دستیابی به قدرتی شگفت‌انگیز با کتاب عادت‌های اتمی

الناز آذری
الناز آذری
23 دقیقه
موفقیت و کسب و کار
دستیابی به قدرتی شگفت‌انگیز با کتاب عادت‌های اتمی
الناز آذری
الناز آذری
23 دقیقه
26
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

بسیاری از ما به عادت‌های خود وابسته‌ایم و به نظر می‌رسد به شدت ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب برایمان دشوار است و حتی در مقابل تغییر عادت‌هایمان از خود مقاومت نشان می‌دهیم. ما می‌خواهیم رشد کنیم، پیشرفت کنیم، سالم‌تر زندگی کنیم و شادتر باشیم و برای این کار نیاز داریم تا عادت‌های تازه‌ و مفیدی را خلق کنیم.

جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی به میلیون‌ها انسان کمک کرده است تا عادت‌های قدیمی خود را رها کنند و با ایجاد عادت‌های مثبت به موفقیت برسند. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در دنیای خودیاری و بهره‌وری است. کلیر در این کتاب با راهی آسان و البته اثبات‌شده، به شما یاد می‌دهد که چطور می‌توانید از طریق قدرت عادت‌های اتمی، عادت‌های بد خود را کنار بگذارید و عادت‌های خوب ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا بیشتر با کتاب عادت‌های اتمی و نویسنده‌اش آشنا شویم.

کتاب عادت‌های اتمی اثر جیمز کلیر حاوی توصیه‌های قدرتمند و کاربردی در مورد چگونگی ایجاد عادات خوب و ترک عادت‌های بد است. در این کتاب کلیر آخرین یافته‌های حوزه‌های مختلف ـ از جمله روان‌شناسی، زیست‌شناسی و علوم اعصاب ـ را برای ایجاد یک راهنمای ساده و مؤثر در جهت ساختن و ترک عادت‌ها به تصویر کشیده است. 

فرض اصلی کلیر در کتاب عادت‌های اتمی حول این ایده می‌چرخد که تغییرات کوچکی که در طول زمان رخ می‌دهند، منجر به دگرگونی‌های قابل‌توجهی خواهند شد. کلیر به جای تمرکز صرف بر اهداف بزرگ، بر اهمیت اصلاح عادات روزانه برای دست‌یابی به پیشرفت پایدار تأکید می‌کند و چیزی که کتاب عادت‌های اتمی را از دیگر کتاب‌های خودیاری متمایز کرد همین رویکرد عمل‌گرایانهٔ کلیر است. 

پشتوانهٔ استراتژی‌های عملی و مؤثر او در این کتاب، تحقیقات علمی است. کلیر به روان‌شناسیِ پشت شکل‌گیری عادت‌ها نگاه کرده است و توضیح می‌دهد که چرا ما کاری را انجام می‌دهیم و چگونه می‌توانیم با علم به همین موضوع، تغییرات پایداری ایجاد کنیم. 

کارتونی از مردی که زنجیرها را در هوا می‌شکند

معرفی کتاب عادت‌های اتمی 

یکی از بهترین سخنرانی‌های کلیدی تاریخ، سخنرانی ست گودین، کارآفرین و سخنران آمریکایی، هنگام ارائهٔ کتاب «مهره حیاتی»‌اش بود. در یکی از اسلایدها او یک چوب بیسبال را نشان داد که به سمت جایگاه مردم پرت می‌شد و مردم هم وحشت‌زده از آن‌جا دور می‌شدند و یا دست‌های خود را برای صدمه‌ ندیدن صورت‌شان بالا می‌بردند. درحالی‌که سِت از این تصویر برای اشاره به ترس‌های غیرمنطقی ما استفاده کرد، اما در برخی مواقع نادر این ترس‌‌ها به حقیقت می‌پیوندند و جیمز کلیر نویسندهٔ کتاب عادت‌های اتمی نیز یکی از این موارد بود. وقتی او در دبیرستان تحصیل می‌کرد، یک چوب بیسبال که از دست بازیکنی در رفته بود، مستقیماً به صورتش خورد. او دچار شکستگی بینی، تورم خطرناک مغزی و آسیب‌های جدی شد و بهبودی‌اش ماه‌ها طول کشید.

