رمان قتل در خانواده؛ یک معمای جنایی گیرا

شادی صارمی
شادی صارمی
15 دقیقه
معرفی کتاب
رمان قتل در خانواده؛ یک معمای جنایی گیرا
شادی صارمی
شادی صارمی
15 دقیقه
432
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

آیا به خواندن کتاب‌های معمایی و جنایی علاقه دارید؟ دوست داشتید به جای راوی داستان بودید و پروندهٔ قتلی را حل می‌کردید و قبل از رسیدن به انتهای کتاب، قاتل واقعی را پیدا می‌کردید؟ کارا هانتر در کتاب جذابش با عنوان قتل در خانواده، این امکان را برای اولین‌بار در اختیار شما قرار داده است. اما داستان جذاب این کتاب جنایی چیست و چطور این کتاب متفاوت شما را در جریان پروندهٔ یک قتل به پیش می‌برد؟

با ما همراه باشید تا بیشتر با کتاب قتل در خانواده، موضوع و نویسندهٔ آن آشنا شویم.

کتاب قتل در خانواده اثر کارا هانتر رمان‌نویس جنایی بریتانیایی است و در سال 2023 منتشر شد و بلافاصله پس از انتشار تبدیل به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد. هانتر در این کتاب متفاوت پرده از رازی 20 ساله برمی‌دارد و پرونده‌ای را در انتها حل می‌کند که خبره‌ترین کارآگاهان بریتانیایی نتوانستند به راز آن پی ببرند. کتاب جنایی کارا هانتر بسیار متفاوت‌تر از دیگر کتاب‌های جنایی است چون او به همراه کتاب مواد اولیه حل پروندهٔ قتل را نیز در صفحات مختلف کتاب در اختیار خواننده قرار می‌دهد تا خواننده بتواند خودش پروندهٔ قتل را حل کند. 

شما می‌توانید حین خواندن این کتاب تمام عکس‌ها، برگه‌های تماس، چت‌های آنلاین، پیام‌های متنی و پست‌های صوتی، مدارک، تکه‌های روزنامه، گزارش‌های پزشکی قانونی و شهادت‌های مظنونین و سایر شواهد را به همراه شخصیت‌های کتاب مرور کنید؛ و در انتها با کمک سرنخ‌هایی که نویسنده در اختیارتان قرار می‌دهد، پیش از کارشناسان و دیگر شخصیت‌های کتاب، معمای قتل را حل کنید. 

داستان این کتاب با برشی از روزنامۀ تایمز آغاز می‌شود که آخرین قسمت یک سریال تلویزیونی را بررسی کرده است؛ سپس به بیانهٔ مطبوعاتی اصلی می‌پردازد، که اعلام کرده چه کسانی قرار است در این سریال حضور داشته باشند. اما داستان این قتل که قرار است مستندی بر اساس آن ساخته شود چیست؟ 
برشی از کتاب قتل در خانواده

معرفی کتاب قتل در خانواده

«بدنام» یک سریال جنایی واقعی است که در آخرین فصل خود با افزودن یک عنصر واقعیت به تحقیقات یک قدم جلوتر می‌رود و در فصل هفتم قرار است ماجرایی متفاوت را به تصویر بکشد. کارگردان این سریال و فیلم‌ساز مشهور گای هاوارد، ده‌ساله بود که ناپدری‌اش لوک رایدر به‌طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید. هیچ‌کس چیزی ندیده بود و قاتل هیچ‌وقت پیدا نشد. بیست‌سال او، به نیک تهیه‌کنندهٔ سریال «بدنام» اجازه می‌دهد تا با کمک گروهی از کارشناسان در یک برندهٔ مستند زنده، مقابل دوربین و دیدگان هزاران نفر، این پرونده را دوباره بررسی کنند؛ پرونده‌ای که از بیست‌سال پیش تا الان، فکر گای هاروارد را درگیر خود کرده و خانواده‌اش را آزار داده است. او تنها می‌خواهد حقیقت را دریابد، اما آیا واقعاً می‌تواند قاتلی را پیدا کند که خبره‌ترین کارآگاهان نتوانستند؟

گروهی از کارشناسان متشکل از چند کارآگاه، یک بازپرس بازنشسته، یک وکیل و یک روان‌شناس به خانهٔ سابق او می‌روند که حالا متعلق به برادر ناتنی‌اش است تا مجدداً این پرونده را باز کنند و بدون کمک پلیس آن‌چه قبلاً پیدا شده بود را دوباره بررسی کنند. در نگاه اول این تیم بسیار متعادل و بامهارت به‌نظر می‌رسند، اما با پیشروی داستان به‌نظر می‌رسد که هر یک از آن‌ها ارتباط مستقیمی با قربانی یا سایر اعضای خانوادهٔ او دارند.

