معرفی کتاب بدون ترس سخنرانی کن

الناز آذری
الناز آذری
11 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی کتاب بدون ترس سخنرانی کن
الناز آذری
الناز آذری
11 دقیقه
134
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

یکی از ترس‌های رایج بسیاری از مردم دنیا، صحبت یا سخنرانی در برابر گروهی از مردم است. آیا حتی فکر کردن به صحبت مقابل یک گروه بزرگ یا کوچک، باعث می‌شود عرق از سر و رویتان سرازیر شود؟ اگر چنین است، بدانید که تنها نیستید، همه حتی از تصور سخنرانی در مقابل یک جمع وحشت‌زده می‌شوند.

اما واقعیت این است که اگر بخواهید در اجتماع به موفقیت برسید یا حتی اگر به رتبهٔ بالایی در اجتماع رسیده باشید، باید بتوانید که در مقابل جمع سخنرانی کنید اما مجبور نیستید همیشه ترس از سخنرانی را با خود به این‌ور و آن‌ور بکشانید. با 7 استراتژی می‌توانید بر ترس خود غلبه کنید و درنهایت به سخنرانی حرفه‌ای تبدیل شوید. در ادامه با ما همراه شوید تا با کتاب بدون ترس سخنرانی کن و این استراتژی‌های کاربردی آشنا شوید.

مردی که به‌خاطر ترس از سخنرانی با دستمال کاغذی عرق خود را تمیز می‌کند
مایک اکر مربی رهبری و ارتباطات و نویسندهٔ کتاب بدون ترس سخنرانی کن است. او رئیس و مربی و همچنین سخنران اصلیِ شرکت ادونس است و با شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و ای-بِی کار می‌کند. او دربارهٔ ترس از سخنرانی در جمع می‌گوید:
«وضعیت شما در حال حاضر هر چه باشد، من درک‌تان می‌کنم. من حتی برای سخنرانی مقابل چند نفر هم خیس عرق می‌شدم، عصبی می‌شدم و حالت تهوع داشتم. اما حالا می‌توانم مقابل هزاران نفر سخنرانی کنم و مخاطبان کودک و نوجوان را درگیر کنم. من به شما قول می‌دهم که شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. شما هم می‌توانید بدون ترس سخنرانی کنید. بیشتر از این منتظر نباشید تا معجزه‌ای رخ دهد، که هفته تبدیل به ماه، به سال، به دهه و یک عمر شود. اجازه ندهید همان دشمن قدیمی زندگی و لذت سخنرانی را از شما برباید، دست به اقدام بزنید و در مورد آن کار بکنید.»
بدون ترس سخنرانی کن
عنوان کتاب:
بدون ترس سخنرانی کن
ناشر:
مات
نویسنده:
مایک اکر
قیمت:
100,000 تومان
1,250,000

معرفی کتاب بدون ترس سخنرانی کن

چطور برخی از مردم بدون اضطراب سخنرانی می‌کنند و حتی سخنرانی‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی بازدید میلیونی دارد؟ آیا آن‌ها سخنران به دنیا می‌آیند؟ مسلما نه! پس با کمک چه راهکارهایی یا چه استراتژی‌هایی به این‌جا رسیده‌اند که می‌توانند با مهارت و بدون استرس و نگرانی سخنرانی کنند؟

مایک اکر در کتاب بدون ترس سخنرانی کن، استراتژی‌های پیشرفته‌ای برای تسلط بر سخنرانی‌کردن در جمع ارائه کرده است. بنابراین با مطالعهٔ این کتاب شما ۷ استراتژی را یاد خواهید گرفت و می‌توانید از همین امروز این استراتژ‌ی‌ها را تمرین کنید. این استراتژی‌ها به شما دیدگاه جدیدی می‌دهند و شما را آماده می‌کنند تا بتوانید کم‌کم اعتمادبه‌نفس کافی را برای سخنرانی به‌دست آورید. با اجرای استراتژی‌های این کتاب، ترس شما محو خواهد شد.

