معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم؟

علی فروزنده
علی فروزنده
20 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم؟
علی فروزنده
علی فروزنده
20 دقیقه
74
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

هر فرد روزانه نقشی را در جامعه ایفا می‌کند که برای انجام آن باید با دیگران به تعامل بپردازد. وجه مشترک هر تعاملی، نیاز به ارتباط شفاف و مؤثر است. عناصر متعددی در ایجاد و حفظ روابط پایدار و واقعی دخیل هستند که با کمک آن‌ها شاهد بهبود کیفیت تعاملات اجتماعی‌تان خواهید بود و همچنین می‌توانید اعتماد به نفس خود را در تعامل با دیگران افزایش دهید.

براساس یک نظرسنجی که در سال 2021 انجام شد، بیش از 33 درصد افراد مدعی شدند که ارتباط برقرارکردن با دیگران اخیراً بسیار چالش‌برانگیز شده است. این امر عمدتاً به دلیل تغییرات در محیط‌های کار و افزایش استفاده از فناوری در تعاملات است. پس چگونه می‌توان به راحتی با هر کسی ارتباط برقرار کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را در این‌باره بررسی کنیم و کتابی در این زمینه به شما معرفی کنیم. همچنین در ادامه می‌خوانید:

• چگونه می‌توانیم به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟
• معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
• چند نکته از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

چگونه می‌توانیم به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم؟

کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم جواب این سوال را به شما می‌دهد.

اگر بتوانید به درستی با هر کسی صحبت کنید می‌توانید روابطی پایدار و درست با دیگران داشته باشید. تحقیقات نشان داده‌اند که 50 تا 80 درصد از روزمان به برقراری ارتباط و دو سوم آن به صحبت‌کردن می‌گذرد. اما بعضی از افراد حتی با فکر کردن به یک مکالمهٔ معمولی دچار تشویش می‌شوند. تعاملات اجتماعی برای درونگرایان و نیز افرادی که دچار اضطراب اجتماعی‌اند، ممکن است با احساس ناخوشایندِ اضطراب و استرس همراه باشد.

به‌نظر می‌رسد که کلید صحبت کردن با هر کسی، به نحوهٔ تعامل شما با خودتان برمی‌گردد. به‌علاوه، برقراری ارتباط درست و واقعی باعث می‌شود افراد احساس راحتی بکنند و مکالمات خودبه‌خود شکل بگیرند.

پسری ناراحت که حس میکند نمیتواند با دوستانش ارتباط برقرار کند

چرا در تعاملات اجتماعی استرس می‌گیریم؟

براساس تحقیقات مجلهٔ «سایکولوژی تودی»، 40 تا 50 درصد از مردم خود را خجالتی می‌دانند و ادعا کردند که وقتی به دیگران نزدیک می‌شوند یا کسی به آن‌ها نزدیک می‌شود دلهره می‌گیرند. گرچه علائم خجالتی بودن به‌طور کلی کمتر از علائم اضطراب اجتماعی است و افراد خجالتی مایل به برقراری ارتباط با دیگران هستند، اما ممکن است درگیرشدن در یک مکالمهٔ معمولی را ناراحت‌کننده یا دشوار بدانند. اما چرا بسیاری از مردم از صحبت‌کردن و ارتباط برقرار کردن با دیگران می‌ترسند؟

 

عزت‌نفس پایین یا عدم اعتمادبه‌نفس

عزت نفس پایین نقش مهمی در اضطراب اجتماعی ایفا می‌کند چون باعث احساس بی‌‌کفایتی و منفی‌بافی می‌شود. عدم اعتمادبه‌نفس باعث می‌شود که در عملکرد و توانایی خود در برقراری یک تعامل اجتماعی دلپذیر، دچار تردید شوید و حس کنید دیگران از صحبت با شما لذت نمی‌برند.

 

ترس از ناشناخته‌ها

صحبت‌کردن با یک فرد غریبه می‌تواند ترسناک باشد چون شما درواقع قدم به قلمرویی ناشناخته می‌گذارید.

 

میل به موردپسند واقع‌شدن

انسان‌ها به‌طور طبیعی تمایل دارند که هنگام ملاقات با افراد جدید دوست‌داشتنی به‌نظر بیایند و موردپسند واقع شوند. این میل می‌تواند هنگام ارتباط برقرارکردن با دیگران یا صحبت کردن افراد را دچار اضطراب کند.

