با پرفروش‌ترین کتاب‌‌های دنیا آشنا شوید

مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
20 دقیقه
معرفی کتاب
با پرفروش‌ترین کتاب‌‌های دنیا آشنا شوید
مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
20 دقیقه
270
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

«بوک‌من» اولین انتشاراتی بود که در سال 1895 فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها را در آمریکا منتشر کرد اما این فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بود که 36 سال بعد هیاهو آفرید. نیویورک تایمز در آن زمان پنج کتاب داستانی و چهار کتاب غیرداستانی را فقط بر اساس آمار شهر نیویورک پرفروش‌ترین کتاب‌ها نامید و ماه بعد هشت شهر دیگر نیز این کار را انجام دادند. در نهایت فهرست‌ شهرهای کوچک حذف شد و تنها رتبه‌بندی کشوری باقی ماند که بر اساس «گزارش‌های کتابفروشان برجستۀ 22 شهر آمریکا» تهیه و منتشر می‌شد. رتبه‌بندی بر اساس ارقام فروش کتابفروشان تا امروز نیز ادامه دارد و در این مقاله قصد داریم با پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا آشنا ‌شویم.

• دربارهٔ فهرست پرفروش‌ها بیشتر بدانیم
• پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟

دربارهٔ فهرست پرفروش‌ها بیشتر بدانیم

تاریخ دقیقِ آن مشخص نیست اما چاپ کتاب مدرن بیش از 1000 سال قدمت دارد. در سال 2010، با تخمین گوگل بوکس مشخص شد که نزدیک به 130 میلیون کتاب تاکنون منتشر شده است و بیش از 2 میلیون کتاب جدید هر ساله چاپ می‌شود. چنین رقابتی بدان معناست که تنها چند کتاب خوب ده‌ها یا صدها میلیون نسخه فروخته‌اند و به عنوان برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام دوران در صدر جدول قرار گرفته‌اند.

گرچه هیچ منبع موثقی وجود ندارد که به‌طور مداوم فروش کتاب‌ها را در طول قرن‌ها ردیابی کرده باشد اما وب‌سایت‌های انتشاراتی مانند پابلیشرز ویکلی (هفتگی ناشران)، می‌توانند فروش آثار قدیمی را تخمین بزنند و فروش نسخه‌های جدید را با دقت بیشتری دنبال کنند. فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز یکی از معتبرترین فهرست‌ها در این زمینه است که بسیاری برای باخبر شدن از میزان فروش کتاب‌ها به آن مراجعه می‌کنند.

 

پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا کدامند؟

ما در ادامه به بررسی پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات جهان می‌پردازیم و آن‌ها را یک‌به‌یک به شما معرفی می‌کنیم. در این مقاله از فهرست بیزینس اینسایدر استفاده کرده‌ایم. 

1. دن کیشوت

با فروش بیش از 500 میلیون نسخه در سراسر جهان، دن کیشوت اثر سروانتس، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا محسوب می‌شود. این رمان مدرن در دو بخش منتشر شد: بخش اول آن در سال 1605 و دیگری در سال 1615. دن کیشوت شخصیت اصلی داستان سروانتس است که پس از خواندن داستان‌های شوالیه‌گری بی‌شمار دچار توهم خودشوالیه‌پنداری می‌شود. او به همراه خدمتکارش که سانچو پانزا نام دارد، به جنگ دشمنان فرضی و خیالی که اغلب کوه‌ها و درخت‌ها هستند می‌رود.

داستایفسکی یکی از طرفداران این رمان بود و آن را یکی از غم‌انگیزترین رمان‌ها می‌دانست چون به عقیدۀ او شخصیت اصلی داستان گرفتار نوعی مرض است. داستان دن کیشوت از طنز ظریفی برخوردار است و چهارصد سال بعد از انتشارش هنوز به‌طرز شگفت‌آوری خواندنی و ماندگار است.

