چگونه به موفقیت شغلی برسیم

یسنا پارسی
یسنا پارسی
24 دقیقه
موفقیت و کسب و کار
چگونه به موفقیت شغلی برسیم
یسنا پارسی
یسنا پارسی
24 دقیقه
44
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

همه آرزوی داشتن یک شغل بسیار موفق را دارند که از آن لذت ببرند و بتوانند به واسطۀ این شغل زندگی خوبی داشته باشند. با این‌حال بسیاری از ما در مورد موفقیت شغلی کوتاه می‌آییم و به مشاغلی راضی می‌شویم که از انجام آن‌ها لذت نمی‌بریم یا درآمد کمی برایمان دارد. خبر خوب این است که داشتن یک شغل موفق می‌تواند تحت کنترل خودتان باشد تنها کافی است که کمی مهارت داشته باشید.

دنیای امروز پر التهاب و پر از رقابت است و انجام درست کار و پیش‌روی در مسیر شغلی در حال حاضر مهم‌ترین دغدغۀ همۀ افراد است. برای برخی موفقیت در کار دست نیافتنی به‌نظر می‌رسد اما این طرز فکر اشتباه است. بر اساس مطالعه‌ای که روی بیش از 1800 کارمند انجام شده است مهم‌ترین عاملی که منجر به موفقیت شغلی می‌شود شانس، استعداد یا حتی تصمیم‌گیری نیست بلکه عادت‌ها هستند.

وقتی صحبت از تأثیرگذاری و موفقیت شغلی به میان می‌آید، رفتارهای روزمرۀ شما تعیین کننده هستند. اما تعریف دقیق موفقیت چیست و چطور باید به موفقیت شغلی رسید؟ در ادامۀ مقاله با ما همراه شوید تا جواب بسیاری از سؤال‌هایتان را پیدا کنید.

• آیا موفقیت تعریف دقیقی دارد؟
• پارامترهای گوناگون موفقیت در شغل چیست؟
• آیا موفقیت شغلی به درآمد یا منصب خاصی ارتباط دارد؟
• چگونه می‌توانیم در هر شغلی که داریم فرد موفقی باشیم؟
• کتاب‌هایی که کمک می‌کنند به موفقیت شغلی برسیم.
• ارتباط عدم موفقیت شغلی و اختلال شخصیت

آیا موفقیت تعریف دقیقی دارد؟ 

برای خیلی‌ها موفقیت نقطۀ مقابل شکست است و معمولاً زمانی که فردی بتواند به هدفی که در سر دارد برسد ادعا می‌کند که موفق شده است. موفقیت در کل به‌معنای دستیابی به چشم‌اندازهای مورد نظر و اهداف برنامه‌ریزی شده است. بعلاوه برای بسیاری موفقیت یک موقعیت اجتماعی خاص است که فرد را به شهرت یا ثروت کافی برساند. 

بنابراین موفقیت در زندگی هر کسی می‌تواند معنای خاصی داشته باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند معنای دقیق موفقیت را به دیگری توضیح بدهد چون موفقیت از دیدگاه هر کسی متفاوت است. هر فردی موفقیت را به گونه‌ای تعریف می‌کند و بنابراین تعریفی که مناسب همه باشد وجود ندارد. 

اما این مهم است که بدانید موفقیت را در زندگی چطور تعریف کنید. برخی ممکن است موفقیت را داشتن اتومیبل‌های مجلل و یک عمارت بزرگ بدانند در حالی که برای برخی دیگر یک زندگی شاد در کنار خانواده موفقیت است. زمانی که متوجه شوید موفقیت برای شما چیست و چه چیزی برای شخص شما مهم است آن‌وقت می‌توانید روی چشم‌اندازها و اهداف خود تمرکز کنید.

مردی با کت و شلوار و کیف سامسونت که سعی دارد پله‌های موفقیت را طی کند

پارامترهای گوناگون موفقیت در شغل چیست؟

مهم نیست چه شغلی دارید یا دنبال پیدا کردن چه شغلی هستید، پارامترهای گوناگونی بر موفقیت شغلی و پیدا کردن شغل مورد نظرتان و حفظ آن تأثیر می‌گذارند. فکر نکنید که به اندازۀ همکارانتان با استعداد نیستند با به قدر کافی شانس ندارید، با چند عادت و پارامتر متداول می‌توانید به موفقیت شغلی برسید. 

