بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

علی فروزنده
علی فروزنده
25 دقیقه
کودک و نوجوان
بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان
علی فروزنده
علی فروزنده
25 دقیقه
655
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

نوجوانان بیش از دیگران نیاز به عشق، حمایت، تشویق، پرورش، پذیرش و توجه دارند. نوجوانان در دورۀ نوجوانی بیش از هر زمان دیگری دچار تغییرات جسمی و روحی می‌شوند و ممکن است دچار حالاتی از افسردگی و اضطراب شوند. عبور از سال‌های نوجوانی ممکن است برای بعضی از افراد چالش‌برانگیز باشد و گاهی اوقات نوجوانان به حمایت عاطفی نیاز دارند تا بتولنند از پس مسائل و مشکلات دوران نوجوانی بر بیایند. داشتن انگیزه برای پیشرفت و مبارزه یکی دیگر از مسائلی است که می‌تواند در دورۀ نوجوانی سرنوشت‌ساز باشد. در این مطلب به اهمیت داشتن انگیزه در دوران نوجوانی و معرفی کتاب‌هایی انگیزه‌بخش می‌پردازیم. در ادامه می‌خوانید:

• کتاب‌های انگیزشی چطور به نوجوانان کمک می‌کنند؟
• بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

چند نوجوان دختر و پسر در حال صحبت با یکدیگر

کتاب‌های انگیزشی چطور به نوجوانان کمک می‌کنند؟

انگیزه مثل سوخت می‌ماند که به نوجوانان در رسیدن به اهداف‌شان کمک خواهد کرد. کتاب‌ها یا سخنرانی‌های انگیزشی تأثیر مثبتی بر رشد یک نوجوان خواهند داشت. آن‌ها اعتماد به‌نفس را افزایش می‌دهند و به ایجاد دیگاه مثبت نسبت به زندگی کمک می‌کنند. کتاب‌ انگیزشی به نوجوان کمک می‌کند تا بفهمد چقدر می‌تواند در زندگی موفق و قدرتمند باشد. بعضی از کتاب‌های انگیزشی توانسته‌اند زندگی افراد را به کلی دگرگون کنند. 

کتاب‌های انگیزشی مزایای زیادی دارند، مثلاً باعث می‌شوند نوجوانان علاقه به تلاش و کوشش را از دست ندهند و مایوس نشوند. کتاب‌های انگیزشی با حرف‌های الهام‌بخش خود به نوجوانان کمک می‌کنند تا انگیزۀ خود را از دست ندهند. این‌ کتاب‌ها به نوجوانان یادآوری می‌کنند که موفقت نتیجۀ کار و تلاش است، نه فرصت و اتفاق.

کتاب‌های انگیزشی با بیان داستان سرگذشت افراد موفق، به نوجوانان نشان می‌دهند چطور باید موانع را پشت سر بگذارند و چطور باید با شکست‌ها روبرو شوند. این کتاب‌ها دیدگاه نوجوانان را تغییر خواهند داد و متوجه‌شان می‌کنند که حتی در غم و اندوه با هزاران نفر شریک هستند و می‌توانند حتی با وجود مسائل و مشکلات برای خودشان آینده‌ای بهتر بسازند.

کتاب‌های انگیزشی به نوجوانان یاد می‌دهند درس گرفتن از اشتباهات خودشان خیلی مهم است اما لازم است از زندگی دیگران هم درس بگیرند. کتاب‌های انگیزشی به آن‌ها کمک می‌کنند تا بدانند شکست، پله‌ای برای موفقیت است. یک شکست بزرگ در زندگی ممکن است باعث ایجاد دید منفی نسبت به زندگی و ناامیدی شدید در نوجوانان شود اما کتاب‌های انگیزشی به آن‌ها یاد می‌دهند که ناامید نشدن تنهاترین کار مهمی است که باید انجام داد. 

کادری از چند نوجوان در حال مطالعهٔ کتاب‌های مختلف

معرفی بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان

در ادامه بعضی از کتاب‌هایی را که می‌توانند به نوجوانان برای تلاش بیشتر و دنبال کردن رویاهایشان و یا تحمل سختی‌ها و عبور از موانع انگیزه ببخشند به شما معرفی می‌کنیم.