دن کیشوت
عنوان کتاب:
دن کیشوت
ناشر:
ثالث
نویسنده:
سروانتس
قیمت:
1,080,000 تومان
12,000,000

2. داستان دو شهر

با فروش بیش از 200 میلیون نسخه، داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کلاسیک تاریخ است. داستانی متفاوت که با این جملهٔ متفاوت شروع می‌شود: «بهترین روزگار و بدترین ایام بود. دوران عقل و زمان جهل بود». داستان دو شهر از ماجرای دکتر مانت شروع می‌شود که 18 سال را به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی در زندان گذرانده و سرانجام آزاد می‌شود تا با دخترش لوسی، در لندن روزگار بگذارند. 

داستان این رمان در اوج «حکومت وحشت» در دوران انقلاب فرانسه می‌گذرد که قتل‌عام‌ها و اعدام‌هایی در ملأعام صورت می‌گرفت. در ادامه نویسنده از داستان دو مرد بسیار متفاوت می‌گوید که برای به‌دست آوردن قلب لوسی در این داستان تاریک قدم می‌گذارند. داستان دو شهر با شخصیت‌هایی متفاوت، تفسیر اجتماعی انقلاب فرانسه و نشان دادن خشونت‌های آن دوران، یکی از بهترین و خواندنی‌ترین داستان‌های تمام دوران است.

داستان دو شهر
عنوان کتاب:
داستان دو شهر
ناشر:
نگاه
نویسنده:
چارلز دیکنز
قیمت:
427,500 تومان
4,750,000

3. ارباب حلقه‌ها

با فروش بیش از 150 میلیون نسخه، مجموعهٔ سه‌جلدی ارباب حلقه‌ها یکی از پرفروش‌ترین و به یادماندنی‌ترین کتاب‌های فانتزی است. «یاران حلقه» عنوان اولین جلد از مجموعۀ فانتزی - حماسی ارباب حلقه‌ها اثر جی. آر. آر. تالکین نویسندهٔ انگلیسی است. داستان این کتاب در سرزمین میانه می‌گذرد و از زمانی شروع می‌شود که یک حلقهٔ قدرتمند به فرودو بگینز سپرده می‌شود و او باید در سفری طولانی به سراسر سرزمین میانه، به سمت «شکاف هلاکت» برود تا حلقه را از بین ببرد و این تنها راه شکست‌دادن ارباب تاریکی است که به دنبال حکومت بر تمام موجودات سرزمین میانه است. 

تالکین با خلق سرزمین میانه و خلق داستانی مملو از جادوگران، الف‌ها، کوتوله‌ها و هابیت‌ها، یک داستان کلاسیک ماندگار از ماجراجویی و دوستی و مقابلهٔ خیر و شر خلق کرده است.

ارباب حلقه‌ها
عنوان کتاب:
ارباب حلقه‌ها
ناشر:
روزنه
نویسنده:
جی آر آر تالکین
قیمت:
684,000 تومان
8,550,000

4. شازده کوچولو

با فروش بیش از 140 میلیون نسخه، شازده کوچولو یکی از برترین کتاب‌‌های دنیاست که هم مخاطبان کوچک و هم بزرگ را درگیر خود کرد. شازده کوچولو محبوب‌ترین کتابِ مخاطبان فرانسوی است که نویسنده در آن از عناصر فانتزی استفاده کرده تا داستانی احساسی و تأمل‌برانگیز از بزرگ‌ترین درس‌های زندگی را روایت کند. 

این کتاب به بیش از 300 زبان ترجمه شده است و خوانندگان سراسر جهان، شازده کوچولو را در سفرش برای یافتن مکانی امن برای گل موردعلاقه‌اش همراهی می‌کنند. شازده کوچولو داستانی پر از مفاهیم عمیق انسانی است.

شازده کوچولو
عنوان کتاب:
شازده کوچولو
ناشر:
نگاه
نویسنده:
آنتوان دو سنت اگزوپری
قیمت:
99,000 تومان
1,100,000

5. هری پاتر و سنگ جادو

هری پاتر و سنگ جادو، اولین جلد از مجموعه داستان‌های هری پاتر اثر جی. کی. رولینگ، با فروش بیش از 120 میلیون نسخه بدل به محبوب‌ترین جلد از این مجموعۀ داستانی شده است. شما در کتاب هری پاتر و سنگ جادو با هری آشنا می‌شوید، نوجوان یتیمی که با خاله و شوهرخالهٔ وحشتناک خود زندگی می‌کند.

