معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

شادی صارمی
شادی صارمی
12 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
شادی صارمی
شادی صارمی
12 دقیقه
88
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

چشمان خود را ببندید و تصور کنید نوشیدنی موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، شمع موردِ علاقه‌تان را می‌بویید، جلوی آتش و در میان پتویی نرم نشسته‌اید و بوی شیرینی‌های تازه‌پخته شده به مشام‌تان می‌رسد. حالا چشمان‌تان را باز کنید، چه احساسی داشتید؟ بسیاری برای چنین وضعیتی کلمهٔ راحتی و بی‌خیالی و فارغ از دغدغه‌های دنیا به ذهن‌شان می‌رسد و این وضعیتی است که بسیاری از ما در زمان‌های چالش‌برانگیز به دنبال آن هستیم. پیدا کردن یک مکان راحت که به ما این امکان را بدهد از مسائل استرس‌زای اطرافمان دور شویم و لحظاتی آرامش را تجربه کنیم.

کیم سو هیون نویسندهٔ کره‌ای نیز همین احساس را داشت، روزی متوجه شد که رابطهٔ بی‌نقصی که می‌خواهد، برای شریک زندگی‌اش بی‌نقص نیست و نوشتن را از همان‌جا آغاز کرد. او تاکنون دو کتابِ جذاب برای خوانندگان نوشته است تا به آن‌ها نشان بدهد به منظور داشتن زندگی‌ای راحت در این دنیای پیچیده، باید یاد بگیرند که چطور هم انعطاف‌پذیر باشند و هم محکم. در ادامه با ما همراه شوید تا کتابِ جدید این نویسنده را به شما معرفی کنیم.

معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم به ما کمک می‌کند که از دغدغه‌های روزمره فاصله بگیریم و نفس راحتی بکشیم.

یکی از راه‌های رسیدن به آرامش و راحتی، ایجاد تعادل در زندگی و روابط است. کیم سو هیون در کتاب جدیدش با نام «تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم»، به خوانندگان نشان می‌دهد چطور می‌توانند به راحتی چیزهایی که چندان در زندگی مهم نیست نادیده بگیرند و با حقایق زندگی و روابط روبه‌رو شوند. این کتاب راهنمایی برای داشتن یک زندگی راحت در میان روابط پیچیده است و نویسنده توصیه‌هایی بسیار مفید و تأثیرگذار به شما کرده است تا بتوانید در زندگی خود آرامش را تجربه کنید.

با کمک این کتاب یاد می‌گیرید چطور روابط خود را گسترش دهید و درعین‌حال از خودتان محافظت کنید. شعار کیم سو هیون در این کتاب چنین است: «به همه احترام بگذار. اما بیایید دیگر به کسی اجازه ندهیم که ما را اذیت کنند.»

کیم سو هیون معتقد است ما باید به جای درآوردن ادای خوشبختی، به دنبال غذایی باشیم که ساده است ولی به سلیقهٔ ما می‌خورد، مکانی کوچک که شاید برای ما آرامش‌بخش باشد، یک رابطهٔ ساده اما عمیقاً واقعی و لحظه‌ای معمولی اما حقیقتاً شاد. او در این کتاب به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید ارزش واقعی خود را بشناسید و این‌که ارزش هر کس براساس آنچه او با ارزش می‌پندارد، تعیین می‌شود.

تصمیم گرفتم بی خیال باشم
عنوان کتاب:
تصمیم گرفتم بی خیال باشم
ناشر:
دانش آفرین
نویسنده:
کیم سو هیون
قیمت:
162,000 تومان
1,800,000

از کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم چه می‌آموزیم؟

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم مانند یک یادآوری است؛ در تک‌تک لحظات زندگی به شما یادآوری می‌کند و نشان‌تان می‌دهد چطور به دنبال خوشبختی باشید، کیم سو هیون در این کتاب به شما یاد می‌دهد که:

