره‌های کنار ساحل می‌پیچید و بچه‌های اور تا دم درِ اتاقش می‌آمدند تا او را با خود به ماجراجویی ببرند؛ ولی آسمان بالای کاخ آنادان ساکت بود و رن خوابش برده بود. لعنت به جلبک دریایی! نور گرم خورشید با رنگ شربتی خوشایندش اتاق را پر کرده بود. رن در آینه نگاهی به خود کرد تا مطمئن شود که افسون دیشبش باطل نشده و همان لحظه زنی که صورت گرد و موهای خاکستری وزوزی داشت وارد اتاق شد.» 

تصویر پینترستی از شخصیت شاهدخت رُز در کتاب تاج دوقلوها

شخصیت دیگرِ کتاب تاج دوقلوها که در قصر بزرگ شده است، رُز است. شاهدخت رز والهارت می‌‌داند که قدرت با خود مسئولیت می‌آورد و اجازه نمی‌دهد موضوع کوچکی مانند بهوش آمدن وسطِ یک بیابان بی‌آب‌‌وعلف و یک آدم‌ربای گستاخ و متأسفانه بسیار خوش‌تیپ مانع از انجام وظیفه‌اش شود. اما زندگی بیرون از کاخ وحشی‌تر و نازیباتر از آن چیزی است که او تصور کرده بود، و حالا حسابی غافلگیر شده است. ساحرانی که مدت‌ها از آن‌ها می‌ترسید شاید تبدیل به خانواده‌ای شوند که هرگز نداشته است.

در بخشی از رمان تاج دوقلوها می‌خوانید:
«شاهدخت رز والهارت به نگاه‌های دیگران عادت داشت. نگهبانان کاخ که دکمه‌های زرین لباسشان در نور آفتاب برق می‌زد، هیچ‌وقت زیاد از او دور نمی‌شدند. خدمتکاران با دقت او را زیر نظر داشتند و اغلب خواسته‌هایش را قبل از‌ آنکه به زبان بیاورد حدس می‌زدند و اجرا می‌کردند. از آن‌طرف چپمن، پیشکار کاخ، هم بود که همیشه مانند پروانه‌ای به دور شمع، نزدیک او می‌پلکید. چپمن در هر لحظهٔ روز می‌دانست رز کجاست و مراقب بود که طبق معمول سرگرم خیال‌پردازی نشود و برنامه‌هایش به تعویق نیفتند. البته مردمش هم او را تماشا می‌کردند. در مواقع نادری که از کاخ به شهر اشلین، پایتخت ایانا می‌رفت، مردم در خیابان‌ها صف می‌کشیدند تا او را ببینند. آخر او شاهدخت محبوبشان بود، به زیبایی همان گُلی که نامش را از آن گرفته بود و به همان اندازه پاک و عطرآگین. دست‌کم رز تصور می‌کرد مردم درباره‌اش این‌طور فکر می‌کنند، چون اجازه نداشت با هیچ‌کدام از آن‌ها حرف بزند. فقط می‌توانست مژه‌هایش را به هم بزند و از دور برایشان دست تکان بدهد؛ اما وقتی ملکه می‌شد، همه‌چیز تغییر می‌کرد.»

تصویر پینترستی از شخصیت‌های مختلف کتاب تاج دوقلوها
با نزدیک شدن به روز تاجگذاری دو خواهر مجبورند با هم بر سر تاج‌وتخت رقابت کنند. دشمن قدیمی آن‌ها هم هر روز قوی‌تر و مصمم‌تر می‌شود تا جلوی آن‌ها را بگیرد و کم‌کم مطمئن می‌شود که هیچ‌کدام از آن دو موفق نخواهند شد. سؤال این‌جاست که چه کسی در نهایت به قدرت می‌رسد و تاج را بر سر می‌‌گذارد؟

 