 

کیمیاگر اثر پائولو کوئلیو

رمان کیمیاگر را پائولو کوئلیو، نویسندۀ معاصر برزیلی، مدت‌ها پیش یعنی در سال 1988 منتشر کرد. طرح داستان بسیار ساده است: پسری چوپان به نام سانتیاگو تصمیم می‌گیرد به دنبال یافتن گنجی که در رویایش دیده برود. او در این سفر با دوستان، عشق زندگی‌اش و چالش‌هایی عجیب روبه‌رو می‌شود. مکان‌هایی که به آن‌ها سفر می‌کند در دنیای واقعی وجود دارند اما اتفاقاتی که در طول سفر با آن‌ها مواجه می‌شود فضایی رویایی به کتاب می‌بخشد، انگار که در تمام طول سفر با سانتیاگو همراه هستید.

پائولو کوئلیو سعی کرده است افکارش را در مورد چگونگی دنبال کردن رویاها و رسیدن به اهداف، از طریق این داستان ساده و برخورد سانتیاگو با اتفاقات مختلف بیان کند. این رمان جزو بهترین کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان است چون نویسنده در سرتاسر آن چشم‌انداز مثبتی به جهان داشته و همچنین سعی کرده است کاری کند خواننده دیدی متفاوت به حوادث و اتفاقات سادۀ زندگی روزمره‌اش داشته باشد. کوئلیو از خواننده می‌خواهد که با دید بازی به جهان اطرافش بنگرد و از نشانه‌ها ساده نگذرد؛ شاید هر نشانه همان مسیری را نشان دهد که تو را به آرزویت می‌رساند.

کیمیاگر
عنوان کتاب:
کیمیاگر
ناشر:
ثالث
نویسنده:
پائولو کوئلیو
قیمت:
225,000 تومان
2,500,000

خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

ریچل هالیس، نویسنده، سخنران انگیزشی و وبلاگ‌نویس آمریکایی کتاب خودیاری و انگیزشی خودت باش دختر را با عنوان اصلی «صورتت را بشور دختر جان» در سال 2018 منتشر کرد. این کتاب ترکیبی از خاطرات، نکته‌های انگیزشی، نقل‌قول‌های کتاب مقدس و درس‌‌هایی در جهت آگاه کردن دختران و به‌خصوص دختران نوجوان است. 

پیام هالیس به دختران در این کتاب داشتن عزت نفس و اعتمادبه‌نفس است. هالیس معتقد است ما خودمان در نهایت مسئول خوشحالی و خوشبختی خودمان هستیم. این کتاب بسیار موفق بود. کتاب خودت باش دختر از 20 فصل تشکیل شده است که هالیس در هر فصل بر یک دروغی که همیشه به خودش می‌گفته مثلا «از فردا شروع می‌کنم» یا «اضافه وزن از ارزشم کم می‌کند» تمرکز کرده است و در ادامه توضیح می‌دهد که چطور با موفقیت بر تمام موانع غلبه کرده است. کتاب خودت باش دختر پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و دومین کتاب محبوب سال 2018 سایت آمازون شد. 

خودت باش دختر
عنوان کتاب:
خودت باش دختر
ناشر:
کوله پشتی
نویسنده:
ریچل هالیس
قیمت:
170,100 تومان
1,890,000

شگفتی اثر آر. جی. پالاسیو

شگفتی یک رمان جذاب از آر. جی. پالاسیو، نویسنده و طراح گرافیک است که در سال 2012 منتشر شد. پالاسیو داستان شگفتی را با الهام از یک اتفاق نوشت. روزی پسر سه سالۀ پالاسیو، دختری را در خیابان با ناهنجاری شدید صورت دید و شروع به گریه کرد. پالاسیو از ترس این‌که پسرش واکنش بدی نشان بدهد او را از دختر دور می‌کند تا باعث ناراحتی دختر و خانواده‌اش نشود اما غم در چهرۀ دختر را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند و در نهایت همین کارش باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود. 

بعدها یک روز وقتی داشت به آهنگ ناتالی مرچنت به همین نام (شگفتی) گوش می‌داد با خودش فکر می‌کند اگر به جای مادر آن دختر بود چه احساسی داشت؟ و این‌که این اتفاق می‌تواند درس ارزشمندی باشد. پالاسیو از متن آهنگ مرچنت و این اتفاق الهام گرفت و شروع به نوشتن کرد. 