هری نوجوان یتیمی است که با خاله و شوهرخالۀ بدجنسش زندگی می‌کند. او که از قدرت‌های جادویی‌ خود بی‌خبر است در یازدهمین سال تولدش با دریافت نامۀ عجیبی باخبر می‌شود که باید در مدرسۀ جادوگری هاگوارتز ثبت نام کند. هری با همراهی دوستان وفادارش وارد ماجراهایی ترسناک می‌شود و سرانجام راز تاریک مرگ والدینش را درمی‌ِیابد و با قاتل آنها روبرو می‌شود.

کل مجموعهٔ «هری پاتر» تا به امروز حدود 500 میلیون نسخه فروش داشته و از محبوب‌ترین مجموعه‌های فانتزی در بین خوانندگان کودک تا بزرگسال بوده است.

هری پاتر و سنگ جادو
عنوان کتاب:
هری پاتر و سنگ جادو
ناشر:
تندیس
نویسنده:
جی کی رولینگ
قیمت:
198,000 تومان
2,200,000

6. ده بچه زنگی

با فروش بیش از 110 میلیون نسخه، کتاب «ده بچه زنگی» اثر آگاتا کریستی که با عنوان «و آنگاه هیچکس نماند» نیز منتشر شده است، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کارآگاهی و اسرارآمیز محسوب می‌شود. آگاتا کریستی این کتاب را دشوارترین کتابش می‌دانست. 

این کتاب کلاسیک اولین بار در سال 1939 منتشر شد و در آن 10 غریبه دعوتنامه‌ای را برای شرکت در یک مهمانی شام دریافت می‌کنند. هر کدام از آن‌ها رازی برای پنهان کردن دارند تا این‌که اولین نفرشان در داخل عمارت به قتل می‌رسد و همه‌شان در اضطرابی نفس‌گیر فرو می‌روند. آن‌ها می‌دانند که باید قبل از آنکه دیر شود و همه‌شان بمیرند، قاتل را پیدا کنند.

آگاتا کریستی
عنوان کتاب:
آگاتا کریستی
ناشر:
هرمس
نویسنده:
آگاتا کریستی
قیمت:
131,400 تومان
1,460,000

7. ماجراهای نارنیا

ماجراهای نارنیا، اثر معروف سی.اس لوئيس، بیش از 85 میلیون نسخه فروش داشته است. لوئیس در این کتاب خوانندگان را با سرزمینی جادویی آشنا کرد که دسترسی به آن فقط از پشت یک کمد لباس امکان‌پذیر بود. لوسی اولین کسی است که قدم به دنیای مخفی و یخی‌ای که در پشت یک کمد نهفته است می‌گذارد.

زمانی که لوسی برادران و خواهر خود را به آن‌جا می‌برد، آن‌ها سرزمینی را کشف می‌کنند که در یک زمستان ابدی به دام افتاده و حالا باید با جادوگر سفید و شیطانی مبارزه کنند. خواهر و برادرهای لوسی با شیری به نام اسلان ملاقات می‌کنند و سفری را برای رهایی نارنیا از طلسم شیطانی جادوگر آغاز می‌کنند. جلد اول این کتاب با عنوان «شیر، جادوگر و کمد» محبوب‌ترین جلد این مجموعه است.

ماجراهای نارنیا
عنوان کتاب:
ماجراهای نارنیا
ناشر:
قدیانی
نویسنده:
سی اس لوئیس
قیمت:
720,000 تومان
9,000,000

8. راز داوینچی

با فروش بیش از 80 میلیون نسخه، راز داوینچی اثر دن براون، یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های جنایی و معمایی عصر حاضر است. گرچه این دومین کتاب از مجموعه داستان‌های رابرت لنگدان است، اما 40 میلیون نسخه بیشتر از کتاب قبلی دن براون «فرشتگان و شیاطین» فروخت و توجه خوانندگان را به دنیایی پر از معما جلب کرد. 