نظر دیگر نویسنده‌‌ها دربارهٔ کتاب تاج دوقلوها

«رمان تاج دوقلوها داستانی پر زرق‌وبرق از ماجراجویی‌هایی جذاب و دلخراش است و جهان پیچیدهٔ آن از همان صفحات اول مرا مجذوب خود کرد. دو راوی فراموش‌نشدنی این داستان شما را به داستان‌های شگفت‌انگیز و عاشقانهٔ خود می‌کشانند و من با این کتاب جادو شدم!» - سارا جی ماس، نویسندهٔ کتاب قلمرو خار و رز و نویسندهٔ کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز

«داستانی لذت‌بخش از ابتدا تا انتها. رمان تاج دوقلوها بسیار گیرا، سرگرم‌کننده، هوشمندانه و جادویی است. اگر عاشق داستان‌های فانتزی و پادشاهان شرور و راهزنان جذاب هستید، حتماً این کتاب را بخوانید.» - استفانی گاربر، نویسندهٔ سه‌گانهٔ پرفروشِ کاراوال

 

جملاتی درخشان از کتاب تاج دوقلوها

«رن که تازه متوجه ساعت شده بود، به آن‌سوی اتاق رفت و درِ کمد لباس‌‌های خواهرش را باز کرد. پوشیدن پیراهن در صخره‌های بادگیر در بهترین حالت دست‌وپاگیر بود و در بدترین حالت می‌توانست به قیمت جانش تمام شود، ولی حالا... رن دستش را روی زیباترین و بهترین پیراهن‌هایی کشید که در ایانا می‌دوختند. ناگهان دلش خواست مانند دختربچه‌ای همهٔ آن‌ها را به تنش امتحان کند. عاقبت یک پیراهن ابریشمی به رنگ آبی درباری انتخاب کرد که سوزن‌دوزی‌های ظریف و زیبایی از گل‌های سفید داشت. درست همان‌وقت اگنس به اتاق برگشت. زن میان‌سال همان‌جور که تندتند حرف می‌زد به او در لباس پوشیدن کمک کرد.»

«همین که اگنس از اتاق بیرون رفت، رن خنجرش را از زیر بالش برداشت و آن را برای اطمینان در شکم‌بند لباسش جاری کرد. بعد با جواهرات خواهرش خودش را آراست. رز آن‌قدر دست‌بند طلا داشت که می‌توانست یک ناوگان کشتی به قارهٔ جنوبی بفرستد و با بقیه‌اش یک باغستان بخرد. مسخره بود! رن هرگز جرئت نمی‌کرد در اورتا این جواهرات را به خودش بیاویزد، وگرنه یک کلاغ‌زاغی می‌آمد و او را با خودش می‌برد. چشمش به یک تاج باشکوه زرین افتاد و با خوشحالی نفسش را حبس کرد. آن را داخل جعبه‌ای شیشه‌ای بالای قفسهٔ جواهرات رز گذاشته بودند.»

نویسندگان کتاب تاج دوقلوها

دربارهٔ نویسندگان کتاب تاج دوقلوها

کاترین وبر در سال 1987 در کالیفرنیای جنوبی به دنیا آمد. او علاوه بر نوشتن داستان‌های کودک و نوجوان، داستان فانتزی نیز می‌نویسد. کاترین در کالیفرنیا و در رشتهٔ ادبیات تطبیقی درس خوانده و مدتی نیز در دانشگاه چینی هنگ کنگ زبان چینی آموخته است. 

کاترین دویل در غرب ایرلند بزرگ شد و مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدش را در رشتهٔ روان‌شناسی گرفت. اولین رمان او سه‌گانهٔ «خون» بود که بسیار مورد توجهٔ منتقدان قرار گرفت. آثار کاترین دویل تاکنون به بیش از 25 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند.

کاترین وبر و کاترین دویل با دو برادر ازدواج کرده‌اند و کتاب تاج دوقلوها را با همکاری هم نوشته‌اند.