برای بازگشتن به زندگی عادی و حرفهٔ بیسبال، او چاره‌ای جز تکیه بر قدرت دستاوردهای کوچک نداشت. در دانشگاه او به آرامی عادت‌های خوبی را در خود شکل داد و درنهایت توانست یکی از 33 بازیکن بیسبال تیم آکادمیک شود. امروزه او یکی از محبوب‌ترین محققان مبحث عادت است که از طریق وبلاگ خود به میلیون‌ها نفر کمک کرده است عادت‌های بد را کنار بگذارند و عادت‌های خوبی را در خود شکل دهند. عادت‌های اتمی اولین کتاب اوست و اکنون تبدیل به اولین مرجع راهنما برای تغییر عادت‌ها شده است. 

ستون کتاب عادت‌های اتمی، مدل چهار مرحله‌ایِ جیمز کلیر برای عادت‌ها است ـ سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش ـ و چهار قانون تغییر رفتار که این مراحل را تکامل می‌بخشند. در کل چارچوبی که جیمز کلیر در این کتاب پیشنهاد داده است، یک مدل یکپارچه از علوم شناختی و رفتاری است و احتمالاً یکی از اولین مدل‌های رفتار انسانی است که برای محاسبهٔ دقیق تأثیر محرک‌های بیرونی و احساسات درونی بر عادت‌هایمان ایجاد شده است. 

عادت های اتمی
عنوان کتاب:
عادت های اتمی
ناشر:
نوین
نویسنده:
جیمز کلیر
قیمت:
220,500 تومان
2,450,000

عادت‌های اتمی یعنی چه؟

عادت یعنی روتین یا رویه‌ای که به‌صورت منظم انجام می‌گیرد؛ درواقع به یک پاسخ خودکار به موقعیت‌های خاص عادت می‌گویند. اتم نیز یک مقدار بسیار کوچک از هر چیز است؛ یک واحد غیرقابل تجزیه از سیستمی بزرگتر و البته منبع انرژی یا توان عظیم را نیز می‌توان اتم در نظر گرفت. عادت‌های اتمی یعنی عادت‌های بسیار کوچکی که ما هر روز گاهی خودآگاه و گاهی ناخودآگاه انجام می‌دهیم. درک ارزش‌های عادت‌های کوچک در زندگی روزمره شاید کمی دشوار باشد چون ما غالباً عادت‌های کوچک یا اتمی را نادیده می‌گیریم چون در آن لحظه خیلی مهم به نظر نمی‌رسند. 

مثلاً اگر هم اکنون مقدار اندکی پول ذخیره کنید، مسلماً میلیونر نخواهید شد. اگر سه روز پشت سر هم به باشگاه بروید، هنوز هم هیکل خوبی نخواهید داشت. اما ما درواقع باید یاد بگیریم چطور می‌توانیم تغییرات کوچکی ایجاد کنیم، ولی باید به این نکته نیز توجه کنیم که نتایج آن هیچ‌گاه به سرعت ظاهر نمی‌شوند و بنابراین نباید دوباره ناامید شویم و به سراغ روتین‌های قبلی‌مان برویم. زمان است که مرز میان موفقیت و شکست را بزرگ‌نمایی می‌کند. زمان، هر آنچه را به آن بدهید چند برابر می‌کند. عادت‌های خوب کاری می‌کنند زمان متحد شما شود. اما با عادت‌های بد، زمان دشمن شما خواهد شد.

جیمز کلیر با پس‌زمینهٔ ساعت کوکی و تصویر جلد زبان اصلی کتاب عادت‌های اتمی

در کتاب عادت‌های اتمی چه می‌خوانیم؟

در فصل اول این کتاب جیمز کلیر مفهوم عادت‌های اتمی را معرفی کرده است. این همان چیزی است که او آن را تغییرات کوچکی می‌نامد که در طول زمان باعث تغییرات قابل‌توجهی می‌شوند. او بر اهمیت تمرکز بر سیستم‌ها به جای اهداف تأکید می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه پیشرفت‌های کوچک می‌توانند به دگرگونی‌های قابل‌توجهی منجر شوند. در ادامه جیمز کلیر توضیح می‌دهد که چگونه عادت‌های شما هویت شما را شکل می‌دهند و البته بالعکس آن نیز امکان‌پذیر است. او رابطهٔ بین عادت‌ها و هویت را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه رفتارهای ما خودانگاره‌مان را تقویت می‌کنند و برعکس. او مفهوم «عادت‌های مبتنی بر هویت» را مورد بحث قرار می‌دهد و توضیح می‌دهد که چگونه تغییر باورهای ما در مورد خودمان می‌تواند منجر به تغییر عادت‌های پایدار شود.