 

مهارت‌های پایه و شخصی

کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که بتوانند خوب بخوانند، به‌طور منسجم بنویسند و از پس انجام معادله‌های سادۀ ریاضی بربیایند. همچنین توانایی استفاده از رایانه و کار با نرم‌افزار‌های آن، مجموعه مهارت‌های اساسی مورد نیاز برای موفقیت شغلی یا یافتن شغلی مناسب است. 

همچنین یک فرد باید بتواند خوب صحبت کند تا اگر لازم شد بتواند با مشتریان با احترام برخورد کند. او همچنین باید بتواند با همکاران، زیردستان، مدیران و مشتریان خود ارتباط متقابل داشته باشید. توانایی همکاری و مشارکت در پروژه‌ها با دیگران یک مهارت حیاتی برای موفقیت در همۀ مشاغل است.

 

توسعۀ حرفه‌ای

افراد موفق دائماً در سمینارها و کلاس‌های مختلف شرکت می‌کنند و آموزش می‌بینند و به این ترتیب می‌توانند حرفۀ خود را نه تنها حفظ کنند بلکه هر روز در آن موفق‌تر شوند. افراد موفق همیشه در حال یادگیری هستند و کارفرمایان به دنبال افرادی هستند که این را درک کنند و به دنبال یادگیری باشند.

 

توسعۀ شغلی

توسعۀ شغلی با توسعۀ حرفه‌ای متفاوت است. توسعۀ حرفه‌ای یادگیری است درحالی‌که توسعۀ شغلی برنامه‌ریزی و تعیین هدف است. افراد موفق یک برنامۀ شغلی با اهداف مکتوب کوتاه‌مدت و بلندمدت دارند. آن‌ها به راحتی برنامه‌ریزی می‌کنند و بلدند به مراحل مختلف در زندگی‌شان برسند. کارفرمایان نیز به دنبال افرادی هستند که بخواهند برای مدت طولانی به شرکت متعهد بمانند. 

زنی که از روی دست‌های دیگران و با یاری دیگران به موفقیت رسیده است

آیا موفقیت شغلی به درآمد یا منصب خاصی ارتباط دارد؟

موفقیت شغلی تنها به معنای پیدا کردن یک شغل و انجام کارها نیست، البته انجام کارها بخشی از آن است اما یک حرفۀ موفق چیزی بیش از این حرف‌هاست. موفقیت شغلی به معنای منصب یا درآمد نیست، فقط به این دلیل که حقوق یا سِمت بالایی دارید به این معنا نیست که در شغل و زندگی خود موفق هستید. برخی افراد ممکن است کار در شرکتی معروف یا منصب‌های خاصی را نشانۀ موفقیت بدانند. 

برندهای تجاری موفق می‌توانند موقعیت شغلی را تثبیت کنند و به شما فرصتی بدهند تا با افراد موفق ملاقات کرده و با آن‌ها کار کنید اما این نیز نمی‌تواند موفقیت شغلی محسوب شود چون کار در منصب یا شرکتی خاص می‌تواند معایبی نیز داشته باشد. بسیاری از این مشاغل استرس زیادی به افراد وارد می‌کنند. ممکن است دیگران شما را برای کار در چنین شرکت‌هایی موفق بدانند اما اگر خودتان ناراضی باشید آیا این واقعاً موفقیت است؟ 

شاید شما ترجیح می‌دهید مدیر مالی یک سازمان کوچکتر باشید تا این‌که بخشی از نیروی فروش یک سازمان بزرگ‌تر و این واقعاً بستگی به این دارد که چگونه موفقیت را برای خود تعریف می‌کنید.

مردی که با اشاره به نمودار پشت سرش نشان می‌دهد در حال پیشرفت است

چگونه می‌توانیم در هر شغلی که داریم فرد موفقی باشیم؟

اگر از دنیای شلوغ کسب‌و‌کار خسته شده‌اید خودتان را سرزنش نکنید. امروزه کار کردن در محیط‌های شلوغ استرس زیادی به افراد وارد می‌کند اما هر کسی می‌تواند با چند راهکار کوچک در هر شغلی که دارد به موفقیت برسد.

 

ابتکار عمل داشته باشید

الزامات شغلی امروزی بسیار توسعه یافته است و ریسک کردن بخشی از این مشاغل شده است. در محیط رقابتی امروز، همه به دنبال افرادی هستند که بتوانند ایده‌های نو بدهند و ابتکار عمل داشته باشند، پروژه‌های جدید را شروع کنند و راه‌حل‌های جدیدی ارائه دهند و فرصت‌های جدیدی برای کسب‌وکار ایجاد کنند.

