با کتاب اثر مرکب، آهسته و پیوسته به موفقیت برسید

بامداد  برزویه
بامداد برزویه
19 دقیقه
موفقیت و کسب و کار
با کتاب اثر مرکب، آهسته و پیوسته به موفقیت برسید
بامداد  برزویه
بامداد برزویه
19 دقیقه
18
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

اکثر ما اهمیت اصولی را که نیاکانمان برای رسیدن به موفقیت به کار بسته بودند به فراموشی سپرده‌ایم. دنیای شتاب‌زدهٔ کنونی صبر را از ما گرفته است و تبلیغات و ورودی‌های منفی که از زمین و زمان بر ما می‌بارند، دیدمان به دنیا را منحرف و نگرش‌مان را آلوده کرده‌اند. بسیاری دچار تفکر موفقیت یک‌شبه شده‌اند، که همین تفکر ما را از داشتن ثبات‌قدم بازمی‌دارد. ما به جای باور داستان موفقیت افراد واقعی، پایان خیالی سریال‌ها و فیلم‌ها را باور کرده‌ایم.

حالا سردبیر مجلهٔ موفقیت، دارن هاردی، در کتاب اثر مرکب راه‌حلی جالب را پیش‌روی ما قرار داده است تا بتوانیم با قدم‌هایی آهسته به موفقیتی چندبرابری برسیم. اما منظور دارن هاردی از اثر مرکب چیست؟ به کارگیری اصول اثر مرکب چگونه می‌تواند به ما کمک کند رفتارهای کوچک را به دستاوردهای بزرگ تبدیل کنیم؟

کتاب اثر مرکب حاصل تفکرات دارن هاردی، سردبیر مجلهٔ «موفقیت» است؛ کسی که در این سِمت تمام اصول موفقیت را شنیده، دیده و آزموده و بیشتر آن‌ها را به کار گرفته است. عصارهٔ تجربیات دست اول او از اصولی که واقعاً لازمهٔ موفقیت هستند بدون هیچ رنگ و لعاب اضافه‌ای، در کتاب اثر مرکب منتشر شد. دارن هاردی در این کتاب به شما می‌گوید چگونه رهرویی باشید که آهسته و پیوسته مسیر موفقیت را طی می‌کند و همچنین به عواملی اشاره می‌کند که ممکن است گاهی باعث شوند تند و گاهی خسته در این مسیر قدم بردارید.

با کمک کتاب اثر مرکب می‌توانید عادت‌های مزاحم را از بین ببرید، عادت‌های جدیدی خلق کنید و با با ثبات‌قدم در مسیر موفقیت پیش بروید. از نظر دارن هاردی، اقدامات مثبت قطره‌قطره جمع می‌شوند و درنهایت دریای موفقیت را برای‌تان به ارمغان می‌آورند. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که اصلاً لازم نیست برای رسیدن به موفقیت به ابزار جدیدی مجهز شوید یا اطلاعات و مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید، بلکه فقط باید نگرش‌تان را عوض کنید. 

دیواری پُر از نقش‌های مختلف مانند علامت دلار، یک چتر و غیره

اثر مرکب چیست؟

معنای اثر مرکب دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد و به‌طور خاص به این اشاره دارد که چگونه ایجاد تغییرات کوچک رفتاری می‌تواند در طول زمان به نتایج تغییردهندهٔ زندگی تبدیل شود. اثر مرکب، همان استراتژی به‌دست آوردن پاداش‌های عظیم از اقدامات کوچک و به‌ظاهر بی‌اهمیت است. درواقع اثر مرکب ثابت می‌کند شما تا زمانی که چیزی را اندازه نگیرید، نمی‌توانید آن را بهبود ببخشید و همیشه باید 100درصد مسئولیت هر چیزی که برای شما اتفاق می‌افتد را بپذیرید. 

 

فرمول اثر مرکب: انتخاب‌های کوچک و هوشمندانه + ثبات‌قدم + زمان = تفاوتی بنیادین


کلید موفقیت در هر چیزی، استفاده از قدرت اثر مرکب است، به این معنا که تأثیرات انتخاب‌های کوچک و روزمره با گذشت زمان ترکیب می‌شود و بسته به انتخاب‌های شما، به موفقیت یا شکست می‌رسید. اگر اطلاعاتی از امور مالی داشته باشید، می‌دانید که بهرهٔ مرکب بازدهی شگفت‌انگیزی دارد. این‌که اگر یک پنی که ارزش آن هر روز به مدت 31 روز دو برابر شود، درنهایت بیش از 10 میلیون دلار می‌ارزد. 

