معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

شادی صارمی
شادی صارمی
12 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
شادی صارمی
شادی صارمی
12 دقیقه
1422
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

چشمان خود را ببندید و تصور کنید نوشیدنی موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، شمع موردِ علاقه‌تان را می‌بویید، جلوی آتش و در میان پتویی نرم نشسته‌اید و بوی شیرینی‌های تازه‌پخته شده به مشام‌تان می‌رسد. حالا چشمان‌تان را باز کنید، چه احساسی داشتید؟ بسیاری برای چنین وضعیتی کلمهٔ راحتی و بی‌خیالی و فارغ از دغدغه‌های دنیا به ذهن‌شان می‌رسد و این وضعیتی است که بسیاری از ما در زمان‌های چالش‌برانگیز به دنبال آن هستیم. پیدا کردن یک مکان راحت که به ما این امکان را بدهد از مسائل استرس‌زای اطرافمان دور شویم و لحظاتی آرامش را تجربه کنیم.

کیم سو هیون نویسندهٔ کره‌ای نیز همین احساس را داشت، روزی متوجه شد که رابطهٔ بی‌نقصی که می‌خواهد، برای شریک زندگی‌اش بی‌نقص نیست و نوشتن را از همان‌جا آغاز کرد. او تاکنون دو کتابِ جذاب برای خوانندگان نوشته است تا به آن‌ها نشان بدهد به منظور داشتن زندگی‌ای راحت در این دنیای پیچیده، باید یاد بگیرند که چطور هم انعطاف‌پذیر باشند و هم محکم. در ادامه با ما همراه شوید تا کتابِ جدید این نویسنده را به شما معرفی کنیم.

معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم به ما کمک می‌کند که از دغدغه‌های روزمره فاصله بگیریم و نفس راحتی بکشیم.

یکی از راه‌های رسیدن به آرامش و راحتی، ایجاد تعادل در زندگی و روابط است. کیم سو هیون در کتاب جدیدش با نام «تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم»، به خوانندگان نشان می‌دهد چطور می‌توانند به راحتی چیزهایی که چندان در زندگی مهم نیست نادیده بگیرند و با حقایق زندگی و روابط روبه‌رو شوند. این کتاب راهنمایی برای داشتن یک زندگی راحت در میان روابط پیچیده است و نویسنده توصیه‌هایی بسیار مفید و تأثیرگذار به شما کرده است تا بتوانید در زندگی خود آرامش را تجربه کنید.

با کمک این کتاب یاد می‌گیرید چطور روابط خود را گسترش دهید و درعین‌حال از خودتان محافظت کنید. شعار کیم سو هیون در این کتاب چنین است: «به همه احترام بگذار. اما بیایید دیگر به کسی اجازه ندهیم که ما را اذیت کنند.»

کیم سو هیون معتقد است ما باید به جای درآوردن ادای خوشبختی، به دنبال غذایی باشیم که ساده است ولی به سلیقهٔ ما می‌خورد، مکانی کوچک که شاید برای ما آرامش‌بخش باشد، یک رابطهٔ ساده اما عمیقاً واقعی و لحظه‌ای معمولی اما حقیقتاً شاد. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید ارزش واقعی خود را بشناسید و این‌که ارزش هر کس براساس آنچه او با ارزش می‌پندارد، تعیین می‌شود.

تصمیم گرفتم بی خیال باشم
عنوان کتاب:
تصمیم گرفتم بی خیال باشم
ناشر:
دانش آفرین
نویسنده:
کیم سو هیون
قیمت:
216,000 تومان
2,400,000

از کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم چه می‌آموزیم؟

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم مانند یک یادآوری است؛ در تک‌تک لحظات زندگی به شما یادآوری می‌کند و نشان‌تان می‌دهد چطور به دنبال خوشبختی باشید، کیم سو هیون در این کتاب به شما یاد می‌دهد که:

