کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز

بامداد  برزویه
بامداد برزویه
20 دقیقه
معرفی کتاب
کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد  برزویه
بامداد برزویه
20 دقیقه
38
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد. با حجم عظیم اطلاعاتی که هر روز وارد مغزمان می‌کنیم و مهارت‌های فعلی و تغییرات مداوم زندگی و کار مهارت «یادگیری» بسیار الزامی و ضروری شده است اما متأسفانه نه مدرسه و نه خانواده هیچ مهارتی در مورد مغز و توانایی‌هایش را به ما آموزش نمی‌دهند.

همه به ما می‌گویند که چه چیزی یاد بگیریم اما هیچ‌کس به ما نمی‌گوید چطور می‌توانیم یاد بگیریم و از حداکثر توانایی مغزمان بهره ببریم. حالا که مسئولیت یادگیری به دوش خود ماست، بد نیست که بفهمیم چطور می‌توانیم به بهترین نحو این کار را انجام دهیم. به کتاب بی‌حدومروز مانند باشگاهی نگاه کنید که به صورت علمی و عملی، به شما کمک می‌کند عضلات مغزتان را تقویت کنید و توانایی‌های یادگیری خود را تغییر دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم کتاب بی‌حدومرز چطور مغزمان را ارتقا می‌دهد.

دست پزشکی که تکه پازلی را بر روی مغز قرار می‌دهد

کتاب بی‌حدومرز راهنمای گام به گام جیم کوییک برای استفادۀ حداکثری از قدرت مغز در دنیایی است که به سرعت به سمت تغییر پیش می‌رود. او به‌عنوان پسری با «مغز آسیب‌دیده»، بر چالش‌های یادگیری غلبه کرد و به یک متخصص مشهور جهانی تبدیل شد. بیش از 30 سال است که او به دیگران قدرت می‌بخشد تا از طریق فکر، انگیزه و روش‌های مبتنی بر علم، از تمام پتانسیل مغز خود استفاده کنند.

ما در یک سفر مادام‌العمر برای رشد قرار داریم و به‌ويژه ذهن ما همیشه در حال تغییر و رشد است. کتاب بی‌حدومرز به سه بخش تقسیم می‌شود: ذهنیت، انگیزه‌ و روش‌ها و برای هر یک از این بخش‌ها، نویسنده راهکار‌هایی را پیشنهاد داده تا بتوانید محدودیت‌هایتان را برطرف کنید و در یک کلمه واقعاً مغزی بی‌حدومرزداشته باشید!

بی حد و مرز
عنوان کتاب:
بی حد و مرز
ناشر:
نوین
نویسنده:
جیم کوییک
قیمت:
198,000 تومان
2,200,000

در کتاب بی‌حدومرز می‌خوانید:

چگونه با دورکاری و یا در محیط‌های کاری ترکیبی و اداری پیشرفت کنید؛
بهره‌وری و تمرکز خود را بدون توجه به موقعیت افزایش دهید؛
آخرین تحقیقات در مورد تغذیه و عملکرد مغز؛
غذاها، نوتروپیک‌ها و مکمل‌ها برای بالابردن حس‌های شناختی؛
غذاهای مورد نیاز برای بهینه‌سازی مغز؛
ارزیابی مغز؛
بهینه‌سازی و تکنیک‌های مختلف برای یادگیری سریع؛
انگیزه‌های بلند مدت.

ایده‌ها و واقعیت‌های جالب دربارهٔ مغز

خلاصه‌ای از بخش‌های مختلف کتاب بی‌حدومرز

 

بخش اول: ذهن خود را آزاد کنید

در قسمت اول این کتاب، جیم از زندگی شخصی خود در دوران کودکی صحبت کرده است و از نقصی می‌گوید که پس از یک آسیب مغزی تجربه کرد. او توضیح می‌دهد که پس از آن آسیب چطور یادگیری و حفظ اطلاعات برایش بسیار دشوار شد، درحالی‌که این درواقع محدودیتی بود که خودش برای خود قائل شده بود و دیگران نیز بدون آسیب همین اشتباه را تکرار می‌کنند.

او در این بخش از مدل پیشنهادی خود «بی‌حدومرز» می‌گوید تا نشان دهد چگونه می‌توان هر محدودیت ممکن را حذف کرد. مدل بی‌حدومرز از یک چارچوب سه قسمتی ساخته شده است: ذهنیت (چیستی)، انگیزه (چرایی) و روش (چگونگی). اما قبل از کاوش در این چارچوب، جیم در مورد چهار اَبَر شرور یادگیری صحبت می‌کند که ظرفیت اندیشیدن، تمرکز، یادگیری، رشد و تبدیل‌شدن به انسانی واقعی را به چالش می‌کشند:

سیلِ اطلاعات دیجیتال‌ ـ میزان اطلاعاتی که به آن دسترسی داریم و میزان استفادهٔ ما در روز از این اطلاعات که ما را از کار/فعالیت‌های معنی‌دار دور می‌کند.