 

ارزیاب خود باشید

یکی از بهترین‌ راه‌ها برای رسیدن به موفقیت شغلی ارزیابی عملکرد خودتان است. منتظر ارزیابی سالانۀ شرکت نباشید و خودتان این کار را انجام دهید. یک راه ایده‌آل برای انجام این کار شناسایی اهداف قابل سنجش و تعیین جدول زمانی برای دستیابی به آن‌هاست. زمانی که تازه وارد کاری شده‌اید با اهداف کوتاه مدت شروع کنید. برای دستیابی به اهداف برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. 

وظایف‌تان را به کارهای هفتگی یا روزانه تقسیم کنید و یک فُرم کوچک را در پایان هفته پر کنید تا ارزیابی کنید به کجا می‌روید و اگر لازم بود استراتژی خود را تغییر دهید. حتی می‌توانید گزارش عملکرد خود را به مدیران نیز نشان دهید تا متوجه شوند چقدر پیشرفت کرده‌اید. با این کار نشان می‌دهید به ارزیابی و بهبود مداوم اهمیت می‌دهید.

 

آمادۀ یادگیری باشید

برای برتری در حرفۀ خود باید مایل باشید که یاد بگیرید و بازخورد سازنده را بپذیرید. مهم نیست از چه دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اید یا چه نمراتی کسب کرده‌اید، زندگی حرفه‌ای با دانشگاه بسیار متفاوت است. اگر روزی با پرسش یا انتقاد روبرو شدید، نباید ناراحت شوید. ممکن است چند روز طول بکشد تا وظایف خود را در شغل جدید انجام دهید اما باید نشان دهید که همیشه توجه و تمایل به یادگیری دارید.

 

عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید

چه در خانه کار کنید یا یک اداره، ممکن است به راحتی حواس‌تان پرت شود. باید یاد بگیرید و عوامل حواس‌پرتی را از دور خودتان حذف کنید تا بتوانید کارهایتان را با توجه و دقت بیشتر و در زمان کمتر به انجام برسانید. یکی از تکنیک‌های بهره‌وری این است که کار مهمی را که قرار است در همان روز به انجام برسانید در اولویت قرار دهید. یکی از عوامل مهم حواس‌پرتی نیز تلفن همراه است، هنگام کار نمی‌توانید و نباید دائماً در دسترس باشید. بهتر است تلفن همراهتان را روی وضعیت سکوت بگذارید یا کلا خاموشش کنید و در زمان‌های معین سری به آن بزنید تا حواس‌تان را به کل پرت نکند.

 

ارتباطات

ارتباطات کلید موفقیت یک کارمند و یک سازمان است. ایجاد روابط قوی در محل کار و حوزۀ کاری‌تان معیار کلیدی موفقیت است. انجام درست کار یکی از راه‌های ایجاد و تقویت روابط است اما چیزهای بیشتری هم وجود دارد. نحوۀ رفتار و تعامل شما با دیگران نیز مهم است. محققان دریافته‌اند که برای مثال، معتبر بودن می‌تواند به بهبود شهرت شما در محل کار کمک کند و داشتن نگرش مثبت در ایجاد روابط قوی مفید است. 

چند کتاب برای رسیدن به موفقیت شغلی

کتاب‌هایی که کمک می‌کنند به موفقیت شغلی برسیم

 

موفقیت شغلی اثر برایان تریسی 

برایان تریسی سخنران عمومی انگیزشی کانادایی-آمریکایی است که تابه‌حال کتاب‌های پرفروش زیادی در زمینۀ موفقیت نوشته است. او کتاب موفقیت شغلی را در سال 2005 منتشر کرد. برایان تریسی یکی از پرطرفدارترین مربیان شخصی دنیا است و به تغییر زندگی و حرفۀ افراد بی‌شماری کمک کرده است. کتاب موفقیت شغلی در مورد چگونگی گام برداشتن در مسیر شغلی انتخابی و افزایش بهره‌وری در حین رشد کسب و کار است. 

