بهترین کتاب‌های انگیزشی

مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
25 دقیقه
معرفی کتاب
بهترین کتاب‌های انگیزشی
مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
25 دقیقه
190
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

کارهای معوقۀ زیادی برای انجام دارید اما نمی‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید، به روز تحویل پروژه نزدیک می‌شوید اما تمرکز و انسجام فکری ندارید و می‌ترسید فرصت را از دست بدهید. برای انجام وظایفتان مدام برنامه‌ریزی می‌کنید اما نمی‌توانید طبق برنامه عمل کنید. صبح‌ها به سختی از خواب بیدار می‌شوید و به‌نظر می‌رسد انجام ساده‌ترین امروز روزانه هم برایتان دشوار است. اگر شما گرفتار چنین حالاتی هستید، احتمالاً در زندگی‌تان به انگیزۀ بیشتری نیاز دارید. نگران نباشید، شما تنها نیستید، این حس‌و‌حال بین مردمان مشترک است و شاید بتوان گفت که نبود انگیزه معضل مشترک خیلی از انسان‌های عصر مدرن است. همین قضیه باعث شده است تا ژانر سخنرانی‌ها و کتاب‌های انگیزشی در میان مخاطبان محبوبیت بالایی پیدا کند.

کتاب‌ها و سخنرانی‌های انگیزشی خیلی وقت‌ها با ایجاد حس انگیزه به ما کمک می‌کنند تا کارها را راحت‌تر پیش ببریم. اما این کتاب‌ها می‌توانند تاثیر مقطعی و کوتاه‌مدت داشته باشند. مهم است که شما با انتخاب بهترین کتاب‌های انگیزشی نحوۀ ایجاد انگیزه را در خودتان یاد بگیرید و دستورالعمل‌ها را به‌خوبی به کار ببندید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به مرور و بررسی موارد زیر بپردازیم:

• تاریخچۀ کتاب‌های انگیزشی
• چگونه کتاب‌های خوب انگیزشی را تشخیص بدهیم؟
• معرفی چند کتاب خوب انگیزشی

کتاب انگیزشی، با هدف آموزش به خوانندگان و انگیزه دادن به آن‌ها در حل مشکلات شخصی نوشته می‌شود و در اواخر قرن بیستم به یک پدیدۀ فرهنگی تبدیل شدند. در سال 2017 بیش از 15 میلیون نسخه کتاب خودیاری در ایالات متحده فروخته شد. نکتۀ مهم این است که کتاب‌های انگیزشی دامنۀ وسیعی دارند و در هر زمینه‌ای که به کمک نیاز داشته باشید یک کتاب انگیزشی یا خودیاری برای آن وجود دارد. 

 

تاریخچۀ کتاب‌های انگیزشی

پاییز سال 1723، مردی جوان و فراری وارد شهر جدید فیلادلفیا شد و به دنبال شروعی تازه بود. او مسافت بسیار طاقت‌فرسایی را پشت سر گذاشته بود اما با رسیدن به فیلادلفیا نیز مشکلاتش تمام نشد. او دست خالی به این شهر رسیده بود و فقط چند سکه داشت. تنها امیدش قول کاری بود که کسی در بوستون به او داده بود و اگر این هم به نتیجه نمی‌رسید نمی‌دانست چه کار دیگری از دستش بر می‌آید.

شش سال گذشت و مرد جوان فراری ما تبدیل به یکی از مشهورترین مردان جهان شد. از زمان ورودش به فیلادلفیا، او توانست به هنرهای چاپ، نویسندگی، علم و دیپلماسی تسلط یابد. او بود که کلمۀ باتری را برای توصیف یک وسیلۀ ذخیره‌سازی الکتریکی ابداع کرد و در نبرد برای استقلال آمریکا نقشی اساسی داشت. برای بسیاری بنجامین فرانکلین، تجسم نهایی رویای آمریکایی بود. 

زندگی بنجامین فرانکلین تبدیل به نمونه‌ای برای تمام آمریکایی‌ها شد و او با نوشتن خود زندگی‌نامه‌اش ژانر جدیدی به نام انگیزشی یا همان خودیاری را پدید آورد. پس از بنجامین فرانکلین، ساموئل اسمایلز اولین نویسنده‌ای بود که کتابی خودیاری و انگیزشی با هدف کمک به مخاطب را در سال 1859 منتشر کرد و کتابش تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب انگیزشی شد. این ژانری است که در چند قرن گذشته رشد کرده و امروزه کتاب‌های انگیزشی و خودیاری بسیار محبوب هستند.

زندگی بنجامین فرانکلین چطور تبدیل به کتاب خودیاری شد

اندرو کارنگی چه تاثیری بر کسب‌وکار آمریکایی‌ها گذاشت؟

اندرو کارنگی صنعتگر آمریکایی بود که گسترش صنعت فولاد آمریکا در اواخر قرن نوزدهم را برعهده گرفت و به یکی از ثروتمندترین آمریکایی‌های تاریخ تبدیل شد. او در مقاله‌اش با عنوان «انجیل ثروت» در سال 1889 از ثروتمندان خواست تا ثروت‌شان را برای بهبود جامعه صرف کنند. از مالیات تدریجی و مالیات بر دارایی حمایت کرد و موجی از بشر دوستی به راه انداخت. او که در فقر مطلق بزرگ شده بود توانست با تلاش و اراده خود را به ثروتی عظیم برساند. او عاشق مطالعه و کسب دانش بود و اخلاق کاری منحصربه‌فردی داشت. او معتقد بود که وقتی کاری را شروع می‌کنید باید آن را ادامه دهید و مسیر تلاش خود را تغییر ندهید، مطمئن باشید با تلاش و پشتکار کافی به هر آنچه بخواهید می‌رسید. 

 

ناپلئون هیل چه می‌گفت؟ 

ناپلئون هیل یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان کتاب‌های خودیاری بود که بیشتر برای کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید که در سال 1937 منتشر کرد شناخته شد. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب خودیاری و انگیزشی تمام دوران است. هیل در آثارش بر انتظار داشتن از زندگی تاکید داشت و بیشتر کتاب‌هایش به عنوان اصولی تبیین‌کننده برای دستیابی به موفقیت تبلیغ می‌شدند. هیل می‌گفت که نقطۀ عطف زندگی‌اش، مصاحبه‌اش با اندرو کارنگی صنعتگر و بشردوست در سال 1908 بوده است. کارنگی او را تشویق کرده بود تا با افراد موفق و ثروتمند مصاحبه کند و فرمولی ساده برای موفقیت کشف کند. پس از آن بود که ناپلئون هیل پس از مصاحبه با این افراد، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید را نوشت.
ناپلئون هیل که پرفروش‌ترین کتاب خودیاری تمام دوران را نوشت

ارل ناینتینگل و آغاز سخنرانی‌های انگیزشی 

ارل نایتینگل گوینده و نویسندۀ رادیویی آمریکایی بود که به موضوعات رشد شخصیت و ایجاد انگیزه می‌پرداخت. نایتینگل نویسندۀ کتاب عجیب‌ترین راز است که اقتصاددان تری ساویج آن را یکی از کتاب‌های انگیزشی بزرگ تمام دوران نامید. پس از جنگ جهانی دوم،  نایتینگل کار خود را در صنعت رادیو آغاز کرد که در نهایت باعث شد یک سخنران انگیزشی شود. در پاییز سال 1949، نایتینگل گفت که این سخنرانی‌های انگیزشی را با الهام از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید ناپلئون هیل شروع کرده است. او در سال 1956، یک صفحۀ صوتی از سخنرانی‌اش ضبط کرد که بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت و به موفقیت چشمگیری رسید و همین باب سخنرانی‌های انگیزشی را باز کرد. در سال 1960 نیز یک نسخۀ صوتی فشرده از کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید با صدای خودش منتشر کرد و کم‌کم این سخنرانی‌ها باعث پرفروش‌‌تر شدن کتاب‌ها شد.

