بهترین کتاب برای هدیه

شادی صارمی
شادی صارمی
15 دقیقه
معرفی کتاب
بهترین کتاب برای هدیه
شادی صارمی
شادی صارمی
15 دقیقه
30
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

هدیه دادن یک سنت گرامی است که فراتر از فرهنگ‌ها و زمان باقی مانده و آن را راهی برای ابراز احساسات و قدردانی می‌دانیم. در میان بی‌شمار گزینه‌های موجود، کتاب‌ها برای هدیه یک انتخاب بسیار متفکرانه و معنادار هستند. کتاب‌ها می‌توانند احساسات عمیق شما را منعکس کنند و برای همین جایگاه ویژه‌ای در قلمرو هدایا دارند. هدیه دادن کتاب باعث تقویت روابط می‌شود. ما در این مطلب چند کتاب بسیار زیبا و خواندنی را به شما معرفی می‌کنیم که بسیار برای هدیه دادن مناسب هستند.

بهترین کتاب‌ها برای هدیه

 

کتاب تاج دوقلوها

تاج دوقلوها رمانی فانتزی و عاشقانه اثر کاترین دویل و کاترین وبر نویسندگان کتاب‌های کودکان و نوجوانان است. این کتاب در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و داستان دو خواهر دوقلو است که از بدو تولد پس از به قتل رسیدن بی‌رحمانهٔ پدر و مادرشان از یکدیگر جدا شدند. یکی از این دختران در قصر پادشاه بزرگ شد و نمی‌داند که خواهری دوقلو دارد اما دیگری؛ میان جادوگران و اجداد مادری‌اش بزرگ شده است و قصد دارد تاج‌وتخت پادشاهی را تصاحب کند تا به ظلمی که به جادوگران شده پایان دهد.

کتاب تاج دوقلوها هدیه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های فانتزی است و همچنین ظاهر بسیار زیبای این کتاب و عکس‌های جذابش هر مخاطبی را در هر سنی به وجد خواهد آورد.

تاج دوقلوها
عنوان کتاب:
تاج دوقلوها
ناشر:
ارتباط نوین
نویسنده:
کاترین دویل
قیمت:
378,000 تومان
4,200,000

کتاب کتابخانه نیمه شب

مت هیگ یکی از نویسندگان متفاوت دنیای امروز است. او که سال‌ها با افسردگی دست‌وپنجه نرم کرده در اکثر داستان‌هایش به موضوعاتی مانند پیچیدگی‌های انتخاب و افسردگی می‌پردازد و قصد دارد به خوانندگانش نشان بدهد که می‌توان با افسردگی نیز به زندگی ادامه داد.

کتابخانه نیمه شب رمان معروف مت هیگ است؛ داستان نورا، دختری که فکر می‌کند در زندگی هیچ‌کسی جایی ندارد و بنابراین دست به خودکشی می‌زند و به عالم برزخ می‌رسد. در عالم برزخ کتابخانه‌ای است که نورا می‌تواند با انتخاب کتاب‌های متفاوتش، نگاهی به زندگی‌های بی‌شماری بیندازد که می‌توانسته انتخاب کند و درنهایت انتخاب برعهدة خودش است.

موضوع عمیق این کتاب برای هر خواننده‌ای در هر سنی بسیار جذاب است و خوانندگان را تشویق می‌کند تا در مورد زندگی و انتخاب‌هایی که تا به امروز انجام داده‌اند بیشتر فکر کنند. ماهیت درون‌نگر این کتاب بسیار مناسب خوانندگان جوان‌تر است که هنوز در حال بررسی آیندهٔ نامشخص‌شان هستند.

کتابخانه نیمه شب
عنوان کتاب:
کتابخانه نیمه شب
ناشر:
کوله پشتی
نویسنده:
مت هیگ
قیمت:
224,100 تومان
2,490,000

کتاب هرگز دروغ نگو

فریدا مک‌فادن متخصص آسیب مغزی است که کتاب‌های روان‌شناختی و معمایی بسیار متفاوتی می‌نویسد. کتاب هرگز دروغ نگو نیز یکی از کتاب‌های بسیار خواندنی و جذابِ مک‌فادن و بسیار مناسب هدیه دادن به افرادی است که به خواندن کتاب‌های معمایی و هیجان‌انگیز علاقه دارند.