دو زن در حال مکالمه و خندیدن

معرفی کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

حتماً تاکنون در زندگی به اشخاص موفقی برخورده‌اید که انگار به هر آنچه می‌خواهند رسیده‌اند. آن‌ها در جلسه‌های کاری و مهمانی‌های اجتماعی با اطمینان بالا و اعتمادبه‌نفس صحبت می‌کنند و انگار همه مجذوب چنین افرادی می‌شوند. چنین افرادی انگار در تمام جوانب زندگی نیز موفق هستند، آن‌ها همسر ایده‌آل و دوستانی ناب دارند و حساب‌های بانکی‌شان پُر از پول است. اما فکر نکنید که چنین افرادی از شما باهوش‌تر، خوش‌شانس‌تر یا با استعدادتر هستند،‌ آن‌ها حتی شاید تحصیلات عالی هم نداشته نباشند اما می‌دانند که چطور با دیگران ارتباط برقرار کنند. 

لیل لوندز متخصص ارتباط است و در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم با زبانی ساده و صادقانه به شما یاد می‌دهد که چگونه در زندگی، عشق یا شغلتان استادانه با افراد ارتباط برقرار کنید. نویسنده با ترکیبی از جدیدترین تحقیقات و روش‌های ارتباطی بین افراد، در کتاب چگونه با کسی صحبت کنیم به شما نشان می‌دهد که چگونه:

به راحتی نقل هر محفلی شوید و با هر کسی که می‌خواهید آشنا شوید.
با همه طوری رفتار کنید انگار آن‌ها را سال‌ها می‌شناسید، حتی اگر وجه اشتراک چندانی با آن‌ها نداشته باشید.
از زبان بدن برای جذب دیگران استفاده کنید.
طوری در یک مهمانی رفتار کنید انگار یک شخصیت مهم هستید.
همیشه در هر کجا که هستید با اعتمادبه‌نفس و کاریزماتیک به نظر بیایید.

با 92 راهکار سادهٔ این کتاب یاد می‌گیرید که چطور می‌توانید با دیگران به راحتی ارتباط برقرار کنید و به واسطۀ همین ارتباط به موفقیت‌‌های بزرگی در زندگی برسید.

چگونه با هر کسی صحبت کنیم
عنوان کتاب:
چگونه با هر کسی صحبت کنیم
ناشر:
آرایان
نویسنده:
لیل لوندز
قیمت:
265,500 تومان
2,950,000

راز ارتباطات درست از نظر لیل لوندز چیست؟ چگونه می‌توان با هر کسی صحبت کرد؟ چند نمونه از راهکارهای لیل لوندز در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم را در ادامه بخوانید:

 

مردم باید بدانند که شما آن‌ها را دوست دارید

یکی از نکات کلیدی که لوندز در کتابِ چگونه با هر کسی صحبت کنیم به آن اشاره می‌کند اهمیت معرفی است. این‌که چگونه خود را معرفی کنید به شدت بر مکالمات شما تأثیر می‌گذارد. برداشت اولیه بسیار مهم است و روشی که خود را با آن معرفی می‌کند می‌تواند لحن کل مکالمه را تعیین کند. لوندز بر نیاز به خونگرمی، لبخندی گرم و محکم‌ دست‌دادن تأکید می‌کند. 

اولین قدم برای نزدیک‌شدن و صحبت‌کردن با هر کسی این است که بفهمید چه چیزی باعث می‌شود مردم بخواهند با شما صحبت کنند. به گفتهٔ لوندز، مردم تنها زمانی می‌خواهند با شما صحبت کنند که بدانند شما آن‌ها را دوست دارید. این بدان دلیل است که به‌رغم زمینهٔ اجتماعی یا حرفه‌ای ـ هر کسی می‌خواهد در مورد خودش احساس خوبی داشته باشد. لوندز استدلال می‌کند که نیاز به دوست‌داشته‌‌شدن بر همهٔ تعاملات اجتماعی حاکم است. وقتی مردم مطمئن نیستند که شما آن‌ها را دوست دارید یا نه، احساس ناراحتی می‌کنند و برای تعامل با شما دیگر احساس خوبی ندارند و تلاشی نمی‌کنند. از سوی دیگر اگر مردم مطمئن باشند که شما آن‌ها را دوست دارید، در کنار شما احساس راحتی می‌کنند و از همراه شما لذت می‌برند. 

