کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک

بامداد  برزویه
بامداد برزویه
20 دقیقه
معرفی کتاب
کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد  برزویه
بامداد برزویه
20 دقیقه
61
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند. او در کتاب دیزی دارکر که در سال 2022 منتشر شد، داستان دختری به نام دیزی و خانواده‌اش را تعریف کرده است که برای جشن‌گرفتن تولد 80 سالگی مادربزرگش به جزیره‌ای می‌روند که او در آن‌جا زندگی می‌کند. آن‌ها گمان می‌کنند قرار است چند ساعت در کنار هم تولد مادربزرگ را جشن بگیرند اما نمی‌دانند در انتهای داستان، هیچ‌کدام مثل قبل نخواهند بود چون یکی از آن‌ها قاتلی بی‌رحم و خونسرد است. در ادامه با ما همراه شوید تا بیشتر با داستان دیزی دارکر و نویسنده‌اش آشنا شویم.

تصویری کارتونی از دختری در لباس سفید

معرفی کتاب دیزی دارکر

کتاب دیزی دارکر تریلر روان‌شناختی و معمایی اثر آلیس فینی رمان‌نویس بریتانیایی است که برندهٔ جایزهٔ بهترین کتاب هیجانی و معمایی گودریدز در سال 2022 شد. این کتاب داستان خانوادهٔ دیزی دارکر است که به اندازهٔ نام خانوادگی‌شان پیشینهٔ تاریکی دارند ولی وقتی یکی از اعضای این خانواده کشته می‌شود همگی دروغ می‌گویند و وانمود می‌کنند که واقعیت را نمی‌بینند.

کتاب دیزی داکر ادای احترامی است به رمان کلاسیک «ده بچه زنگی» اثر آگاتا کریستی که با نام «و آنگاه هیچکس نماند» نیز در ایران منتشر شده است. رمانِ کریستی را به دلیل طرح پیچیده‌اش یکی از چالش‌برانگیز‌ترین رمان‌ها توصیف کرده‌اند. این رمان اولین‌بار در سال 1940 در ایالات متحده منتشر شد و هنوز هم پرفروش‌ترین رمان جنایی تمام دوران است و بر بسیاری از نویسندگان پس از خود تأثیر گذاشته است.

بسیاری سبک نوشتن آلیس فینی در کتاب دیزی دارکر را با آگاتا کریستی مقایسه می‌کنند. شباهت داستان‌ها واضح است: مردم به جزیره‌ای دعوت می‌شوند که در آن‌جا یکی‌یکی به قتل می‌رسند اما اگر قبلاً رمان آگاتا کریستی را خوانده‌ باشید، با مهم‌ترین پیچش این داستان آشنا هستید. هر کدام از کسانی که در این جزیره حضور دارند یا کسی را کشته‌اند یا رازی بزرگ برای پنهان کردن دارند. تفاوت بزرگ رمان دیزی دارکر با شاهکار آگاتا کریستی در این است که این کتاب تبدیل به یک درام خانوادگی شده است و افراد حاضر در جزیره اصلاً با یکدیگر غریبه نیستند. آن‌ها خانواده‌ای هستند با مشکلاتی متفاوت. 

تصویر جلد اصلی کتاب دیزی دارکر

خلاصهٔ کتاب دیزی دارکر

دیزی شخصیت اصلی و همچنین راوی این داستان است. او با عارضهٔ قلبی به دنیا آمده و چندین بار در زندگی برای چند ثانیه قلبش از حرکت ایستاده است اما هر بار موفق شده که زنده بماند. بااین‌حال، این وضعیت برای دیزی بدین معناست که هرگز اجازهٔ انجام کارهای حتی ساده را نداشته است و حق نداشته جایی برود چون بیش از حد ظریف و شکننده است و ممکن است آسیب ببیند. خانواده‌اش به معنای واقعی کلمه با او بدرفتاری می‌کنند و در این میان خواهرانش از همه بدتر هستند. 

پس از سال‌ها دوری جستن از یکدیگر، تمام اعضای خانوادهٔ دارکر برای جشن تولد 80 سالگی مادربزرگ که به او «نانا» می‌گویند در خانهٔ گوتیک و درحال فروپاشی او در یک جزیره گرد هم می‌آیند؛ جزیرهٔ کوچکی که جزر و مد برای ساعت‌ها دسترسی به خارج از آن را عملاً غیرممکن می‌کند. دیزی به همراه خانواده‌اش از راه می‌رسند. خواهرانش، «رز» و «لیلی»، بزرگ‌سال‌تر از دیزی هستند. آن‌ها به همراه دختر لیلی «تریکسی»، پدر دیزی «فرانک» و مادرش «نانسی» و دوست خانوادگی‌شان «کانر» همگی دور هم جمع می‌شوند اما هر یک از آن‌ها رازی با خود دارد. 