کتاب شگفتی در مورد آگوست «اوگی» پولمن یک پسر 10 ساله است که در ارتفاعات رودخانۀ شمالی در منهتن زندگی می‌کند. اوگی یک بیماری ژنتیکی به نام سندرم تریچر کالینز دارد که باعث شده چهره‌اش از ریخت بیفتد و به جراحی‌های بی‌شمار و مراقبت‌های ویژه نیازمند شود. آگوست به‌خاطر شرایطش چند سال با مادرش در خانه درس خوانده است، با این‌حال خانواده‌اش می‌خواهند او دنیای بیرون را هم تجربه کند برای همین او را در یک مدرسۀ خصوصی ثبت‌نام می‌کنند تا به کلاس پنجم برود.

آگوست به مدرسه می‌رود و از همین مقطع با چالش‌های جدید روبه‌رو می‌شود. کتاب شگفتی در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و همچنین در سال 2014 برندۀ جایزۀ کتاب برگزیدۀ نوجوانان شد. آگوست می‌تواند سمبل قهرمانی برای نوجوانان باشد تا یاد بگیرند چطور در شرایط چالش‌برانگیز با سختی‌های زندگی روبه‌رو شوند.

رمان نوجوان
عنوان کتاب:
رمان نوجوان
ناشر:
افق
نویسنده:
آر جی پالاسیو
قیمت:
272,000 تومان
3,400,000

هفت عادت نوجوانان موفق اثر شون کاوی

تصور کنید یک نقشۀ راه داشته باشید، یک راهنمای گام به گامی که به شما کمک کند از جایی که اکنون هستید به جایی که می‌خواهید در آینده باشید برسید. اهداف، رویاها و برنامه‌هایتان با این راهنما همگی دست‌یافتنی می‌شوند. شما فقط به ابزارهایی نیاز دارید که در رسیدن به هدفتان به شما کمک کند.

شون کاوی مدیر اجرایی، نویسنده و سخنران آمریکایی با کتاب هفت عادت نوجوانان موفق این ابزارها را در اختیار نوجوانان قرار داده است. شون کاوی این کتاب را بر اساس کتاب هفت عادت مردمان مؤثر پدرش، استفان کاوی نوشت.

کاوی یک رویکرد ساده برای کمک به نوجوان ارائه می‌دهد که با آن بتوانند تصویر ذهنی از خودشان را بهبود ببخشند، روابط دوستانه ایجاد کنند، در برابر فشار همسالان و شرایط سخت مدرسه مقاومت کنند، راحت‌تر به اهدافشان برسند و با چالش‌های جدیدی چون آزار و اذیت‌های سایبری و رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شوند. 

بعلاوه کتاب هفت عادت نوجوانان موفق مملو از تصاویر و ایده‌های هوشمندانه، نقل‌قول‌های جذاب و داستان‌های باورنکردنی دربارۀ نوجوانان واقعی از سراسر جهان است. این کتاب به 20 زبان ترجمه شده و بیش از 8 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. در سال 2000 کتاب هفت عادت نوجوانان موفق یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های نوجوانان YALSA شد. 

هفت عادت نوجوانان موفق
عنوان کتاب:
هفت عادت نوجوانان موفق
ناشر:
معیار علم
نویسنده:
شون کاوی
قیمت:
60,300 تومان
670,000

دختر انار اثر ایشا سعید

اَمَل یک دختر دوازده و عاشق مدرسه رفتن و درس خواندن است و آرزو دارد که معلم بشود. زندگی در روستای پاکستانی برای او آرام و معمولی می‌گذرد اما اَمَل هیچ شکایتی ندارد و مشغول دنبال کردن رویای خودش است تا این‌که مادرش فرزند پنجم خانواده را به دنیا می‌آورد، یک دختر دیگر! 

اَمَل وقتی می‌بیند پدر و مادرش و بسیاری از همسایگان، پسر نبودن نوزاد را تأسف‌بار می‌دانند خیلی ناراحت می‌شود چون تجربۀ تبعیض جنسیتی در مدرسه را دارد و می‌بیند که پسران روستا نسبت به دختران فرصت بیشتری برای تحصیل و درس خواندن دارند. پدر اَمَل او را مجبور می‌کند به عنوان دختر بزرگ‌تر درس خواندن را رها کند و در خانه بماند تا از خواهرهایش مراقبت کرده و به مادرش کمک کند چون مادرش دچار افسردگی پس از زایمان شده و نمی‌تواند از جایش تکان بخورد. 

