معرفی کتاب افسانه کاریزما

بامداد  برزویه
بامداد برزویه
14 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی کتاب افسانه کاریزما
بامداد  برزویه
بامداد برزویه
14 دقیقه
17
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

آیا تابه‌حال با یک فرد کاریزماتیک برخورد داشته‌اید؟ معمولاً زمانی که با فردی کاریزماتیک روبه‌رو می‌شوید، بدون این‌که واقعاً شناخت خاصی از او داشته باشید، ناخودآگاه شیفتهٔ او می‌شوید و احساس امنیت و شوق خاصی می‌کنید و درواقع تحت‌تأثیر قدرتِ شخصیت چنین فردی قرار می‌گیرید. شاید زمانی که کلمهٔ کاریزما به گوش‌تان می‌خورد یاد مدیران قدرتمند، ستارگان سینما و سیاستمداران بیفتید، اما اساسی‌ترین قدرت کاریزما، تأثیرگذاری‌اش بر روی دیگران است.

کاریزما همان توانایی فرد برای جذب و تأثیرگذاری بر دیگران است. با این‌که بسیاری از مردم این ویژگی را بسیار مرموز می‌دانند و معتقدند یا شخصی کاریزماتیک است یا نیست؛ اما برخی کارشناسان معتقدند کاریزماتیک بودن را می‌توان آموخت و پرورش داد. اما آیا واقعاً کاریزماتیک بودن تأثیر خاصی بر زندگی ما دارد؟ چگونه می‌توان با برخورداری از کاریزما، در همهٔ جنبه‌های زندگی خود به موفقیت رسید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با کاریزما و کتابِ خواندنی افسانهٔ کاریزما آشنا شوید. همچنین در ادامه می‌خوانید:

• ویژگی‌های افراد کاریزماتیک
• چطور کاریزماتیک شویم؟
• معرفی کتاب افسانۀ کاریزما

دختری با موهای فر که کاریزماتیک بالایی دارد و به دوربین اشاره می‌کند و چشمک می‌زند

ویژگی‌های افراد کاریزماتیک

کتاب افسانه کاریزما اثر نویسندهٔ آمریکایی-فرانسوی اولیویا فاکس کابان کتابی دربارهٔ هنر جذاب بودن و راهکارهای مؤثر رفتار کاریزماتیک است. کاریزما همیشه مفهومی جذاب و بحث‌برانگیز بوده است. اما آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اگر جای انسان‌های کاریزماتیک بودید چه احساسی داشتید؟ یا زندگی‌تان چه تغییری می‌کرد؟ تصور کنید به محض این‌که وارد جمعی می‌شدید، بلافاصله توجهٔ همهٔ آدم‌ها به شما جلب می‌شد و همه دوست داشتند به صحبت‌های شما گوش بدهند و برای انجام هر کاری به دنبال شنیدن نظرات شما بودند.

عموماً کاریزماتیک‌ بودن این‌گونه است، یعنی افراد کاریزماتیک مانند یک آهنربا دیگران را به سمت خود می‌کشند و شما می‌توانید با کمک این ویژگی کسانی را پیدا کنید که از شما حمایت کنند و افکار و نظرات‌تان را تایید کنند. افراد کاریزماتیک تأثیر بسیار زیادی بر دیگران می‌گذارند، آن‌ها بسیار دوست‌داشتنی و پرجذبه هستند و بدون این‌که زیاد خودشان را به زحمت بیندازند می‌توانند به‌راحتی دیگران را متقاعد کنند و در مقایسه با افراد عادی انسان‌هایی موفق‌تر هستند، دوستان بیشتری دارند و البته از آرامش بیشتری نیز برخوردارند. 

عوامل مختلفی می‌تواند باعث کاریزماتیک‌شدن یک فرد شود. از جملۀ این عوامل می‌توان به اعتمادبه‌نفس، شادابی، خوش‌بینی، زبان بدن، صدای پرشور و غیره اشاره کرد اما کاریزماتیک‌ بودن تنها محدود به این موارد نمی‌شود. افراد کاریزماتیک مشتاق هستند و با قاطعیت صحبت می‌کنند. مارتین لوتر کینگ جونیور، رونالد ریگان و باراک اوباما نمونه‌هایی از رهبران مشهور جهان هستند که به‌طور گسترده‌ای کاریزماتیک به حساب می‌آیند چون مهارت‌هایی داشتند که توانستند پیروان خود را متحد کنند و به آن‌ها الهام ببخشند. بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای بزرگ، مجریان مختلف از اُپرا وینفری گرفته تا بسیاری دیگر را نیز می‌توان در این گروه جای داد.