به‌طور مشابه، در زندگی شخصی نیز اگر به‌طور مداوم تغییرات کوچکی ایجاد کنید و آن‌ها را در طول زمان حفظ کنید به نتایج چشمگیر و شگفت‌انگیزی خواهید رسید. مثلاً خوردن 100 کالری کمتر در روز برای یک سال، باعث کاهش وزن چشمگیر شما خواهد شد یا صرف 30 دقیقه مطالعه در هر روز، یک سال بعد باعث بهبود چشمگیر شما و خلق ایده‌های جدید می‌شود. مهم‌تر از همه، تغییرات در یک بخش از زندگی می‌تواند بر بخش‌های دیگر زندگی اثر بگذارد؛ چیزی که هاردی به آن «اثر موجی» می‌گوید. مثلاً با کمی سالم‌تر غذاخوردن احتمالاً انرژی بیشتری خواهید داشت یا کمی ورزش‌کردن باعث بهبود خلق‌وخو و روابط شخصی شما می‌شود.

اما نکتهٔ دیگری که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب به آن اشاره می‌کند، عمل معکوس این اثر است؛ یعنی یک عادت بد کوچک در طول زمان منجر به یک مشکل بزرگ می‌شود و این عادت کوچک می‌تواند مانند موجی، بر روی دیگر عادت‌های شما نیز اثر سوء بگذارد. مثلاً خوردن کمی غذای زیادی در روز می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود که منجر به از‌دست‌دادن عزت‌نفس، انرژی و بدترشدن شرایط سلامتی و روابط شما می‌شود.

اثر مرکب
عنوان کتاب:
اثر مرکب
ناشر:
آموخته
نویسنده:
دارن هاردی
قیمت:
205,200 تومان
2,280,000

معرفی کتاب اثر مرکب

دارن هاردی یکی از کارآفرینان موفقی است که از هجده‌سالگی هزاران فلسفهٔ مختلف را آزمایش کرد و متوجه شد که هر استراتژی موفقیتی که به کار بگیرید اهمیتی ندارد، همه چیز به اثر مرکب برمی‌گردد.

در کتاب اثر مرکب دارن هاردی نکات ساده‌ای را برای دستیابی به موفقیت و زندگی رویایی ارائه کرده است. ایدهٔ اصلی دارن هاردی در کتاب این است که تصمیمات کوچکی که روزمره می‌گیرید، در طول زمان بازدهی بزرگی به همراه خواهند داشت. این یک مفهوم ساده است اما بدین معنا نیست که می‌توانید به‌راحتی آن را در زندگی خود اجرا کنید. هاردی در کتاب اثر مرکب شش استراتژی را برای گرفتن تصمیمات موفقیت‌آمیز و انتخاب‌های مناسب درجهت شکل‌دادن به سرنوشت و رسیدن به نتایج مثبت ارائه کرده و یک برنامهٔ عملی برای رسیدن به نتایج موفقیت‌آمیز نیز به این کتاب افزوده است. 

 

در این کتاب می‌خوانید:

- چگونه همیشه برنده باشیم! استراتژیِ درجه یک برای دستیابی به هر هدفی و پیروزی بر هر رقیبی، حتی اگر باهوش، بااستعدادتر و باتجربه‌تر باشند.

- خشکاندن ریشهٔ عادت‌های بدی که روند پیشرفت‌تان را منحرف می‌کند (عادت‌هایی که حتی برخی از وجودشان بی‌خبرند).

- به کارگیری بی‌دردسر چند اصل کلیدی در نظم و انضباط که لازمهٔ پیشرفت‌های بزرگ هستند.

- اصول واقعی و پایدار برای کسب انگیزه (چطور خودمان را مجاب کنیم تا کارهایی انجام دهیم که حوصلهٔ انجام دادن‌شان را نداریم.)

- افسار نیروی تیزپا و محشر تکانش را به دست بگیرید. اگر این کار را بکنید، هیچ چیز دیگر جلودار شما نخواهد بود.

- رازهای شتاب‌دهنده‌ای که افراد فوق موفق به کار می‌‌گیرند. آیا این افراد مزیتی غیرمنصفانه دارند؟ بله دارند، و حالا شما هم می‌توانید آن را داشته باشید!