حواس‌پرتی دیجیتال ـ تأثیر منفی همیشه متصل‌بودن به‌ویژه حواس‌پرتی با اعلان‌های دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه، تبلت و لپ‌‌تاپ.

زوال عقل دیجیتال ـ این واقعیت که ما برای به‌خاطر سپردن همه‌چیز (از شماره تلفن گرفته تا مسیرها) به دستگا‌ه‌های خود متکی هستیم که میزان نیاز ما به استفاده از مغز را کاهش می‌دهد.

استنتاج دیجیتال ـ تصمیم‌گیری با تکیه بر منابع اینترنتی یا نظرات دیگران به جای نظر خودمان.

اثرات تجمعی این چهار اَبَر شرور دیجیتال تمرکز، توجه، یادگیری و از همه مهم‌تر توانایی ما در تفکر واقعی را از بین می‌برد، وضوح ذهنی‌مان را نابود می‌کند و به خستگی مغز، حواس‌پرتی، نارضایتی و ناتوانی در یادگیری آسان می‌انجامد. پیام جیم کوییک در این بخش نمی‌تواند از این به‌موقع‌تر باشد. منظور او درواقع این است که ما به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها دسترسی داریم ولی تمام این‌ها سلامتی و آمادگی مغزمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. چهار اَبَر شرورِ جیم کوییک، فقط نمونه‌ای از محدودیت‌هایی هستند که شیوهٔ غلبه بر آن‌ها را در این کتاب می‌آموزید. 

ذهن انسان و شگفتی‌های آن

بخش دوم: ذهنیت بی‌حدومرز

در این بخش، نویسنده بر روی ذهنیت مربوط به یادگیری تمرکز می‌کند و برخی از باورهای محدود‌کننده‌ای که در مورد آن داریم را رمزگشایی می‌کند تا بتوانیم بفهمیم این محدودیت‌‌ها چیستند و چگونه می‌توانیم بر آن‌‌ها غلبه کنیم. سپس جیم به بیان 7 دروغی می‌پردازد که ما در حین یادگیری به خود می‌گوییم؛ این دروغ‌ها عبارتند از:

دروغ اول: هوش ثابت است؛ درست نیست، هوش سیال است.

دروغ دوم: ما فقط از 10 درصد مغز خود استفاده می‌کنیم ـ درست نیست، ما باید یاد بگیرم از کل مغز خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

دروغ سوم: اشتباهات باعث شکست ما می‌‌شوند ـ درست نیست، چیزی به نام شکست وجود ندارد، شکست تنها موجب یادگیری می‌شود.

دروغ چهارم: دانش قدرت است ـ درست نیست، دانش به‌تنهایی قدرت نیست. فقط پتانسیل این را دارد که به قدرت تبدیل شود (دانش x عمل = قدرت)

دروغ پنجم: یادگیری چیزهای جدید بسیار دشوار است ـ درست نیست، وقتی روش‌های جدیدی برای یادگیری بیاموزید، یادگیری چیزهای جدید می‌تواند سرگرم‌کننده، آسان و لذت‌بخش باشد.

دروغ ششم: انتقاد و حرفِ دیگران مهم است ـ درست نیست، آنچه مهم است نحوهٔ زندگی شماست و انتقاد دیگران فقط می‌تواند منجر به تغییری در زندگی شما شود یا زندگی‌‌تان را به کل نابود کند. این وظیفهٔ شماست که خود را دوست داشته باشید و به خودتان احترام بگذارید.

دروغ هفتم: افراد نابغه به دنیا می‌آیند ـ درست نیست، نبوغ از طریق تمرین عمیق ایجاد می‌شود.

تابه‌حال چند تا از این دروغ‌ها را به خود گفته‌اید و باور کرده‌اید؟ جیم کوییک در ادامه راهکارهایی برای غلبه بر این دروغ‌ها در کتاب بی‌حدومرز ارائه کرده است. او همچنین در این بخش به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید به‌طور مؤثرتری مطالعه کنید و سرعت یادگیری خود حین مطالعه را افزایش دهید. 