نانا زنی عجیب‌وغریب، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان است. او تنها برای جشن تولدش خانواده را دور هم جمع نکرده بلکه می‌خواهد به آن‌ها اطلاع بدهد که احساس می‌کند زندگی‌اش رو به پایان است. این حرفش منجر به افشاگری‌هایی دربارهٔ آیندهٔ املاک پرسود او می‌شود، که چندان به مزاج تمام اعضای جمع خوش نمی‌آید. هالووین است و خانهٔ سیگلاس بر روی سنگ‌های گرانیتی میان جزیره می‌درخشد. سپس در نیمه‌شب، با طوفان شدید، جنازهٔ نانا غرق در خون پیدا می‌شود و یک ساعت بعد جنازهٔ یکی دیگر از اعضای خانوادهٔ دارکر و ....

دیزی به همراه خانواده‌‌اش در جزیره‌ای گیر افتاده که یک نفر هر یک ساعت یکی از اعضای خانواده‌اش را می‌کشد. دارکرها باید پیش از این‌که جزر و مد فرو بنشیند همه چیز را فاش کنند و رازهای کنونی و گذشته‌شان را برملا سازند بلکه بتوانند از این قتل‌عام جان سالم بدر ببرند.

دیزی دارکر
عنوان کتاب:
دیزی دارکر
ناشر:
کتاب مجازی
نویسنده:
آلیس فینی
قیمت:
157,500 تومان
1,750,000

شخصیت‌های رمان دیزی دارکر

 

دیزی داکر

دیزی شخصیت اصلی رمان دیزی دارکر است که عنوان کتاب نیز نام اوست. کل کتاب را از دیدگاه دیزی می‌خوانید و در انتها متوجه می‌شوید چرا او قهرمان این کتاب است. او با یک عارضۀ قلبی به دنیا آمده که چندین بار او را تا پای مرگ کشانده است اما هر بار جان سالم به‌در می‌برد. این عارضۀ قلبی برای دیزی بدان معناست که اجازه ندارد هیچ‌کاری را انجام بدهد، جایی برود یا حتی آرزوهایی برای خود داشته باشد. خانوادۀ دیزی، مخصوصاً خواهرانش اصلاً رفتار خوبی با او ندارند. دیزی خورۀ کتاب است و ترجیح می‌دهد همیشه جلوی آتش بنشیند و کتاب بخواند.

 

بئاتریس دارکر (معروف به نانا)

می‌توان گفت نانا دومین شخصیت رمان دیزی دارکر است. او یک پیرزن عجیب‌وغریب و بامزه است اما همچنین در جایی که لازم باشد می‌تواند مصمم باشد و نقش رئيس خانواده را ایفا کند. او با نوشتن کتاب‌های کودکان به شهرت رسیده است و کتابی در مورد دیزی نوشته است که باعث شده دیگر اعضای خانواده چندان از نانا خوششان نیاید. خواننده با شخصیت نانا از دید دیزی و البته فیلم‌هایی که خانواده در طول داستان تماشا می‌کنند آشنا می‌شود و البته این دیدگاه سرنخ‌هایی نیز به خواننده در مورد حوادث آیندۀ کتاب می‌دهد.

 

رز و لیلی دارکر

رز و لیلی خواهران بزرگ‌تر دیزی هستند و البته نام هر سه دختر خانواده، نام گل است چون مادرشان نانسی به گیاهان و گل‌ها بسیار علاقه دارد. لیلی بسیار سرسخت، خودپسند و بدجنس است اما رز در طول داستان انعطاف بیشتری به خرج می‌دهد و مهربان‌تر است.

 

نانسی و فرانک دارکر

والدین دیزی نانسی و فرانک هستند و شاید بتوان گفت جزو منفورترین شخصیت‌های این کتاب به شمار می‌آیند. پدر دیزی چندان مهربان نیست و بارها دیزی را به‌خاطر عارضۀ قلبی‌اش رها کرده است. مادر دیزی هم زنی خودپسند است و به کسی جز خودش چندان اهمیت نمی‌دهد.