 

سیگنال‌های غیرکلامی

لیل لوندز معتقد است شما با زبان بدن و سیگنال‌های غیرکلامی می‌توانید تأثیر مثبت اولیه‌ای ایجاد کنید. برای این‌که در صحبت‌کردن با هر کسی خوب شوید، باید به زبان بدن و سیگنال‌های غیرکلامی‌ای که می‌فرستید توجه کنید. از آن‌جایی که تمرکز لوندز بر کمک به شما برای صحبت با هر کسی است، ممکن است تعجب کنید که چرا سیگنال‌های غیرکلامی این‌قدر مهم هستند؟ به گفتهٔ لوندز، این سیگنال‌‌های غیرکلامی بر 80درصد اولین برداشت‌های افراد از شما نقش دارند و بر نحوهٔ واکنش آن‌ها نسبت به شما تأثیر می‌گذارند. 

 

سیگنال‌های کلامی

شما می‌توانید با سیگنال‌های کلامی خیلی سریع با دیگران ارتباط برقرار کنید. لوندز معتقد است که اگر طرف مکالمهٔ خود را راحت بگذارید و روی ایجاد حس راحتی تمرکز کنید، گویی که بسیار دوست‌شان دارید و از مکالمه با آن‌ها لذت می‌برید؛ آن‌وقت تعاملی لذت‌بخش با آن شخص خواهید داشت. او چهار تکنیک را برای رسیدن به این هدف پیشنهاد می‌کند. یکی از این تکنیک‌ها، استفاده از ترفندهای بصری است. اما چگونه می‌توان از ترفندهای بصری استفاده کرد؟ لوندز راحت‌ترین راه را در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم به شما پیشنهاد می‌دهد.

می‌توانید چیزی غیرعادی بپوشید؛ مثلاً یک سنجاق سینهٔ منحصربه‌فرد استفاده کنید یا یک پیراهن رنگارنگ بپوشید تا نظر طرف مقابل را به خود جلب کنید. این به مردم بهانه‌ای می‌دهد تا به شما نزدیک شوند و شما نیز چیزی دارید که بتوانید در موردش صحبت کنید. به همین ترتیب، باید به آنچه اطرافیان می‌پوشند یا دست می‌گیرند توجه کنید تا بهانه‌ای برای نزدیک‌شدن به آن‌ها داشته باشید. می‌توانید از عبارت‌های تعریفی نیز استفاده کنید؛ مثلا بگویید: «وای! من عاشق کفش‌هات شدم، از کجا خریدیشون؟»

چنین عباراتی نه‌تنها به شما کمک می‌کنند تا یک مکالمه را شروع کنید، بلکه به دیگران نشان می‌دهد به آن‌ها علاقه‌مند هستید و دوست دارید حرف‌هایشان را بشنوید.

 

گفت‌وگوهای معنادار

زمانی که با استفاده از تکنیک‌ها و ترفندهای بصری لوندز توانستید به دیگران نزدیک شوید، نوبت به این مسئله می‌رسد که چگونه می‌توان گفت‌وگوهای معناداری را پیش بُرد. به گفتهٔ لوندز، اگر می‌خواهید مکالمات‌تان را از سطحی خاص فراتر ببرید، باید یک ارتباط عاطفی با طرف صحبت خود ایجاد کنید. 

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که منظور از ارتباط عاطفی در این‌‌جا چیست؟ به بیان ساده، زمانی که مردم به اندازهٔ کافی به یکدیگر اعتماد می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد خودشان در اختیار دیگری قرار بدهند ـ مثلاً بگویند چه کسی هستند و واقعاً چه احساسی دارند ـ یک نوع ارتباط عاطفی برقرار می‌شود. از نظر لوندز در این مرحله است که مکالمات از حالت سطحی خارج شده و به سطح معناداری می‌رسند.

برای صحبت در هر موقعیتی چیزهای جالبی بگویید

چند نکته از کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

دانستن این‌که چگونه با مردم صحبت کنید مهارتی است که می‌توانید با خواندن کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم، به مرور زمان بدست آورید. از شروع مکالمه تا بحث‌های عمیق، نکات ریز این کتاب به شما کمک می کند مهارت‌های اجتماعی را بیاموزید و بتوانید بدون توجه به شرایط با هر کسی صحبت کنید. لیل لوندز در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم می‌گوید: «بدن خود را طوری آموزش دهید که با اعتماد به نفس عمل کند تا ذهن شما نیز از همین روش پیروی کند.» 