آدمکی متمایز به رنگ قرمز در میان آدمک‌های معمولی سفید

چطور کاریزماتیک شویم

ریشهٔ واژهٔ کاریزما به واژهٔ یونانی خاریسما یا خاریس برمی‌گردد که به معنی ظرافت یا جذابیتی است که به دیگران اعطا شده است. برای همین عموم مردم فکر می‌کنند شما باید کاریزماتیک متولد شوید یا تا آخر عمرتان با این کمبود دست‌وپنجه نرم کنید و با دیدن افراد کاریزماتیک حسرت موقعیت‌ها و موفقیت‌های آن‌ها را بخورید. اما مانند بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی دیگر، کاریزما ذاتی نیست و این ویژگی را نیز می‌توان آموخت. راه‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند با کمک آن‌ها کاریزمای خود را توسعه دهند. 

تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که افراد کاریزماتیک در یک محیط کاری بسیار موفق‌تر عمل خواهند کرد و همه به عملکرد چنین افرادی نمرهٔ بالاتری می‌دهند. همچنین زیردستان مدیران کاریزماتیک، به‌شدت به اهداف مدیران خود اهمیت می‌دهند و به آن‌ها کمک می‌کنند. اما کاربرد کاریزما فقط به دنیای کسب‌وکار و تجارت محدود نمی‌شود بلکه می‌توانید در مشاغل دیگر نیز از آن استفاده کنید و برای رسیدن به اهداف مختف خود آن را به کار بگیرید. حتی زمانی که کاریزماتیک باشید می‌توانید بیشترین تأثیر را روی معلمان خود بگذارید و مصاحبه‌های‌تان‌ را با موفقیت بگذرانید.

بنابراین کاریزما فقط مختص رهبران، مدیران یا تاجران نیست، بلکه همهٔ افراد برای رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و کاری نیاز به کاریزما دارند. از زن‌های خانه‌دار گرفته تا دانش‌آموزان و پزشکان، کاریزما می‌تواند به هر کسی کمک کند تا شادتر، موفق‌تر و راحت‌تر زندگی کنند. آیا می‌خواهید بدانید کاریزما چطور عمل می‌کند و چگونه می‌توان در کمتر از پنج دقیقه دیگران را مجذوب خود کرد؟ در ادامه با کتاب افسانهٔ کاریزما آشنا شوید و با مطالعهٔ آن همه‌چیز را در مورد کاریزما و کاریزماتیک بودن یاد بگیرید.

مردی که شنل سوپرمن زده و احساس می‌کند بسیار قدرتمند است

معرفی کتاب افسانهٔ کاریزما

افسانهٔ اول کاریزما: شما یا کاریزما دارید یا ندارید.
افسانهٔ دوم کاریزما: درونگرایان نمی‌توانند کاریزماتیک باشند.
افسانهٔ سوم کاریزما: برای کاریزماتیک‌شدن باید شخصیت خود را تغییر دهید.

اما این‌ها تماماً افسانه و پیش‌فرض‌هایی اشتباه هستند. اولیویا فاکس کابان نویسندهٔ فرانسوی-آمریکایی است که توانست تبدیل به یک سخنران بسیار موفق شود. به عقیدۀ خودش ناتوان بودنش از نظر اجتماعی باعث شد تا به کاریزما علاقه‌مند شود و به تحقیق در مورد این موضوع بپردازد. کابان می‌گوید: «کاریزما همیشه موضوعی بحث‌برانگیز و پیچیده بوده است. زمانی که در کنفرانس‌ها یا مهمانی‌ها اغلب به مردم می‌گویم «کاریزما تدریس می‌کنم» آن‌ها فوری خوشحال می‌شوند و اغلب شگفت‌زده می‌گویند که کاریزما چیزی یاد دادنی نیست؛ شما یا کاریزما دارید یا ندارید اما این افراد اشتباه می‌کنند.»