 

تریکسی دارکر

تریکسی دختر نوجوان لیلی و خواهرزادۀ دیزی است و شخصیتی بامزه دارد. با این‌که مادرش چندان خوش‌اخلاق نیست اما تریکسی دقیقاً برعکس مادرش بسیار مهربان است و با دیزی رابطۀ خوبی دارد، شاید چون هر دو حس می‌کنند از خانواده طرد شده‌اند.
دختری که در طوفان ساعت به دست دارد و جلد اصلی کتاب دیزی دارکر بر روی کیندل

بریده‌هایی از کتاب دیزی دارکر

«اولین روزی که وارد این دنیای کوچک تنها شدم، همان روزی بود که برای اولین‌بار مُردم. آن روزها هیچ‌کس متوجه بیماری قلبی‌ام نشد. در سال 1975، مسائل به‌اندازهٔ حالا پیچیده نبودند و رنگ کبود پوستم را نتیجهٔ نحوهٔ تولد سختم در نظر گرفتند. به صورت بریچ در رحم مادرم قرار گرفته بودم و همین مسائل را سخت‌تر کرده بود. دکتر که خسته شده بود از پدرم خواسته بود بین من و مادرم یکی را انتخاب کند و با لحنی عذرخواهانه و کمی هم آغشته به بی‌صبری توضیح داده بود که فقط می‌تواند یکی از ما را نجات دهد. پدرم بعد از مکثی کوتاه مادرم را انتخاب کرده بود که همین باعث شد تا آخر عمر تاوانش را بدهد؛ ولی قابله مرا مجبور به نفس کشیدن کرده بود ـ با وجود احتمال بسیار ضعیف آن و برخلاف میل خودم ـ و وقتی من گریه کرده بودم غریبه‌های حاضر در آن اتاق بیمارستان لبخند زده بودند؛ همه خوشحال بودند به‌جز مادرم. او حتی حاضر نبود نگاهی به من بیندازد. 
مادرم یک پسر می‌خواست. وقتی من به دنیا آمدم دو دختر دیگر هم داشت و روی همهٔ ما اسم گل‌ها را گذاشته بود. بزرگ‌ترین خواهرم رز نام دارد که نام کاملاً مناسبی است؛ چون زیباست؛ ولی خار دارد و بی‌عیب نیست. خواهر بعدی‌ام که از من چهار سال بزرگ‌تر است، لیلی نام دارد. فرزند وسط در خانوادهٔ گلی ما؛ رنگ‌پریده و قشنگ، و درعین‌حال برای بعضی‌ها سمی. مادرم تا مدت‌ها حاضر نبود روی من اسمی بگذارد، ولی وقتی زمانش رسید، اسم مرا دیزی گذاشت. مادرم از آن زن‌هاست که برای هرچیزی تنها یک راه‌حل در نظر می‌گیرند، به همین دلیل هیچ‌کدام ما اسم دوم نداریم.»

«به‌محض اینکه بیرون می‌رود، بحث بر سر شعر نوشته‌شده از سر گرفته می‌شود. تمام مدتی که آن‌ها در مورد اینکه این شعر چه معنایی دارد و چه‌کار باید بکنیم دعوا می‌کنند، به حرف‌هایشان گوش می‌کنم. از اینکه هیچ‌کس نظرم را نمی‌پرسد تعجب نمی‌کنم. به‌عنوان آخرین فرد خانواده عادت کرده‌ام که نظرم برای کسی اهمیت نداشته باشد. حواسم از بحث پرت می‌شود. به هشت کدوتنبل نگاه می‌کنم که هنوز روی میزند. چهره‌های بسیار ترسناکی دارند که نشان می‌دهد نانا وقت زیادی برای درست‌کردنشان صرف کرده است. به‌جز کدو تنبل، کدوحلوایی و شلغم هم روی میز است؛ چون نانا مثل همیشه رسم‌ورسوم و افسانه‌های قدیمی و اجدادی هالووین را به نسخهٔ تجاری آن ترجیح می‌داد. 
وقتی بچه بودیم هر سال کمکمان می‌کرد تا صورت کدوتنبل خودمان را کنده‌کاری کنیم و در این حین برایمان ریشه و اصلش را توضیح می‌داد و افسانهٔ جک خسیس را تعریف می‌کرد. افسانهٔ ایرلندی می‌گوید مردی به نام جک، شیطان را به یک نوشیدنی دعوت می‌کند، ولی بعد حاضر نمی‌شود پولش را پرداخت کند. این یک حقه بود؛ یکی از صدها حقه‌‌ای که به شیطان زده بود، تا اینکه مرگش فرا می‌رسد؛ ولی خدا به جک اجازهٔ ورود به بهشت را نمی‌دهد و شیطان هم ـ که صدها بار جک گولش زده است ـ به او اجازهٔ ورود به جهنم را نمی‌دهد. پس جک به برزخ فرستاده می‌شود، آن‌هم تنها با یک شلغم قدیمی که درونش یک تکه زغال قرار دارد تا راهش را در تاریکی مطلق روشن کند.»