رابرت لنگدان، نمادشناس چیره‌دست داستان‌های دن براون، پس از قتل متصدی موزهٔ لوور به صحنه فراخوانده می‌شوند تا پرده از راز قتل بردارد. جسد مقتول پوشیده از نمادهای مرموز است و رابرت لنگدان نمی‌داند که نام او نیز کنارِ جسد نوشته شده است. راز داوینچی هزارتویی عجیب و پر رمز و راز است که با روایتی متفاوت از تاریخ دین مسیح جنجال بسیاری آفرید.

راز داوینچی
عنوان کتاب:
راز داوینچی
ناشر:
تندیس
نویسنده:
دن براون
قیمت:
322,000 تومان
4,600,000

9. کیمیاگر

کیمیاگر با بیش از 65 میلیون نسخه فروش، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های عصر حاضر است. پائولو کوئلیو، نویسندهٔ برزیلی، این کتاب را تنها طی دو هفته نوشت و این کتاب اولین بار به زبان پرتغالی در سال 1988 منتشر شد. اما قسمت جالب ماجرا این‌جاست که این کتاب خیلی سریع پرفروش نشد. زمانی که اولین ناشر کتاب به دلیل فروش نرفتن آن را از دور چاپ خارج کرد، پائولو کوئلیو آن را به یک انتشارات بزرگ‌تر در برزیل سپرد. 

پس از انتشار کتاب کیمیاگر بیش از 315 هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز ماند. داستان این کتاب دربارهٔ چوپانی نوجوان به نام سانتیاگو است که پس از دیدن یک رویا، تمام گوسفندانش را می‌فروشد و خانه‌اش را ترک می‌کند تا به دنبال گنجی که در نزدیکی اهرام مصر دفن شده برود. ماجراجویی‌های سانتیاگو او را به سوی پیدا کردن رویای شخصی‌اش می‌کشاند.

کیمیاگر
عنوان کتاب:
کیمیاگر
ناشر:
ثالث
نویسنده:
پائولو کوئلیو
قیمت:
225,000 تومان
2,500,000

10. مراقبت از کودک

کتاب مراقبت از کودک نوشتۀ بنجامین اسپاک با فروش بیش از 50 میلیون نسخه، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینهٔ فرزندپروری است. این کتاب ابتدا در سال 1946 منتشر شد و والدین بسیاری طرفدار این کتاب شدند. بنجامین اسپاک در این کتاب از کمک‌های اولیه، تغذیه و نقاط عطف رشد کودک نوپا می‌گوید. نسخه‌های جدید این کتاب به‌طور منظم با توجه به تحقیقات و تغییرات بازبینی شدند و برخی از دیدگاه‌ها و توصیه‌های پیشین این کتاب تغییر کردند.

مراقبت از کودک تا 2 سالگی
عنوان کتاب:
مراقبت از کودک تا 2 سالگی
ناشر:
معیار اندیشه
نویسنده:
بنجامین اسپاک
قیمت:
71,100 تومان
790,000

11. آنی شرلی

آنی شرلی مجموعهٔ 8 جلدی اثر لوسی مود مونتگمری نویسندهٔ کانادایی است که با فروش بیش از 50 میلیون نسخه در فهرست پرفروش‌ترین آثار داستانی قرار دارد. این کتاب داستان خانوادهٔ کاتبرت است که در مزرعه‌ای قدیمی در جزیرهٔ پرنس ادوارد به نام «گرین گیبلز» زندگی می‌کنند. این خانواده پسری نوجوان را به امید اینکه در کارهای مزرعه کمکشان کند، به فرزندی می‌پذیرند اما در کمال تعجب دختری یازده ساله به نام آنی به آن‌ها تحویل داده می‌شود. 

قبل از این‌که ماریا کاتبرت بتواند او را بازگرداند، آنی جای خود را در دلِ‌ آن‌ها باز می‌کند و در کنار خانواده‌ٔ جدیدش می‌ماند. داستان‌های جذاب و لذت‌بخش آنی شرلی از سال 1908 تا کنون خوانندگان را مجذوب خود کرده است.