داستان از طریق فیلم‌نامه، تکه‌های روزنامه، پیام‌های متنی ردوبدل شده بین خواهران گای، ایمیل‌ها و سایر اطلاعات روایت می‌شود. سایر شاهدان یا مظنوین به‌تدریج به شخصیت‌ها اضافه می‌شوند. هر اطلاعات جدیدی که این گروه کشف می‌کنند و شما هم طی مطالعهٔ کتاب در جریان آن‌ها قرار می‌گیرید، همه را بیشتر به واقعیت آنچه در شب قتل رخ داده نزدیک‌تر می‌کند و هر مدرک جدیدی باعث می‌شود در مورد حدس‌وگمان‌های خودتان به شک بیفتید.

قتل در خانواده
عنوان کتاب:
قتل در خانواده
ناشر:
کتاب مجازی
نویسنده:
کارا هانتر
قیمت:
306,000 تومان
3,400,000

خلاصهٔ رمان قتل در خانواده

در فصل جدید سریال «بدنام» که به شهرت جهانی رسیده است، فیلم‌ساز بریتانیایی گای هاوارد، پروندهٔ قتل ناپدری‌اش را که به مدت بیست سال حل‌نشده باقی مانده است مرور می‌کند. این برنامه با نام «چه کسی لوک رایدر را کشت؟» در لوکیشن اصلی در لندن فیلم‌برداری می‌شود. عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی که قبلاً دیده‌نشده در این سریال بررسی می‌شود و با اعضای خانواده یک‌به‌یک مصاحبه می‌کنند. گای هاواردِ فیلم‌ساز بینندگان را به تماشای پرونده‌ای می‌برد که در کودکی بر روح و روانش تأثیر عمیقی باقی گذاشته و به مدت دو دهه کابوسی برای خانواده‌اش بوده است. 

حالا نیک رایدر تهیه‌کنندهٔ درای رایز فیلمز در قالب جدیدی برای مجموعهٔ «بدنام»، افرادی را که در پروندهٔ اصلی نقش کلیدی داشته‌اند به‌همراه کارشناسان معتبری در حیطهٔ تحقیقات صحنهٔ جرم، روان‌شناسی فارنزیک، تحقیقات پلیس و قانون، گرد هم آورده تا پس از بررسی پروندهٔ قتل، تلاش کنند مجرم را که همچنان آزاد است شناسایی کنند. شرکت‌کنندگان عبارتند از:

آلن کَنینگ: بازرس بازنشستهٔ پلیس کلان‌شهر.
میچل کلارک: روزنامه‌نگاری که در سال 2003 اخبار مربوط به پرونده را برای مطبوعات لندن پوشش می‌داد.
هیوگو فرِیزر، کِی‌سی: دادستان کیفری برجستهٔ انگلستان.
دکتر لیلا فرنِس: روان‌شناس فارنزیک.
جِی‌جِی نورتون: بازرس صحنهٔ جرم، پلیس ولز جنوبی.
ویلیام آر. سرافینی: کارآگاه بازنشستهٔ ان‌وای‌پی‌دی.