تصویری رنگی از مغز که نشان می‌دهد می‌توانید با تغییر مغزتان زندگی‌تان را تغییر دهید

بخش سوم: انگیزهٔ بی‌حدومرز

در این قسمت از کتاب جیم کوییک از انگیزه می‌گوید و توضیح می‌دهد که انگیزه همان هدف و انرژی و برداشتن گام‌های کوچک و ساده است. او نشان می‌دهد که چگونه با ترکیب تمام این موارد می‌توانید به انگیزهٔ پایدار برسید. سپس جیم این بخش را با تعریف هدف شروع می‌کند و توضیحی مفید دربارهٔ هدف در اختیار شما قرار می‌دهد.

سپس به تعریف انرژی می‌پردازد و توضیح می‌دهد که یک رژیم غذایی خوب برای مغز شامل چه غذاهایی می‌شود و در ادامه از فواید و تأثیرگذاری ورزش بر مغز صحبت می‌کند. او همچنین در این بخش دربارهٔ محافظت از مغز، یادگیری چیزهای جدید و مدیریت استرس می‌گوید.

 

بخش چهارم: روش‌های بی‌حدومرز

جیم کوییک در این بخش از کتاب، به روش‌هایی می‌پردازد که با کمک آن‌ها می‌‌توانید سریع‌تر یاد بگیرید و از فرا یادگیری در پنج حوزهٔ تمرکز، مطالعه، حافظه، تندخوانی و تفکر صحبت می‌کند. 

در ادامه نویسنده به شما نشان می‌دهد چطور برای افزایش تمرکز می‌‌توانید به فهرست کارهای روزانه‌تان نگاهی بیندازید و آن‌چه را که می‌تواند ذهن شما را مختل کند شناسایی کنید و ابزارهای ضد تعویق را برای رسیدگی به چنین مواردی در اختیارتان قرار می‌دهد.

سپس به شما نشان می‌دهد چطور باید محیط اطراف‌تان را خلوت کنید تا محرک‌های غیرضروری مانند اعلان‌ها، برنامه‌های باز، عکس‌های عزیزان‌تان روی میز و غیره حواس‌تان را پرت نکنند. سرانجام و بی‌گمان هم ارز دیگر توصیه‌ها، آخرین تکنیک او برای رسیدن به ذهنی آرام استفاده از مدیتیشن و یوگا است. 

 

بریده‌هایی از کتاب بی‌حدومرز

«روزی نبود که به خودم نگویم احمق و خنگ هستم و هرگز خواندن را یاد نخواهم گرفت، چه برسد به این‌که انتظار داشته باشم در آینده در زندگی چیزی بشوم. اگر قرصی یافت می‌شد که می‌توانست به مغزم نیروی شگفت‌انگیزی ببخشد و با یک بار بلعیدنش باهوش‌ترم کند (همان‌طور که در فیلم بی‌حدومرز در سال 2011 با بازی بردلی کوپر وجود داشت)، هر کاری می‌کردم تا به چنگش بیاورم. فقط من نبودم که چنین حسی نسبت به خودم داشتم. در دوران کودکی‌ام اگر از معلمانم سؤال می‌کردید، بیشترشان می‌گفتند که من آخرین نفری هستم که انتظار دارند این کتاب را بنویسد. در آن زمان آن‌ها تعجب می‌کردند که من کتاب بخوانم، چه رسد به نوشتنِ آن. 
همهٔ این‌ها ناشی از حادثه‌ای در مهدکودک بود که روند زندگی‌ام را به‌طور کامل تغییر داد. یک روز سر کلاس نشسته بودم و از بیرونِ پنجره صدای آژیر می‌آمد. همهٔ بچه‌های کلاس توجهشان جلب شد. معلم به بیرون نگاه کرد و گفت که کامیون‌های آتش‌نشانی را می‌بیند. واکنش کل کلاس در پاسخ به این اطلاعات همان‌گونه بود که مهدکودکی‌ها واکنش نشان می‌دهند: ما بی‌درنگ به‌سمت پنجره‌ها دویدیم. من به‌طور خاصی هیجان‌زده شدم، زیرا در آن زمان فکروذکرم ابَرقهرمان‌ها بودند (هنوز هم همین‌طور است). برای من آتش‌نشانان شبیه‌ترین چیز به ابَرقهرمان‌های دنیای واقعی‌ای بودند که می‌شناختم. من هم همراه با بقیه به سمت پنجره جَستم.»