 

چگونه کتاب‌های خوب انگیزشی را تشخیص بدهیم؟

با بیشتر شدن اقبال به سمت کتاب‌های انگیزشی، نگارش و چاپ این کتاب‌ها هم بیشتر شد و ناشران بر سر انتشار این کتاب‌ها با هم به رقابت برخواستند. طی سال‌ها با چاپ بعضی از کتاب‌های بی‌کیفیت که سرهم بندی و کپی‌برداری از کتاب‌های دیگر بود، منتقدان شروع به نوشتن نقدهای منفی در مورد این کتاب‌ها کردند و بعضی از کتاب‌های انگیزشی به عنوان کتاب‌های زرد و فاقد محتوا سر زبان‌‌ها افتادند زیرا به مردم می‌گویند که تنها با استفاده از مثبت اندیشی و جملات تاکیدی، زندگی‌شان را بهتر کنند در حالی که مسائل اصلی اجتماعی و اقتصادی را نادیده می‌گیرند و به جای ارائۀ حقایق واقعی، سخن‌های بی‌معنی و پند و موعظه ارائه می‌دهند.

کتاب‌های انگیزشی مانند چه هستند

بعضی از این کتاب‌‌ها بیش از حد مسائل را ساده‌سازی کرده‌اند و گاهی توصیه‌های نادرست و مضر ارائه می‌دهند، به مردم امید یا اعتمادبه‌نفس کاذب می‌دهند، باعث می‌شوند افراد نامطمئن احساس بدتری نسبت به خودشان پیدا کنند و خودشان را مسئول بدبختی‌هایشان بدانند درحالی‌که شاید ریشۀ مشکلاتشان در سیاست‌گذاری‌های غلط دولت‌ها باشد. بنابراین در انتخاب کتاب انگیزشی، به دنبال کتاب‌هایی که تنها با عنوان خود و با تکیه بر تبلیغات گسترده به دنبال جذب مخاطب و فروش هستند و نویسنده‌های ناشناسی دارند نروید. 

از کتاب‌های انگیزشی و خودیاری که مثبت‌اندیشی سمی را ترویج می‌دهند دوری کنید. کتاب‌هایی که به شما می‌گویند نباید احساسات خاصی را داشته باشید، شما را به ورطۀ افسردگی و بیهودگی می‌کشانند. نویسندگان مطرح این ژانر را بشناسید و کتاب‌هایشان را بخوانید.

 

بهترین کتاب‌های انگیزشی

کتاب‌های انگیزشی منبعی عالی برای الهام‌بخشیدن به افراد برای عبور از محدودیت‌ها و رسیدن به موفقیت هستند. این کتاب‌ها نقش یک راهنما را ایفا می‌کنند و راه‌حل‌های ارزشمندی برای غلبه بر موانع و مشکلات ارائه می‌دهند. کتاب‌های انگیزشی می‌توانند به شما در ایجاد نگرش مثبت، افزایش عزت‌نفس و تمرکز بر اهداف‌تان کمک کنند. اگر در راه رسیدن به اهداف خود احساس دلسردی می‌کنید یا حس می‌کنید گم شده‌اید، کتاب‌های زیر را بخوانید:

 

چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود

دکتر جولی اسمیت روان‌شناس بالینی، مربی و وبلاگ‌نویسی است که در دوران کرونا با به اشتراک گذاشتن ویدیوهایش در رسانه‌های اجتماعی به افراد بسیاری در زمینۀ سلامت روان آگاهی بخشید. کتاب پرفروشِ چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود راهنمایی همدلانه و علمی برای بهبود سلامت روان است که با کمک آن می‌توانید با اضطراب، افسردگی، شکست‌های غیرمنتظره، کمبود اعتمادبه‌نفس و بسیاری از مشکلات دیگر مقابله کنید.

چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود
عنوان کتاب:
چرا تا به حال کسی این ها را به من نگفته بود
ناشر:
میلکان
نویسنده:
جولی اسمیت
قیمت:
260,100 تومان
2,890,000
در بخشی از کتاب چرا تابه‌حال کسی این‌ها را به من نگفته بود می‌خوانید:
«بدخلقی تمایل ما را به انجام کارهایی که می‌تواند حالمان را بدتر کند افزایش می‌دهد. وقتی حس می‌کنیم ناراحتیم و در معرض بدخلقی قرار داریم، دلمان می‌خواهد کاری کنیم تا از شر این حال‌وهوا خلاص شویم. مغز به تجربه می‌داند که چه چیزی به خروج سریع از این شرایط کمک می‌کند. ما کم‌وبیش برای محوشدن سریع مشکلاتمان حاضریم هر کاری انجام دهیم. در چنین مواقعی، سعی می‌کنیم با بی‌حسی یا با معطوف‌کردن حواسمان سوی دیگر احساساتمان را پس بزنیم. برای برخی این تسکین‌های آنی و مقطعی الکل، موادمخدر یا غذا و برای بعضی دیگر ساعت‌ها تماشای تلویزیون یا چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی است. هر یک از این‌ها جذاب به‌نظر می‌رسند؛ چراکه در کمترین زمان آن مشغولیتِ ذهنی و بی‌حسی فوری را که نیاز داریم به ما می‌دهند.»

 

قدرت پشیمانی

دنیل پینک یکی از پرمخاطب‌ترین نویسندگان نیویورک تایمز است. او در هفتمین کتابش با عنوان قدرت پشیمانی به موضوع پشیمانی و قدرت متحول‌کنندهٔ آن پرداخته است. او در این کتاب از جادوی تغییردهندهٔ زندگی یعنی تغییر ذهنیت صحبت می‌کند و از شما می‌خواهد پشیمانی را نیز مانند دیگر احساسات خود به رسمیت بشناسید. او معتقد است که پشیمانی یک ویژگی متمایز انسانی است و باید آن را بپذیریم و از آن درس بگیریم تا بتوانیم در محل‌کار یا مدرسه عملکرد بهتری داشته باشیم. او با کمک داستان‌های مختلف و تکیه بر روان‌شناسی اجتماعی، علوم اعصاب و زیست‌شناسی مفروضات رایج مردم دربارهٔ احساسات را در این کتاب به چالش کشیده است.