با خواندن کتاب موفقیت شغلی می‌توانید قدرت باورنکردنی مربیگری تریسی را در حرفه و زندگی خود تجربه کنید. برایان تریسی در کتاب موفقیت شغلی مجموعه‌ای از ابزارها و تمرین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید برنامه‌های شخصی و شغلی‌تان را توسعه و ارتقا دهید و به جایی که واقعاً در زندگی می‌خواهید برسید.

موفقیت شغلی
عنوان کتاب:
موفقیت شغلی
ناشر:
ذهن آویز
نویسنده:
برایان تریسی
قیمت:
180,000 تومان
2,000,000

اثر مرکب اثر دارن هاردی 

دارن هاردی نویسندۀ آمریکایی، سخنران و مشاور و ناشر سابق مجلۀ موفقیت است. هاردی نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز است و در کتاب معروفش، اثر مرکب به خواننده توضیح می‌دهد که چگونه با تغییری کوچک در نگرش‌، می‌تواند به دستاوردهای زیادی برسد. در واقع نظریۀ اصلی هاردی این است که اگر شخصی فقط یک تغییر کوچک را برای مدتی طولانی در زندگی‌اش ایجاد کند احتمال زیادی دارد که آن تغییر تبدیل به یک عادت شود و این همان اثر مرکب است.

این تغییرات ممکن است کوچک به نظر برسند اما می‌توانند در طولانی مدت زندگی‌تان را تغییر دهند. مثلاً اگر مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی را که برایتان مضر است کنار بگذارید همین خودش یک تغییر کوچک و سازنده محسوب می‌شود. اما مهم نیست چه کاری می‌کنید، اگر این تغییر را ادامه دهید به عادت جدیدی تبدیل می‌شود و جایگزین عادت قبلی می‌شود و این تنها یکی از نکات مثبت و سازندۀ کتاب اثر مرکب است. این کتاب سفری است که نکات مفید زیادی به شما خواهد آموخت.

اثر مرکب
عنوان کتاب:
اثر مرکب
ناشر:
نگاه نوین
نویسنده:
دارن هاردی
قیمت:
144,000 تومان
1,600,000

کار عمیق اثر کال نیوپورت 

این روزها و در این دنیای پر آشوب و دفاتر کاری پرسروصدا، بیشتر مردم توانایی انجام کار عمیق را از دست داده‌اند. کار عمیق یعنی شما بتوانید بدون حواس‌پرتی بر روی انجام یک کار تمرکز کنید و آن را به سرانجام برسانید. کال نیوپورت نویسندۀ آمریکایی کتاب‌های غیرداستانی و دانشیار علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج تاون است. کال نیوپورت کتاب کار عمیق را در سال 2016 منتشر کرد تا در آن اصول رسیدن به موفقیت در دنیای پر آشوب را به همگان یاد بدهد. 

با یاد گرفتن کار عمیق می‌توانید در زمان کمتر به دستاوردهای بیشتری برسید، در کاری که انجام می‌دهید بهتر عمل کنید و احساس رضایت واقعی از تسلط بر یک مهارت را تجربه کنید. به طور خلاصه، کار عمیق یک ابر قدرت در این اقتصاد رقابتی ما است. کتاب کار عمیق یک راهنمای ضروری برای هر کسی است که به دنبال موفقیت و تمرکز در این دنیای پریشان می‌گردد.

کار عمیق
عنوان کتاب:
کار عمیق
ناشر:
نوین
نویسنده:
کال نیوپورت
قیمت:
157,500 تومان
1,750,000

12 قانون زندگی اثر جردن بی پیترسون

کتاب 12 قانون زندگی: نوشدارویی برای بی‌نظمی، کتاب خودیاری جردن بی. پیترسون، روانشناس بالینی کانادایی است که در سال 2018 منتشر شد. پیترسون این کتاب را با استفاده از مقالات مختلف در زمینۀ اصول اخلاقی، روانشناسی، اسطوره‌شناسی، دین و حکایات شخصی نوشته است و با همین داستان‌ها و مقالات، توصیه‌های مفیدی ارائه داده است. این کتاب چندین هفتۀ پیاپی در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک تایمز قرار داشت و بیش از پنج میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رفت.

ایدۀ اصلی کتاب این است که رنج در ساختار هستی قرار دارد و ممکن است تحمل رنج برای انسان‌ها دشوار باشد، حالا مردم دو انتخاب دارند یا می‌توانند عقب بکشند که یک جور خودکشی است یا با رنج زندگی روبه‌رو شوند و از آن فراتر بروند. حالا که در دنیایی پر هرج و مرج زندگی می‌کنیم همه یک جور تاریکی در درونشان دارند که می‌تواند آن‌ها را به یک هیولا تبدیل کند و بهتر است در چنین دنیایی به جای شادی به دنبال معنا باشیم. با مطالعۀ کتاب 12 قانون زندگی می‌توانید به معنا و قانون زندگی برسید.