لازم نیست باحال باشید (خود را همین‌طور که هستید بپذیرید)؛
به ساز دیگران نرقصید؛
شاید زندگی خارق‌العاده‌ای نداشته باشید، اما زندگی‌تان باارزش است؛
این‌که نوعی تنهایی در زندگی‌تان وجود دارد که هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند آن را رفع کند؛
باید شهامت ناامیدشدن را داشته باشید؛
خودتان را به‌خاطر تمام اتفاقات گذشته‌تان، سرزنش نکنید؛
خودتان را ابراز کنید تا ارزش واقعی دیگران را درک کنید؛
زبانی را یاد بگیرید که می‌تواند از شما محافظت کند؛
چطور دعوا با دیگران را تمام کنید؛
چطور بذر یک رابطه را بکارید؛
نسبت به خودتان مهربان باشید؛
به هر قیمتی با عشق زندگی کنید؛
و در نهایت این‌که چطور بی‌خیال زندگی کنید.

کارتونی از زنی معلق بر روی میز که دغدغه‌هایش مانند مانیتور، گوشی، گلدان و غیره اطرافش شناور هستند

بخشی‌هایی از کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

«با این‌که نسبتاً برونگرا هستم، هنگام مواجهه با گروه جدیدی از افراد دچار خجالت می‌شوم. وقتی در اولین دیدار با افراد، با کمرویی برخورد می‌کنم، آن‌ها گمان می‌کنند که من فردی ساکت و درونگرا هستم. این باعث می‌شود مضطرب شوم زیرا حس می‌کنم باید جوری که آن‌ها از من انتظار دارند برخورد کنم. اما بعد از تلاش‌های بی‌وقفه دیگر این چنین نیستم. راز موفقیتم برای افرادی که در مواجهه با غریبه‌ها خجالتی می‌شوند این است: آگاهانه تظار کنید که مضطرب نیستید.
پیش از ملاقات با فردی جدید تمرین می‌کردم و لحظات خوش‌آمدگویی و دیدار او را در ذهن به تصویر می‌کشیدم. به خود قول می‌دادم که در آن لحظات، خود را رها کنم و مطمئن و با اعتماد به نفس رفتار کنم. این تمرین‌ها به من کمک کرد بتوانم به تدریج خجالتی بودنم را کنار بگذارم و به طور طبیعی خودم را ابراز کنم.»

«چند سال پیش، وقتی مشغول خواندن یک بلاگ بودم، خودم را غرق در رویای زندگی کردن در کشور بالی دیدم که در دل طبیعت مشغول استراحت، مدیتیشن و نوشتن بودم. حتی تصورش برایم آرامش‌بخش و زیبا بود. بنابراین برای به تحقق رساندن این رویای قدیمی، یک سفر دو هفته‌ای به بالی را ترتیب دادم. همانطور که فکرش را می‌کردم بالی بی‌نظیر و زیبا بود. اما بعد از یک هفته احساس کردم حوصله‌ام سر می‌رود. 
شاید بیشتر به‌ خاطر این بود که توانایی‌ام در راندن و کنترل وسایل حمل‌ونقل محدود است. سیستم حمل و نقل عمومی در بالی چندان قابل‌ اعتماد نبود و من هم بلد نبودم از اسکوتر استفاده کنم. بنابراین مجبور بودم زیاد از محدوده محل اقامتم دور نشوم. گاهی هنگامی که در کافه استارباکس نشسته و مشغول نوشتن بودم، گیج می‌شدم که آیا واقعاً در بالی هستم یا کافه استارباکسی که حوالی محل زندگی خودم بود؟ همچنین حس رومانتیکِ تنها‌بودن در نهایت رقت‌انگیز شد.»

بهترین کتاب‌های خودیاری را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی 30بوک بخرید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک

 

حسِ زیبای بی‌خیالی را دریاب!

برای خیلی‌ها رسیدن به آرامش و بی‌خیالی تبدیل به یک چالش شده است؛ و نمی‌توانند به‌راحتی از دست استرس، اضطراب و عدم قطعیت خلاص شوند و کمی به آرامش برسند. بسیاری از افراد هستند که می‌توانند لحظات شاد و آرامش‌بخشی را برای خود رقم بزنند اما بسیاری از مردم حتی زمانی که قصد کنند هم نمی‌توانند به آرامش و راحتی برسند و دچار مشکل می‌شوند. 