 

۱. صدای درون

قبل از این‌‌که بتوانید بر اضطراب اجتماعی‌ غلبه کنید باید صدای درون ذهن خود (نحوهٔ صحبت و دیدگاه خود) را ارزیابی کنید. برای افزایش عزت نفس باید آنچه را در آن مهارت دارید پیدا کنید و تنها روی آن تمرکز کنید. خودگویی منفی را کنار بگذارید و از جملات مثبت انگیزشی استفاده کنید. 

 

۲. اول شما صحبت کنید

این سخت‌ترین بخش صحبت‌کردن با هر کسی است اما اگر از فرصت استفاده کنید و اولین کلمه را بگویید پس از آن مکالمه به راحتی پیش خواهد رفت. شروع‌کنندهٔ مکالمه می‌تواند صحبت‌های ناخوشایند را کنترل کند. لیل لوندز می‌گوید می‌توانید برای شروع مکالمه از جمله‌های زیر استفاده کنید:

خودتان را معرفی کنید: «سلام، من فکر نمی‌کنم با هم آشنا شده باشیم، من ... هستم.»
اظهارنظر معمولی: «وای امروز هوا خیلی خوبه، نه؟»
پیشنهاد کمک: «دست‌هاتون پُره، می‌تونم واسه جابه‌جا کردن وسایل بهتون کمک کنم؟»
پرسیدن نظر: «من دلم یه فنجون قهوه می‌خواد، پیشنهادی دارید از کجا می‌تونم قهوه بگیرم؟»

 

3. زبان بدن

بیشتر ارتباطات شما با دیگران غیرکلامی است. تعاملات رودررو، زبان بدن و حالات چهره تأثیر فوق‌العاده‌ای بر نحوهٔ تفسیر اطلاعات می‌گذارد. شما باید یاد بگیرید که چگونه زبان بدن خود را هنگام مکالمه با افراد کنترل کنید. مثلا می‌توانید خیلی ساده لبخند بزنید. تحقیقات نشان‌ داده‌اند که لبخندزدن شادی را افزایش می‌‌دهد و واکنش عصبی مثبتی به‌وجود می‌آورد. 

 

4. داستان بگویید

لیل لوندز در این کتاب به شما یادآوری می‌کند که بیش از نیمی از بزرگسالان از این‌که مجبور شوند با غریبه‌ها صحبت کنند بیزارند. به احتمال زیاد، شخصی که با او صحبت می‌کنید هم سعی می‌کند بفهمد چگونه می‌تواند رفتار مناسبی داشته باشد و این بیزاری را پنهان کند. برای آسودگی خاطر خود و دیگران داستانی ساده و معمولی بگویید تا گفت‌وگویتان شکل بگیرد. 

کارتونی از مکالمهٔ مختلف زنان و مردان با پس‌زمینهٔ زرد

5. سؤال یا نظر شخصی

مالاویکا وارادان، مجری رادیو در یک سخنرانی در تِد تاک گفت: «حیرت می‌کنید اگه بدونید مردم چقدر دوست دارن نظرشون رو باهاتون درمیون بذارن.» پرسیدن سؤالی جذاب اما نه خیلی شخصی، باعث می‌شود افراد احساس کنند مهم هستند و شما به آن‌ها گوش می‌دهد. البته اطمینان حاصل کنید که به پاسخ آن‌ها واقعاً گوش می‌کنید و سپس با تکرار آنچه شنیده‌اید جوابشان را بدهید. 

نمونه‌ای از سؤالاتی که می‌توانید بپرسید:

«اگه امروز یک میلیارد بهت بدم، باهاش چی‌کار می‌کنی؟»
«فیلم مورد علاقه‌ات چیه؟»
«تا حالا یه سریال تلویزیونی رو دو بار تماشا کردی؟»
«کجا بزرگ شدی؟»
«خواهر یا برادر داری؟»
«شب‌های جمعه‌ات رو چجوری می‌گذرونی؟»

 

6. گوش سپردن

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های صحبت کردن، گوش دادن فعالانه است. درست گوش‌دادن باعث ایجاد اعتماد و احترام می‌شود و رابطهٔ قوی‌تری ایجاد می‌کند. به یاد داشته باشید که هر مکالمه‌ای قرار نیست در مورد شما باشد پس خوب گوش کنید و لزوماً احساسات خود را در مورد موضوع به مکالمه اضافه نکنید.