«وقتی از بیمارستان مرخص شدم، ایدهٔ یادگیریِ روش آموختن به‌حدی مرا تحت‌تأثیر قرار داده بود که درس‌هایم را کنار گذاشتم و فقط به کتاب‌‌هایی که مربی‌ام به من داده بود و نیز کتاب‌هایی در مورد نظریهٔ یادگیری بزرگ‌سالان، نظریهٔ هوش چندگانه، علوم اعصاب، رشد شخصی، روانشناسی آموزشی، تندخوانی و حتی کُدهای یادیار باستانی متمرکز شدم (می‌خواستم بدانم فرهنگ‌های قدیمی پیش از داشتنِ وسایل ذخیره‌سازیِ خارجی مانند مطبوعات و رایانه‌ها، برای انتقال دانش چه‌کار می‌کردند). برای حل این معما وسواس داشتم: مغزم چگونه کار می‌کند تا بتوانم آن را به کار بیندازم؟
حدود دو ماه غوطه‌وری عمیق در مطالعات جدید و خودراهبرم، کورسوی امیدی روشن شد. توانایی تمرکزم قوی‌تر شده بود. شروع به درک مفاهیم جدید کردم، زیرا می‌توانستم تمرکز کنم. دیگر حواسم به‌راحتی پرت نمی‌شد. بدون کمترین مشکلی می‌توانستم اطلاعاتی را که چند هفته قبل‌تر مطالعه کرده بودم به یاد بیاورم. سطح انرژی و کنجکاوی جدیدی داشتم. برای نخستین‌بار در زندگی‌ام می‌توانستم اطلاعات را در کسری از زمان بخوانم و درک کنم. مهارت نوظهورم به من حس اعتمادبه‌نفسی داد که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودم. زندگی روزمره‌ام هم تغییر کرد؛ اعتمادبه‌نفس پیدا کرده بودم. می‌دانستم چه کاری باید انجام دهم تا خودم را به جلو بکشانم. به حس انگیزهٔ توانمندساز و پایداری دست یافتم. با این نتایج طرز فکرم تغییر کرد و باور کردم که همه‌چیز ممکن است.»

جیم کوییک نویسندهٔ کتاب بی‌حدومرز  که تی‌شرتی با همین نام به تن کرده است

دربارهٔ جیم کوییک، نویسندهٔ کتاب بی‌حدومرز

جیم کوییک متخصص مشهور جهانی در زمینۀ بهبود حافظه، بهینه‌سازی مغز و یادگیری سریع است. پس از این‌که در دوران کودکی به مغزش آسیب رسید تصمیم گرفت یادگیری‌اش را به چالش بکشد. کوییک استراتژی‌هایی برای افزایش چشمگیر عملکرد ذهنی خود ایجاد کرد. او از آن زمان زندگی‌اش را وقف کمک به دیگران کرده است تا نبوغ و قدرت واقعی مغزشان را آزاد کنند. برای بیش از دو دهه، او مربی مغز دانش‌آموزان، سالمندان، کارآفرینان و مربیان بود. آثارش بر هنرمندان هالیوود، ورزشکاران حرفه‌ای، رهبران سیاسی و بزرگان تجاری‌ای که در شرکت‌ها یا مؤسساتی مثل گوگل، نایک، جنرال الکتریک، سازمان ملل متحد و دانشگاه هاروارد فعالیت دارند تأثیر گذاشته است. 

جیم کوییک هر ساله برای بیش از دویست هزار نفر سخنرانی می‌کند. ویدیوهای آنلاین او صدها میلیون بازدید داشته است. کوییک به طور مرتب در رسانه‌هایی مثل فست کمپانی، فوربز و سی‌ان‌بی‌سی حضور دارد. او مجری پادکست «مغز کوییک» است که به‌طور مداوم برترین برنامۀ آموزشی آی‌تونز می‌شود. دانشجویان 195 کشور از برنامه‌های آموزشی‌ آنلاین او استفاده می‌کنند. کوییک مدافع سلامت مغز و آموزش جهانی است. همچنین با پروژه‌های انسان‌ دوستانه‌اش در تحقیقات آلزایمر همکاری داشته است. او همچنین به تأمین بودجه برای ساخت مدارس در گواتمالا و کنیا و ارائۀ مراقبت‌های بهداشتی، آب تمیز و یادگیری به کودکان نیازمند کمک کرده است. مأموریتش این است: هیچ مغزی نباید بدون آموزش باقی بماند.

کارتونی از مردی که با یک علامت سوال جلوی مغزی قرمز ایستاده است
به قدرت واقعی مغزتان دست پیدا کنید

آیا در به‌خاطر سپردن نام دیگران یا یادگیری نکات جدید به مشکل خورده‌اید؟ یا حتی شاید دوست دارید بتوانید سرعت مطالعهٔ خود را بالا ببرید و هر محتوای جدیدی را که می‌خوانید سریع‌تر به ذهن خود جذب کنید؟ آیا فکر می‌کنید برای این‌کار نیاز به جادو دارید؟ اشتباه می‌کنید! کافی‌ست کتاب بی‌حدومرز را بخوانید. پس از خواندن این کتاب، درک بهتری از یادگیری و محدودیت‌های مغز‌تان خواهید داشت و می‌توانید به راحتی هر چه می‌خواهید سریع‌تر یاد بگیرید یا به‌خاطر بسپرید و از مدل‌های بی‌حدومرزِ جیم کوییک بهره ببرید.