آنی شرلی
عنوان کتاب:
آنی شرلی
ناشر:
قدیانی
نویسنده:
لوسی مود مونتگمری
قیمت:
896,000 تومان
11,200,000

12. آنک نام گل

آنک نام گل یا «نام گل سرخ» اثر امبرتو اکو نویسندهٔ ایتالیایی است که با نوشتن همین کتاب به شهرت رسید. این کتاب با فروش بیش از 50 میلیون نسخه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایتالیایی زبان است. وقایع این رمان در سال 1327 در ایتالیا می‌گذرد و داستانی تاریخی و معمایی دربارهٔ قتل است که بسیاری از خوانندگان را به دلیل مضامینی مانند فلسفه، الهیات و نمادگرایی به خود جذب کرده است. 

رمان آنک نام گل، یک رمان پیچیده و بسیار خواندنی در مورد راهبی به نام ویلیام است که برای بررسی شایعات به صومعه‌ای در ایتالیا می‌رود. وقتی هفت مرگ عجیب در یک روز اتفاق می‌افتد، ویلیام از آموزه‌های فلسفی و الهیاتی خود برای حل این معمای عجیب استفاده می‌کند. این رمانی است که می‌توانید بارها و بارها به سراغ خواندنش بروید هر بار معنای نمادی پنهان یا داستانی جدید را کشف می‌کنند.

آنک نام گل
عنوان کتاب:
آنک نام گل
ناشر:
روزنه
نویسنده:
اومبرتو اکو
قیمت:
760,000 تومان
9,500,000

13. شفای زندگی

کتاب شفای زندگی با فروش بیش از 50 میلیون نسخه تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاری تمامِ دوران شده است. این کتاب اثر لوئیز هی نویسندهٔ آمریکایی است. هدف لوئیز هی از نوشتن این کتاب توانمندسازی خوانندگان برای تغییر زندگی یا تغییر طرز فکرشان است. 

لوئیز هی عناصر روان‌شناسی و معنویت را در این کتاب در هم آمیخته و به شما می‌آموزد که چگونه افکار و نگرشتان را تغییر دهید. سلامت عاطفی، ذهنی و حتی جسمی خوانندگان هدف اصلی این کتاب است. این کتاب بسیار بحث‌برانگیز شد چون لوئیز هی در این کتاب ادعا می‌کند که برخی از بیماری‌ها مانند میگرن و ایدز بیماری‌های روان‌تنی هستند.

شفای زندگی
عنوان کتاب:
شفای زندگی
ناشر:
پیکان
نویسنده:
لوئیز ال هی
قیمت:
166,500 تومان
1,850,000

14. صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز نویسنده و روزنامه‌نگار کلمبیایی است. او این رمان را طی پانزده ماه نوشت و به‌خاطرش برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شد. این شاهکار ادبی، روایت تاریخی جذاب و خواندنی خانوادهٔ بوئندیا است و یک اثر ادبی استادانه از رئالیسم جادویی محسوب می‌شود. 

مارکز در این کتابْ داستان را از ظهور شهر ماکوندو تا نابودی آن پیش می‌برد و شرح زندگی هفت نسل از خانوادۀ بوئندیا را بازگو می‌کند.

مارکز با نوشتن این رمان یک جنبش ادبی در دهه‌های 1960 و 1970 به راه انداخت و دنیای ادبیات آمریکای لاتین را تغییر داد و باعث افزایش چشمگیر انتشار و فروشِ کتاب‌های نویسندگان این منطقه شد. رمان صد سال تنهایی به ‌دلیل توانایی نویسنده‌اش در به تصویرکشیدن جنبه‌های مختلف زندگی انسان ستایش شده است.

صد سال تنهایی
عنوان کتاب:
صد سال تنهایی
ناشر:
امیرکبیر
نویسنده:
گابریل گارسیا مارکز
قیمت:
405,000 تومان
4,500,000

15. پیتر خرگوشه و دوستان

مجموعه داستان‌های پیتر خرگوشه و دوستان، کتاب تصویری جذاب و خواندنی اثر بئاتریکس پاتر است که اولین‌بار در سال 1902 برای کودکان منتشر شد و به شدت مورد تحسین قرار گرفت. این کتاب با فروش بیش از 45 میلیون نسخه تبدیل به یکی از  پرفروش‌ترین کتاب‌‌های کودکان شده است. 