در این سریال هفت قسمتی که مراحل تولید آن چند ماه طول کشیده است، اعضای این تیم شواهد اولیهٔ پرونده را بازبینی می‌کنند، مجدداً با شاهدها مصاحبه می‌کنند و با درنظرگرفتن پیشرفت‌هایی که بعدها در زمینهٔ علم فارنزیک به دست آمده‌ است، مجدداً به بررسی مدارک این پرونده می‌پردازند. همچنین با اعضای خانواده‌ای مصاحبه‌ می‌کنند که تابه‌حال هیچ‌گاه جلوی دوربین دربارهٔ وقایع آن شب صحبتی نکرده‌اند. اما سؤال اصلی این است؛ آیا این کارشناس‌ها اطلاعاتی بیش از آنچه باید در مورد این پرونده دارند؟

تصویری از یک صحنه جرم که مردی با لباس مخصوص در حال کشیدن نوار زرد به دور آن است

بریده‌ای از کتاب قتل در خانواده

خبر شماره ۱

«بیش از دو هفته از زمانی که جسد لوک رایدر بیست‌وشش ساله با آثار ضرب‌وجرح وحشیانه در باغ خانهٔ همسرش در کمپدن‌هیل کشف شد سپری می‌شود، اما به نظر می‌رسد پلیس کلان‌شهر هنوز به یافتن مجرم نزدیک نشده است. خانم رایدر آن شب در یک مهمانی بوده و تنها شخص دیگری که در خانه حضور داشته، پسر ده‌ساله‌اش بوده است. این کشف هولناک زمانی رخ داد که دختران او ساعت ده‌ونیم از سینما برگشتند.»

 

صدای ۱ (زن داخل خیابان)

«واقعاً هولناک بود؛ هولناک! بعضی دوست‌های من هنوز که هنوز می‌ترسن کلاً برن بیرون، چه برسه به اینکه شب برن بیرون. همچین جنایت‌هایی اصلاً این اطراف اتفاق نمی‌افته.»

 

صدای ۲ (مردی در برنامهٔ تلفنی)

«معلومه که کار زنش بوده. کار چه کس دیگه‌ای می‌تونه باشه؟ کی غیر از اون انگیزهٔ این کار رو داشته؟ ورود به اون خونه بدون اینکه کسی متوجه بشه اصلاً غیرممکنه. اگه از من بپرسین، می‌گم که مرده بهش خیانت می‌کرده، اونم سر بزنگاه مچش رو گرفته. اولین‌بار نیست که همچین چیزهایی پیش می‌آد.»

 

خبر شماره ۲

«چنان‌که گویی این قتل وحشیانه و ظاهراً نامعقول کافی نبوده، اکنون پلیس کلان‌شهر مورد انتقاد شدید معترضانی قرارگرفته که می‌گویند کرولاین رایدر ناعادلانه آماج حملات قرارگرفته است، چون او زن منسی است که همسر مردی خیلی جوان‌تر از خودش بوده است. بازرس پیترلسلز که مسئولیت اصلی تحقیقات را برعهده دارد دیروز اظهار داشت: «هروقت قتلی در محیط خانه رخ بدهد، اولویت ما همیشه این است که از نزدیک‌ترین افراد به مقتول بازجویی کنیم و آن‌ها را از تحقیقاتمان حذف کنیم، حالا هم داریم همین کار را می‌کنیم.»»

کارا هانتر، نویسندهٔ کتاب‌های نزدیک خانه و قتل در خانواده

دربارۀ کارا هانتر‌: نویسندهٔ کتاب قتل در خانواده

کارا هانتر نویسندهٔ داستان‌های جنایی و پرفروش نیویورک تایمز و مجموعه داستان‌های بازرس آدام فاولی است که وقایع آن‌ها در آکسفورد رخ می‌دهند. از میان رمان‌هایش کتاب «نزدیک خانه» در فهرست نهایی کتاب جنایی سال قرار گرفت و برندهٔ جایزهٔ کتاب بریتانیا در سال 2019 شد و کتاب دیگرش با نام «راه خروجی نیست» از سوی ساندی تایمز در فهرست 100 رمان جنایی برتر از سال 1945 قرار گرفت. تاکنون بیشتر از یک میلیون نسخه از کتاب‌های جنایی هانتر به فروش رفته‌اند. او هم اکنون در آکسفورد زندگی می‌کند و داستان‌های جنایی‌اش را براساس فضای این شهر و تجربیاتش در آکسفورد می‌نویسد.