هرگز دروغ نگو داستان یک تازه‌عروس و داماد به نام‌های تریشا و ایثن است که به دنبال خرید خانهٔ رؤیایی‌شان به عمارت دور افتاده‌ای می‌رسند که زمانی دکتر آدرین هیل روان‌شناس در آن زندگی می‌کرد و حالا سال‌هاست که ناپدید شده است. اما آن‌ها فکرش را هم نمی‌کنند که دربرف و بوران در این عمارت گرفتار شوند و به رازهایی باورنکردنی پی ببرند.

هرگز دروغ نگو
عنوان کتاب:
هرگز دروغ نگو
ناشر:
آموت
نویسنده:
فریدا مک فادن
قیمت:
198,000 تومان
2,200,000

کتاب کیمیاگر

کیمیاگر رمانی از پائولو کوئیلو نویسندهٔ پرتغالی است. این کتاب در سبک رئالیسم جادویی نوشته شده و از بسیاری جهات خیره‌کننده و تحسین برانگیز است و توانسته با زبان ساده خود مضامین بسیار قدرتمندی را به مخاطبین منتقل کند و با حکمت‌های بسیار الهام‌بخش خود بر زندگی بسیاری از خوانندگاش تأثیر گذاشته و شما را وادار می‌کند به واقعیت‌های متفاوت و دور زندگی فکر کنید.

کوئیلو در این کتاب از مفهوم جذاب افسانهٔ شخصی استفاده کرده است و به خوانندگان نشان می‌دهد چطور باید در زندگی به دنبال افسانهٔ شخصی خودشان بروند. کیمیاگر داستان چوپانی به نام سانتیاگو است که تمایل شدیدی به سفر در جهان دارد و همین باعث می‌شود او رؤیای سفری عجیب و یافتن گنجی مرموز در میان اهرام را ببیند. او در پی دیدن این خواب عجیب و یافتن گنجی که رؤیایش را دیده، تمام گوسفندان خود را می‌فروشد، میهن خود را ترک می‌کند و در آفریقای شمالی سرگردان می‌شود. 

کیمیاگر
عنوان کتاب:
کیمیاگر
ناشر:
نگاه
نویسنده:
پائولو کوئلیو
قیمت:
148,500 تومان
1,650,000

کتاب عقاید یک دلقک

عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل نویسندهٔ برجستهٔ آلمانی، بازتابی تکان‌دهنده از پیچیدگی‌های وجود انسان، هویت و هنجارهای اجتماعی است. داستان حول محور یک دلقک می‌‌گردد که دچار دوگانگی شده و بین شادی و غم و خنده و ناامیدی سرگردان است. بل از دریچهٔ طنز در این کتاب نگاهی به معضلات وجودی افراد در جامعهٔ پس از جنگ نیز انداخته است.

کتاب عقاید یک دلقک درست مانند کتاب‌ «انسان در جستجوی معنا»، بینش ارزشمندی از وضعیت انسان به خواننده می‌دهد و او را تشویق می‌کند تا به زندگی و روابط خود بیندیشد. این رمان صرفاً یک روایت نیست، بلکه اثری است که خوانندگانش را به رویارویی با حقایق و پذیرش پیچیدگی‌های هستی می‌کشاند.

عقاید یک دلقک
عنوان کتاب:
عقاید یک دلقک
ناشر:
نگاه
نویسنده:
هاینریش بل
قیمت:
265,500 تومان
2,950,000

کتاب دختری که رهایش کردی

جوجو مویز یکی از نویسندگان و فیلم‌نامه‌نویس‌های برتر انگلیسی است که با قلمی قدرتمند به موضوع ماهیت انسان می‌پردازد و در رمان‌هایش نشان می‌دهد که چگونه ارتباطات انسانی باعث تغییر زندگی انسان می‌شوند. او که با انتشار کتاب «من پیش از تو» به شهرت رسید، در رمان متفاوتش با عنوان دختری که رهایش کردی، به طرز ماهرانه‌ای دو داستان از جنگ جهانی اول و لندن امروزی را به هم بافته است.

رمان دختری که رهایش کردی داستان سوفی لوفور است و از پاریس و بحبوحهٔ جنگ جهانی اول آغاز می‌شود. حالا سوفی باید خانواده‌اش را در حالی که همسر محبوبش ادوارد در جبهه می‌جنگد، ایمن نگه دارد. هنگامی که شهر آن‌ها به دست آلمانی‌ها می‌افتد، سوفی درگیر ماجراهایی باورنکردنی می‌شود.