قدرت پشیمانی
عنوان کتاب:
قدرت پشیمانی
ناشر:
مون
نویسنده:
دنیل اچ پینک
قیمت:
179,100 تومان
1,990,000
در بخشی از کتاب قدرت پشیمانی می‌خوانیم:
«بعضی از باورها آن پشت‌وپسله‌ها کار خودشان را می‌کنند و بی‌سروصدا تأثیر می‌گذارند، درست مثل موسیقی آرامی در زمینهٔ فیلم. بعضی دیگر از باورها مثل بخشی از یک سرود، تبدیل به شعار زندگی می‌‌شوند. یکی از باورهایی که بیش‌ازپیش همه‌جا در بوق و کرنا می‌کنند این است که نباید بابت چیزی پشیمان بود. می‌گویند با پشیمانی فقط وقتمان را تلف می‌کنیم و زندگی را به کام خودمان تلخ می‌کنیم. از هر گوشه‌وکناری چنین شعارهایی به گوش می‌رسید. بی‌خیال دیروز، فردا را بچسب. تلخی‌ها را بریز دور، کامت را شیرین کن. تمام نگاه آدم در زندگی باید به یک‌سو متمرکز باشد (به جلو) و به یک ارزش ثابت و بی‌تغییر (ارزش مثبت).»

 

اسب سیاه

تاد رز و اُگی اُگاس، متخصصان علم عصب‌شناسی، کتاب اسب سیاه را با همکاری هم نوشته‌‌اند. آن‌ها به مطالعهٔ داستان زندگی زنان و مردانی پرداختند که گرچه هیچ‌کس امیدی به موفقیتشان نداشت، توانستند به اهداف چشمگیری برسند. آن‌ها در این کتاب از فرمول استانداردی می‌گویند که علیرغم وجود موانع بسیار، به کمک آن می‌توانید به سمت خواسته‌ها و اهدافتان گام بردارید. نویسندگان به افرادی که توانستند با این فرمول به موفقیت برسند، اسب سیاه می‌گویند. اگر احساس می‌کنید مناسب زندگی در این جامعه نیستید و راه یا انگیزه‌ٔ خود را گم کرده‌اید، حتماً کتاب اسب سیاه را بخوانید تا بتوانید زندگی‌تان را تغییر دهید. 

اسب سیاه
عنوان کتاب:
اسب سیاه
ناشر:
مون
نویسنده:
اگی اگاس
قیمت:
207,000 تومان
2,300,000
در بخشی از کتاب اسب سیاه می‌خوانید:
«عبارت «اسب سیاه» نخستین بار پس از انتشار کتاب دوک جوان در سال 1831 وارد فرهنگ عمومی شد و به‌سرعت جا افتاد. قهرمان داستان آن کتاب در صحنه‌ای روی اسبی شرط کلانی می‌بندد، ولی «یک اسب سیاه که هیچ‌کس گمانی به بردش نمی‌برد» از همه جلو می‌زند و باعث باخت قهرمان می‌شود. بعد از آن هرجا سخن از «اسب سیاه» می‌شود، منظور قهرمان و برنده‌ای است که هیچ‌کدام از شرایط برد را نداشته، ولی در روندی شگفت راه خودش را تا جایگاه اول بریده و رفته و همه را مبهوت گذاشته.»

 

کوهستان تویی

بریانا ویست یکی از نویسندگان پرفروشی است که تاکنون 101 مقاله نوشته است و با کمک این مقاله‌ها توانسته طرز فکر دیگران را تغییر دهد. کتاب کوهستان تویی از این نویسنده، دربارهٔ اثر مخرب خودویرانگری است. او در این کتاب توضیح می‌دهد که چرا ما دست به خودویرانگری می‌زنیم، چه زمانی آن را انجام می‌دهیم و چگونه می‌توانیم خودویرانگری را متوقف کنیم. این کتاب شما را به اعماق چالش‌هایتان می‌کشاند و به شما یاد می‌دهد چطور می‌توانید بر خود و چالش‌هایتان مسلط شوید.
کوهستان تویی
عنوان کتاب:
کوهستان تویی
ناشر:
چشمه
نویسنده:
بریانا ویست
قیمت:
288,000 تومان
3,200,000
در بخشی از کتاب کوهستان تویی می‌خوانیم:
«باید بفهمید که هر کسی که پول زیادی دارد لزوماً فاسد نیست. مهم‌تر از آن، همان‌طور که افرادی از پول خود به شیوه‌ای خودخواهانه استفاده می‌کنند، انسان‌های خوبی هم وجود دارند که با این ابزار ضروری برای خود و دیگران فرصت مناسب، زمان بیش‌تر و شرایط بهتر فراهم می‌کنند. باید بدانید که سالم بودن دلیلی بر این‌که آسیب‌پذیر نباشید نیست و انتقادی که از عموم دریافت می‌کنید مسئله‌ی قابل‌قبولی است و نباید دلیلی برای انجام ندادن کارتان به حساب بیاید. باید به خود نشان دهید که راه‌های گوناگونی برای تسکین بخشیدن به خودتان وجود دارد که بسیار کارآمدتر از انتخاب‌های نامناسب، مثل انتخاب غذای ناسالم است و همچنین برای ارتباط با دیگران راه‌هایی بسیار بهتر از منفی‌نگری و انتقاد وجود دارد.»

 

قهرمان در ماموریت

دانلد میلر پرفروش‌ترین نویسندهٔ نیویورک تایمز است و در کتاب قهرمان در ماموریت طرحی را با شما به اشتراک می‌گذارد که باعث شد زندگی خودش تغییر کند. او در این راهنمای عملی به شما می‌آموزد که چگونه با کمک تمرینات و برنامه‌ریزی‌های مختلف زندگی‌تان را تغییر دهید. او از تجربیات خودش استفاده کرده تا به شما کمک کند قهرمانِ زندگی خود شوید. برنامه‌های تحول‌آفرین و در عین‌حال کاربردی‌اش او را به معنای واقعی زندگی‌اش رسانده و او معتقد است دیگران نیز می‌توانند با کمک این برنامه‌ها به موفقیت برسند.

قهرمان در ماموریت
عنوان کتاب:
قهرمان در ماموریت
ناشر:
میلکان
نویسنده:
دانلد میلر
قیمت:
172,000 تومان
2,150,000
در بخشی از کتاب قهرمان در ماموریت می‌خوانید:
«بارها پیش آمده که واقعاً از دست افرادی خسته شده‌ام که عضلاتشان یا هواپیمای اختصاصی‌شان را در اینستاگرام به نمایش گذاشته‌اند تا به ما بگویند چقدر باید آداب و اصول داشته باشیم. اگر این افراد به آنچه می‌خواستند رسیده‌اند، برای این است که داستانی را یافته‌اند که عاشق آن هستند؛ داستانی که به کسی که خودش را وقف آن کرده حس خوبی می‌دهد. اگر به کشش روایی در زندگی‌تان دست یافته باشید، رسیدن به آداب و اصول ساده‌تر می‌شود. به‌جای اینکه دست روی دست بگذاریم و به‌خاطر نداشتن آداب و اصول شرمنده باشیم، بهتر است داستانی پیدا کنیم که در آن بخواهیم با چالش‌ها و مشکلات دست‌وپنجه نرم کنیم.»

