کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات

مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
20 دقیقه
معرفی کتاب
کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
20 دقیقه
27
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند. اما پونه مقیمی، روانکاو و رواشناس، عقیدهٔ دیگری دارد. او در کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم سعی دارد شما را با درونِ خودتان آشنا کند و شما را به خودشناسی برساند تا بتوانید روابط و تجربیات بهتری را در زندگی داشته باشید. در ادامه بیشتر از این کتاب و نویسنده‌اش گفته‌ایم.

تصویر جلد کتاب تکه‌‌هایی از یک کل منسجم

معرفی کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم 

کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم اثر پونه مقیمی روانشناس و روانکاو، با جمله‌ای جالب و عجیب شروع می‌شود:
«شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کُل منسجم است. پیدا کردنی که به اندازهٔ یک عمر طول می‌کشد.»

تاکنون حس کرده‌اید شاید تکه‌های خودتان را گم کرده‌اید؟ بله، چنین چیزی ممکن است! ما تکه‌هایی داریم که همه‌جا حضور دارند و تنها کافی‌ست که در مسیر درست قرار بگیریم تا بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم. اما این پیدا کردن مستلزم این است که هوشیار باشید، خودتان را بشناسید و بدانید چطور می‌توانید تکه‌هایی از خودتان را در رابطه‌ها و در آدم‌هایی که تجربه می‌کنید بیابید، این‌که بدانید چطور می‌توانید برخی تکه‌ها را در موقعیت‌هایی مختلف کشف کنید و زندگی را در لحظهٔ حال تجربه کنید.

کتاب تکه‌‌هایی از یک کل منسجم اولین‌بار در سال 1397 منتشر شد و خیلی سریع توانست مخاطبین زیادی را جذب کند و از چاپ سی‌ام فراتر رفت. این کتاب آمیزه‌ای از تجربیات نویسنده و علم روانکاوی است؛ نُه فصل دارد و از کنار هم قرار گرفتن یادداشت‌های کوتاه شکل گرفته است، یادداشت‌هایی که پیش از انتشار این کتاب بسیاری‌شان به‌صورت پراکنده در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست چرخیده بود و درنهایت در قالب یک کتاب سیصدوشصت صفحه‌ای منتشر شد. شاید این کتاب بتواند بخش‌هایی از درونِ شما را بیدار کند و به پیدا شدن بخش‌های گمشده‌تان کمک کند. این کتاب برای کسانی نوشته شده که می‌خواهند با تعمق بیشتری به دنیای درونی خود نزدیک شوند و با بخش‌هایی از دنیای ناشناختهٔ روان‌شان بیشتر آشنا شوند.

شاید بتوان این کتاب را چکیده‌ای از چندین کتاب خودیاری مانند «هنر خوب زندگی کردن»، «هنر شفاف اندیشیدن» و «شفای زندگی» در نظر گرفت اما چون یک نویسندهٔ ایرانی آن را نوشته است، این کتاب بسیار به فرهنگ ما نزدیک‌تر است و برخلاف کتاب‌های معمول خودیاری که نوعی مثبت‌اندیشی کاذب را رواج می‌دهند، این کتاب در فضایی کاملاً واقع‌بینانه سیر می‌کند. 

تکه هایی از یک کل منسجم
عنوان کتاب:
تکه هایی از یک کل منسجم
ناشر:
بینش نو
نویسنده:
پونه مقیمی
قیمت:
270,000 تومان
3,000,000

نگاهی به واقعیت‌های زندگی در کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

این کتاب اساساً غیرداستانی است اما می‌توانید رد پای داستان‌ها، قصه‌ها و تجربیات نویسنده از بیمارانش گرفته تا تجربیات شخصی‌اش را در این کتاب ببینید. مباحث این کتاب حول‌ محور خودشناسی و درون‌بینی می‌چرخند و از شناساندن بالاترین سطح روابط انسانی آغاز می‌شود تا در انتهای کتاب به تنهایی بشر می‌رسد و نشان می‌دهد چطور می‌توانید با خودشناسی در زندگی شخصی و روابط خود موفق‌تر باشید و چشم‌هایتان را به روی واقعیت‌های زندگی نبندید.

کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم ترکیبی از علم روانشناسی، واقعیت‌های زندگی و روابطِ دنیای امروزی است و واقع‌نگری را برای شما به ارمغان می‌آورد و از شما می‌خواهد با پذیرش خود، هدف‌تان را زندگی‌کردن قرار دهید و در آرامش به زندگی خود ادامه دهید. با خواندن کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم می‌‌توانید:

تنهایی و رنج جهان را درک کنید و بپذیرید؛
مسئولیت زندگی خودتان به عنوان یک فرد بالغ را بپذیرید و انتظاری از دیگران نداشته باشید؛
چگونه فاصلهٔ خود را در روابط حفظ کنید؛
ظرفیت تحمل‌پذیری خودتان را در مقابل تفاوت‌ها و شرایط بالا ببرید؛
با افراد آسیب‌دیده و خشمگین مهربان باشید؛ 
و مهربانی را درون خودتان بیابید.