دختری که رهایش کردی
عنوان کتاب:
دختری که رهایش کردی
ناشر:
میلکان
نویسنده:
جوجو مویز
قیمت:
301,500 تومان
3,350,000

کتاب صد سال تنهایی

صد سال تنهایی رمانی است که جایزهٔ نوبل ادبیات را برای نویسنده‌اش گابریل مارسیا مارکز به ارمغان آورد. این کتاب روایت‌گر داستانی واقعی، آمیخته با خیال و جادوست. این حماسه رنگارنگ و فریبنده، تمثیل اجتماعی و سیاسی گسترده‌تری را نیز ارائه می‌کند و بسیار ارزشمند و پربار و در فهرست خواندنی‌ترین کتاب‌های دنیا و صد رمان برتر جهان قرار دارد. 

صد سال تنهایی بهترین اثر مارکز به شمار می‌رود و ماجرای ظهور و سقوط شهر خیالی کلمبیایی ماکوندو و بنیان‌گذاران آن، خانوادۀ بوئندیا را روایت می‌کند. خوزه آرکادیو بوئندیا، این شهر را همراه همسرش اورسولا ایگوان تأسیس کرد. ازآنجایی‌که خوزه و اورسولا دخترعمو و پسرعمو هستند، از اینکه بچه‌شان دم خوک داشته باشد می‌ترسیدند. این ترس تا آخر در کتاب باقی می‌ماند.

صد سال تنهایی
عنوان کتاب:
صد سال تنهایی
ناشر:
روزگار
نویسنده:
گابریل گارسیا مارکز
قیمت:
276,300 تومان
3,070,000

کتاب وقتی نیچه گریست

وقتی نیچه گریست رمانی از اروین دی یالوم استاد برجستهٔ رشتهٔ روان‌شناسیِ دانشگاه استنفورد، متخصص رشتهٔ اگزیستانسیالیست و روان‌درمانگر است که در سال 1992 منتشر شد. این رمان خواندنی، تاریخچه جایگزین و تخیلی از خاستگاه روانکاوی فراهم می‌سازد و گفت‌وگویی عمیق و آموزنده میان علم و حقیقت شکل می‌دهد. وقایع این رمان بیشتر در وینِ اتریش در سال 1882 رخ می‌دهند.

وقتی نیچه گریست داستانی از ملاقات فرضی بین دو شخصیت واقعی، دکتر جوزف برویر و فردریش نیچه فیلسوف بزرگ را به نمایش می‌گذارد. نتیجه این ملاقات و گفتگوهای پی‌درپی درمانی منجر به ایجاد روان‌کاوی مدرن می‌شود. این کتاب مملو از جملات و نظرات فلسفی متعدد، ارزشمند و به‌نوعی درمانگر است. این رمان را هرکسی که بخواهد با روان‌درمانی، فلسفه و یا نیچه آشنا شود، می‌تواند بخواند.

وقتی نیچه گریست
عنوان کتاب:
وقتی نیچه گریست
ناشر:
نگاه
نویسنده:
اروین یالوم
قیمت:
355,500 تومان
3,950,000
کتاب، هدیه‌ای که بر جان می‌نشیند

بسیاری از افراد می‌توانند از طریق علایق ادبی مشترک به زمینه‌های مشترک نیز برسند و روابطی عمیق و پر جنب‌وجوش شکل بگیرد و برای همین کتاب هدیه‌ای بسیار به یاد ماندنی است. با هدیه دادن کتاب فرهنگ مطالعه را ترویج دهید و الهام‌بخش دیگران باشید.

آیا تابه‌حال به کسی کتاب هدیه داده‌اید؟ یا کتابی هدیه گرفته‌اید؟ این هدیه را دوست داشتید؟ تابه‌حال کتابی که به‌عنوان هدیه گرفته‌اید باعث شده که به کتابخوانی روی بیاورید؟ جواب‌تان را در بخش نظرات به ما بگویید.