اولین کتاب از این مجموعهٔ کودکانه، با داستان خرگوش کوچولوی بدجنس شروع می‌شود که هشدارهای مادرش را نادیده می‌گیرد و به باغ سبزیجات مک گرگور می‌رود و دردسر می‌آفریند. داستان سادهٔ این کتاب، هشدار مادر و اهمیت گوش دادن به حرف والدین را به کودکان می‌آموزد.

پیترخرگوشه و دوستانش
عنوان کتاب:
پیترخرگوشه و دوستانش
ناشر:
قدیانی
نویسنده:
بئاتریکس پاتر
قیمت:
60,000 تومان
750,000

16. جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی اثر ریچارد باخ نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب با فروش بیش از 40 میلیون نسخه،‌ یکی از پرفروش‌ترین داستان‌های کوتاه است. این رمان داستان یک مرغ دریایی است که سودای پرواز دارد و آزادی، مبارزه و خودسازی را در پرواز می‌یابد. 

پرواز در این داستان در حقیقت استعاره‌ای از تلاش و بلندپروازی است و خوانندگان را ترغیب می‌کند رویایشان را دنبال کنند، خود را باور کنند و به شما نشان می‌دهد حتی اگر دیگران شما را تشویق‌ و درک نکنند، نباید از رویای خود دست بکشید. این داستان ساده با پیامی قوی خوانندگان را تشویق و امیدوار می‌کند.

جاناتان مرغ دریایی
عنوان کتاب:
جاناتان مرغ دریایی
ناشر:
صدای معاصر
نویسنده:
ریچارد باخ
قیمت:
72,000 تومان
800,000

17. دنیای سوفی

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گُردر، نویسندهٔ نروژی، با فروش بیش از 30 میلیون نسخه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های فلسفی برای نوجوانان و افراد علاقه‌مند به فلسفه است. نویسنده در این رمان مفاهیم بزرگ و مهم فلسفی را از طریق ماجراجویی‌های تأمل‌برانگیز سوفی آموندسن روایت می‌کند؛ دختر 14 ساله‌ای که دو یادداشت در صندوق پستی خود پیدا می‌کند که روی آن نوشته‌اند «تو چه کسی هستی؟» و «دنیا چگونه به وجود آمده است؟» 

سوفی حیران و سرگردان و کنجکاو برای یافتن پاسخ، شروع به مکاتبه با فرستندۀ مرموز نامه‌ها می‌کند و به همراهی او به سمت کشف ایده‌های پیچیدهٔ فلسفی می‌رود. این رمان خوانندگان جوان را عمیقاً به فکر فرو می‌برد اما بزرگسالانی که دوست دارند فلسفه را بیاموزند نیز از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

دنیای سوفی
عنوان کتاب:
دنیای سوفی
ناشر:
نیلوفر
نویسنده:
یوستین گوردر
قیمت:
450,000 تومان
پرفروش‌ترین کتاب‌ها را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک بخرید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک
جای کدام کتاب در فهرست پرفروش‌ترین‌ها خالی است؟

در این مقاله تعدادی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام دوران را به شما معرفی کردیم و بهتر است که از خواندن آن‌‌ها غافل نمانید. به نظر شما جای چه کتاب دیگری در این فهرست خالی است؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

معرفی کتاب بهترین کتاب‌های داستایوفسکی: میراث‌های ماندگار
علی فروزنده
25 دقیقه

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی، یکی از نویسندگان برجسته در جهان ادبیات است و در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در مسکوی روسیه به دنیا آمد. زندگی او در زمان‌های پرفراز و نشیب تاریخ، با ناآرامی‌های سیاسی و تحولات اجتماعی گذشت.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب برای هدیه
شادی صارمی
15 دقیقه

هدیه دادن یک سنت گرامی است که فراتر از فرهنگ‌ها و زمان باقی مانده و آن را راهی برای ابراز احساسات و قدردانی می‌دانیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های شعر جهان
الناز آذری
30 دقیقه