اَمَل ناراحت است و با خودش فکر می‌کند اگر پسر بود پدرش هیچ‌وقت مجبورش نمی‌کرد در خانه بماند اما ناامید نمی‌شود و سعی می‌کند راه دیگری برای دست یافتن به رویایش پیدا کند که ناگهان اتفاق دیگری رخ می‌دهد، پس از درگیری با پسر فاسدِ خان روستایشان، او مجبور می‌شود به عنوان خدمتکار برای خانوادۀ او کار کند تا بدهی خانواده‌اش را بپردازد. کتاب دختر انار به دختران جوان شجاعت و استقامت در سخت‌ترین شرایط را نشان می‌دهد. ایشا سعید نویسندۀ آمریکایی-پاکستانی، کتاب دختر انار را با الهام از داستان زندگی ملاله یوسف زی نوشته است.

دختر انار
عنوان کتاب:
دختر انار
ناشر:
پرتقال
نویسنده:
ایشا سعید
قیمت:
176,000 تومان
2,200,000

زمانی برای دویدن اثر مایکل ویلیامز

مایکل ویلیامز، نویسنده و موسیقی‌دان آفریقایی در کتاب زمانی برای دویدن داستان دو برادر نوجوان را تعریف می‌کند که برای فرار از جنگ و مشکلات متعدد آن راهی زیمباوه می‌شوند. یکی از برادرها به نام دئو، استعداد خارق‌العاده‌ای در فوتبال بازی کردن دارد و تمام سختی‌ها را به امید فوتبالیست شدن تحمل می‌کند. وقتی فاجعه رخ می‌دهد، عشق دئو به فوتبال تنها چیزی است که برای او باقی می‌ماند. آیا او می‌تواند با همین عشق، دوباره امیدش را بازیابد؟

دئو و دوستانش پایین جاده، در زمین‌های خاکی زیمباوه فوتبال بازی می‌کنند و برادر بزرگ‌تر دئو که مشکل ذهنی دارد هم آن‌جا ایستاده و آن‌ها را تشویق می‌کند. این روز هم مثل هر روز دیگری است... تا زمانی که سربازان از راه می‌رسند و دئو و برادرش مجبور می‌شوند برای نجات جان خود از میان خرابه‌هایی دهکده‌ای در همان نزدیکی فرار کنند تا پناهگاهی امن بیابند. در طول مسیر آن‌ها با تبعیض و فقر روبه‌رو می‌شوند که همه‌جا در انتظار پناهندگان است و باید برای عبور از این مسیر به مهربانی افرادی که ملاقات می‌کنند تکیه کنند. 

زمانی برای دویدن
عنوان کتاب:
زمانی برای دویدن
ناشر:
پرتقال
نویسنده:
مایکل ویلیامز
قیمت:
55,200 تومان
690,000

آماده برای آینده اثر دایان تاونر

در سال 2003 دایان تاونر اولین مدرسه‌اش را تأسیس کرد، مدرسه‌ای که خیلی زود تبدیل به یکی از نوآورانه‌ترین مدرسه‌های دولتی آمریکا شد. مدارس دولتی سامیت از آن زمان به دلیل نتایج استنثنایی خود به شهرت رسیدند. 99درصد از دانش‌آموزان این مدرسه در کالج پذیرفته شدند و با دوبرابر میانگین ملی از کالج فارغ‌التحصیل شدند. دانش‌آموزان این مدارس به‌جای صرف وقت خود برای رقابت با دیگر همکلاسی‌ها، به مشکلات دنیای واقعی و توسعهٔ مهارت‌های راهبردی خود می‌پردازند و با همکاری و تفکر به موفقیت می‌رسند.

آماده برای آینده: آنچه کودکان برای داشتن زندگی‌ای رضایت‌بخش نیاز دارند اثر همین مؤسس است که از طریق داستان‌های شخصی و تجربیاتی که از تیم استنثایی مربیان و دانش‌آموزان سامیت به دست آورده است، فلسفه‌های یادگیری‌اش را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته است. او در این کتاب از طرحی می‌گوید که یادگیری آن برای هر پدر و مادری که نگران آیندهٔ فرزندش است، ضروری است.