 

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها نوشتۀ مارک منسن

کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها اولین بار در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و یکی از بهترین کتاب های انگیزشی در دنیاست. مارک منسن در این کتاب استدلال می‌کند که مبارزات زندگی‌ست که به آن معنا می‌بخشد و مثبت‌اندیشی‌های نسنجیدۀ کتاب‌های معمولی خودیاری نه عملی است و نه مفید. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و گلوب اند میل شد و تا سال ۲۰۱۹ هشت میلیون نسخه از آن به فروش رسید. 

منسون از بسیاری تجربیات شخصی خودش استفاده کرده تا نشان دهد چگونه سختی‌ها و مشکلات زندگی به آن معنا می‌بخشد. نویسنده اعتقاد دارد اگر می‌خواهید شاد باشید باید همیشه در زندگی تلاش کنید. رویکرد و سبک نوشتاری منسن بسیار شفاف است و به صراحت ایده‌هایش را بیان کرده است.

مارک منسن در کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها تأکید کرده که باید در چیزهای مهم زندگی معنا را یافت و تنها برای چیزهایی ارزش قائل شد که می‌توان کنترلشان کرد.

هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
عنوان کتاب:
هنر ظریف رهایی از دغدغه ها
ناشر:
میلکان
نویسنده:
مارک منسن
قیمت:
215,100 تومان
2,390,000
در بخشی از کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها می‌خوانید:
«در مغز هر انسانی موجودی موذی و دمدمی‌مزاج هست که اگر فرصت یابد، کار را به جنون خواهد کشاند. به من بگویید آیا این برایتان آشناست یا نه: گاهی برای رودررو شدن با کسی دچار اضطراب می‌شوید. این اضطراب از توانایی‌تان می‌کاهد و شما کم‌کم با خودتان فکر می‌کنید که چرا این‌قدر مضطرب هستم. حالا شما به خاطر مضطرب شدنتان مضطرب هستید. درست است؛ اضطراب مضاعف! حالا شما به خاطر مضطرب شدنتان مضطرب شده‌اید و این باعث می‌شود بیشتر مضطرب شوید. یکی بگوید مشروب کجاست! زود! یا فرض کنیم مشکل عصبانیت دارید. به خاطر احمقانه‌ترین و پوچ‌ترین مسائل از کوره درمی‌روید و هیچ هم نمی‌دانید چرا. این واقعیت که این‌قدر زود از کوره در می‌روید شما را عصبانی‌تر می‌کند.»

 

خودت را به فنا نده نوشتۀ گری جان بیشاب

آیا همیشه خودتان و زندگی‌تان را به فنا داده‌اید و از این وضعیت خسته شده‌اید؟ اگر چنین است گری جان بیشاب در کتاب خودت را به فنا نده راهنمایی ساده و ابزارها و توصیه‌هایی کاربردی برایتان آماده کرده است تا خاکسترهای اضافی زندگی‌تان را پاک کنید و تبدیل به نسخۀ فنانرفتۀ خودتان شوید.

نویسنده در این کتاب معتقد است که شما باید بدانید که چه معجزه‌ای هستید و در واقع این چیزی است که فراموش کرده‌اید. در واقع این دیگران نیستند که سر راه شما سنگ انداخته‌اند، حتی شرایط هم برایتان مشکل ایجاد نکرده است بلکه این خودتان و افکار منفی و سرزنش‌کردن‌ خودتان است که زندگی‌تان را به فنا داده است. خودت را به فنا نده در واقع سیلی دنیاست تا بیدار شوید و توانایی‌های خودتان را کشف کنید و بهترین خودتان در زندگی باشید.

خودت را به فنا نده
عنوان کتاب:
خودت را به فنا نده
ناشر:
کوله پشتی
نویسنده:
گری جان بیشاپ
قیمت:
114,300 تومان
1,270,000
در بخشی از کتاب خودت را به فنا نده می‌خوانید:
«اگر به اطراف خودت نگاهی دقیق بیندازی و تلاش کنی با سراسیمگی از آن خارج شوی، پاسخ مشابهی دریافت خواهی کرد؛ نه قدرتی، نه لذتی، نه نشاطی. در بهترین حالت می‌تواند حرکتی الاکلنگ‌وار بین موفقیت و ناامیدی، شادی و ناراحتی باشد. گاهی شرایط اصلاً تغییر نمی‌کند و همان‌طور عاطل‌وباطل می‌ماند. چیزی که برایش در تلاش هستی و اطمینان داری که تو را خوشحال‌تر، بهتر و خاطر‌جمع‌تر می‌کند، اگر اتفاق نیفتد و نتیجه‌ای از آن نگیری چه می‌شود؟ بعدش چه؟ حتی اگر روزی به آن نقطهٔ مطلوب برسی، از حالا تا آن روز برای زندگی‌ات چه پیش می‌آید؟»

 

باشگاه پنج صبحی‌ها نوشتۀ رابین شارما

رابین شارما مفهوم باشگاه پنج صبح را بیست سال پیش بر اساس یک برنامۀ روزانۀ صبحگاهی انقلابی مطرح کرد. این برنامۀ صبحگاهی به مراجعینش کمک کرد تا بهره‌وری‌شان را به حداکثر برسانند و وضعیت سلامتی‌شان را بهبود بخشند و آرامش‌شان را در این عصر پیچیده و طاقت‌فرسا تضمین کنند. حالا این برنامه تبدیل به کتابی شده که زندگی افراد را تغییر می‌دهد.

باشگاه پنج صبحی‌ها به شما نشان می‌دهد چطور عادت کنید که صبح زود از خواب بیدار شوید و این عادت را در زندگی‌تان حفظ کنید و این‌که چطور چنین برنامه‌ای به مردمان بسیاری کمک کرده است تا شادی، حس مفید بودن و احساس سرزندگی‌شان را افزایش دهند. داستان محسورکنندۀ کتاب دربارۀ دو غریبه است که با زندگی‌شان درگیرند و طی اتفاقاتی با سرمایه‌داری غیرعادی آشنا می‌شوند که این سرمایه‌دار تبدیل به مربی مخفی آن‌ها می‌شود.