یک نوار زرد که به دور صحنهٔ جرم می‌کشند
با قتل در خانواده، هوش جنایی خود را بسنجید

سبک خاص رمان قتل در خانواده آن را به کتابی پرفروش تبدیل کرد که طرفدارهای زیادی در سراسر دنیا دارد. قلم و سبک جدید نویسنده باعث تمایز این کتاب شد و این کتاب درواقع بلیت ورود به یک معمای جذاب و مرموز است.

چالش‌ها و معماهای این کتاب می‌تواند ساعت‌ها ذهن شما را به خود درگیر کند و شما می‌توانید خودتان به تنهایی، پروندهٔ قتلی را حل کنید که حتی مشهورترین کارآگاهان نیز نتوانسته‌اند آن را حل کنند. با خواندن این کتاب تبدیل به یک کارآگاه ماهر شوید و با کنار هم گذاشتن شواهد و مدارک، یک پروندهٔ قتل را حل کنید.

معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سفر قهرمان کمدی؛ از اسطوره تا طنز
یسنا پارسی
12 دقیقه

جوزف کمبل اسطوره‌شناس و استاد ادبیات آمریکایی بود که کتاب «سفر قهرمان» از او در سال 1949 منتشر شد. او در این کتاب نظریهٔ خود درخصوص سفر کهن‌الگووار قهرمان را که در بسیاری از اسطوره‌های جهان مشترک است توضیح داد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دایی‌ جان ناپلئون؛ طنزی هنرمندانه در انتقاد از جامعه
علی فروزنده
20 دقیقه

نویسندگان ایرانی در طنزنویسی سابقه‌ای دیرینه دارند. عبید زاکانی اولین کسی بود که با منظومهٔ «موش و گربه» طنزنویسی را وارد ادبیات ایران کرد و پس از آن آثار طنز زیادی در ادبیات ماندگار شدند. کیومرث صابری فومنی ناموَر به گُل‌آقا نیز با طنزپردازی‌هایش، روح تازه‌ای به ادبیات ایران بخشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ابله، مصائب زندگی با ساده‌دلی
یسنا پارسی
25 دقیقه

داستایفسکی یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نویسندگان روسی قرن نوزدهم بود که زوایای کور، تاریک و پیچیدهٔ زندگی‌اش را در رمان‌هایش منعکس می‌کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دکتر ژیواگو؛ سفری به دل انقلاب روسیه
علی فروزنده
22 دقیقه

اگر رمانی بنویسید که برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شود، آیا درجای خودتان بند می‌شوید؟ احتمالاً از هیجان تا زمان دریافت جایزه حتی خواب به چشمانتان نخواهد آمد! بااین‌حال، در سال 1958، بوریس پاسترناک دومین نویسنده پس از «ژان پل سارتر بود» که جایزهٔ نوبل ادبیات را رد کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بربادرفته؛ داستانی واقعی از جنگ و عشق
مهرناز بهروش
27 دقیقه

شاید بتوان گفت که بربادرفته برای افراد زیادی در سراسر جهان شناخته شده است. حتی اگر کتاب بربادرفته را نخوانده باشید، حتماً اقتباس سینمایی جذابِ آن را تماشا کرده‌اید و شخصیت‌های آن تقریباً برایتان آشنا هستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ارباب حلقه‌ها؛ شاهکار دنیای ادبیات فانتزی
مهرناز بهروش
23 دقیقه

«ارباب حلقه‌ها» یک سه‌گانهٔ حماسی و فانتزی اثر جی آر.آر. تالکین، نویسندهٔ بریتانیایی است؛

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سخت‌پوست؛ یک نوولای متفاوت
بامداد برزویه
15 دقیقه

داستان بلند یا «نوولا» در ادبیات داستانی ایرانی همیشه جایگاه متمایزی داشته است. گاهی آن را رمان خوانده‌اند و گاهی داستان کوتاه، در حالی‌که نوولا در طبقه‌بندی شکل‌های ادبی همواره جایگاهی مستقل داشته است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سایه‌های میان ما
مهرناز بهروش
15 دقیقه

نسل امروز مخاطبان ادبیات فانتزی، خوانندگانی هستند که کتاب خواندن را معمولاً با هری پاتر شروع کرده‌اند و با ارباب حلقه‌ها به اوج لذت رسیده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.