وقتی این کتاب را به پایان برسانید، توانایی بی‌حدومرزی در هر زمینه‌ای که برایتان مهم است، اعم از علم، سلامتی، روابط یا رشد شخصی به‌دست خواهید آورد. آیا تابه‌حال از روش خاصی برای یادگیری استفاده کرده‌اید؟ آیا حس کرده‌اید با کمی تمرین می‌توانید مغز خود را تغییر دهید؟

بامداد  برزویه

بامداد برزویه

معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سفر قهرمان کمدی؛ از اسطوره تا طنز
یسنا پارسی
12 دقیقه

جوزف کمبل اسطوره‌شناس و استاد ادبیات آمریکایی بود که کتاب «سفر قهرمان» از او در سال 1949 منتشر شد. او در این کتاب نظریهٔ خود درخصوص سفر کهن‌الگووار قهرمان را که در بسیاری از اسطوره‌های جهان مشترک است توضیح داد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان قتل در خانواده؛ یک معمای جنایی گیرا
شادی صارمی
15 دقیقه

آیا به خواندن کتاب‌های معمایی و جنایی علاقه دارید؟ دوست داشتید به جای راوی داستان بودید و پروندهٔ قتلی را حل می‌کردید و قبل از رسیدن به انتهای کتاب، قاتل واقعی را پیدا می‌کردید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دایی‌ جان ناپلئون؛ طنزی هنرمندانه در انتقاد از جامعه
علی فروزنده
20 دقیقه

نویسندگان ایرانی در طنزنویسی سابقه‌ای دیرینه دارند. عبید زاکانی اولین کسی بود که با منظومهٔ «موش و گربه» طنزنویسی را وارد ادبیات ایران کرد و پس از آن آثار طنز زیادی در ادبیات ماندگار شدند. کیومرث صابری فومنی ناموَر به گُل‌آقا نیز با طنزپردازی‌هایش، روح تازه‌ای به ادبیات ایران بخشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ابله، مصائب زندگی با ساده‌دلی
یسنا پارسی
25 دقیقه

داستایفسکی یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نویسندگان روسی قرن نوزدهم بود که زوایای کور، تاریک و پیچیدهٔ زندگی‌اش را در رمان‌هایش منعکس می‌کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دکتر ژیواگو؛ سفری به دل انقلاب روسیه
علی فروزنده
22 دقیقه

اگر رمانی بنویسید که برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شود، آیا درجای خودتان بند می‌شوید؟ احتمالاً از هیجان تا زمان دریافت جایزه حتی خواب به چشمانتان نخواهد آمد! بااین‌حال، در سال 1958، بوریس پاسترناک دومین نویسنده پس از «ژان پل سارتر بود» که جایزهٔ نوبل ادبیات را رد کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بربادرفته؛ داستانی واقعی از جنگ و عشق
مهرناز بهروش
27 دقیقه

شاید بتوان گفت که بربادرفته برای افراد زیادی در سراسر جهان شناخته شده است. حتی اگر کتاب بربادرفته را نخوانده باشید، حتماً اقتباس سینمایی جذابِ آن را تماشا کرده‌اید و شخصیت‌های آن تقریباً برایتان آشنا هستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ارباب حلقه‌ها؛ شاهکار دنیای ادبیات فانتزی
مهرناز بهروش
23 دقیقه

«ارباب حلقه‌ها» یک سه‌گانهٔ حماسی و فانتزی اثر جی آر.آر. تالکین، نویسندهٔ بریتانیایی است؛

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سخت‌پوست؛ یک نوولای متفاوت
بامداد برزویه
15 دقیقه

داستان بلند یا «نوولا» در ادبیات داستانی ایرانی همیشه جایگاه متمایزی داشته است. گاهی آن را رمان خوانده‌اند و گاهی داستان کوتاه، در حالی‌که نوولا در طبقه‌بندی شکل‌های ادبی همواره جایگاهی مستقل داشته است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سایه‌های میان ما
مهرناز بهروش
15 دقیقه

نسل امروز مخاطبان ادبیات فانتزی، خوانندگانی هستند که کتاب خواندن را معمولاً با هری پاتر شروع کرده‌اند و با ارباب حلقه‌ها به اوج لذت رسیده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.