آماده برای آینده
عنوان کتاب:
آماده برای آینده
ناشر:
میلکان
نویسنده:
داین تاونر
قیمت:
175,200 تومان
2,190,000

چگونه عزت نفس خود را بسازیم اثر هاوین حسینی و سید علی آبیار حسینی

عزت نفس همان نحوهٔ ارزش‌گذاری و درک ما از خود است و درواقع باورها و عقاید ما دربارهٔ‌ خودمان را شکل می‌دهد و بر جنبه‌های شخصیتی افراد تأثیر می‌گذارد. عزت‌نفس پایین می‌تواند زندگی هر شخصی را مختل کند و باعث مشکلات روحی و روانی شود. 

کتاب چگونه عزت نفس خود را بسازیم، کتابی در زمینهٔ توسعهٔ فردی و روان‌شناسی است. این کتاب مصور است و با استفاده از تصاویر رنگی توضیح می‌دهد که عزت‌نفس دقیقاً چیست و چگونه می‌توان عزت‌نفس را بهبود ببخشید. از نظر نویسندگان این کتاب عزت‌نفس یعنی حس ارزشمند بودن و مهم است که این حس در وجود فرد دیده شود. آن‌ها معتقدند افراد این ارزشمندی را از راه مقایسه با دیگران و بازخوردی که دیگران به آنها می‌دهند به دست می‌آورند. با کمک کتاب چگونه عزت نفس خود را بسازیم می‌توانید عزت‌نفس خود را تقویت کنید و با کمک نظریه‌های روان‌شناسی و مثال‌های عملی این کتاب، ارتباطاتی مثبت و سالم‌تر بسازید و به ارزش واقعی خودتان پی ببرید.

چگونه عزت نفس خود را بسازیم
عنوان کتاب:
چگونه عزت نفس خود را بسازیم
ناشر:
مون
نویسنده:
هاوین حسینی
قیمت:
198,000 تومان
2,200,000

365 روز خلاقیت اثر لورنا اسکوبی

365 روز خلاقیت کتابی متفکرانه و الهام‌بخش است که به شما کمک می‌کند به راحتی خودتان را ابراز کنید و خلاقیت خود را کشف کنید. لورنا اسکوبی در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید ایده‌های‌تان را آزمایش کنید، کاوش کنید، موانع را کنار بگذارید و الهام‌بخش خود و دیگران باشید.

این کتاب الهام‌بخش با تمرین‌های خلاقانهٔ روزانه و تعیین هدف و همچنین توصیه‌ها و نکات فراوان، تخیل شما را به حرکت وامی‌دارد و به شما کمک می‌کند هر روز کمی خلاقیت در زندگی‌تان به کار ببرید. با کمک این کتاب می‌توانید افکار و ایده‌هایتان را هدایت کنید و الهام‌بخش زندگی هنری خود باشید.

365 روز خلاقیت
عنوان کتاب:
365 روز خلاقیت
ناشر:
پرتقال
نویسنده:
لورنا اسکوبی
قیمت:
312,000 تومان
3,900,000

چطور زندگی می‌کنید؟ اثر گنزابورو یوشینو

کتاب چطور زندگی می‌کنید؟ رمانی کلاسیک، خواندنی و فلسفی اثر گنزابورو یوشینو نویسندهٔ ژاپنی است که اولین‌بار در سال 1937 منتشر شد. این کتاب پس از سال‌ها با ترجمهٔ انگلیسی و مقدمه‌ای از نویسندهٔ شهیر «نیل گیمن» دوباره به چاپ رسید و دو میلیون نسخه از آن بلافاصله به فروش رفت و تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و ایندی شد. 

این رمانِ زیبا داستان پسری پانزده‌ساله به نام هوندا جوان‌ایچی است که همه او را «کاپر» صدا می‌کنند. اما متأسفانه رنج زندگی خیلی زودتر از توقع به سراغ این پسر می‌آید و بعد از فوت والدینش مجبور می‌شود عمویش زندگی کند. عمویش او را به سفر می‌برد و تجربه‌هایش را در اختیار کاپر می‌گذارد که درنهایت این تجربه‌ها موجب رشد معنوی او می‌شود و می‌تواند با کمک عمویش معنای زندگی را کشف کند. نویسنده با متن دلگرم‌کننده‌اش به نوجوانان نشان می‌دهد چطور می‌توانند از سختی‌ها عبور کنند و محیط اطرافشان را بهتر درک کنند.