 

نظرات افراد مشهور دربارهٔ رمان دیزی دارکر

«کتاب دیزی دارکر اثری بسیار درخشان با چرخش‌ها و رازهای پنهان عالی است. آلیس فینی از آن دست نویسنده‌هایی است که باید کارهایش را مرتب بخوانید.» - هارلن کوبن، نویسندهٔ آمریکایی

«دیزی دارکر، کتابی جذاب و سرگرم‌کننده است. به‌علاوه خوانندگان کتاب باید خودشان را آماده کنند چون زمانی که در کتاب غرق شده‌اند یک چرخش جذاب مسیرِ تمام داستان را تغییر خواهد داد.» - نقد کتاب نیویورک تایمز

«دیزی دارکر کتابی هوشمندانه، قانع‌کننده، گیج‌کننده و البته بسیار جذاب است.» - لیزا جول، نویسندهٔ کتاب پرفروش ساکنین طبقهٔ بالا

«من این کتاب را خیلی دوست داشتم و تمام مدتی که مشغول خواندنش بودم از شدت هیجان نمی‌توانستم روی صندلی بند بشوم.» - تیلور جنکینز رید، نویسندهٔ کتاب هفت همسر اویلین هوگو

«در رمان دیزی دارکر رازهای خیلی تاریکی نهفته است. من یکی از طرفداران آلیس فینی بودم اما فکر می‌کنم با نوشتن این کارناوال مرگ، او حسابی در کار خودش پیشرفت کرده باشد.» - آر.ال استاین، نویسندهٔ داستان‌های ترسناک

آلیس فینی

دربارهٔ آلیس فینی؛ نویسندهٔ بریتانیایی

آلیس فینی نویسنده و روزنامه‌نگار است. او پانزده سال گزارشگر، سردبیر اخبار و تهیه کنندۀ بخش سرگرمی و اخبار شبکۀ بی‌بی‌سی نیوز بوده است. آلیس در لندن و سیدنی زندگی کرده و اکنون در حومۀ شهر ساری در جنوب شرقی انگلستان با همسر و سگش زندگی می‌کند. او در 30 سالگی شروع به نوشتن اولین رمان خود «گاهی دروغ می‌گویم» کرد. این کتاب را در اوقات فراغت و وقتی با مترو به سرکار می‌رفت در همان مترو نوشت.

او هم‌زمان دورۀ نویسندگی‌اش را در آکادمی فابر گذراند و کتابش را هم‌زمان با این دوره به پایان رساند. آلیس فینی با انتشار کتاب‌های «گاهی دروغ می‌گویم» و «من می‌دانم تو کی هستی» پرفروش‌ترین نویسندۀ نیویورک تایمز شد. قرار است وارنر بروس فیلمی با اقتباس از کتاب «گاهی دروغ می‌گویم» بسازد. پرفروش‌ترین کتاب آلیس فینی «سنگ کاغذ قیچی» است که چهارمین رمان او بود و در سال 2021 منتشر شد. این کتاب داستان زن و شوهری است که در زندگی مشترک به مشکلاتی برخورده‌اند و برای بهبود رابطه‌شان به سفری در میان کوه‌های اسکاتلند می‌روند. آلیس فینی داستانِ این تریلر روانشناختی را با بیماری چهره‌کوری پیش می‌برد.

بامداد  برزویه

بامداد برزویه

معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب شبهای روشن؛ داستانی عاشقانه از خاطرات یک رؤیاپرداز
الناز آذری
20 دقیقه

داستان کوتاه شب‌های روشن اثر فئودور داستایوفسکی نویسندهٔ نامدار و شهیر روسی اولین‌بار در سال 1848 منتشر شد. داستایوفسکی استاد نوشتن داستان‌هایی با مضامین روان‌شناسانه است و شاید عالی‌ترین نمونۀ آن را در کتاب «جنایت و مکافات» خوانده باشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب آشنایی با بهترین‌های ادبیات روسیه
الناز آذری
23 دقیقه

‌ریشۀ ادبیات روس به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که حماسه‌ها و وقایع‌نگاری به زبان اسلاوی شرقی ثبت می‌شدند. بی‌شک اثرگذارترین دورۀ ادبیات روسیه قرن‌های نوزدهم و بیستم بوده است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب افسانه کاریزما
بامداد برزویه
14 دقیقه