کتاب افسانهٔ کاریزما از این نویسنده در سال 2012 منتشر شد. این کتاب ترکیبی از داستان‌های سرگرم‌کننده، مقاله‌های علمی دقیق و مطالعه‌های معتبر و دقیق در زمینهٔ کاریزما است. کابان از ترفندی جادویی استفاده نکرده است، بلکه با مطالعات دقیق و ابزارهای کاربردی‌اش به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید به راحتی تبدیل به فردی کاریزماتیک شوید و بدین ترتیب کنترل زندگی خودتان را به‌راحتی به دست بگیرید. کابان در افسانه کاریزما حتی به شما هشدار می‌دهد که چگونه انتخاب اشتباه لباس واقعا می‌تواند باعث موفقیت یا شکست یک معامله شود. اما راه‌حل آسان او این است که قبل از تعامل با کسی سعی کنید حتماً برای خودتان برنامه‌ای بریزید تا از به‌وجود آمدن چنین موقعیت‌هایی اجتناب کنید. کابان در کتاب افسانه کاریزما با دانشی منحصربه‌فرد و برگرفته از علوم مختلف، نشان داد که کاریزما واقعا چیست و چگونه کار می‌کند، چگونه می‌توان آن را آموخت و یا کسب کرد.

افسانه کاریزما
عنوان کتاب:
افسانه کاریزما
ناشر:
شباهنگ
نویسنده:
اولیویا فاکس کابان
قیمت:
171,000 تومان
1,900,000

بریده‌هایی از کتاب افسانهٔ کاریزما:

«کاریزما البته در کسب‌وکار لازم است. چه زمانی‌که برای یک شغل جدید اقدام می‌کنید و چه زمانی که بخواهید در سازمان خودتان ارتقا پیدا کنید به شما کمک خواهد کرد تا به هدف‌تان برسید. چندین مطالعهٔ هم‌زمان نشان داده است که افراد کاریزماتیک رده‌های سازمانی بالاتری را کسب می‌کنند و افراد بالاتر یا زیردست‌شان آن‌ها را مؤثرتر می‌بینند. اگر رهبر مجموعه‌ای هستید یا آرزوی دستیابی به آن را دارید کاریزما برای‌تان اهمیت دارد. کاریزما به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد تا بهترین استعدادها را جذب و حفظ کنید. این ویژگی باعث می‌شود که دیگران بخواهند با تیم و سازمان شما کار کنند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که پیرو رهبران کاریزماتیک هستند در مقایسه با آن‌هایی که از رهبران مؤثر ولی غیر کاریزماتیک پیروی می‌کنند، کارکرد بهتری دارند، شغل‌شان را پرمعناتر تجربه می‌کنند و به رهبران‌شان اعتماد بیش‌تری دارند.»

«زمانی‌که برای اولین‌بار کسی را ملاقات می‌کنیم، به شکل غریزی حدس می‌زنیم که آن فرد یک دوست یا دشمن بالقوه است و اینکه آیا این قدرت را دارد که مقاصدش را عملی سازد. قدرت و مقاصد چیزهایی هستند که ما تلاش می‌کنیم حدس بزنیم. «آیا می‌توانی برایم سنگ تمام بگذاری؟ آیا برایت مهم است که این کار را بکنی؟» برای پاسخ به سؤال نخست، تلاش می‌کنیم که تخمین بزنیم او چقدر قدرت دارد. برای پاسخ به پرسش دوم، تلاش می‌کنیم حدس بزنیم که او چه میزان ما را دوست دارد. وقتی یک فرد کاریزماتیک را ملاقات می‌کنید، چنان تحت‌تأثیرش قرار می‌گیرد که گویی آن فرد بسیار توانمند است و شما را بسیار دوست دارد. در حقیقت معادله‌ای که کاریزما را تولید می‌کند نسبتاً ساده است. همهٔ آنچه که باید انجام بدهید این است: چنان اثری بگذارید که گویی صاحب قدرت و گرمی زیادی هستید زیرا رفتارهای کاریزماتیک ترکیبی از این دو کیفیت را به تصویر می‌کشند.»