زنی که جلوی میکروفون ایستاده و به‌خاطر ترس از سخنرانی سرش را به دستش تکیه داده است

استراتژی‌های مایک اکر 

 

استراتژی اول:

زخم‌تان را پیدا کنید و آن را تمیز کنید. سعی نکنید ترس خود از سخنرانی در جمع را با یک چسب زخم بپوشانید. این راه‌حل به هیچ‌عنوان جواب نخواهد داد. در عوض، پوشش زخم‌تان را بردارید و زخم‌تان را تمیز کنید. بفهمید که چرا حین سخنرانی عصبی هستید و با آن کنار بیایید.

 

استراتژی دوم:

بدترین را تصور کنید. تصور کنید که همه‌چیز در سخنرانی‌تان اشتباه پیش می‌رود و این یک فاجعه است. از قبل نحوهٔ برخورد با احساسات خود را در نظر بگیرید و اوضاع را کنترل کنید.

 

استراتژی سوم:

خودت باش و در خودت رشد کن. بپذیرید که سخنرانی خود را به گونه‌ای ایراد خواهید کرد که با شخصیت‌تان همسو باشد و با آن راحت باشید. از این ویژگی به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سخنرانی خود استفاده کنید.

 

استراتژی چهارم:

ابتدا صحبت کردن را با یک نفر شروع کنید. به خودتان یادآوری کنید که جمعیت درواقع فقط تعداد زیادی از افراد است. در صورت امکان، با تعدادی از کسانی که می‌خواهید مقابل‌شان سخنرانی کنید آشنا شوید و سپس روی صحنه بروید و خطاب به همان تعداد که می‌شناسید صحبت کنید.

 

استراتژی پنجم:

قضیه شما نیستید. افراد حاضر در سالن، اصلاً آن‌قدر که فکر می‌کنید به شما و نحوهٔ سخنرانی‌تان اهمیت نمی‌دهند. حتی وقتی صحبت می‌کنید آن‌ها به شما فکر نمی‌کنند پس خیال‌تان راحت باشد. بدون نگرانی به حرف زدن خود ادامه دهید.

 

استراتژی ششم:

قدرت خود را دست‌کم نگیرید. سعی نکنید هنگام صحبت کردن از دست احساسات منفی خود خلاص شوید. در عوض، استرس‌تان را به‌کار بگیرید تا بتوانید به یک نتیجه‌ٔ مثبت برسید. این یک هدف ارزشمند است.

 

استراتژی هفتم:

در لحظه حضور داشته باشید. حین سخنرانی از هر فرصتی که به دست می‌آورید لذت ببرید. به جای نگرانی در مورد اشتباهاتی که ممکن است رخ بدهد، در لحظه باشید و از سخنرانی خود لذت ببرید و آن‌وقت می‌توانید به راحتی و بدون ترس سخنرانی کنید. 

کارتونی از مردی که جلوی عده‌ای پشت تریبون ایستاده و از ترس زبانش بند آمده است

بخشی از کتاب بدون ترس سخنرانی کن:

«یکی از این سناریوها را تصور کنید (بهتر است بگویم به یاد آورید): از شما درخواستش ده که در یک عروسی چند کلمه‌ای صحبت کنید. لازم است که در حیطۀ دانش خودتان ارائه‌ای داشته باشید. شرکت شما توسعه یافته و می‌خواهید ایده‌ای برای افزایش سهام ارائه دهید. می‌خواهید کنفرانس و یا سخنرانی داشته باشید. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ شما مضطرب می‌شوید. عرق می‌کنید. دل‌تان آشوب می‌شود. می‌خواهید بالا بیاورید. نگرانی شما باعث پریشانی‌تان می‌‌شود. دل‌تان می خواهد که سخنرانی را رها کرده و فرار کنید، اما نمی‌توانید باید بروید و جلوی آن همه آدم سخنرانی کنید. اگر شما سخنرانی‌ای در پیش دارید، پس باید با ترس شمارۀ یک آمریکا (حتی قبل از مرگ) روبه‌رو شوید. بله درست متوجه شدید. صحبت در جمع به عنوان ترس شمارۀ یک آمریکا رده‌بندی شده است. برای شما هم صادق است؟ ترجیح می‌دهید بمیرید تا اینکه مجبور باشید در یک جمع سخنرانی کنید؟ اگر شما هم موقع سخنرانی احساس اضطراب، ترس و نگرانی می‌کنید بدانید که تنها نیستید بلکه صدها، هزاران، درواقع میلیون‌ها نفر دیگر هم همین حس را دارند. و همه روزه من به تعدادی از آن‌ها کمک می‌کنم که به این ترس غلبه کنند. مجبور نیستید که این ترس را تا ابد با خود داشته باشید.»