در ادامه جیمز کلیر در 4 مرحلهٔ ساده به شما یاد می‌دهد که چگونه عادت‌های بهتری ایجاد کنید. در این مرحله با چارچوب محبوب جیمز برای شکل‌دهی به عادت‌ها آشنا می‌شوید. او هر مرحله را به تفصیل توضیح می‌دهد و راهکارهای عملی را برای اجرای آن‌ها در زندگی روزمره در نظر گرفته است. 


در فصل چهارم کتاب عادت‌های اتمی، جیمز داستان جری ساینفلد و تعهد او به نوشتن روزانه را به اشتراک گذاشته است و از قدرت ثبات در شکل‌گیری عادت‌ها صحبت می‌کند. از نظر جیمز کلیر بهترین راه برای شروع یک عادت جدید، قدمی کوچک برداشتن و به تدریج افزودن به سختی عادت‌ است. او در ادامهٔ کتاب مفهوم «انباشت عادت» را توضیح می‌دهد و نمونه‌هایی از نحوهٔ گنجاندن عادات جدید در روال کارهای روزانه‌ را ذکر کرده است. 

عکسی از یک ظرف پُر از پول که روی ظرف saving (پس‌انداز) نوشته شده است و یک ساعت شنی و یک گلدون کاکتوس

بریده‌هایی از کتاب عادت‌های اتمی

«فیلسوف فرانسوی، دنیس دیدروت، تقریبا تمامی طول حیات خود را در فقر زندگی کرد، اما همه‌چیز در یکی از روزهای سال 1765 عوض شد. دختر دیدروت در شرف ازدواج بود و او نمی‌توانست مخارج ازدواج را بپردازد. علی‌رغم اینکه ثروتی نداشت، اما دیدروت را به خاطر مسئولیتش در بنیان‌گذاری و نگارش «اینسایکلوپیدی» می‌شناختند که یکی از جامع‌ترین دائره‌المعارف‌های آن زمان بود. وقتی کاترین کبیر، شهبانوی روسیه، از مشکلات مالی دیدروت باخبر شد، قلبش به‌سوی او پر کشید. او یک دوستدار کتاب بود و عمیقا از دائره‌المعارف لذت می‌برد. او پیشنهاد داد که کتابخانه‌ی شخصی دیدروت را به قیمت 1000 پوند خریداری کند ـ بیش از 150 هزار یورو به قیمت امروز. ناگهان دیدروت پول کافی را در حسابش داشت. با این ثروت جدیدش نه‌تنها می‌توانست هزینه‌ی عروسی را بپردازد، بلکه توانست یک جامه‌ی بلند قرمز را برای خودش خریداری کند.
جامعه‌ی بلند دیدروت خیلی زیبا بود. در واقع آن‌قدر زیبا که وقتی در کنار اثاثیه‌ی کنونی‌اش قرار می‌گرفت، تفاوت چشمگیری را نشان می‌داد. او نوشت که دیگر‌«هماهنگی، یکنواختی و زیبایی» میان جامه‌ی باشکوه و سایر اسباب و اثاثیه‌اش وجود نداشت. دیدروت خیلی زود حس کرد که باید مایملکش را به‌روز کند. او قالی خود را با یک قالی دمشقی جایگزین کرد. خانه‌ی خود را با مجسمه‌های گران‌قیمت تزئين کرد. یک آینه خرید تا آن را بالای طاقچه قرار دهد و میز بهتری در آشپزخانه گذاشت. صندلی حصیری و قدیمی خود را دور انداخت و به‌جایش یک صندلی چرمی خرید. همانند قطعات دومینو که روی هم می‌افتند، خریدها متعاقبا از راه می‌رسیدند.»