در این کتاب نویسنده فرمولی ناشناخته را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن الگوی بیدار شدنتان را تغییر دهید و در حالی از خواب بیدار شوید که بسیار سرزنده هستید و احساس رضایت دارید.
باشگاه پنج صبحی ها
عنوان کتاب:
باشگاه پنج صبحی ها
ناشر:
نون
نویسنده:
رابین شارما
قیمت:
296,100 تومان
3,290,000
در بخشی از کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها می‌خوانید:
«درست بالای چشم راست، رد بخیهٔ زخمی روی پیشانی مرد بی‌خانمان به چشم می‌خورد. ریش ترسناکش به‌رنگ خاکستری بود. تسبیحی دور گردن داشت، درست مثل همان‌هایی که مردان مقدس هندو در معابد به گردن می‌انداختند. اگرچه گزافه‌گویی‌اش باعث می‌شد فکر کنی از لحاظ عقلی کم دارد و چهره‌اش نشان می‌داد سال‌هاست در خیابان زندگی می‌کنند، نوعی اقتدار غیرعادی در تن صدایش شنیده می‌شد. چشم‌های اعتمادبه‌نفس یک شیر را نمایان می‌کردند.»

 

قانون ۵ ثانیه‌ نوشتۀ مل رابینز

کتاب قانون ۵ ثانیه نوشتۀ مل رابینز بیش از دو میلیون نسخه در دنیا فروش داشته است. قانون ۵ ثانیه ششمین کتاب پرخوانندۀ آمازون بوده و به ۳۳ زبان هم ترجمه شده است. این کتاب راز تغییر هر چیزی در زندگی شماست. شما می‌توانید از این قانون و روش معکوس آن برای ترک هر عادت بد، از بین بردن شک و تردید و خودسرزنشی استفاده کنید و خودتان را مجبور کنید تا با اقداماتی مثبت زندگی‌تان را تغییر دهید.

اگر سخت انگیزه می‌گیرید، اگر از شک کردن به خودتان خسته شده‌اید، اگر می‌دانید از زندگی چه می‌خواهید اما نمی‌توانید خودتان را مجبور کنید تا در راه به دست آوردن اهداف‌تان تلاش کنید این کتاب برای شماست. شما به قانون ۵ ثانیه احتیاج دارید. راز تغییر زندگی‌تان این است که بدانید چطور خودتان را مجبور به انجام کارها بکنید. قانون ۵ ثانیه ابزاری ساده است که نویسنده‌اش تحقیقات زیادی در این زمینه به عمل آورده است.

مل رابینز در این کتاب از طریق داستان‌های الهام‌بخش و مرتبط به شما نشان می‌دهد که خودش چگونه قانون ۵ ثانیه را در بدترین شرایط زندگی‌اش به‌کار برده است، یعنی زمانی که اضطراب و وضعیت مالی‌اش آن‌قدر بد و آن‌قدر افسرده بود که به سختی می‌توانست از رختخواب بلند شود. از زمان ایجاد این قانون، مل رابینز آن را با سراسر مردم دنیا به اشتراک گذاشته و زندگی میلیون‌ها انسان را متحول کرده است.
قانون 5 ثانیه
عنوان کتاب:
قانون 5 ثانیه
ناشر:
نوین
نویسنده:
مل رابینز
قیمت:
179,100 تومان
1,990,000
در بخشی از کتاب قانون 5 ثانیه می‌خوانید:
«آدم‌ها باید بدانند که وقتی واقعا امتحانش می‌کنی، چقدر آسان است. واقعا میخکوب شدم. به همین خاطر احساس کردم که باید با تو تماس بگیرم. می‌دانم که هر روز داستان‌هایی مثل این می‌شنوی. مطمئنم، اما من به معنای واقعی کلمه برای ثبت‌نام در این دو درس آخر، سال‌ها امروز و فردا کردم. و در میانهٔ کتاب تو با خودم گفتم: منتظر چی هستم؟ تنها کاری که باید می‌کردم این بود که سوار ماشینم شوم و 30 دقیقه برانم تا ثبت‌نام کنم و انجامش بدهم.»

 

شدن نوشتۀ میشل اوباما

شدن یا میشل اوباما شدن خاطرات بانوی اول سابق ایالات متحدۀ آمریکا میشل اوباما است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در این کتاب میشل اوباما تجربیات عمیق شخصی‌اش را بازگو کرده و توضیح می‌دهد که چطور جایگاهش را یافته و توانسته صدایش را به گوش بسیاری برساند. همچنین در مورد حضورش در کاخ سفید و کمپین بهداشت عمومی و نقشش به عنوان یک مادر نیز صحبت کرده است.

کتاب شدن میشل اوباما به ۲۴ زبان مختلف ترجمه و منتشر شده است. حدود یک میلیون نسخه از این کتاب بعد از انتشار به سازمان غیرانتقاعی آمریکایی فرست‌بوک اهدا شد. میشل اوباما شدن پرفروش‌ترین کتاب سال ۲۰۱۸ ایالات متحده بود. در این کتاب میشل اوباما از اولین ورودش به کاخ سفید، آخرین روزهای زندگی‌اش در کاخ و فراز و فرودهای زندگی در کاخ و بانوی اول بودن صحبت کرده است. 

شدن
عنوان کتاب:
شدن
ناشر:
مهر اندیش
نویسنده:
میشل اوباما
قیمت:
396,000 تومان
4,400,000
در بخشی از کتاب شدن می‌خوانید:
«حتی اگر نمی‌توانستیم سر دربیاوریم که اوضاع از چه قرار است، به ما یادآور می‌شدند که در هر حال علتی وجود دارد. به ما می‌گفتند که هرکسی در روی زمین گذشته‌ای نادیدنی با خودش همراه دارد، و به همین دلیل باید صبوری پیشه کنیم. سال‌ها بعد متوجه شدم که رابی دانشگاهِ نورث‌وِسترن را به‌خاطر تبعیض‌نژادی تحت پیگرد قانونی قرار داده بود؛ وقتی در سال 1943 در یک کارگاه موسیقی کُر ثبت‌نام می‌کند و به او در خوابگاهِ زنان اتاقی نمی‌دهند.»

 

اثر مرکب نوشتهٔ دارن هاردی 

کتاب اثر مرکب در واقع بخشی از ابزارهای دستیابی به اهدافتان است. با اثر مرکب می‌توانید عادت‌های بدی را که مانع دستیابی سریع به اهدافتان و استفادۀ کامل از توانایی‌هایتان می‌شوند حذف کنید. این کتاب استراتژی به دست آوردن پاداش‌های عظیم از اقدامات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت را پیش پای شما می‌گذارد.

یکی از ایده‌های کتاب اثر مرکب این است که اقدامات کوچک و ثابت در یک دورۀ زمانی طولانی در مقایسه با تغییرات بسیار بزرگ اما کوتاه، بازدۀ بیشتری خواهند داشت. در واقع انتخاب‌‌های کوچک روزانه‌تان بر نتایج تجربیات آینده‌تان تأثیر خواهند گذاشت. تکرار دستورالعمل‌های سادۀ روزانه بازدۀ زیادی دارد در حالی‌که تکرار اشتباهات ساده در قضاوت مشکلاتی ایجاد می‌کند و موفقیت را از شما دور می‌کند. اگر می‌خواهید در زندگی‌تان تغییرات اساسی ایجاد کنید فقط باید یک سری گام‌های کوچک بردارید که نویسنده در این کتاب این گام‌های کوچک را نیز به شما یاد خواهد داد. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و وال‌استریت ژورنال بوده است.