نکته این است که حتی در مواقعی که شدیداً دچار استرس شده‌اید، می‌توانید عمداً به آرامش برسید و روز خوبی داشته باشید و برای مدتی از دست دغدغه‌های زندگیِ روزمره خلاص شوید. 

 

چرا احساس خوشبختی نمی‌کنیم؟

چقدر درگیر فضای مجازی و دنیای آن شده‌اید؟ به‌نظرتان تاکنون چقدر از وقت و احساسات خود را بابت نمایش خوشبختی خود هدر داده‌اید؟ چه می‌شود اگر به‌قدر کافی زیبا نباشید؟ اگر به قدر کافی خاص نباشید؟ آیا دیگر نمی‌توانید با رضایت کامل به زندگی خود ادامه‌دهید؟ چیزی که بیشتر از نشان‌دادن ظاهر خوشبختی خود به دیگران اهمیت دارد، این است که بدانیم واقعاً از چه چیزی لذت می‌بریم و چه چیزی برایمان خوب است.

عکس‌های به‌ظاهر جذاب شما، نمی‌توانند خوشبختی شما را تصدیق کنند. البته هیچ ایرادی ندارد که بخواهید لحظات معمول زندگی خود را ثبت کنیم و به اشتراک بگذاریم. اما اگر آن تصاویر واقعیت پشت لنز دوربین را نشان ندهند، و حقایق فیلتر نشده بخواهد شما را آزار دهد، آیا واقعاً‌مایهٔ بدبختی نیستند؟ اما چطور می‌توان از دست احساس ناکافی بودن در این دنیای عجیب خلاص شد؟ کافی‌ست که کتاب جدیدِ کیم سو هیون را بخوانید. کتابی که به شما می‌آموزد کلید برقراری رابطه با دیگران این است که ابتدا یک رابطهٔ عاشقانه با خودتان ایجاد کنید.

کیم سو هیون

دربارهٔ کیم سو هیون نویسندهٔ کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

کیم سو هیون نویسنده و تصویرگر اهل کره‌ جنوبی است که دو کتابِ خودیاری پرفروش از او منتشر شده است. تاکنون بیش از دو میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته است و در دست کتابخوان‌های زیادی از جمله جونگ کوک، خوانندهٔ گروه موسیقی کی‌-پاپ بی‌تی‌اِس دیده شده است.

 

 

چرا بهتر است این کتاب را بخوانید؟

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم را بخوانید تا بتوانید بین خودتان و رابطه‌هایتان تعادل ایجاد کنید، مرز بین صمیمیت و رضایت را تعیین کنید، یاد بگیرید چطور تنهایی از زندگی لذت ببرید و بدون این‌که در برابر چیزی تسلیم شوید انعطاف‌پذیر و بخشنده باشید.

معرفی کتاب معرفی ژانرهای کتاب‌ها: از فانتزی تا حماسی
شادی صارمی
28 دقیقه

مفهوم ژانر در ادبیات نقشی محوری در دسته‌بندی و تحلیل آثار ادبی دارد. ژانر یک سیستم طبقه‌بندی است که متون را براساس ویژگی‌ها، مضامین، فرم‌ها و اهداف مشترک گروه‌بندی می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های داستایوفسکی: میراث‌های ماندگار
علی فروزنده
25 دقیقه

فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی، یکی از نویسندگان برجسته در جهان ادبیات است و در ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ در مسکوی روسیه به دنیا آمد. زندگی او در زمان‌های پرفراز و نشیب تاریخ، با ناآرامی‌های سیاسی و تحولات اجتماعی گذشت.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب برای هدیه
شادی صارمی
15 دقیقه

هدیه دادن یک سنت گرامی است که فراتر از فرهنگ‌ها و زمان باقی مانده و آن را راهی برای ابراز احساسات و قدردانی می‌دانیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های شعر جهان
الناز آذری
30 دقیقه

انتخاب بهترین کتاب‌های شعر جهان ممکن است به دلیل تنوع زیاد در سبک‌ها و زبان‌ها، کمی دشوار باشد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌های سیاسی
مهرناز بهروش
14 دقیقه