 

ما و رابطه‌ها

بسیاری از مباحث کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم به رابطه اختصاص یافته است. نویسنده برای بهتر توضیح دادن رابطه و ارتباط افراد با یکدیگر، ابتدا به مبحث درون پرداخته است که در بسیاری از کتاب‌ها و نوشته‌های روانشناسی توضیحاتی که در این مورد داده شده، بیشتر مخاطبین را گیج کرده است. از نظر پونه مقیمی، درون مفهومی بسیار ساده دارد. درون یعنی تمام علائم فیزیکی که در درون ما وجود دارد. در واقع درون یعنی: بدن.

کافی‌ست به بدن‌تان و به ضربان قلب، گرفتگی، سفتی، کشیدگی، تنیدگی، منقبض بودن، سنگینی در سر و اندام‌های بدن خود توجه کنید و کوچک‌ترین علائم درون بدن‌تان را حس کنید تا به درون‌تان برسید.

اما چرا آشنایی با درون مهم است؟ پونه مقیمی در کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم به شما نشان می‌دهد که دنیای درونی همهٔ ما از دو بخش «اضطراب و احساس» تشکیل شده است و برای همین داشتن اطلاعات کافی از درون‌تان به شما کمک می‌کند رابطهٔ سالم‌تری با خودتان و درنتیجه با دیگران داشته باشید و از اضطراب و استرس رها شوید.

کارتونی از یک دختر و پسر در حال آبیاری یک گلدان قلب

احساس‌ها

تمام احساس‌ها در دنیا ناپایدار هستند، پس شما نمی‌توانید توقع داشته باشید که عشق و دوست‌داشتن هم یک جریان همیشگی باشد. ما با احساس خوشبختی و خوشحالیِ همیشگی به دنیا نیامده‌ایم بلکه با ترکیبی از احساس‌ها پا به دنیا گذاشته‌ایم و تمام این احساس‌ها تابع قانون کلی جهان است «همه‌چیز ناپایدار است»؛ هم عشق و صمیمیت و حتی غم و خشم. اما پس حالا که همه چیز ناپایدار است، چه چیزی موجبِ بقای رابطه‌های طولانی مدت می‌شود؟ در این بخش از کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم، پونه مقیمی به شما نشان می‌دهد چطور دنیا پر از اتفاق‌ها و حوادث غیرقابل پیش‌بینی است و چطور می‌توانید با احساسات مختلف خود کنار بیایید و آن‌ها را بپذیرید. همچنین در این بخش می‌آموزید:

چطور توقع نداشته باشید که عشق جریانی همیشگی باشد؛
چطور آلودهٔ نفرت و خشم آدم‌ها نشوید؛
چگونه به عمر بسیار کوتاه شاد بودن توجه کنید؛
چطور حسادت را نوعی خشم در نظر بگیرید؛
چگونه با ترس‌های خود روبه‌رو شوید؛
و چطور از درد و اضطراب رها شوید.

دختر و پسری که پشت به هم تکیه داده‌اند و از بابت رابطه‌شان ناراحت هستند

نجات دادن روابط

آیا گاهی حس می‌کنید هر چه در توان دارید انجام می‌دهید اما باز هم نمی‌توانید روابط‌تان را نجات دهید؟ آیا حس می‌کنید اطلاعات و دانش کافی برای مدیریت کردن روابط خودتان ندارید؟ این مشکل بسیاری از مردم است. پونه مقیمی در بخشی از کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم به شما نشان می‌دهد که چه تفکراتی می‌توانند صمیمیت را از روابط شما محو کنند و با کمک این بخش از کتاب می‌توانید تشخیص بدهید که درواقع اصلاً چه روابطی صمیمی هستند. 

پونه مقیمی در کتاب خاطرنشان می‌کند که صمیمیت به شما قدرت می‌دهد تا از دردها و سختی‌ها گذر کنید. او در این کتاب از سه رفتاری صحبت می‌کند که اگر از ما سر بزند می‌تواند یار ما را به سمت یک رابطهٔ موازی سوق دهد و صمیمیت را از بین ببرد.  

یک: اگر بیش از اندازه محبت کنید و با نگرانیِ زیاد، مدام حضور داشته باشید و تمام حواس‌تان درگیر دیگری باشد.
دو: اگر مدام با تحقیر و سرزنش با یار خود برخورد کنید و از درون او را شخصی نالایق بدانید و بنابراین سعی کنید به او احساس احمق بودن و کمتر بودن بدهید.
سه: اگر سرد باشید، شبیه به جنازه به رفتارهای طرف مقابل واکنش نشان دهید و سعی کنید شبیه به یک ملکهٔ برفی سرد و مرموز به نظر برسید. 