مایک اکر

دربارهٔ مایک اکر

مایک اکر مربی ارتباطات اجرایی، نویسنده و سخنران است و بیش از 20 سال سابقه در زمینۀ سخنرانی، توسعۀ رهبری و مدیریت سازمانی دارد. مایک برای اصالت، شوخ‌طبعی و سخنرانی‌های جذاب خود مشهور است. او در تقویت آگاهی شخصی و سازمانی تخصص دارد و به مخاطبانش کمک می‌کند تا مسیر رشد شخصی خود را ایجاد کنند. افراد با استفاده از رویکرد جدی، آگاهانه و جامع او توانسته‌اند بین کار و زندگی شخصی خود تعادل ایجاد کنند. تخصص اکر در ارتباطات و رهبری باعث جذب سیاستمداران، کارآفرینان دنیای تجارت، رهبران آموزشی و مدیران اجرایی شده است.

او در مدارس خصوصی اسپانیایی زبان در مکزیک آموزش دیده و در مسابقات مناظرۀ کالج ملی و کلاس‌های کارشناسی ارشد رهبری فرهنگی شرکت داشته و گواهینامۀ مربیگری خود را اخذ کرده است. در سال 2014 مایک رئیس هیئت مدیرۀ یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی شد و اکنون برای کمک به رهایی کودکان از فقر در سنگال و مکزیک فعالیت می‌کند و تاکنون به ساخت مدارس بسیاری در این کشورها کمک کرده است.

اگر دوست دارید بیشتر در مورد سخنرانی و فن بیان اطلاعات کسب کنید، مقالهٔ سی‌بوک دربارهٔ تقویت فن بیان را بخوانید.
سخنرانی در جمع به شما چه احساسی می‌دهد؟

سخنرانی... بسیاری از مردم با آن مشکلی ندارند اما این موضوع کابوس برخی دیگر است و حتی فکر کردن به آن عرق سردی بر تن آن‌ها می‌نشاند. شما جزو کدام دسته هستید؟ سخنرانی کردن‌تان چطور است؟ اگر ترس از سخنرانی دارید از چه راهی به آن غلبه کرده‌اید؟

نظرتان را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

معرفی کتاب معرفی ژانرهای کتاب‌ها: از فانتزی تا حماسی
شادی صارمی
28 دقیقه

مفهوم ژانر در ادبیات نقشی محوری در دسته‌بندی و تحلیل آثار ادبی دارد. ژانر یک سیستم طبقه‌بندی است که متون را براساس ویژگی‌ها، مضامین، فرم‌ها و اهداف مشترک گروه‌بندی می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های داستایوفسکی: میراث‌های ماندگار
علی فروزنده
25 دقیقه

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی، یکی از نویسندگان برجسته در جهان ادبیات است و در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در مسکوی روسیه به دنیا آمد. زندگی او در زمان‌های پرفراز و نشیب تاریخ، با ناآرامی‌های سیاسی و تحولات اجتماعی گذشت.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب برای هدیه
شادی صارمی
15 دقیقه

هدیه دادن یک سنت گرامی است که فراتر از فرهنگ‌ها و زمان باقی مانده و آن را راهی برای ابراز احساسات و قدردانی می‌دانیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های شعر جهان
الناز آذری
30 دقیقه

انتخاب بهترین کتاب‌های شعر جهان ممکن است به دلیل تنوع زیاد در سبک‌ها و زبان‌ها، کمی دشوار باشد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های سیاسی
مهرناز بهروش
14 دقیقه