 

۷. به‌خاطر سپردن نام‌ها و جزئيات

لوندز در کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم توضیح می‌دهد افرادی که می‌دانند چگونه با هر کسی صحبت کنند می‌توانند احساس خوبی در دیگران ایجاد کنند. شما هم می‌توانید با به‌خاطر سپردن جزئياتی که فرد مقابل بیان می‌کند و سپس تکرار آن در ادامهٔ مکالمه توجهٔ او را به خود جلب کنید. دیل کارنگی در کتاب «آیین دوستیابی» می‌گوید: «یک فرد معمولی بیش از همهٔ نام‌های دیگر روی کرهٔ زمین به نام خودش علاقه دارد.»

لیل لوندز

دربارهٔ نویسندۀ کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم

لیل لوندز متخصص ارتباطات بین‌المللی و نویسندهٔ آمریکایی است و تخصصش تعاملات ناخودآگاه در ارتباطات بین‌فردی است. او صدها سمینار برای شرکت‌ها، انجمن‌ها و عموم مردم در تمام شهرهای ایالات متحده و همچنین در سطح بین‌المللی برگزار کرده است. او نویسندۀ 10 کتاب پرفروش در زمینۀ مهارت‌های ارتباطی برای تجارت، روابط اجتماعی و عشق است. یکی از دلایلی که لوندز به نوشتن دربارهٔ ارتباطات و مهارت‌های اجتماعی علاقه‌مند است دوران کودکی اوست.

لیل لوندز در کودکی بسیار خجالتی بود و همین موضوع باعث شد این سؤال در ذهنش ایجاد شود که چگونه می‌توان به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرد و دوست شد. لیل لوندز پس از فارغ‌التحصیلی شغل‌های مختلفی را امتحان کرد تا بتواند با ترس و اضطراب اجتماعی خود روبه‌رو شود. او پس از مدت‌ها تلاش توانست با نوشتن کتاب‌های مختلف به دیگران نیز کمک کند. یکی دیگر از کتاب‌های موفق لوندز در این زمینه کتاب «خجالت نکش، زندگی کن» است که در آن با 85 تکنیک عملی به خوانندگان نشان می‌دهد که چطور با اضطراب اجتماعی مقابله کنند و به‌راحتی با دیگران روابط دوستانه و نزدیک برقرار کنند. برخی از کتاب‌های او به 26 زبان زندۀ دنیا ترجمه شده‌اند.

نشریات مختلفی مثل مجلۀ تایم، وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، شیکاگو تریبون، لس‌آنجلس تایمز، روانشناسی امروز و هافینگتون پست آثار او را تحسین کرده‌اند. او به عنوان کارشناس، مهمان برنامه‌های تلویزیونی و خبری بی‌شماری بوده است.

کارتونی از مکالمهٔ مختلف زنان و مردان که کادر مکالمه بالای سرشان کشیده شده است
مهارت‌‌های ارتباطی خود را تقویت کنید

سخنرانان بزرگ باید مهارت‌های ارتباطی و فن بیان خود را تقویت کنند. حتی افراد سرشناس و تاثیرگذاری مانند توماس جفرسون، آبراهام لینکلن و مهاتما گاندی نیز به ترس خود از سخنرانی در جمع اعتراف می‌کردند. مهم‌ترین نکته در برقراری ارتباط این است که چه در حال شروع یک مکالمۀ معمولی هستید یا یک سخنرانی مهم، خودتان باشید، لبخند بزنید و به یاد داشته باشید که مردم بیش از آنچه انتظار دارید از حضور شما لذت خواهند برد.

آیا شما به سختی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید؟ یا به سختی با دیگران دوست می‌شوید؟ برای رفع این مشکل چه کاری انجام داده‌اید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

معرفی کتاب معرفی ژانرهای کتاب‌ها: از فانتزی تا حماسی
شادی صارمی
28 دقیقه

مفهوم ژانر در ادبیات نقشی محوری در دسته‌بندی و تحلیل آثار ادبی دارد. ژانر یک سیستم طبقه‌بندی است که متون را براساس ویژگی‌ها، مضامین، فرم‌ها و اهداف مشترک گروه‌بندی می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های داستایوفسکی: میراث‌های ماندگار
علی فروزنده
25 دقیقه

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی، یکی از نویسندگان برجسته در جهان ادبیات است و در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در مسکوی روسیه به دنیا آمد. زندگی او در زمان‌های پرفراز و نشیب تاریخ، با ناآرامی‌های سیاسی و تحولات اجتماعی گذشت.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب برای هدیه
شادی صارمی
15 دقیقه