چطور زندگی میکنید
عنوان کتاب:
چطور زندگی میکنید
ناشر:
میلکان
نویسنده:
گنزا بورو یوشینو
قیمت:
156,000 تومان
1,950,000

نجات اثر جنیفر ای نیلسن

کتاب نجات اثر جنیفر ای نیلسن نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز و یواِس‌اِی تودی است. این کتاب داستان دختری به نام مگ کنیون است که ششصدوپنجاه‌وهفت روز پیش پدرش خانه‌شان را در فرانسه ترک کرده تا به متفقین جنگ جهانی دوم بپیوندد و این آخرین باری است که مگ پدرش را دیده است. اخیراً او متوجه شده که پدرش به دست نازی‌ها افتاده، حکمی وحشتناک و مگ می‌ترسد که دیگر نتواند هرگز پدرش را ببیند. 

تنها چیزی که از پدر برای مگ باقی‌مانده، کدهایی است که او در یک شیشه قرار داده تا مگ آن‌ها را رمزگشایی کند. اما حالا کدها رو به اتمام هستند و به زودی دیگر هیچ‌چیزی از پدرش برای مگ باقی‌ نمی‌ماند. اما ناگهان یک فرصت برای نجات پدرش در دامان مگ می‌افتد. هنگامی که نازی‌ها به روستای مگ حمله می‌کنند، او فرار می‌کند و شروع به سفر در سراسر فرانسه می‌کند. او با خطرات و حوادثی باورنکردنی روبه‌رو می‌شود اما تصمیم می‌گیرد هرطور شده خانواده و پدرش را نجات دهد.

نجات
عنوان کتاب:
نجات
ناشر:
پرتقال
نویسنده:
جنیفر ای نیلسن
قیمت:
147,200 تومان
1,840,000

قهرمان‌های کسب‌وکار اثر الکساندر استروالدر و هلگر نیلس پل

کتاب مصور قهرمان‌های کسب‌وکار اثر الکساندر استروالدر و هلگر نیلس پل نویسندگان داستان‌های تصویر مناسب نوجوانان است که در سال 2021 منتشر شد. این کتاب داستانی خنده‌دار و هیجان‌انگیز را روایت می‌کند که نویسندگان از طریق آن‌ها اصول تجارت و کارآفرینی را به نوجوانان یاد می‌دهند. 

این کتاب داستان آنا است؛ دختر 15 سالهٔ لندنی برای تعطیلات به استرالیا سفر می‌کند، نمی‌داند عموی ساده‌لوحش جِی دچار چه مشکلی شده است. دو مرد شرور و دردسرساز، می‌خواهند فروشگاه موج‌سواری عمویش را از دستش دربیاورند اما آنا قصد می‌کند هرطور شده، کسب‌وکار عمویش را نجات دهد. آنا با بازدید از کشورهای مختلف، اطلاعات بیشتری در مورد دنیای کسب‌وکار می‌آموزد و همچنین تصمیم می‌‌گیرد پس از نجات مغازهٔ عمویش، یک کانال رسانه‌ٔ اجتماعی جالب و سرگرم‌کننده به راه بیندازد.

قهرمان های کسب و کار
عنوان کتاب:
قهرمان های کسب و کار
ناشر:
آریانا قلم
نویسنده:
الكساندر استروالدر
قیمت:
304,200 تومان
3,380,000

همه چیز دربارهٔ پول اثر نانسی هلیوک

بزرگ‌‌شدن خوبی‌های خاص خودش را دارد؛ حالا دیگر یک نوجوان می‌تواند سلیقهٔ خاص خودش را داشته باشد و مطابق میل و نظر خودش خرید کند. اما در کنار تمام این‌ها باید یاد بگیرد چطور می‌تواند برای خرید وسایل موردنیازش پول جمع کند، پس‌انداز داشته باشد و درست خرج کند طوری که بتواند کاملاً مستقل شود.