12 قانون زندگی
عنوان کتاب:
12 قانون زندگی
ناشر:
نوین
نویسنده:
جردن بی پیترسون
قیمت:
297,000 تومان
3,300,000

موفقیت نامحدود در 20 روز اثر آنتونی رابینز 

بله، شما می‌توانید به هر چیزی که از زندگی می‌خواهید برسید، آنتونی رابینز این را ثابت کرده است. آنتونی جی. رابینز نویسنده، مربی و سخنران بشر دوست آمریکایی است. او به خاطر فیلم‌های تبلیغاتی، سمینارها و کتاب‌های خودیاری‌اش از جمله موفقیت نامحدود در 20 روز و غول بیدار درون به شهرت رسید. رابینز استاد بی‌چون و چرای جادوی قدرت ذهن است و در این صفحات به شما نشان می‌دهد که چگونه از قدرت ذهنی خود استفاده کنید.

او با علاقه و نثری خواندنی در کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز به شما نشان می‌دهد که چگونه هر چه فکر کنید همان خواهد شد و وضعیت ذهنی شما تعیین می‌کند که چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه کاری را نمی‌توانید. رابینز به شما نشان می‌دهد که چطور در عرض چند دقیقه ذهن خود را مجددا برنامه ریزی کنید و ترس‌هایتان را از بین ببرید و به‌طور چشمگیری روابط بین فردی خود را بهبود ببخشید.

موفقیت نامحدود در 20 روز
عنوان کتاب:
موفقیت نامحدود در 20 روز
ناشر:
نسل نواندیش
نویسنده:
آنتونی رابینز
قیمت:
404,910 تومان
4,499,000
مردی که جلوی پنجرهٔ قدی ایستاده و به بیرون خیره شده است

ارتباط عدم موفقیت شغلی و اختلال شخصیت

گاهی عدم موفقیت شغلی می‌تواند ناشی از یک اختلال شخصیت باشد. 

اختلال شخصیت نوعی اختلال روانی است که در آن الگوی فکری، عملکردی و رفتاری افراد دچار مشکلاتی می‌شود. فرد مبتلا به اختلال شخصیت در درک و ارتباط با موقعیت‌ها و افراد دچار مشکل می‌شود و تاثیری منفی بر روابط، فعالیت‌های اجتماعی و شغل افراد خواهد داشت. مثلاً فرد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی دچار رفتار تکانشی و هیجانات انفجاری می‌شود و تعامل با این شخص عملاً غیرممکن می‌شود، یا فرد مبتلا به اختلال شخصیت خودشیفته مدام باعث آزار اطرافیانش می‌شود و در انجام کارها اخلال می‌کند.

تمام کتاب‌های موفقیت شغلی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه کنید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک
شما موفقیت را چگونه برای خود معنا می‌کنید؟

شما می‌توانید معنای موفقیت را برای خودتان شخصی‌سازی کنید. برای برخی از ما موفقیت به معنای شغل مناسب، پول یا موقعیت اجتماعی است و با این‌حال حتی پس از به دست آوردن آن‌ها نیز احساس موفقیت نداریم، زیرا تنها زمانی می‌توانیم موفقیت را درک کنیم که به‌طور مشخص بدانیم چه چیزی باعث شادی ما می‌شود.

یادتان نرود معنای موفقیت را خودتان باید پیدا کنید و هیچ‌کس نمی‌تواند چنین کاری برایتان انجام دهد. موفقیت می‌تواند به معنای ایجاد تفاوت در دنیا باشد. می‌تواند به معنای احساس موفقیت و پیشرفت شغلی باشد. می‌تواند به معنای توانایی انجام کارهایی باشد که دوست دارید. می‌تواند به این معنا باشد که بتوانید فرزندان‌تان را به بهترین شکل تربیت کنید. تمام این‌ها و معنای موفقیت در زندگی به خود شما بستگی دارد.