معرفی کتاب بهترین کتاب‌های داستایوفسکی: میراث‌های ماندگار
علی فروزنده
25 دقیقه

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی، یکی از نویسندگان برجسته در جهان ادبیات است و در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در مسکوی روسیه به دنیا آمد. زندگی او در زمان‌های پرفراز و نشیب تاریخ، با ناآرامی‌های سیاسی و تحولات اجتماعی گذشت.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های شعر جهان
الناز آذری
30 دقیقه

انتخاب بهترین کتاب‌های شعر جهان ممکن است به دلیل تنوع زیاد در سبک‌ها و زبان‌ها، کمی دشوار باشد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های سیاسی
مهرناز بهروش
14 دقیقه

مدت‌هاست که ادبیات سیاسی را سنگ‌بنای درک پیچیدگی‌های حکمرانی، پویایی قدرت و تغییرات اجتماعی قرار داده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سفر قهرمان کمدی؛ از اسطوره تا طنز
یسنا پارسی
12 دقیقه

جوزف کمبل اسطوره‌شناس و استاد ادبیات آمریکایی بود که کتاب «سفر قهرمان» از او در سال 1949 منتشر شد. او در این کتاب نظریهٔ خود درخصوص سفر کهن‌الگووار قهرمان را که در بسیاری از اسطوره‌های جهان مشترک است توضیح داد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان قتل در خانواده؛ یک معمای جنایی گیرا
شادی صارمی
15 دقیقه

آیا به خواندن کتاب‌های معمایی و جنایی علاقه دارید؟ دوست داشتید به جای راوی داستان بودید و پروندهٔ قتلی را حل می‌کردید و قبل از رسیدن به انتهای کتاب، قاتل واقعی را پیدا می‌کردید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دایی‌ جان ناپلئون؛ طنزی هنرمندانه در انتقاد از جامعه
علی فروزنده
20 دقیقه

نویسندگان ایرانی در طنزنویسی سابقه‌ای دیرینه دارند. عبید زاکانی اولین کسی بود که با منظومهٔ «موش و گربه» طنزنویسی را وارد ادبیات ایران کرد و پس از آن آثار طنز زیادی در ادبیات ماندگار شدند. کیومرث صابری فومنی ناموَر به گُل‌آقا نیز با طنزپردازی‌هایش، روح تازه‌ای به ادبیات ایران بخشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ابله، مصائب زندگی با ساده‌دلی
یسنا پارسی
25 دقیقه

داستایفسکی یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نویسندگان روسی قرن نوزدهم بود که زوایای کور، تاریک و پیچیدهٔ زندگی‌اش را در رمان‌هایش منعکس می‌کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دکتر ژیواگو؛ سفری به دل انقلاب روسیه
علی فروزنده
22 دقیقه

اگر رمانی بنویسید که برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شود، آیا درجای خودتان بند می‌شوید؟ احتمالاً از هیجان تا زمان دریافت جایزه حتی خواب به چشمانتان نخواهد آمد! بااین‌حال، در سال 1958، بوریس پاسترناک دومین نویسنده پس از «ژان پل سارتر بود» که جایزهٔ نوبل ادبیات را رد کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بربادرفته؛ داستانی واقعی از جنگ و عشق
مهرناز بهروش
27 دقیقه

شاید بتوان گفت که بربادرفته برای افراد زیادی در سراسر جهان شناخته شده است. حتی اگر کتاب بربادرفته را نخوانده باشید، حتماً اقتباس سینمایی جذابِ آن را تماشا کرده‌اید و شخصیت‌های آن تقریباً برایتان آشنا هستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ارباب حلقه‌ها؛ شاهکار دنیای ادبیات فانتزی
مهرناز بهروش
23 دقیقه

«ارباب حلقه‌ها» یک سه‌گانهٔ حماسی و فانتزی اثر جی آر.آر. تالکین، نویسندهٔ بریتانیایی است؛

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سخت‌پوست؛ یک نوولای متفاوت
بامداد برزویه
15 دقیقه

داستان بلند یا «نوولا» در ادبیات داستانی ایرانی همیشه جایگاه متمایزی داشته است. گاهی آن را رمان خوانده‌اند و گاهی داستان کوتاه، در حالی‌که نوولا در طبقه‌بندی شکل‌های ادبی همواره جایگاهی مستقل داشته است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سایه‌های میان ما
مهرناز بهروش
15 دقیقه

نسل امروز مخاطبان ادبیات فانتزی، خوانندگانی هستند که کتاب خواندن را معمولاً با هری پاتر شروع کرده‌اند و با ارباب حلقه‌ها به اوج لذت رسیده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.