انتخاب بهترین کتاب‌های شعر جهان ممکن است به دلیل تنوع زیاد در سبک‌ها و زبان‌ها، کمی دشوار باشد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های سیاسی
مهرناز بهروش
14 دقیقه

مدت‌هاست که ادبیات سیاسی را سنگ‌بنای درک پیچیدگی‌های حکمرانی، پویایی قدرت و تغییرات اجتماعی قرار داده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سفر قهرمان کمدی؛ از اسطوره تا طنز
یسنا پارسی
12 دقیقه

جوزف کمبل اسطوره‌شناس و استاد ادبیات آمریکایی بود که کتاب «سفر قهرمان» از او در سال 1949 منتشر شد. او در این کتاب نظریهٔ خود درخصوص سفر کهن‌الگووار قهرمان را که در بسیاری از اسطوره‌های جهان مشترک است توضیح داد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان قتل در خانواده؛ یک معمای جنایی گیرا
شادی صارمی
15 دقیقه

آیا به خواندن کتاب‌های معمایی و جنایی علاقه دارید؟ دوست داشتید به جای راوی داستان بودید و پروندهٔ قتلی را حل می‌کردید و قبل از رسیدن به انتهای کتاب، قاتل واقعی را پیدا می‌کردید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دایی‌ جان ناپلئون؛ طنزی هنرمندانه در انتقاد از جامعه
علی فروزنده
20 دقیقه

نویسندگان ایرانی در طنزنویسی سابقه‌ای دیرینه دارند. عبید زاکانی اولین کسی بود که با منظومهٔ «موش و گربه» طنزنویسی را وارد ادبیات ایران کرد و پس از آن آثار طنز زیادی در ادبیات ماندگار شدند. کیومرث صابری فومنی ناموَر به گُل‌آقا نیز با طنزپردازی‌هایش، روح تازه‌ای به ادبیات ایران بخشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ابله، مصائب زندگی با ساده‌دلی
یسنا پارسی
25 دقیقه

داستایفسکی یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نویسندگان روسی قرن نوزدهم بود که زوایای کور، تاریک و پیچیدهٔ زندگی‌اش را در رمان‌هایش منعکس می‌کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دکتر ژیواگو؛ سفری به دل انقلاب روسیه
علی فروزنده
22 دقیقه

اگر رمانی بنویسید که برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شود، آیا درجای خودتان بند می‌شوید؟ احتمالاً از هیجان تا زمان دریافت جایزه حتی خواب به چشمانتان نخواهد آمد! بااین‌حال، در سال 1958، بوریس پاسترناک دومین نویسنده پس از «ژان پل سارتر بود» که جایزهٔ نوبل ادبیات را رد کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بربادرفته؛ داستانی واقعی از جنگ و عشق
مهرناز بهروش
27 دقیقه

شاید بتوان گفت که بربادرفته برای افراد زیادی در سراسر جهان شناخته شده است. حتی اگر کتاب بربادرفته را نخوانده باشید، حتماً اقتباس سینمایی جذابِ آن را تماشا کرده‌اید و شخصیت‌های آن تقریباً برایتان آشنا هستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ارباب حلقه‌ها؛ شاهکار دنیای ادبیات فانتزی
مهرناز بهروش
23 دقیقه

«ارباب حلقه‌ها» یک سه‌گانهٔ حماسی و فانتزی اثر جی آر.آر. تالکین، نویسندهٔ بریتانیایی است؛

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سخت‌پوست؛ یک نوولای متفاوت
بامداد برزویه
15 دقیقه

داستان بلند یا «نوولا» در ادبیات داستانی ایرانی همیشه جایگاه متمایزی داشته است. گاهی آن را رمان خوانده‌اند و گاهی داستان کوتاه، در حالی‌که نوولا در طبقه‌بندی شکل‌های ادبی همواره جایگاهی مستقل داشته است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سایه‌های میان ما
مهرناز بهروش
15 دقیقه

نسل امروز مخاطبان ادبیات فانتزی، خوانندگانی هستند که کتاب خواندن را معمولاً با هری پاتر شروع کرده‌اند و با ارباب حلقه‌ها به اوج لذت رسیده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.