لازم نیست باحال باشید (خود را همین‌طور که هستید بپذیرید)؛
به ساز دیگران نرقصید؛
شاید زندگی خارق‌العاده‌ای نداشته باشید، اما زندگی‌تان باارزش است؛
این‌که نوعی تنهایی در زندگی‌تان وجود دارد که هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند آن را رفع کند؛
باید شهامت ناامیدشدن را داشته باشید؛
خودتان را به‌خاطر تمام اتفاقات گذشته‌تان، سرزنش نکنید؛
خودتان را ابراز کنید تا ارزش واقعی دیگران را درک کنید؛
زبانی را یاد بگیرید که می‌تواند از شما محافظت کند؛
چطور دعوا با دیگران را تمام کنید؛
چطور بذر یک رابطه را بکارید؛
نسبت به خودتان مهربان باشید؛
به هر قیمتی با عشق زندگی کنید؛
و در نهایت این‌که چطور بی‌خیال زندگی کنید.

کارتونی از زنی معلق بر روی میز که دغدغه‌هایش مانند مانیتور، گوشی، گلدان و غیره اطرافش شناور هستند

بخشی‌هایی از کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

«با این‌که نسبتاً برونگرا هستم، هنگام مواجهه با گروه جدیدی از افراد دچار خجالت می‌شوم. وقتی در اولین دیدار با افراد، با کمرویی برخورد می‌کنم، آن‌ها گمان می‌کنند که من فردی ساکت و درونگرا هستم. این باعث می‌شود مضطرب شوم زیرا حس می‌کنم باید جوری که آن‌ها از من انتظار دارند برخورد کنم. اما بعد از تلاش‌های بی‌وقفه دیگر این چنین نیستم. راز موفقیتم برای افرادی که در مواجهه با غریبه‌ها خجالتی می‌شوند این است: آگاهانه تظار کنید که مضطرب نیستید.
پیش از ملاقات با فردی جدید تمرین می‌کردم و لحظات خوش‌آمدگویی و دیدار او را در ذهن به تصویر می‌کشیدم. به خود قول می‌دادم که در آن لحظات، خود را رها کنم و مطمئن و با اعتماد به نفس رفتار کنم. این تمرین‌ها به من کمک کرد بتوانم به تدریج خجالتی بودنم را کنار بگذارم و به طور طبیعی خودم را ابراز کنم.»

«چند سال پیش، وقتی مشغول خواندن یک بلاگ بودم، خودم را غرق در رویای زندگی کردن در کشور بالی دیدم که در دل طبیعت مشغول استراحت، مدیتیشن و نوشتن بودم. حتی تصورش برایم آرامش‌بخش و زیبا بود. بنابراین برای به تحقق رساندن این رویای قدیمی، یک سفر دو هفته‌ای به بالی را ترتیب دادم. همانطور که فکرش را می‌کردم بالی بی‌نظیر و زیبا بود. اما بعد از یک هفته احساس کردم حوصله‌ام سر می‌رود. 
شاید بیشتر به‌ خاطر این بود که توانایی‌ام در راندن و کنترل وسایل حمل‌ونقل محدود است. سیستم حمل و نقل عمومی در بالی چندان قابل‌ اعتماد نبود و من هم بلد نبودم از اسکوتر استفاده کنم. بنابراین مجبور بودم زیاد از محدوده محل اقامتم دور نشوم. گاهی هنگامی که در کافه استارباکس نشسته و مشغول نوشتن بودم، گیج می‌شدم که آیا واقعاً در بالی هستم یا کافه استارباکسی که حوالی محل زندگی خودم بود؟ همچنین حس رومانتیکِ تنها‌بودن در نهایت رقت‌انگیز شد.»

بهترین کتاب‌های خودیاری را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی 30بوک بخرید.
فروشگاه 30بوک
خرید از فروشگاه ۳۰بوک

 

حسِ زیبای بی‌خیالی را دریاب!

برای خیلی‌ها رسیدن به آرامش و بی‌خیالی تبدیل به یک چالش شده است؛ و نمی‌توانند به‌راحتی از دست استرس، اضطراب و عدم قطعیت خلاص شوند و کمی به آرامش برسند. بسیاری از افراد هستند که می‌توانند لحظات شاد و آرامش‌بخشی را برای خود رقم بزنند اما بسیاری از مردم حتی زمانی که قصد کنند هم نمی‌توانند به آرامش و راحتی برسند و دچار مشکل می‌شوند. 