اثر مرکب
عنوان کتاب:
اثر مرکب
ناشر:
نسل نواندیش
نویسنده:
دارن هاردی
قیمت:
242,910 تومان
2,699,000
در بخشی از کتاب اثر مرکب می‌خوانید:
«چالش‌برانگیزترین جنبه اثر مرکب این است که قبل از آن‌که بتوانیم نتایج آن را مشاهده کنیم، باید به‌صورت پیوسته و مداوم، مدتی به کار کردن مفید ادامه دهیم. پدربزرگ و مادربزرگ‌های ما این اصل را می‌دانستند. آن‌ها کل عصر را به تماشای برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون که چگونه در سی روز اندامی مناسب داشته باشیم، نمی‌‌گذراندند. من حاضرم با شما شرط ببندم آن‌ها شش روز در هفته از طلوع تا غروب خورشید کار می‌کردند و از مهارت‌هایی که در جوانی یاد گرفته بودند در تمام طول زندگی‌شان بهره می‌گرفتند.»

 

اوضاع خیلی خراب است نوشتۀ مارک منسن

اوضاع خیلی خراب است: کتابی دربارۀ امید، نوشتۀ مارک منسون از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است. 

منسن ایدۀ جالبی در این کتاب به کار برده است. او می‌گوید ما در دنیای جالبی زندگی می‌کنیم. از نظر مادی همه چیز به بهترین شکلی است که تابه‌حال بوده است. ما نسبت به گذشته آزادتر، سالم‌تر و ثروتمندتر هستیم. با این‌حال به نظر می‌رسد که همه چیز به طرز غیرقابل جبران و وحشتناکی به هم ریخته است. سیارۀ زمین در حال گرم شدن است، دولت‌ها و اقتصادها در حال فروپاشی‌اند و همه همیشه آزرده‌خاطر و ناراضی هستند. در این برهه از تاریخ، زمانی که ما به فناوری، آموزش و ارتباطاتی دسترسی داریم که اجدادمان حتی خوابش را هم نمی‌دیدند، بسیاری از ما دوباره به همان احساس ناامیدی برگشته‌ایم. چه خبر است؟

در کتاب اوضاع خیلی خراب است منسن نگاهش را از روی نقص‌های اجتناب‌ناپذیر درونی افراد برداشته و آن را به سمت مصیبت‌های بی‌پایان دنیای اطراف معطوف کرده است. او نگاهی به رابطۀ ما با پول، سرگرمی و اینترنت انداخته و این‌که چقدر این چیزهای در ظاهر خوب می‌توانند روان ما را تکه‌تکه کنند. او آشکارا در اوضاع خیلی خراب است تعاریف ما از ایمان، شادی، آزادی و حتی خود امید را به چالش کشیده است.
اوضاع خیلی خراب است
عنوان کتاب:
اوضاع خیلی خراب است
ناشر:
میلکان
نویسنده:
مارک منسن
قیمت:
215,100 تومان
2,390,000
در بخشی از کتاب اوضاع خیلی خراب است می‌خوانید:
«همان‌طور که ماهی به آب نیاز دارد، روانِ ما هم برای بقا به امید نیاز دارد. امید سوختِ موتورِ ذهنِ ماست. امید مثل کره برای مربای ماست. البته این‌جور استعاره‌ها زیادی لوث شده‌اند؛ اما به‌هرحال بدون امید، ماشین ذهن‌تان یا خاموش می‌شود یا سوخت به آن نمی‌رسد. اگر ما به این اعتقاد نداشته باشیم که برای آینده‌ای بهتر از حال، امیدی وجود دارد، و امید نداشته باشیم که زندگی‌‌هامان به‌نحوی بهبود خواهد یافت، از لحاظ روحی خواهیم مُرد. بالاخره هر چه باشد، اگر امیدی به‌ بهتر‌شدنِ اوضاع نداشته باشیم، پس اصلاً چرا زنده‌ایم؟ اصلاً چرا تلاش می‌‌کنیم؟»

 

کتاب هنر خوب زندگی کردن نوشتۀ رولف دوبلی

از زمان طلوع تمدن، ما مدام از خود می‌پرسیم که داشتن یک زندگی خوب به چه معناست؟ چگونه باید زندگی کنیم تا واقعاً خوشحال باشیم؟ چقدر باید درآمد داشته باشیم؟ وقت‌مان را باید چگونه بگذرانیم؟ هر نسلی این سؤالات را می‌پرسد و همیشه از داشتن پاسخی مناسب برای سؤالات ناامید می‌شود. اما چرا؟ شاید چون ما دائماً به دنبال یک اصل واحد یا یک قانون واحد برای رسیدن به جواب این سؤالات می‌گردیم. 

رولف دوبلی، نویسنده و کارآفرین سوئیسی یافتن میانبری برای خوشبختی را تبدیل به مأموریت زندگی‌اش کرد و کتاب هنر خوب زندگی کردن را در سال 2017 منتشر کرد تا پاسخی ساده به همین سؤالات بدهد. این کتاب که در دستۀ کتاب‌های روانشناسی و انگیزشی قرار می‌گیرد نثری ساده و روان دارد و نویسنده سعی کرده مهارت‌های لازم برای درست و خوب زندگی کردن را به شما نشان دهد. در کتاب هنر خوب زندگی کردن، رولف دوبلی پنجاه و دو میانبر و ابزار فکری برای تفکر عاقلانه و تصمیم‌گیری بهتر در خانه و محل کار ارائه کرده است. شاید این میانبرها تضمین زندگی شاد و موفق نباشند اما مسلماً شانس بیشتری برای رسیدن به زندگی بهتر به شما خواهند داد.
هنر خوب زندگی کردن
عنوان کتاب:
هنر خوب زندگی کردن
ناشر:
چشمه
نویسنده:
رولف دوبلی
قیمت:
252,000 تومان
2,800,000
در بخشی از کتاب هنر خوب زندگی کردن می‌خوانید:
«پس بار بعدی که شنیدید یک ازدواج ظاهراً بی‌نقص بین دو نفر، که برای همدیگر ساخته شده بودند، به مشکل خورده اصلاً تعجب نکنید. این یک نمونهٔ بارز از دست‌بالا گرفتن تنظیم ابتدایی است. خیلی واضح بگویم که هر کس که بیش از 5 دقیقه در یک رابطه بوده باشد باید تا الآن فهمیده باشد که بدون تصحیح و تطبیق مداوم رابطه دچار مشکل می‌شود. باید از تمام رابطه‌‌ها به صورت مستمر مراقبت کرد. بیشترین سوءبرداشتی که با آن مواجه می‌شویم این است که زندگی خوب یک حالت یا وضعیت پایدار است، درحالی‌که زندگی خوب فقط با تطبیق مداوم حاصل می‌شود.»

 

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم نوشتۀ استفان گایز

کمال‌گرایی صفت چندان خوبی نیست و اگر بیش از حد به کمال‌گرایی بها دهید تنها جلوی پیشرفت خود را خواهید گرفت. اگر شما هم حس می‌کنید از خودتان انتظارات غیرواقعی دارید، مدام نشخوار ذهنی می‌کنید و وقتی مرتکب اشتباهی می‌شوید دائم خود را سرزنش می‌کنید شاید کمال‌گرا باشید.