مدت‌هاست که ادبیات سیاسی را سنگ‌بنای درک پیچیدگی‌های حکمرانی، پویایی قدرت و تغییرات اجتماعی قرار داده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب بهترین کتاب‌ها برای کودکان زیر یک سال
الناز آذری
20 دقیقه

جنبه‌های شناختی، اجتماعی و عاطفی زندگی یک فرد از همان سنین پایین شکل می‌گیرد و برای همین سال‌های اولیهٔ زندگی یک کودک بسیار حیاتی در نظر گرفته می‌شوند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال؛ درمان وجودی
مهرناز بهروش
21 دقیقه

همهٔ ما مکانیسم‌های دفاعی خود را در زندگی داریم و از موضوعاتی مانند مرگ می‌هراسیم اما هر چند وقت یک‌بار مجبوریم با مسائل دشوار زندگی مانند مرگ، بیماری و جدایی دست‌وپنجه نرم کنیم و یا حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی ممکن است تعادل طبیعی زندگی ما را برهم بزند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب دستیابی به قدرتی شگفت‌انگیز با کتاب عادت‌های اتمی
الناز آذری
23 دقیقه

بسیاری از ما به عادت‌های خود وابسته‌ایم و به نظر می‌رسد به شدت ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب برایمان دشوار است و حتی در مقابل تغییر عادت‌هایمان از خود مقاومت نشان می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم
مهرناز بهروش
21 دقیقه

آیا تابه‌حال با تصمیم گرفتن مشکل داشته‌اید؟ با قرار گرفتن در موقعیت‌های اجتماعی دچار ترس می‌شوید؟ تابه‌حال انجام کاری را تا لحظهٔ آخر به تعویق انداخته‌اید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب 33 استراتژی جنگ، در نبرد زندگی پیروز شوید
علی فروزنده
20 دقیقه

ما همیشه با خودمان فکر می‌کنیم که صلح بهتر است و این‌که بتوانیم کارها را به‌طور شایسته در صلح پیش ببریم به نفع‌مان است. اما آیا افراد مقابل‌مان نیز چنین تصوری دارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید
یسنا پارسی
21 دقیقه

اکثراً جذب افرادی می‌شوید که بی‌مهر و بی‌عاطفه هستند؟ آیا حس می‌کنید که نزدیک‌ترین افراد زندگی‌تان هم به شما توجه کافی ندارند؟ یا حس می‌کنید انسان بی‌ارزشی هستید و به دلیل همین بی‌ارزشی‌تان، اطرافیان شما را نمی‌پذیرند و دوست‌تان ندارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب هنر شفاف اندیشیدن: با خطاهای رایج فکری آشنا شوید
بامداد برزویه
18 دقیقه

آیا می‌دانستید 84 درصد فرانسوی‌ها خود را عاشق پیشه‌تر از مردم دیگر دنیا می‌دانند؟ یا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که «اگر پنجاه میلیون نفر چیز احمقانه‌ای بگویند، آن چیز کماکان احمقانه است»؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب انسان در جستجوی معنا: خاطرات واقعی یک روان‌پزشک از هولوکاست
مهرناز بهروش
25 دقیقه

گاهی ما در شرایط بسیار بحرانی قرار می‌گیریم، شرایطی که با خود فکر می‌کنیم احتمالاً هیچ‌گاه از‌ آن جان سالم بدر نخواهیم برد. اما در دوران حکومت هیتلر و برپایی اردوگاه‌های کار اجباری، کسانی بودند که نشان دادند می‌توان از چنین شرایط اسفناکی نیز زنده خارج شد. ویکتور فرانکلِ روان‌پزشک، یکی از این افراد بود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ازدواج بدون شکست، راز رابطه‌ای ماندگار
بامداد برزویه
22 دقیقه

چه بسیار هستند کسانی که زندگی زناشویی خود را با شور عشق آغاز می‌کنند و چه بسیار هستند کسانی که از همان آغاز نمی‌توانند شناخت درستی از یکدیگر پیدا کنند. اما درهر صورت بسیاری از زوجین، پس از مدتی متوجه می‌شوند که شوق و صمیمیت اولیه‌شان به یکدیگر هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود و هیچ‌کدام نمی‌دانند مشکل چیست؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.