«شکل‌دهی به عادت، پروسه‌ای است که رفتار به‌تدریج و از طریق تکرار، در شما نهادینه می‌شود. هر قدر یک فعالیت بیشتر تکرار شود، ساختار مغز شما برای اجرای آن بهینه‌تر خواهد شد. عصب‌شناسان این پدیده را «نیرومندسازی طولانی‌مدت» می‌نامند که به تقویت ارتباط میان نورون‌های مغز براساس الگوهای جدید فعالیت اشاره می‌کند. با هر تکرار، سیگنال‌دهیِ سلول به سلول بهبود می‌یابد و ارتباطات عصبی نزدیک‌تر می‌شود. این پدیده که ابتدا توسط دونالد هِب عصب‌شناس در سال 1949 توصیف شد، تحت عنوان قانون هب شناخته می‌شود: «نورون‌هایی که با هم عمل می‌کنند، با یکدیگر ارتباط دارند.»
تکرار یک عادت، موجب تغییرات فیزیکی در مغز می‌شود. موزیسین‌ها دارای مخچه بزرگ‌تری نسبت به افراد معمولی هستند (که برای حرکات فیزیکی نظیر حرکت انگشت روی سیم گیتار و کشیدن آرشه روی ویلون ضرورت دارد). درحالی‌که ریاضی‌دان‌ها میزان ماده‌ی خاکستری را در لوب آهیانه‌ای پایین خود افزایش داده‌اند که نقش کلیدی در محاسبه ایفا می‌کند. اندازه‌ی آن، مستقیما به میزان تجربه فرد بستگی دارد؛ هرقدر ریاضی‌دان با تجربه‌تر و مسن‌تر باشد، میزان افزایش ماده‌ی خاکستری آن بیشتر است. وقتی دانشمندان مغز راننده‌های تاکسی لندن را تحلیل کردند، متوجه شدند هیپوکامپ آن‌ها ـ منطقه‌ای از مغز که با حافظه‌ی فضایی درگیر است ـ بسیار بزرگ‌تر از افرادی است که راننده‌ی تاکسی نیستند.»

جیمز کلیر نویسندهٔ کتاب عادت‌های اتمی

دربارهٔ جیمز کلیر، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی

جیمز کلیر، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است که بیشتر به خاطر کتاب عادت‌های اتمی‌ شناخته شده است. بیش از 7 میلیون نسخه از کتاب عادت های اتمی‌ او در سرتاسر جهان به فروش رفته و این کتاب به بیش از 50 زبان ترجمه شده است. جیمز کلیر نویسندۀ روزنامۀ نیویورک تایمز است. نوشته‌هایش در مجله‌هایی مثل تایم، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به چاپ رسیده است. جیمز آغازگر ژورنال عادت و ناشر خبرنامۀ ۳-۲-۱ و سخنران شرکت‌ها و رویدادهای بزرگ است. افکار و احساساتی که کلیر در نوشته‌هایش به کار می‌برد نثر او را دلنشین کرده است.

جیمز کلیز سخنران شرکت‌ها و رویدادهای بزرگ است و سخنرانی‌هایش بر روی یوتیوب طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیار پربیننده شده است. او در ماه حدود یک یا دو سخنرانی در مورد عادت‌ها و بهبود مستمر ارائه می‌کند. جیمز کلیر در نوامبر 2012 شروع به انتشار مقالاتی در سایت خودش کرد. سال‌ها بود که عادت داشت تجربیات شخصی‌اش و عادات مختلفش را مکتوب کند. او بالاخره آماده می‌شد تا برخی از آن‌ها را با عموم به اشتراک بگذارد.

هر دوشنبه و پنج‌شنبه یک مقالۀ جدید منتشر می‌کرد. طی چند ماه همین عادت سادۀ نگارش باعث شد که هزار مشترکِ خبرنامۀ ایمیلی جمع کند و این یکی از پرسرعت‌ترین رشدها در میان خبرنامه‌های اینترنتی بود. در سال 2015 به نرخ دویست هزار مشترک ایمیلی رسید و قراردادی را با انتشارات پنگوئن رندوم‌هاوس امضا کرد و بعد شروع به نگارش کتابی کرد که اکنون نامش عادت‌های اتمی است.