مدت‌هاست که ادبیات سیاسی را سنگ‌بنای درک پیچیدگی‌های حکمرانی، پویایی قدرت و تغییرات اجتماعی قرار داده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌ها برای کودکان زیر یک سال
الناز آذری
20 دقیقه

جنبه‌های شناختی، اجتماعی و عاطفی زندگی یک فرد از همان سنین پایین شکل می‌گیرد و برای همین سال‌های اولیهٔ زندگی یک کودک بسیار حیاتی در نظر گرفته می‌شوند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال؛ درمان وجودی
مهرناز بهروش
21 دقیقه

همهٔ ما مکانیسم‌های دفاعی خود را در زندگی داریم و از موضوعاتی مانند مرگ می‌هراسیم اما هر چند وقت یک‌بار مجبوریم با مسائل دشوار زندگی مانند مرگ، بیماری و جدایی دست‌وپنجه نرم کنیم و یا حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی ممکن است تعادل طبیعی زندگی ما را برهم بزند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب دستیابی به قدرتی شگفت‌انگیز با کتاب عادت‌های اتمی
الناز آذری
23 دقیقه

بسیاری از ما به عادت‌های خود وابسته‌ایم و به نظر می‌رسد به شدت ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب برایمان دشوار است و حتی در مقابل تغییر عادت‌هایمان از خود مقاومت نشان می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم
مهرناز بهروش
21 دقیقه

آیا تابه‌حال با تصمیم گرفتن مشکل داشته‌اید؟ با قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی دچار ترس می‌شوید؟ تابه‌حال انجام کاری را تا لحظهٔ آخر به تعویق انداخته‌اید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب 33 استراتژی جنگ، در نبرد زندگی پیروز شوید
علی فروزنده
20 دقیقه

ما همیشه با خودمان فکر می‌کنیم که صلح بهتر است و این‌که بتوانیم کارها را به‌طور شایسته در صلح پیش ببریم به نفع‌مان است. اما آیا افراد مقابل‌مان نیز چنین تصوری دارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
یسنا پارسی
21 دقیقه

اکثراً جذب افرادی می‌شوید که بی‌مهر و بی‌عاطفه هستند؟ آیا حس می‌کنید که نزدیک‌ترین افراد زندگی‌تان هم به شما توجه کافی ندارند؟ یا حس می‌کنید انسان بی‌ارزشی هستید و به دلیل همین بی‌ارزشی‌تان، اطرافیان شما را نمی‌پذیرند و دوست‌تان ندارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب هنر شفاف اندیشیدن: با خطاهای رایج فکری آشنا شوید
بامداد برزویه
18 دقیقه

آیا می‌دانستید 84 درصد فرانسوی‌ها خود را عاشق پیشه‌تر از مردم دیگر دنیا می‌دانند؟ یا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که «اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه‌ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است»؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب انسان در جستجوی معنا: خاطرات واقعی یک روان‌پزشک از هولوکاست
مهرناز بهروش
25 دقیقه

گاهی ما در شرایط بسیار بحرانی قرار می‌گیریم، شرایطی که با خود فکر می‌کنیم احتمالاً هیچ‌گاه از‌ آن جان سالم بدر نخواهیم برد. اما در دوران حکومت هیتلر و برپایی اردوگاه‌های کار اجباری، کسانی بودند که نشان دادند می‌توان از چنین شرایط اسفناکی نیز زنده خارج شد. ویکتور فرانکلِ روان‌پزشک، یکی از این افراد بود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ازدواج بدون شکست، راز رابطه‌ای ماندگار
بامداد برزویه
22 دقیقه

چه بسیار هستند کسانی که زندگی زناشویی خود را با شور عشق آغاز می‌کنند و چه بسیار هستند کسانی که از همان آغاز نمی‌توانند شناخت درستی از یکدیگر پیدا کنند. اما درهر صورت بسیاری از زوجین، پس از مدتی متوجه می‌شوند که شوق و صمیمیت اولیه‌شان به یکدیگر هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود و هیچ‌کدام نمی‌دانند مشکل چیست؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.