کودکی که چند سکه را روی هم می‌گذارد

بریده‌هایی از کتاب اثر مرکب:

«اصطلاح «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود» به گوش‌تان خورده؟ تا حالا داستان لاک‌پشت و خرگوش را شنیده‌اید؟ خانم‌ها و آقایان، من لاک‌پشت آن داستان هستم. اگر زمان کافی در اختیارم قرار دهید، تقریباً هر کسی را در هر زمانی و در هر رقابتی شکست می‌دهم؛ اما چرا پیروز می‌شوم؟ پیروزی‌ام به این دلیل نیست که بهترین، باهوش‌ترین یا سریع‌ترین فرد آن رقابتم. به این دلیل پیروز آن رقابتم که عادت‌های سازنده‌ای را در خودم پرورش داده‌ام و در به کارگیری آنها ثابت قدم بوده‌ام. هیچ‌کس در جهان به اندازهٔ من به ثبات‌قدم اعتقاد ندارد. ثابت‌قدم بودن کلیدی است که در نهایت قفل موفقیت را باز می‌کند و من گواه زندهٔ این ادعا هستم، ولی با این حال، برای افرادی که برای رسیدن به موفقیت تقلا می‌کنند، ثبات‌قدم یکی از بزرگ‌ترین موانع است. خیلی‌ها نمی‌دانند چگونه در کاری پایداری پیشه کنند. من از آن دسته آدم‌ها نیستم و از این بابت باید سپاسگزار پدرم باشم. درواقع، پدرم اولین مربی‌ام در شعله‌ور کردن قدرت اثر مرکب بود. وقتی هجده ماهه بودم، والدینم از هم جدا شدند و پدرم مرا به تنهایی بزرگ کرد. او اهل بزرگ‌ کردن من لای پر قو نبود. پدرم مربی سابق فوتبال آمریکایی یکی از دانشگاه‌ها بود و ذهنم را از کودکی برای کسب موفقیت برنامه‌ریزی کرده بود.»

«واقعیت این است که حتی یک تغییر کوچک می‌تواند تأثیرات چشمگیری داشته باشد که باعث یک اثر موجی دور از انتظار و ناخواسته شود. بیایید یکی از عادت‌های بد بِردَ (زیاده‌روی در خوردن غذاهای سنگین) را از نزدیک بررسی کنیم تا بهتر بفهمیم که چگونه اثر مرکب می‌‌تواند تأثیرات منفی هم داشته باشد و اثری موجی خلق کند که کل زندگی‌تان را تحت شعاع قرار دهد. برد با دستور پختی که از شبکهٔ آشپزی یاد گرفته بود، مقداری کلوچه درست می‌کند. به خودش می‌بالد، خانواده‌اش عاشق این کلوچه‌ها هستند و به نظر می‌رسد به همهّ جنبه‌های زندگی‌اش ارزش افزوده است. او کم‌کم پخت بیشتر و بیشتر آن کلوچه‌ها و سایر شیرینی‌ها را شروع می‌کند. عاشق دست‌پختش است و بیشتر از سهمش از آنها می‌خورد (ولی نه آن‌قدر که کسی متوجه شود). هرچند، غذای اضافه‌ای که برد خورده او را شب‌ها بی‌حال می‌کند. وقتی از خواب پا می‌شود کمی گیج و منگ است که همین مسأله او را بدعنق می‌کند. بدعنقی و کمبود خواب بر عملکردش در سرکار تأثیر می‌گذارند. بهره‌وری‌اش پایین آمده و در نتیجه از رئیسش بازخورد دلسردکننده‌ای می‌گیرد. در پایان آن روز، از شغلش احساس نارضایتی می‌کند و سطح انرژی‌اش بسیار پایین است. احساس می‌کند بازگشت از سرکارش به خانه بیشتر از همیشه طولانی و استرس‌زاست.»

دارن هاردی، سردبیر مجلهٔ موفقیت

دربارهٔ دارن هاردی، نویسندهٔ کتاب اثر مرکب

دارن هاردی ناشر و سردبیر مجلهٔ موفقیت، بر همان مسندی تکیه زده است که زمانی متعلق به اوریسون سوئِت ماردن، دبلیو. کلمنت استون، ناپلئون هیل و اوجی ماندینو بود. دارن شانزده‌سال است که از پیشتازان حوزهٔ توسعهٔ فردی بوده و این فعالیت‌ها منجر به تأسیس دو شبکهٔ تلویزیونی و شبکهٔ آموزش موفقیت با محوریت توسعهٔ مهارت‌های فردی شده است. این شبکه‌ها بیش از هزاران برنامهٔ تلویزیونی، رویدادهای زنده و برنامه‌های متنوع را با همکاری بسیاری از سرشناس‌ترین کارشناسان، تولید و پخش کرده‌اند. 