 

 

چقدر با ادبیات فانتزی آشنایی دارید؟

آیا تابه‌حال رمان‌هایی در ژانر فانتزی خوانده‌اید؟ آیا خود را به جای شخصیت‌های داستان‌ها در آن دنیاهای جادویی و خارق‌العاده تصور کرده‌اید؟ اگر فانتزی‌خوان هستید و مجموعهٔ انتخاب و مجموعهٔ سه‌جلدی کاراوال را خوانده‌اید، حتماً از خواندن رمان زیبا و جذاب تاج دوقلوها نیز لذت خواهید برد. اگر هم می‌خواهید تازه فانتزی خواندن را شروع کنید، این کتاب بسیار مناسب شما خواهد بود.

معرفی کتاب وابی‌‌سابی: بینشِ ژاپنی درمورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل
مهرناز بهروش
23 دقیقه

ما در دنیایی مملو از استرس زندگی می‌کنیم؛ زندگی‌ای سریع داریم و هدف‌هایی غیرواقعی برای خود تجسم کرده‌ایم که همگی می‌توانند زندگی را پُراسترس‌تر کنند. ژاپنی‌ها یک شیوهٔ زندگی باستانی دارند که به آن وابی‌سابی می‌گویند و شاید این همان چیزی است که برای فاصله‌گرفتن از این زندگی به آن نیاز داریم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب با این کتاب‌ها موسیقی را بشناسید
شادی صارمی
15 دقیقه

موسیقی نقش مهمی در فرهنگ‌ کشورهای سراسر دنیا ایفا می‌کند. موسیقی زبانی است که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب ایکیگای: راز زندگی شاد و طولانی مردم ژاپن
الناز آذری
18 دقیقه

معنای زندگی چیست؟ آیا هدف ما باید فقط داشتن زندگی‌ای شاد و طولانی باشد یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های خودیاری مارک منسن
مهرناز بهروش
8 دقیقه

کتاب‌های خودیاری مارک منسن طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. منسن در این کتاب‌ها به‌شکلی عملی و واقعی به بهبود روحیۀ خوانندگانش کمک می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب نگاهی به رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی
بامداد برزویه
20 دقیقه

محمود دولت آبادی رمان کلیدر را بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ نوشت. این رمان داستان یک خانوادۀ کُرد ایرانی است که مجبور می‌شوند به سبزوار خراسان کوچ کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب جادوی ماندگار شازده کوچولو
مهرناز بهروش
21 دقیقه

شازده کوچولو رمانی ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی و آخرین رمان نویسندهٔ محبوبِ فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است که بیش از 80 سال پیش برای اولین‌بار منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به حدود 300 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می‌کند. شازده

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پیامبر و دیوانه
الناز آذری
14 دقیقه

آیا این جملهٔ معروف را شنیده‌اید: «نپرسید کشورتان چه کاری برای شما می‌تواند بکند، بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای کشورتان بکنید.»؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب به امید دل بستم
یسنا پارسی
12 دقیقه

به امید دل بستم، رمانی عاشقانه، غم‌انگیز و خواندنی اثر لنکالی نویسندهٔ فرانسوی است که در سال 2022 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب تلماسه
مهرناز بهروش
15 دقیقه

مجموعه کتاب‌های تلماسه از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین داستان‌های دنباله‌دار علمی – تخیلی جهان است. اولین کتاب این مجموعه با عنوان «تلماسه» در سال 1965 موفق به کسب نخستین جایزهٔ نبولا برای بهترین رمان علمی-تخیلی شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب زوال بشری
بامداد برزویه
14 دقیقه

کتاب زوال بشری اثر اوسامو دازای نویسندهٔ ژاپنی است که 6 خودکشی ناموفق داشت و در عمر کوتاهش توانست بر نویسندگان زیادی از جمله هاروکی موراکامی و کوبو آبه تأثیر بگذارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب والدین سمی را بهتر بشناسید
بامداد برزویه
12 دقیقه