هدیه دادن یک سنت گرامی است که فراتر از فرهنگ‌ها و زمان باقی مانده و آن را راهی برای ابراز احساسات و قدردانی می‌دانیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های شعر جهان
الناز آذری
30 دقیقه

انتخاب بهترین کتاب‌های شعر جهان ممکن است به دلیل تنوع زیاد در سبک‌ها و زبان‌ها، کمی دشوار باشد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های سیاسی
مهرناز بهروش
14 دقیقه

مدت‌هاست که ادبیات سیاسی را سنگ‌بنای درک پیچیدگی‌های حکمرانی، پویایی قدرت و تغییرات اجتماعی قرار داده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌ها برای کودکان زیر یک سال
الناز آذری
20 دقیقه

جنبه‌های شناختی، اجتماعی و عاطفی زندگی یک فرد از همان سنین پایین شکل می‌گیرد و برای همین سال‌های اولیهٔ زندگی یک کودک بسیار حیاتی در نظر گرفته می‌شوند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال؛ درمان وجودی
مهرناز بهروش
21 دقیقه

همهٔ ما مکانیسم‌های دفاعی خود را در زندگی داریم و از موضوعاتی مانند مرگ می‌هراسیم اما هر چند وقت یک‌بار مجبوریم با مسائل دشوار زندگی مانند مرگ، بیماری و جدایی دست‌وپنجه نرم کنیم و یا حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی ممکن است تعادل طبیعی زندگی ما را برهم بزند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب دستیابی به قدرتی شگفت‌انگیز با کتاب عادت‌های اتمی
الناز آذری
23 دقیقه

بسیاری از ما به عادت‌های خود وابسته‌ایم و به نظر می‌رسد به شدت ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب برایمان دشوار است و حتی در مقابل تغییر عادت‌هایمان از خود مقاومت نشان می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم
مهرناز بهروش
21 دقیقه

آیا تابه‌حال با تصمیم گرفتن مشکل داشته‌اید؟ با قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی دچار ترس می‌شوید؟ تابه‌حال انجام کاری را تا لحظهٔ آخر به تعویق انداخته‌اید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب 33 استراتژی جنگ، در نبرد زندگی پیروز شوید
علی فروزنده
20 دقیقه

ما همیشه با خودمان فکر می‌کنیم که صلح بهتر است و این‌که بتوانیم کارها را به‌طور شایسته در صلح پیش ببریم به نفع‌مان است. اما آیا افراد مقابل‌مان نیز چنین تصوری دارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
یسنا پارسی
21 دقیقه

اکثراً جذب افرادی می‌شوید که بی‌مهر و بی‌عاطفه هستند؟ آیا حس می‌کنید که نزدیک‌ترین افراد زندگی‌تان هم به شما توجه کافی ندارند؟ یا حس می‌کنید انسان بی‌ارزشی هستید و به دلیل همین بی‌ارزشی‌تان، اطرافیان شما را نمی‌پذیرند و دوست‌تان ندارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب هنر شفاف اندیشیدن: با خطاهای رایج فکری آشنا شوید
بامداد برزویه
18 دقیقه

آیا می‌دانستید 84 درصد فرانسوی‌ها خود را عاشق پیشه‌تر از مردم دیگر دنیا می‌دانند؟ یا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که «اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه‌ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است»؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب انسان در جستجوی معنا: خاطرات واقعی یک روان‌پزشک از هولوکاست
مهرناز بهروش
25 دقیقه

گاهی ما در شرایط بسیار بحرانی قرار می‌گیریم، شرایطی که با خود فکر می‌کنیم احتمالاً هیچ‌گاه از‌ آن جان سالم بدر نخواهیم برد. اما در دوران حکومت هیتلر و برپایی اردوگاه‌های کار اجباری، کسانی بودند که نشان دادند می‌توان از چنین شرایط اسفناکی نیز زنده خارج شد. ویکتور فرانکلِ روان‌پزشک، یکی از این افراد بود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ازدواج بدون شکست، راز رابطه‌ای ماندگار
بامداد برزویه
22 دقیقه

چه بسیار هستند کسانی که زندگی زناشویی خود را با شور عشق آغاز می‌کنند و چه بسیار هستند کسانی که از همان آغاز نمی‌توانند شناخت درستی از یکدیگر پیدا کنند. اما درهر صورت بسیاری از زوجین، پس از مدتی متوجه می‌شوند که شوق و صمیمیت اولیه‌شان به یکدیگر هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود و هیچ‌کدام نمی‌دانند مشکل چیست؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.