استفان گایز کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم را در سال 2015 منتشر کرد. او در این کتاب خواننده را با تله‌های کمال‌گرایی آشنا می‌کند و به دغدغه‌ها و موانع ذهنی یک کمال‌گرا می‌پردازد و راهکارهای غلبه بر کمالگرایی را توضیح می‌دهد.
چگونه کمال گرا نباشیم
عنوان کتاب:
چگونه کمال گرا نباشیم
ناشر:
شمشاد
نویسنده:
استفان گایز
قیمت:
171,000 تومان
1,900,000
در بخشی از کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم می‌خوانید:
«کمال‌گرایی مانند بستنی است، می‌توان انواع طعم‌های خاصش را داشت اما مواد اصلی تمام بستنی‌ها شیر و شکر است. از آنجا که پرداختن به تمام اشکال کمال‌گرایی به طور کامل و مختصر سخت است، به مشخصات کلی آن می‌پردازیم. در این بخش، به طور گسترده کمال‌گرایی را بررسی می‌کنیم. مردم مطیع 3 نوع استاندارد در حد کمال می‌شوند: موفقیت، کیفیت و کلیت.»

 

هفت عادت مردمان موثر نوشتۀ استفان کاوی

در سال 1996 مجلۀ تایمز استفان کاوی را یکی از 25 فرد تأثیرگذار دنیا معرفی کرد. محبوب‌ترین کتابش، هفت عادت مردمان موثر، درس‌هایی برای ایجاد تغییر در شخصیت است که برای اولین بار در سال 1989 منتشر شد. او کتاب هفت عادت مردمان موثر را برای بهبود کسب‌وکار و خودیاری نوشت. کاوی در این کتاب رویکرد و فلسفه‌ای نیروبخش معرفی کرد که افراد با استفاده از آن بتوانند در کسب‌وکار و زندگی شخصی به موفقیت برسند.

طبق نظر استفان کاوی اگر همت کنید و از تغییر استقبال کنید و طبق قوانین کتاب هفت عادت مردمان موثر پیش بروید می‌توانید به رشد و تکامل انقلابی برسید. با استقبال از تغییر و کار کردن بر روی موفقیت شخصی و بالا بردن اعتمادبه‌نفس می‌توانید به شناخت مفهومی‌تری از خودتان برسید و در نهایت عادت‌های درونی‌ مخرب‌تان را تغییر دهید تا به آرامش و شادی در زندگی دست پیدا کنید.

هفت عادت مردمان موثر
عنوان کتاب:
هفت عادت مردمان موثر
ناشر:
هامون
نویسنده:
استفان کاوی
قیمت:
238,000 تومان
3,400,000
در بخشی از کتاب هفت عادت مردمان مؤثر می‌خوانید:
«تجربه‌ام در مورد پسرم، بررسی‌ام دربارهٔ نگرش و ادراک، و مطالعهٔ مطالب مربوط به موفقیت، در هم ادغام و سبب شدند در زندگیم به بینشی روشن برسم و دلیل امور را دریابم. ناگهان توانستم تأثیر قدرتمند اخلاقیات شخصیت را ببینم و تفاوتهای ظریفی میان آنچه را که می‌دانستم حقیقت دارد ـ چیزهایی که سالها پیش در کودکی آموخته بودم و عمیقاً به ارزش آنها واقف بودم ـ یا عقاید مربوط به اصلاحهای سریع و ثابت که هر روز احاطه‌ام می‌کرد و اغلب آگاهانه نامشخص مانده بودند، دریابم.»

 

عادت‌های اتمی نوشتۀ جیمز کلیر

عادت‌های شما منبع توان و انرژی عظیم شما هستند. جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی به عادت‌های بسیار کوچکی اشاره کرده است که با تغییر آن‌ها و در واقع با تغییر چیزهای کوچک و پیش پا افتاده می‌توان تغییرات بزرگی ایجاد کرد و به نتایج شگفت‌انگیزی رسید. 

بسیاری از ما معتقدیم که عادت‌های بزرگ نیاز به قدم‌های بزرگ دارد اما جیمز کلیر مخالف است و معتقد است اصلا نباید ارزش بهبودهای کوچک و روزمره را دست‌کم گرفت. جیمز کلیر در کتاب عادت های اتمی با یک راه ساده و اثبات شده به شما نشان می‌دهد چطور عادت‌های خوب را در خود ایجاد کنید. 

عادت های اتمی
عنوان کتاب:
عادت های اتمی
ناشر:
نوین
نویسنده:
جیمز کلیر
قیمت:
220,500 تومان
2,450,000
در بخشی از کتاب عادت‌های اتمی می‌خوانید:
«اگر با تغییر عادت‌هایتان مشکل دارید، مشکل خودتان نیستید. مشکل سیستم شما است. عادت‌های بد خودشان را تکرار می‌کنند، نه به این خاطر که خواهان تغییرشان نیستید، بلکه چون مسیر نادرستی را برای تغییر برگزیده‌اید. شما تا سطح اهدافتان صعود نخواهید کرد، بلکه تا سطح سیستم‌هایتان پایین خواهید آمد. تمرکز بر سیستم کلی، به جای تمرکز بر یک هدف خاص، یکی از زمینه‌های محوری در این کتاب است. همچنین یکی از معنای عمیق در پسِ واژهٔ «اتمی» است. احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که عادت اتمی به یک تغییر کوچک، یک سود حاشیه‌ای و یک بهبود یک‌درصدی اشاره می‌کند. این عادت‌های کوچک، بخشی از یک سیستم بزرگ‌تر هستند.»

 

گندزدایی از مغز نوشتۀ فیث جی هارپر

زندگی در دنیایی تحت تسلط رسانه‌های اجتماعی، لایک و اینفلوئنسرها به شدت سخت است. نگه‌داشتن الگوی ذهنی مناسب، جلوگیری از نشخوار فکری و رفتار درست در این دوره و زمانه بسیار دشوار است. مغز ما به شدت تلاش می‌کند تا به ما کمک کند اما در هر صورت ما گاهی تبدیل به یک احمق واقعی می‌شویم و دقیقاً در بحرانی‌ترین شرایط مغزمان دست از تلاش می‌کشد و خاموش می‌شود.

فیث جی هارپر که تخصص و تجربۀ خاصی در زمینۀ تروما یا ضربۀ روحی و عاطفی دارد می‌داند که باید هر از گاهی مغز را گندزدایی کرد. او در این کتاب به خواننده یاد داده است تا به کمک علم خود را از شر نگرانی‌ها، افسردگی، خشم، هراس و وسواس خلاص کند. تمرین‌های کتاب گندزدایی از مغز نیز به خواننده کمک می‌کند تا بتواند احساساتش را در هر شرایطی کنترل کند.