جیمز کلیر در همیلتون اوهایو و در ایالات متحده به دنیا آمده است. او در سال 2008 از دانشگاه دنیسون فارغ‌التحصیل شد. به‌رغم این‌که نویسندۀ مشهوری است اطلاعات بسیار کمی در موردش وجود دارد. اطلاعات مربوط به خانواده‌اش در هیچ جایی ذکر نشده است. او کتاب‌ عادت‌های اتمی و کتاب فقط بایست را نوشته است. سخنرانی‌های جیمز کلیر اکثراً در مورد عادت‌ها، بهبودهای مستمر و تصمیم‌گیری است. جیمز کلیر در ماه می سال 2015 با کریستی بارن ازدواج کرد. جیمز همیشه سعی کرده تا زندگی شخصی‌اش را از رسانه‌های آنلاین دور نگه دارد. او از سخنرانی‌ها و فروش کتاب‌هایش پول بسیار زیادی به دست می‌آورد. طبق برآوردهای سال 2015 کل دارایی خالص جیمز کلیر 72.7 میلیارد دلار است. جیمز کلیر در اینستاگرام و توئیتر فعال است و دنبال‌کننده‌های زیادی دارد. پست‌های اینستاگرامش مملو از نقل‌قول‌هایی‌ست که خودش نوشته است.

 

دگرگونی زندگی با تغییر عادت‌های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی برای هرکسی که به دنبال بهینه‌سازی زندگی شخصی و حرفه‌ای خود است، کتابی بسیار جذاب خواهد بود. جیمز کلیر در این کتاب با بینش‌های علمی به همراه مثال‌هایی از دنیای واقعی و استراتژی‌های عملی به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید با شکل‌دادن عادت‌های درست و کوچک زندگی‌تان را تغییر دهید.

بنابراین اگر به رسیدن به اهداف‌تان اهمیت می‌دهید، اگر می‌خواهید عادت‌های خود را تغییر دهید، اگر می‌خواهید بفهمید اصلاً عادت‌ها چگونه شکل می‌گیرند و چه تأثیری بر زندگی‌تان خواهند داشت، این کتاب را بخوانید.

موفقیت و کسب و کار کتاب 33 استراتژی جنگ، در نبرد زندگی پیروز شوید
علی فروزنده
20 دقیقه

ما همیشه با خودمان فکر می‌کنیم که صلح بهتر است و این‌که بتوانیم کارها را به‌طور شایسته در صلح پیش ببریم به نفع‌مان است. اما آیا افراد مقابل‌مان نیز چنین تصوری دارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار با کتاب اثر مرکب، آهسته و پیوسته به موفقیت برسید
بامداد برزویه
19 دقیقه

اکثر ما اهمیت اصولی را که نیاکانمان برای رسیدن به موفقیت به کار بسته بودند به فراموشی سپرده‌ایم. دنیای شتاب‌زدهٔ کنونی صبر را از ما گرفته است و تبلیغات و ورودی‌های منفی که از زمین و زمان بر ما می‌بارند، دیدمان به دنیا را منحرف و نگرش‌مان را آلوده کرده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار کتاب جادوگران بازار نوین؛ گفت‌وگو با برترین معامله‌گران آمریکا
الناز آذری
20 دقیقه

حتی اگر اهل بازارهای مالی و معامله هم نباشید حتماً تابه‌حال نام‌هایی مثل «وال استریت» یا «بازار سرمایه» به گوش‌تان خورده است.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار روش‌های افزایش سرعت یادگیری
علی فروزنده
23 دقیقه

یادگیری فرایندی طبیعی است. البته بعضی افراد آگاهانه‌تر از دیگران این فرایند را طی می‌کنند اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟ چرا باید یادگیرنده‌ای مؤثر شویم؟ و چطور می‌توانیم سرعت یادگیری خود را افزایش دهیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار همه‌چیز دربارهٔ سواد مالی
الناز آذری
20 دقیقه