دارن نتیجۀ همین اصولی است که در کتاب اثر مرکب از آن‌ها پرده‌برداری کرده است. در مقام یک کارآفرین، در هجده‌سالگی درآمد سالانهٔ چندصدهزار دلاری و در بیست‌وچهار سالگی بیش از یک میلیون دلار در سال درآمد داشت. در بیست‌وهفت سالگی مالک شرکتی با درآمد 50 میلیون دلاری شد. او به هزاران کارآفرین آموزش داده، مشاور بسیاری از شرکت‌های بزرگ بوده و عضو هیئت مدیرهٔ چندین شرکت و سازمان غیرانتفاعی است. با توجه به این‌که او ناشر و سردبیر مجلهٔ موفقیت است، برای مصاحبه با کارشناسان خبره در زمینهٔ عملکرد و موفقیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از طریق گفت‌وگو با بسیاری از بهترین مدیرعامل‌های حال حاضر جهان، کارآفرینان تحول‌آفرین، ورزشکاران مشهور، هنرمندان و قهرمانان المپیک، رازهای پنهان موفقیت خارق‌العادهٔ آن‌ها را برملا می‌کند و با ما در میان می‌گذارد. 

دارن همچنین سخنران بسیار محبوبی است و در اغلب برنامه‌های رادیوی ملی و شبکه‌های تلویزیونی ایالات متحده ظاهر می‌شود.

 

 

چطور می‌‌توان اثر مرکب را در زندگی به کار گرفت؟

ایدهٔ تغییرات کوچکی که در طول زمان با هم ترکیب می‌شوند را می‌توان در مقابل تغییرات بزرگ و ناگهانی قرار داد. مثلاً فرض کنید قصد دارید ورزش‌کردن را شروع کنید و برای رسیدن به هدف خود قدم بزرگی برمی‌دارید، تغییرات شدیدی ایجاد می‌کنید و هر روز به باشگاه می‌روید. اما این حس اغلب ناپایدار است ـ کافی‌ است به دلیل مشغلهٔ کاری چند جلسهٔ باشگاه را از دست بدهید، آن‌وقت دلسرد می‌شوید و به کل دست از تلاش می‌کشید. اما در مقابل، تغییرات کوچک باعث ایجاد ثبات و حرکت خواهند شد و همچنین عادت‌های جدیدی را شکل می‌دهند که می‌توانید آن‌ها را چندین دهه حفظ کنید.

به این مسئله دقت کنید که یادگیری بدون به کارگیری بی‌فایده است و انگیزهٔ بدون عمل به خودفریفتگی ختم خواهد شد. برای به کارگیری این اصول، باید تمام کتاب اثر مرکب را نقطهٔ شروع موفقیت‌تان قرار دهید و روی ایده‌های آن سرمایه‌گذاری کنید. اگر واقعاً می‌خواهید زندگی خارق‌العاده‌ای داشته باشید، از قدرت اثر مرکب برای خلق موفقیت دلخواهتان استفاده کنید. همین امروز قدم گذاشتن در این مسیر را شروع کنید!

بامداد  برزویه

بامداد برزویه

موفقیت و کسب و کار دستیابی به قدرتی شگفت‌انگیز با کتاب عادت‌های اتمی
الناز آذری
23 دقیقه

بسیاری از ما به عادت‌های خود وابسته‌ایم و به نظر می‌رسد به شدت ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب برایمان دشوار است و حتی در مقابل تغییر عادت‌هایمان از خود مقاومت نشان می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار کتاب 33 استراتژی جنگ، در نبرد زندگی پیروز شوید
علی فروزنده
20 دقیقه

ما همیشه با خودمان فکر می‌کنیم که صلح بهتر است و این‌که بتوانیم کارها را به‌طور شایسته در صلح پیش ببریم به نفع‌مان است. اما آیا افراد مقابل‌مان نیز چنین تصوری دارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار کتاب جادوگران بازار نوین؛ گفت‌وگو با برترین معامله‌گران آمریکا
الناز آذری
20 دقیقه

حتی اگر اهل بازارهای مالی و معامله هم نباشید حتماً تابه‌حال نام‌هایی مثل «وال استریت» یا «بازار سرمایه» به گوش‌تان خورده است.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار روش‌های افزایش سرعت یادگیری
علی فروزنده
23 دقیقه