اولیویا فاکس کابان، نویسندهٔ کتاب افسانهٔ کاریزما

دربارهٔ اولیویا فاکس کابان؛ نویسندهٔ کتاب افسانه کاریزما

اولیویا فاکس کابان در سال 1979 و در پاریس، فرانسه متولد شد. او نویسندۀ آمریکایی،‌ سخنران عمومی و یکی از بنیانگذاران شرکت «کیندرزتِک» است. او در پاریس و کنار پدر فیزیکدان فرانسوی‌اش، برنارد کابان و مادر آمریکایی روان‌درمانگرش سلی فاکس بزرگ شد و در مدارس فرانسه تحصیل کرد و در نهایت سه مدرک کارشناسی‌ ارشد جداگانه در سه رشتۀ حقوقی گرفت. او مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل و اروپایی را از دانشگاه پانتئون سوربن و حقوق تجارت را از دانشگاه لودویگ آلمان دریافت کرد. 

سپس کابان یک سال در پرو به انجام کارهای داوطلبانه پرداخت و در سال 2002 به شهر نیویورک نقل ‌مکان کرد و بعداً با همسرش به مزرعه‌ای کوچک در شهر سیلیکون‌ولی رفت و حالا آن‌جا زندگی می‌کند. او پس از کشف کاریزما تبدیل به یک سخنران حرفه‌ای شد و به طور هم‌زمان برای سازمان‌های غیرانتفاعی نیز کار می‌کند. موضوعات سخنرانی‌اش شامل کاریزما، رهبری، کنار آمدن با افراد دشوار، اعتمادبه‌نفس و عزت نفس می‌شود. 

غیر از نوشتن و مشاوره، با چندین دانشگاه برای تدریس همکاری داشته است. دوره‌های تدریسش در دانشگاه بازرگانی دانشگاه برکلی باعث شد تا مجموعه کارگاه‌های آموزشی را به راه بیندازد. این کارگاه‌های ‌آموزشی چنان محبوب و شلوغ شد که نگهبانان مجبور بودند از ورودی کلاس محافظت کنند تا مطمئن شوند تنها دانشجویانی که در دوره پذیرفته شده‌اند وارد می‌شوند. نقل‌قول‌هایش در وال استریت ژورنال، نیویورک‌تایمز و بی‌بی‌سی منتشر شده است. او عضو هیئت ویراستاران نشریات مجلۀ حقوق ملی بوده و به چهار زبان مسلط است. از سال 2018 کابان جوان‌ترین فردی است که به عنوان مشاور تجارت خارجی دولت فرانسه منصوب شده است.

مردی جوان با لباس سفید و شلوار مشکی و پس‌زمینهٔ قرمز
با کاریزما قله‌های موفقیت را فتح کنید!

آیا ناگهان حس کرده‌اید که اعتمادبه‌نفس‌تان خیلی زیاده شده و کاملاً در آن لحظه به اوضاع خودتان مسلط هستید و دیگران را حتی از عملکرد خودتان شگفت‌زده می‌کنید؟ در آن لحظه شما به کاریزمای درونتان دسترسی پیدا کرده‌اید. آیا فکر می‌کنید کاریزماتیک بودن می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون کند؟ آیا فکر می‌کنید خودتان فردی کاریزماتیک هستید یا می‌توانید کاریزماتیک شوید؟ نظرتان را با ما در میان بگذارید.

بامداد  برزویه

بامداد برزویه

معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب شبهای روشن؛ داستانی عاشقانه از خاطرات یک رؤیاپرداز
الناز آذری
20 دقیقه

داستان کوتاه شب‌های روشن اثر فئودور داستایوفسکی نویسندهٔ نامدار و شهیر روسی اولین‌بار در سال 1848 منتشر شد. داستایوفسکی استاد نوشتن داستان‌هایی با مضامین روان‌شناسانه است و شاید عالی‌ترین نمونۀ آن را در کتاب «جنایت و مکافات» خوانده باشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب آشنایی با بهترین‌های ادبیات روسیه
الناز آذری
23 دقیقه