بانکداری، بودجه‌بندی، پس‌انداز، اعتبار، بدهی و سرمایه‌گذاری ستون‌هایی هستند که از اکثر تصمیمات مالی که در زندگی می‌گیرید، حمایت می‌کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راه‌های غلبه بر تنبلی
علی فروزنده
25 دقیقه

امروزه در جوامع مختلف مردم سخت کار کردن و سخت‌کوشی را ارزشمند می‌دانند برای همین اگر کسی بشنود که تنبل است حس می‌کند به او توهین بزرگی کرده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور هر چه می‌خواهیم یاد بگیریم
شادی صارمی
22 دقیقه

چند لحظه فکر کنید، چرا در زندگی هنوز به چیزی که می‌خواسته‌اید نرسیده‌اید؟ یکی از دلایل اصلی این است که هنوز چیزهایی هست که باید یاد بگیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چگونه به موفقیت شغلی برسیم
یسنا پارسی
24 دقیقه

همه آرزوی داشتن یک شغل بسیار موفق را دارند که از آن لذت ببرند و بتوانند به واسطۀ این شغل زندگی خوبی داشته باشند. با این‌حال بسیاری از ما در مورد موفقیت شغلی کوتاه می‌آییم و به مشاغلی راضی می‌شویم که از انجام آن‌ها لذت نمی‌بریم یا درآمد کمی برایمان دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار مذاکره چیست و چگونه مذاکره را شروع کنیم؟
شادی صارمی
22 دقیقه

بسیاری از مردم از مذاکره می‌ترسند و حتی متوجه نشده‌اند که مذاکره بخشی از زندگی روزانۀ همۀ ماست.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار نکاتی که دربارۀ هوش هیجانی نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
22 دقیقه

آیا تابه‌حال به احساسات خود فکر کرده‌اید؟ مثلا تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که ما انسان‌ها چگونه احساسات را درک، ارزیابی، ابراز و کنترل می‌کنیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار تکنیک‌های مهارت ارتباطی موثر
شادی صارمی
21 دقیقه

توانایی برقراری ارتباط موثر یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است. ارتباط داشتن همان انتقال اطلاعات برای ایجاد درک بیشتر است. با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطات شکلی جدید به خود گرفته است و حتی ارتباط داشتن در شرایط رسمی نیز حالتی عادی‌تر پیدا کرده است.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راهکارهای مدیریت زمان
علی فروزنده
20 دقیقه

حس می‌کنید که در طول روز به قدر کافی زمان ندارید تا به همۀ کارهایتان برسید؟ توماس ادیسون می‌گوید: «زمان در واقع تنها سرمایه‌ای است که هر انسانی در اختیار دارد و فکر می‌کند کمترین هزینه را برای هدر دادن آن می‌پردازد.»

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چند راهکار عملی برای تقویت فن بیان
بامداد برزویه
14 دقیقه

شاید وقتی کلمۀ فن بیان به گوشتان می‌خورد به یاد سخنرانی‌های تخصصی بیفتید و فکر کنید فن بیان فقط به درد سخنران‌ها و مجریان تلویزیون و بازیگران می‌خورد اما سخت در اشتباه هستید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار هوش مالی و نکاتی که دربارهٔ آن نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
21 دقیقه

احتمالاً واژهٔ هوش هیجانی به گوشتان خورده است یا حتی در مورد آن مطالعه کرده‌اید و اطلاعات کافی در موردِ آن دارید. اما آیا می‌دانید هوش مالی چیست؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چگونه انگیزه پیدا کنیم
علی فروزنده
25 دقیقه

کارهای معوقۀ زیادی برای انجام دارید اما نمی‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید، به روز تحویل پروژه نزدیک می‌شوید اما تمرکز و انسجام فکری ندارید و می‌ترسید فرصت را از دست بدهید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور برنامه‌ریزی کنیم و چگونه به آن عمل کنیم؟
یسنا پارسی
16 دقیقه

برنامه‌ریزی به خودی خود ما را به موفقیت نمی‌رساند. این عمل‌کردن به برنامه‌ریزی است که می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کند. بسیاری از ما که تجربۀ برنامه‌ریزی و عمل‌نکردن به آن را داریم با شنیدن «برنامه‌ریزی» پا به فرار می‌گذاریم.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.