افرادی در زندگی شما هستند که شما را بالا می‌برند و هر زمان که به کمک نیاز داشته باشید از شما حمایت می‌کنند. ممکن است دیگرانی نیز باشند که شما را در هم بشکنند و به شما آسیب برسانند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بدون ترس سخنرانی کن
الناز آذری
11 دقیقه

یکی از ترس‌های رایج بسیاری از مردم دنیا، صحبت یا سخنرانی در برابر گروهی از مردم است. آیا حتی فکر کردن به صحبت مقابل یک گروه بزرگ یا کوچک، باعث می‌شود عرق از سر و رویتان سرازیر شود؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم؟
علی فروزنده
16 دقیقه

هر فرد روزانه نقشی را در جامعه ایفا می‌کند که برای انجام آن باید با دیگران به تعامل بپردازد. وجه مشترک هر تعاملی، نیاز به ارتباط شفاف و مؤثر است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب شب پُرستاره
مهرناز بهروش
11 دقیقه

انسان‌هایی کم‌وبیش شبیه ما از دویست‌هزارسال پیش بر روی زمین زندگی می‌کردند اما تازه حدود پنجاه‌هزار سال پیش بود که انسان‌ها دست به خلق آثار هنری زدند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سنگ، کاغذ، قیچی
شادی صارمی
10 دقیقه

فکر می‌کنید همسرتان را خیلی خوب می‌شناسید؟ آدام و آملیا، شخصیت‌های رمان سنگ، کاغذ، قیچی به شما نشان می‌دهند که بهتر است تجدید نظر کنید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین و پرفروش‌ترین‌های سال 1402
شادی صارمی
22 دقیقه

کتاب‌خواندن و مطالعه همیشه یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های بشر بوده است. پیش از ظهور تکنولوژی و گوگل، مردم برای کسب اطلاعات و سرگرمی به سراغ کتاب‌ها می‌رفتند و امروزه نیز حتی با وجود تکنولوژی کتاب‌ها منبعی مهم برای کسب اطلاعات مؤثق به شمار می‌آیند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پسرک، موش کور، روباه و اسب
بامداد برزویه
12 دقیقه

آیا کتاب‌های کودکی‌تان را به‌خاطر می‌آورید؟ کتاب‌هایی آرامش‌بخش با داستان‌هایی زیبا و آموزنده که تصاویری زیبا با متن‌هایی کوتاه داشتند تا شما را به مطالعه ترغیب کنند و در یک نشست بتوانید آن‌ها را بخوانید، یا کسِ دیگری آن را برایتان بخواند، یا حتی اگر هنوز خواندن بلد نبودید، تنها از تماشای تصاویرشان لذت می‌بردید و برای خودتان داستانی جذاب می‌ساختید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب همیشه خلاق
یسنا پارسی
10 دقیقه

شغلی پُردردسر دارید و مجبورید هر روز در محل‌کار خلاقیت به خرج بدهید؟ هر روز مجبورید به مشکلات بسیای از مردم رسیدگی کنید یا با فرسودگی شغلی مواجه شده‌اید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مجمع‌الجزایر گولاگ
مهرناز بهروش
20 دقیقه

کتاب مجمع‌الجزایر گولاگ در سال 1973 منتشر شد. این کتاب وقایع‌نگاریِ الکساندر سولژنیتسین از اردوگاه‌های کار شوروی معروف به «گولاگ» است و گزارشی خام و هشیارکننده از زندگی در گولاگ‌های شوروی محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب اسب سیاه
مهرناز بهروش
15 دقیقه

اکثر ما با یک فرمول مشخص و یکسان بزرگ شده‌ایم و فکر می‌کنیم این فرمول یکسان رمز رسیدن ما به موفقیت است. چرا؟ چون این فرمول را از همهٔ افراد موفق دوروبر خود شنیده بودیم

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.