کتاب همه‌ چیز دربارهٔ پول اثر نانسی هولیوک نویسندهٔ مجلهٔ نیویورکر است که جوایز زیادی برای نوشتن کتاب‌هایش دریافت کرده است. کتاب همه‌چیز دربارهٔ پول برای دختران و پسران نوجوان 12 ساله تا 15 ساله است که می‌توانند با مطالعهٔ آن و با خریدهای هوشمندانه، کار، راه‌های کسب‌ درآمد، ترفندهای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بودجه‌بندی را بیاموزند. در پایان هم نویسنده 101 ایدهٔ خلاقانه برای درآمدزایی ارائه کرده است. 

همه چیز درباره پول
عنوان کتاب:
همه چیز درباره پول
ناشر:
مهرسا
نویسنده:
نانسی هولیوک
قیمت:
71,100 تومان
790,000
کتاب‌های انگیزشی را با تخفیف از فروشگاه سی‌بوک تهیه کنید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک
آیا از اهمیت انگیزه برای نوجوانان آگاهی دارید؟

آیا نوجوانی در خانوادۀ خود دارید یا دوران نوجوانی خودتان را به یاد می‌آورید؟ به نظرتان تغییرات این دوره چقدر سخت و چالش برانگیز است؟ به‌نظرتان خواندن کدام یک از کتاب‌های بالا در دوران نوجوانی خودتان ممکن بود آینده‌تان را تغییر دهد؟ دیدگاهتان را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

کودک و نوجوان بهترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در ایران
بامداد برزویه
16 دقیقه

ادبیات کودک در ایران با حکایت، مثل‌ها و مَتَل‌ها و پندنامه‌ها یا داستان‌های حیوانات رونق گرفت. سنگ بنای ادبیات کودکان در زمان مشروطه نهاده شد و طی سال‌ها به رشد و شکوفایی رسید.

خواندن مقاله Left Arrow
کودک و نوجوان اهمیت روان‌شناسی کودک
الناز آذری
18 دقیقه

هر پدر و مادر شایسته‌ای می‌خواهد که والد خوبی برای فرزندش باشد و او را بی‌دریغ حمایت کند. برای این کار باید بدانید کودکتان چه احساسی دارد و جهان را چگونه می‌بیند.

خواندن مقاله Left Arrow
کودک و نوجوان یادگیری زبان‎های خارجی در کودکان
یسنا پارسی
15 دقیقه

بعضی از مردم فکر می‌کنند که یادگیری یک زبان خارجی در دوران کودکی باعث می‌شود تا این زبان با زبان مادری کودک تداخل پیدا کرده و مشکلاتی برای کودک به وجود بیاورد اما علم و تجربۀ میلیاردها انسان دو زبانه در سراسر دنیا خلاف این را نشان داده است.

خواندن مقاله Left Arrow
کودک و نوجوان بهترین نویسندگان کتاب کودک در جهان
بامداد برزویه
19 دقیقه

مزایای عادت مطالعه در کودکان انکار ناپذیر است اما باید در مورد ترغیب کودکان به کتاب خواندن با احتیاط رفتار کنید تا آن‌ها از مطالعه زده نشوند.

خواندن مقاله Left Arrow
کودک و نوجوان کتاب داستان‌ تصویری با متن مناسب کودکان
علی فروزنده
22 دقیقه

آیا داستان‌هایی را که در دوران کودکی شما را به دنیای خیال‌انگیز خود می‌‌کشاندند به‌خاطر می‌آورید؟ تصاویر این داستان‌ها را چطور؟ بسیاری از ما با داستان‌هایی مانند شنل قرمزی، لباس جدید پادشاه، بزبز قندی، ای‌کی یوسان، ماه پیشانی و بسیاری داستان‌های به‌يادماندنیِ دیگر بزرگ شده‌ایم.

خواندن مقاله Left Arrow
کودک و نوجوان چطور عادت کتاب‌خوانی را در کودکان پرورش دهیم؟
علی فروزنده
16 دقیقه

مطالعه برای بچه‌ها باید سرگرم‌کننده و سبک باشد. اگر بچه‌ها از مطالعه و خواندن لذت ببرند آن‌وقت مهارتشان در مطالعه به‌مرور رشد می‌کند. در ادامه راه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که از طریق آن‌ها می‌توانید کودکانی کتاب‌خوان ترتیب کنید.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.