نکته این است که حتی در مواقعی که شدیداً دچار استرس شده‌اید، می‌توانید عمداً به آرامش برسید و روز خوبی داشته باشید و برای مدتی از دست دغدغه‌های زندگیِ روزمره خلاص شوید. 

 

چرا احساس خوشبختی نمی‌کنیم؟

چقدر درگیر فضای مجازی و دنیای آن شده‌اید؟ به‌نظرتان تاکنون چقدر از وقت و احساسات خود را بابت نمایش خوشبختی خود هدر داده‌اید؟ چه می‌شود اگر به‌قدر کافی زیبا نباشید؟ اگر به قدر کافی خاص نباشید؟ آیا دیگر نمی‌توانید با رضایت کامل به زندگی خود ادامه‌دهید؟ چیزی که بیشتر از نشان‌دادن ظاهر خوشبختی خود به دیگران اهمیت دارد، این است که بدانیم واقعاً از چه چیزی لذت می‌بریم و چه چیزی برایمان خوب است.

عکس‌های به‌ظاهر جذاب شما، نمی‌توانند خوشبختی شما را تصدیق کنند. البته هیچ ایرادی ندارد که بخواهید لحظات معمول زندگی خود را ثبت کنیم و به اشتراک بگذاریم. اما اگر آن تصاویر واقعیت پشت لنز دوربین را نشان ندهند، و حقایق فیلتر نشده بخواهد شما را آزار دهد، آیا واقعاً‌مایهٔ بدبختی نیستند؟ اما چطور می‌توان از دست احساس ناکافی بودن در این دنیای عجیب خلاص شد؟ کافی‌ست که کتاب جدیدِ کیم سو هیون را بخوانید. کتابی که به شما می‌آموزد کلید برقراری رابطه با دیگران این است که ابتدا یک رابطهٔ عاشقانه با خودتان ایجاد کنید.

کیم سو هیون

دربارهٔ کیم سو هیون نویسندهٔ کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

کیم سو هیون نویسنده و تصویرگر اهل کره‌ جنوبی است که دو کتابِ خودیاری پرفروش از او منتشر شده است. تاکنون بیش از دو میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته است و در دست کتابخوان‌های زیادی از جمله جونگ کوک، خوانندهٔ گروه موسیقی کی‌-پاپ بی‌تی‌اِس دیده شده است.

 

 

چرا بهتر است این کتاب را بخوانید؟

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم را بخوانید تا بتوانید بین خودتان و رابطه‌هایتان تعادل ایجاد کنید، مرز بین صمیمیت و رضایت را تعیین کنید، یاد بگیرید چطور تنهایی از زندگی لذت ببرید و بدون این‌که در برابر چیزی تسلیم شوید انعطاف‌پذیر و بخشنده باشید.

معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب شبهای روشن؛ داستانی عاشقانه از خاطرات یک رؤیاپرداز
الناز آذری
20 دقیقه

داستان کوتاه شب‌های روشن اثر فئودور داستایوفسکی نویسندهٔ نامدار و شهیر روسی اولین‌بار در سال 1848 منتشر شد. داستایوفسکی استاد نوشتن داستان‌هایی با مضامین روان‌شناسانه است و شاید عالی‌ترین نمونۀ آن را در کتاب «جنایت و مکافات» خوانده باشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب آشنایی با بهترین‌های ادبیات روسیه
الناز آذری
23 دقیقه

‌ریشۀ ادبیات روس به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که حماسه‌ها و وقایع‌نگاری به زبان اسلاوی شرقی ثبت می‌شدند. بی‌شک اثرگذارترین دورۀ ادبیات روسیه قرن‌های نوزدهم و بیستم بوده است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب افسانه کاریزما
بامداد برزویه
14 دقیقه