گندزدایی از مغز
عنوان کتاب:
گندزدایی از مغز
ناشر:
کتاب پارسه
نویسنده:
فیث جی هارپر
قیمت:
189,000 تومان
2,100,000
در بخشی از کتاب گندزدایی از مغز می‌خوانید:
«کمربندتان را سفت ببندید که بخش سخت کتاب شروع شد. تقصیر من هم نیست: این مغز کوفتی کلاً چیز پیچیده‌ای است. ولی قول می‌دهم زیاد سختش نکنم همین‌قدر برایتان بگویم که سر از کار خراب خودتان دربیاورید و خلاص. به همین خاطر طاقت بیاورید، تا بخواهید بفهمید چه شده، تمام می‌شود. قشر پیش پیشانی که از همهٔ بخش‌های مغز ما جلوتر است (از اسمش هم معلوم بود!) وظیفهٔ عملکردهای اجرایی ما را برعهده دارد. یعنی حل مشکلات، رفتارهای هدفمند و مدیریت رفتارهای اجتماعی متناسب با آنچه «موجه و درست» شمرده می‌شود. خلاصه‌اش یعنی عملکرد اجرایی، یعنی همان درست و حسابی فکر کردن.»
تأثیرگذارترین و بهترین کتاب‌های انگیزشی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سی‌بوک بخرید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک
با مطالعۀ کتاب‌های انگیزشی موفق شوید!

جیمز کلییر نویسندهٔ کتاب‌ موفق و پرفروش خرده‌عادت‌ها معتقد است که انگیزه یک جانور قدرتمند و درعین‌حال فریبنده است. او می‌گوید این را فراموش نکنید که گاهی‌اوقات یافتن انگیزه آسان است و گاهی‌اوقات تقریباً غیرممکن است که بتوانید به خودتان انگیزه بدهید و در مارپیچ اهمال‌کاری گیر می‌افتید. شما می‌توانید با مطالعهٔ کتاب‌های انگیزشی که در این مقاله معرفی کردیم، دوباره انگیزه را در خودتان بیدار کنید.

شما چه راهی برای یافتن انگیزه سراغ دارید؟ آیا تابه‌حال‌ آنقدر بی‌انگیزه شده‌اید که حتی نتوانید از رختخواب بیرون بیایید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

معرفی کتاب بهترین کتاب‌های داستایوفسکی: میراث‌های ماندگار
علی فروزنده
25 دقیقه

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی، یکی از نویسندگان برجسته در جهان ادبیات است و در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در مسکوی روسیه به دنیا آمد. زندگی او در زمان‌های پرفراز و نشیب تاریخ، با ناآرامی‌های سیاسی و تحولات اجتماعی گذشت.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب برای هدیه
شادی صارمی
15 دقیقه

هدیه دادن یک سنت گرامی است که فراتر از فرهنگ‌ها و زمان باقی مانده و آن را راهی برای ابراز احساسات و قدردانی می‌دانیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های شعر جهان
الناز آذری
30 دقیقه

انتخاب بهترین کتاب‌های شعر جهان ممکن است به دلیل تنوع زیاد در سبک‌ها و زبان‌ها، کمی دشوار باشد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های سیاسی
مهرناز بهروش
14 دقیقه

مدت‌هاست که ادبیات سیاسی را سنگ‌بنای درک پیچیدگی‌های حکمرانی، پویایی قدرت و تغییرات اجتماعی قرار داده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سفر قهرمان کمدی؛ از اسطوره تا طنز
یسنا پارسی
12 دقیقه

جوزف کمبل اسطوره‌شناس و استاد ادبیات آمریکایی بود که کتاب «سفر قهرمان» از او در سال 1949 منتشر شد. او در این کتاب نظریهٔ خود درخصوص سفر کهن‌الگووار قهرمان را که در بسیاری از اسطوره‌های جهان مشترک است توضیح داد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان قتل در خانواده؛ یک معمای جنایی گیرا
شادی صارمی
15 دقیقه

آیا به خواندن کتاب‌های معمایی و جنایی علاقه دارید؟ دوست داشتید به جای راوی داستان بودید و پروندهٔ قتلی را حل می‌کردید و قبل از رسیدن به انتهای کتاب، قاتل واقعی را پیدا می‌کردید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دایی‌ جان ناپلئون؛ طنزی هنرمندانه در انتقاد از جامعه
علی فروزنده
20 دقیقه

نویسندگان ایرانی در طنزنویسی سابقه‌ای دیرینه دارند. عبید زاکانی اولین کسی بود که با منظومهٔ «موش و گربه» طنزنویسی را وارد ادبیات ایران کرد و پس از آن آثار طنز زیادی در ادبیات ماندگار شدند. کیومرث صابری فومنی ناموَر به گُل‌آقا نیز با طنزپردازی‌هایش، روح تازه‌ای به ادبیات ایران بخشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ابله، مصائب زندگی با ساده‌دلی
یسنا پارسی
25 دقیقه

داستایفسکی یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نویسندگان روسی قرن نوزدهم بود که زوایای کور، تاریک و پیچیدهٔ زندگی‌اش را در رمان‌هایش منعکس می‌کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دکتر ژیواگو؛ سفری به دل انقلاب روسیه
علی فروزنده
22 دقیقه

اگر رمانی بنویسید که برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شود، آیا درجای خودتان بند می‌شوید؟ احتمالاً از هیجان تا زمان دریافت جایزه حتی خواب به چشمانتان نخواهد آمد! بااین‌حال، در سال 1958، بوریس پاسترناک دومین نویسنده پس از «ژان پل سارتر بود» که جایزهٔ نوبل ادبیات را رد کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بربادرفته؛ داستانی واقعی از جنگ و عشق
مهرناز بهروش
27 دقیقه

شاید بتوان گفت که بربادرفته برای افراد زیادی در سراسر جهان شناخته شده است. حتی اگر کتاب بربادرفته را نخوانده باشید، حتماً اقتباس سینمایی جذابِ آن را تماشا کرده‌اید و شخصیت‌های آن تقریباً برایتان آشنا هستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ارباب حلقه‌ها؛ شاهکار دنیای ادبیات فانتزی
مهرناز بهروش
23 دقیقه

«ارباب حلقه‌ها» یک سه‌گانهٔ حماسی و فانتزی اثر جی آر.آر. تالکین، نویسندهٔ بریتانیایی است؛

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سخت‌پوست؛ یک نوولای متفاوت
بامداد برزویه
15 دقیقه

داستان بلند یا «نوولا» در ادبیات داستانی ایرانی همیشه جایگاه متمایزی داشته است. گاهی آن را رمان خوانده‌اند و گاهی داستان کوتاه، در حالی‌که نوولا در طبقه‌بندی شکل‌های ادبی همواره جایگاهی مستقل داشته است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سایه‌های میان ما
مهرناز بهروش
15 دقیقه

نسل امروز مخاطبان ادبیات فانتزی، خوانندگانی هستند که کتاب خواندن را معمولاً با هری پاتر شروع کرده‌اند و با ارباب حلقه‌ها به اوج لذت رسیده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.