تعریف شما از موفقیت چیست؟ کدام یک از کتاب‌های موفقیت را خوانده‌اید؟ به‌نظر شما کتاب‌ها چقدر در موفقیت ما اثرگذارند؟ دیدگاهتان را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

موفقیت و کسب و کار روش‌های افزایش سرعت یادگیری
علی فروزنده
23 دقیقه

یادگیری فرایندی طبیعی است. البته بعضی افراد آگاهانه‌تر از دیگران این فرایند را طی می‌کنند اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟ چرا باید یادگیرنده‌ای مؤثر شویم؟ و چطور می‌توانیم سرعت یادگیری خود را افزایش دهیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار همه‌چیز دربارهٔ سواد مالی
الناز آذری
20 دقیقه

بانکداری، بودجه‌بندی، پس‌انداز، اعتبار، بدهی و سرمایه‌گذاری ستون‌هایی هستند که از اکثر تصمیمات مالی که در زندگی می‌گیرید، حمایت می‌کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راه‌های غلبه بر تنبلی
علی فروزنده
25 دقیقه

امروزه در جوامع مختلف مردم سخت کار کردن و سخت‌کوشی را ارزشمند می‌دانند برای همین اگر کسی بشنود که تنبل است حس می‌کند به او توهین بزرگی کرده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور هر چه می‌خواهیم یاد بگیریم
شادی صارمی
22 دقیقه

چند لحظه فکر کنید، چرا در زندگی هنوز به چیزی که می‌خواسته‌اید نرسیده‌اید؟ یکی از دلایل اصلی این است که هنوز چیزهایی هست که باید یاد بگیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار مذاکره چیست و چگونه مذاکره را شروع کنیم؟
شادی صارمی
22 دقیقه

بسیاری از مردم از مذاکره می‌ترسند و حتی متوجه نشده‌اند که مذاکره بخشی از زندگی روزانۀ همۀ ماست.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار نکاتی که دربارۀ هوش هیجانی نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
22 دقیقه

آیا تابه‌حال به احساسات خود فکر کرده‌اید؟ مثلا تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که ما انسان‌ها چگونه احساسات را درک، ارزیابی، ابراز و کنترل می‌کنیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار تکنیک‌های مهارت ارتباطی موثر
شادی صارمی
21 دقیقه

توانایی برقراری ارتباط موثر یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است. ارتباط داشتن همان انتقال اطلاعات برای ایجاد درک بیشتر است. با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطات شکلی جدید به خود گرفته است و حتی ارتباط داشتن در شرایط رسمی نیز حالتی عادی‌تر پیدا کرده است.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راهکارهای مدیریت زمان
علی فروزنده
20 دقیقه

حس می‌کنید که در طول روز به قدر کافی زمان ندارید تا به همۀ کارهایتان برسید؟ توماس ادیسون می‌گوید: «زمان در واقع تنها سرمایه‌ای است که هر انسانی در اختیار دارد و فکر می‌کند کمترین هزینه را برای هدر دادن آن می‌پردازد.»

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چند راهکار عملی برای تقویت فن بیان
بامداد برزویه
14 دقیقه

شاید وقتی کلمۀ فن بیان به گوشتان می‌خورد به یاد سخنرانی‌های تخصصی بیفتید و فکر کنید فن بیان فقط به درد سخنران‌ها و مجریان تلویزیون و بازیگران می‌خورد اما سخت در اشتباه هستید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار هوش مالی و نکاتی که دربارهٔ آن نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
21 دقیقه

احتمالاً واژهٔ هوش هیجانی به گوشتان خورده است یا حتی در مورد آن مطالعه کرده‌اید و اطلاعات کافی در موردِ آن دارید. اما آیا می‌دانید هوش مالی چیست؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چگونه انگیزه پیدا کنیم
علی فروزنده
25 دقیقه

کارهای معوقۀ زیادی برای انجام دارید اما نمی‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید، به روز تحویل پروژه نزدیک می‌شوید اما تمرکز و انسجام فکری ندارید و می‌ترسید فرصت را از دست بدهید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور برنامه‌ریزی کنیم و چگونه به آن عمل کنیم؟
یسنا پارسی
16 دقیقه

برنامه‌ریزی به خودی خود ما را به موفقیت نمی‌رساند. این عمل‌کردن به برنامه‌ریزی است که می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کند. بسیاری از ما که تجربۀ برنامه‌ریزی و عمل‌نکردن به آن را داریم با شنیدن «برنامه‌ریزی» پا به فرار می‌گذاریم.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.