یادگیری فرایندی طبیعی است. البته بعضی افراد آگاهانه‌تر از دیگران این فرایند را طی می‌کنند اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟ چرا باید یادگیرنده‌ای مؤثر شویم؟ و چطور می‌توانیم سرعت یادگیری خود را افزایش دهیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار همه‌چیز دربارهٔ سواد مالی
الناز آذری
20 دقیقه

بانکداری، بودجه‌بندی، پس‌انداز، اعتبار، بدهی و سرمایه‌گذاری ستون‌هایی هستند که از اکثر تصمیمات مالی که در زندگی می‌گیرید، حمایت می‌کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راه‌های غلبه بر تنبلی
علی فروزنده
25 دقیقه

امروزه در جوامع مختلف مردم سخت کار کردن و سخت‌کوشی را ارزشمند می‌دانند برای همین اگر کسی بشنود که تنبل است حس می‌کند به او توهین بزرگی کرده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور هر چه می‌خواهیم یاد بگیریم
شادی صارمی
22 دقیقه

چند لحظه فکر کنید، چرا در زندگی هنوز به چیزی که می‌خواسته‌اید نرسیده‌اید؟ یکی از دلایل اصلی این است که هنوز چیزهایی هست که باید یاد بگیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چگونه به موفقیت شغلی برسیم
یسنا پارسی
24 دقیقه

همه آرزوی داشتن یک شغل بسیار موفق را دارند که از آن لذت ببرند و بتوانند به واسطۀ این شغل زندگی خوبی داشته باشند. با این‌حال بسیاری از ما در مورد موفقیت شغلی کوتاه می‌آییم و به مشاغلی راضی می‌شویم که از انجام آن‌ها لذت نمی‌بریم یا درآمد کمی برایمان دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار مذاکره چیست و چگونه مذاکره را شروع کنیم؟
شادی صارمی
22 دقیقه

بسیاری از مردم از مذاکره می‌ترسند و حتی متوجه نشده‌اند که مذاکره بخشی از زندگی روزانۀ همۀ ماست.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار نکاتی که دربارۀ هوش هیجانی نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
22 دقیقه

آیا تابه‌حال به احساسات خود فکر کرده‌اید؟ مثلا تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که ما انسان‌ها چگونه احساسات را درک، ارزیابی، ابراز و کنترل می‌کنیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار تکنیک‌های مهارت ارتباطی موثر
شادی صارمی
21 دقیقه

توانایی برقراری ارتباط موثر یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است. ارتباط داشتن همان انتقال اطلاعات برای ایجاد درک بیشتر است. با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطات شکلی جدید به خود گرفته است و حتی ارتباط داشتن در شرایط رسمی نیز حالتی عادی‌تر پیدا کرده است.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راهکارهای مدیریت زمان
علی فروزنده
20 دقیقه

حس می‌کنید که در طول روز به قدر کافی زمان ندارید تا به همۀ کارهایتان برسید؟ توماس ادیسون می‌گوید: «زمان در واقع تنها سرمایه‌ای است که هر انسانی در اختیار دارد و فکر می‌کند کمترین هزینه را برای هدر دادن آن می‌پردازد.»

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چند راهکار عملی برای تقویت فن بیان
بامداد برزویه
14 دقیقه

شاید وقتی کلمۀ فن بیان به گوشتان می‌خورد به یاد سخنرانی‌های تخصصی بیفتید و فکر کنید فن بیان فقط به درد سخنران‌ها و مجریان تلویزیون و بازیگران می‌خورد اما سخت در اشتباه هستید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار هوش مالی و نکاتی که دربارهٔ آن نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
21 دقیقه

احتمالاً واژهٔ هوش هیجانی به گوشتان خورده است یا حتی در مورد آن مطالعه کرده‌اید و اطلاعات کافی در موردِ آن دارید. اما آیا می‌دانید هوش مالی چیست؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چگونه انگیزه پیدا کنیم
علی فروزنده
25 دقیقه

کارهای معوقۀ زیادی برای انجام دارید اما نمی‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید، به روز تحویل پروژه نزدیک می‌شوید اما تمرکز و انسجام فکری ندارید و می‌ترسید فرصت را از دست بدهید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور برنامه‌ریزی کنیم و چگونه به آن عمل کنیم؟
یسنا پارسی
16 دقیقه

برنامه‌ریزی به خودی خود ما را به موفقیت نمی‌رساند. این عمل‌کردن به برنامه‌ریزی است که می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کند. بسیاری از ما که تجربۀ برنامه‌ریزی و عمل‌نکردن به آن را داریم با شنیدن «برنامه‌ریزی» پا به فرار می‌گذاریم.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.