آیا تابه‌حال با یک فرد کاریزماتیک برخورد داشته‌اید؟ معمولاً زمانی که با فردی کاریزماتیک روبه‌رو می‌شوید، بدون این‌که واقعاً شناخت خاصی از او داشته باشید، ناخودآگاه شیفتهٔ او می‌شوید و احساس امنیت و شوق خاصی می‌کنید و درواقع تحت‌تأثیر قدرتِ شخصیت چنین فردی قرار می‌گیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سفر به انتهای شب | سرگردانی در زندگی نابسامان
بامداد برزویه
20 دقیقه

بسیاری معتقدند انسان‌ها ذاتاً شرور هستند و از مهربانی عاجز. شاید تعجب کنید اما مردم از زمان دوران باستان هم چنین دیدگاهی نسبت به انسان‌ها داشتند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب حیوانات شب‌رو؛ رمانی قدرتمند
مهرناز بهروش
15 دقیقه

کتاب حیوانات شب‌رو که ابتدا در سال 1993 با نام «تونی و سوزان» منتشر شده بود یک تریلر ادبی خارق‌العاده و متفاوت، اثر آستین رایت نویسنده و منتقد آمریکایی است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های طاهره مافی
مهرناز بهروش
30 دقیقه

خُردم کن عنوان اولین مجموعه داستان‌های دیستوپیایی و آخرالزمانی اثر طاهره مافی نویسندهٔ ایرانی – آمریکایی است که با نوشتن همین مجموعه داستان‌ها به شهرت رسید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
شادی صارمی
12 دقیقه

چشمان خود را ببندید و تصور کنید نوشیدنی موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، شمع موردِ علاقه‌تان را می‌بویید، جلوی آتش و در میان پتویی نرم نشسته‌اید و بوی شیرینی‌های تازه‌پخته شده به مشام‌تان می‌رسد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب به دنیای بهترین داستان‌های علمی تخیلی قدم بگذارید
الناز آذری
18 دقیقه

ادبیات علمی تخیلی، شکلی از داستان‌نویسی است که نویسنده در آن علم امروزی یا علمی خیالی مربوط به آینده را دستمایۀ خلق اثر قرار می‌دهد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب وابی‌‌سابی: بینشِ ژاپنی درمورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل
مهرناز بهروش
23 دقیقه

ما در دنیایی مملو از استرس زندگی می‌کنیم؛ زندگی‌ای سریع داریم و هدف‌هایی غیرواقعی برای خود تجسم کرده‌ایم که همگی می‌توانند زندگی را پُراسترس‌تر کنند. ژاپنی‌ها یک شیوهٔ زندگی باستانی دارند که به آن وابی‌سابی می‌گویند و شاید این همان چیزی است که برای فاصله‌گرفتن از این زندگی به آن نیاز داریم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب با این کتاب‌ها موسیقی را بشناسید
شادی صارمی
15 دقیقه

موسیقی نقش مهمی در فرهنگ‌ کشورهای سراسر دنیا ایفا می‌کند. موسیقی زبانی است که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب ایکیگای: راز زندگی شاد و طولانی مردم ژاپن
الناز آذری
18 دقیقه

معنای زندگی چیست؟ آیا هدف ما باید فقط داشتن زندگی‌ای شاد و طولانی باشد یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های خودیاری مارک منسن
مهرناز بهروش
8 دقیقه

کتاب‌های خودیاری مارک منسن طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. منسن در این کتاب‌ها به‌شکلی عملی و واقعی به بهبود روحیۀ خوانندگانش کمک می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب نگاهی به رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی
بامداد برزویه
22 دقیقه

محمود دولت آبادی رمان کلیدر را بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ نوشت. این رمان داستان یک خانوادۀ کُرد ایرانی است که مجبور می‌شوند به سبزوار خراسان کوچ کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب جادوی ماندگار شازده کوچولو
مهرناز بهروش
21 دقیقه

شازده کوچولو رمانی ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی و آخرین رمان نویسندهٔ محبوبِ فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است که بیش از 80 سال پیش برای اولین‌بار منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به حدود 300 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می‌کند. شازده

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پیامبر و دیوانه
الناز آذری
17 دقیقه

آیا این جملهٔ معروف را شنیده‌اید: «نپرسید کشورتان چه کاری برای شما می‌تواند بکند، بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای کشورتان بکنید.»؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.