آیا تابه‌حال با یک فرد کاریزماتیک برخورد داشته‌اید؟ معمولاً زمانی که با فردی کاریزماتیک روبه‌رو می‌شوید، بدون این‌که واقعاً شناخت خاصی از او داشته باشید، ناخودآگاه شیفتهٔ او می‌شوید و احساس امنیت و شوق خاصی می‌کنید و درواقع تحت‌تأثیر قدرتِ شخصیت چنین فردی قرار می‌گیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سفر به انتهای شب | سرگردانی در زندگی نابسامان
بامداد برزویه
20 دقیقه

بسیاری معتقدند انسان‌ها ذاتاً شرور هستند و از مهربانی عاجز. شاید تعجب کنید اما مردم از زمان دوران باستان هم چنین دیدگاهی نسبت به انسان‌ها داشتند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب حیوانات شب‌رو؛ رمانی قدرتمند
مهرناز بهروش
15 دقیقه

کتاب حیوانات شب‌رو که ابتدا در سال 1993 با نام «تونی و سوزان» منتشر شده بود یک تریلر ادبی خارق‌العاده و متفاوت، اثر آستین رایت نویسنده و منتقد آمریکایی است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های طاهره مافی
مهرناز بهروش
30 دقیقه

خُردم کن عنوان اولین مجموعه داستان‌های دیستوپیایی و آخرالزمانی اثر طاهره مافی نویسندهٔ ایرانی – آمریکایی است که با نوشتن همین مجموعه داستان‌ها به شهرت رسید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب به دنیای بهترین داستان‌های علمی تخیلی قدم بگذارید
الناز آذری
18 دقیقه

ادبیات علمی تخیلی، شکلی از داستان‌نویسی است که نویسنده در آن علم امروزی یا علمی خیالی مربوط به آینده را دستمایۀ خلق اثر قرار می‌دهد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب وابی‌‌سابی: بینشِ ژاپنی درمورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل
مهرناز بهروش
23 دقیقه

ما در دنیایی مملو از استرس زندگی می‌کنیم؛ زندگی‌ای سریع داریم و هدف‌هایی غیرواقعی برای خود تجسم کرده‌ایم که همگی می‌توانند زندگی را پُراسترس‌تر کنند. ژاپنی‌ها یک شیوهٔ زندگی باستانی دارند که به آن وابی‌سابی می‌گویند و شاید این همان چیزی است که برای فاصله‌گرفتن از این زندگی به آن نیاز داریم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب با این کتاب‌ها موسیقی را بشناسید
شادی صارمی
15 دقیقه

موسیقی نقش مهمی در فرهنگ‌ کشورهای سراسر دنیا ایفا می‌کند. موسیقی زبانی است که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب ایکیگای: راز زندگی شاد و طولانی مردم ژاپن
الناز آذری
18 دقیقه

معنای زندگی چیست؟ آیا هدف ما باید فقط داشتن زندگی‌ای شاد و طولانی باشد یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های خودیاری مارک منسن
مهرناز بهروش
8 دقیقه

کتاب‌های خودیاری مارک منسن طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. منسن در این کتاب‌ها به‌شکلی عملی و واقعی به بهبود روحیۀ خوانندگانش کمک می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب نگاهی به رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی
بامداد برزویه
22 دقیقه

محمود دولت آبادی رمان کلیدر را بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ نوشت. این رمان داستان یک خانوادۀ کُرد ایرانی است که مجبور می‌شوند به سبزوار خراسان کوچ کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب جادوی ماندگار شازده کوچولو
مهرناز بهروش
21 دقیقه

شازده کوچولو رمانی ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی و آخرین رمان نویسندهٔ محبوبِ فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است که بیش از 80 سال پیش برای اولین‌بار منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به حدود 300 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می‌کند. شازده

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پیامبر و دیوانه
الناز آذری
17 دقیقه

آیا این جملهٔ معروف را شنیده‌اید: «نپرسید کشورتان چه کاری برای شما می‌تواند بکند، بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای کشورتان بکنید.»؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب به امید دل بستم
یسنا پارسی
14 دقیقه

به امید دل بستم، رمانی عاشقانه، غم‌انگیز و خواندنی اثر لنکالی نویسندهٔ فرانسوی است که در سال 2022 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.