‌ریشۀ ادبیات روس به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که حماسه‌ها و وقایع‌نگاری به زبان اسلاوی شرقی ثبت می‌شدند. بی‌شک اثرگذارترین دورۀ ادبیات روسیه قرن‌های نوزدهم و بیستم بوده است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سفر به انتهای شب | سرگردانی در زندگی نابسامان
بامداد برزویه
20 دقیقه

بسیاری معتقدند انسان‌ها ذاتاً شرور هستند و از مهربانی عاجز. شاید تعجب کنید اما مردم از زمان دوران باستان هم چنین دیدگاهی نسبت به انسان‌ها داشتند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب حیوانات شب‌رو؛ رمانی قدرتمند
مهرناز بهروش
15 دقیقه

کتاب حیوانات شب‌رو که ابتدا در سال 1993 با نام «تونی و سوزان» منتشر شده بود یک تریلر ادبی خارق‌العاده و متفاوت، اثر آستین رایت نویسنده و منتقد آمریکایی است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های طاهره مافی
مهرناز بهروش
30 دقیقه

خُردم کن عنوان اولین مجموعه داستان‌های دیستوپیایی و آخرالزمانی اثر طاهره مافی نویسندهٔ ایرانی – آمریکایی است که با نوشتن همین مجموعه داستان‌ها به شهرت رسید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
شادی صارمی
12 دقیقه

چشمان خود را ببندید و تصور کنید نوشیدنی موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، شمع موردِ علاقه‌تان را می‌بویید، جلوی آتش و در میان پتویی نرم نشسته‌اید و بوی شیرینی‌های تازه‌پخته شده به مشام‌تان می‌رسد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب به دنیای بهترین داستان‌های علمی تخیلی قدم بگذارید
الناز آذری
18 دقیقه

ادبیات علمی تخیلی، شکلی از داستان‌نویسی است که نویسنده در آن علم امروزی یا علمی خیالی مربوط به آینده را دستمایۀ خلق اثر قرار می‌دهد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب وابی‌‌سابی: بینشِ ژاپنی درمورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل
مهرناز بهروش
23 دقیقه

ما در دنیایی مملو از استرس زندگی می‌کنیم؛ زندگی‌ای سریع داریم و هدف‌هایی غیرواقعی برای خود تجسم کرده‌ایم که همگی می‌توانند زندگی را پُراسترس‌تر کنند. ژاپنی‌ها یک شیوهٔ زندگی باستانی دارند که به آن وابی‌سابی می‌گویند و شاید این همان چیزی است که برای فاصله‌گرفتن از این زندگی به آن نیاز داریم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب با این کتاب‌ها موسیقی را بشناسید
شادی صارمی
15 دقیقه

موسیقی نقش مهمی در فرهنگ‌ کشورهای سراسر دنیا ایفا می‌کند. موسیقی زبانی است که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب ایکیگای: راز زندگی شاد و طولانی مردم ژاپن
الناز آذری
18 دقیقه

معنای زندگی چیست؟ آیا هدف ما باید فقط داشتن زندگی‌ای شاد و طولانی باشد یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های خودیاری مارک منسن
مهرناز بهروش
8 دقیقه

کتاب‌های خودیاری مارک منسن طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. منسن در این کتاب‌ها به‌شکلی عملی و واقعی به بهبود روحیۀ خوانندگانش کمک می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب نگاهی به رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی
بامداد برزویه
22 دقیقه

محمود دولت آبادی رمان کلیدر را بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ نوشت. این رمان داستان یک خانوادۀ کُرد ایرانی است که مجبور می‌شوند به سبزوار خراسان کوچ کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب جادوی ماندگار شازده کوچولو
مهرناز بهروش
21 دقیقه

شازده کوچولو رمانی ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی و آخرین رمان نویسندهٔ محبوبِ فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است که بیش از 80 سال پیش برای اولین‌بار منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به حدود 300 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می‌کند. شازده

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پیامبر و دیوانه
الناز آذری
17 دقیقه

آیا این جملهٔ معروف را شنیده‌اید: «نپرسید کشورتان چه کاری برای شما می‌تواند بکند، بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای کشورتان بکنید.»؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.