او در ادامهٔ این بخش به شما نشان می‌دهد چطور می‌توانید از چنین اشتباهاتی حذر کنید و در نتیجه روابطی درست و صمیمی داشته باشید.

پای دختری که شلوار جین پوشیده و بر روی صفحات کتاب‌های مختلف نشسته و با فنجانی قهوه کتاب می‌خواند

چگونه باید کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم را بخوانیم؟

متن‌‌های کوتاه این کتاب در طول سه سال نوشته‌ شده‌اند و در دلِ هر متن، نکته‌ای وجود دارد که ممکن است بتواند بینشی جدید برای شما داشته باشد. هر متن همچون قطعه‌ای کوتاه است که وقتی در کنار هم قرار بگیرند، موسیقی کتاب را واضح‌تر و شفاف‌تر خواهید شنید. 

مطالب کتاب همه در دستهٔ «خودشناسی» قرار دارند و می‌توانید با مطالعهٔ آن خودتان را بهتر بشناسید و اطرافیان‌تان را بهتر درک کنید. پونه مقیمی در فصل اول این کتاب نگاهی به واقعیت‌های زندگی داشته است و بعد از آن کتاب حول‌ محور روابط، چالش‌ها و تعارض‌های محتمل روابط انسانی می‌چرخد. 

در سراسر کتاب به‌صورت تصادفی به متن‌هایی به نام «مکث» و «نامه‌» برمی‌خورید؛ این متن‌ها شما را دعوت به سکوت و حضور می‌کنند و شما را به تفکر در مورد خودتان، خطِ سیر زندگی و مسیری که تا به امروز طی کرده‌اید، وامی‌دارند. با نامه‌ها می‌توانید به درون خودتان سفر کنید و با مکث‌ها کمی سرعت خواندن خود را کم کنید و به زندگی و جریان آن توجه کنید.

چون متن‌ها کوتاه و تکه‌تکه هستند، حتماً لازم نیست همه را از ابتدا تا انتهای کتاب به ترتیب بخوانید. البته که خواندن کتاب از ابتدا تا انتها مطالب را منسجم‌تر به ذهن شما منتقل می‌کند، اما تکه‌تکه خواندن متن‌ها هم راهی دیگر برای دنبال‌کردن مطالب است. 

 

بریده‌هایی از کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

«باید برای حرف زدن و نزدیک شدن به کسی که قبل‌ترها ما را عمیقاً آزرده کرده است محتاط باشیم. تلاشِ اشتباه، شبیه تنبیهی دوباره است. با این تفاوت که قبل‌ترها شخص دیگری این تنبیه را انجام می‌داده و حالا خودمان، خودمان را تنبیه می‌کنیم. برای دوباره شروع کردن رابطه باید حواسمان به این باشد که آیا طرف مقابل آن‌قدر رشد داشته است که ظرفیت پذیرش اشتباهاتش و سهم خودش را در تمام شدن رابطه ببیند؟ آیا به‌اندازهٔ کافی احساس امنیت می‌کنیم که حتی بخواهیم دوباره وارد مکالمه با او شویم؟ آیا فقط برای تمام کردن احساس گناهش می‌خواهد به ما نزدیک شود یا با فروتنی می‌خواهد برای رابطه تلاش کند؟
اگر برای رفع احساس بدش باشد، دوباره در همان سیکل‌های ناسازگاری می‌افتیم که رابطه را به چالش می‌کشید. به هرحال هرچه که بوده و هر ناسازگاری که بوده، رابطه یک‌بار تمام شده است. هر تمام‌شدنی نوعی از دست‌‌دادن به همراه دارد و هر از دست‌دادنی غمگین‌ کننده است. از اندوه که بگذریم در بسیاری از مواقع خشمگین هم هستیم و گاهی همین خالی کردن خشم هم می‌تواند وسوسه‌ای برای شروع دوبارهٔ رابطه باشد. اما به یاد داشته باشید تخلیهٔ خشم، به هر شیوه‌ای؛ انتقام، تلافی، هر شیوه‌ای که آسیبی آشکار یا نهان در آن باشد، فقط برای لحظاتی ما را تکسین می‌دهد و اگر خشم به درستی و به‌ شکلی سالم در درون ما تجربه، حس و تحمل نشود، هر تلاش ما در دراز مدت، بیهوده خواهد بود و ما هنوز آرام نیستیم. تلاش برای شروع دوباره باید با آگاهی باشد.


«در واقع آنها بدنشان، لحنشان و رفتارهایشان را به‌نوعی تغییر می‌دهند چون فکر می‌کنند اگر این کار را بکنند، می‌توانند از دردها رد شوند. غافل از اینکه با «بی‌تفاوت» رفتار کردن حتی شادی‌های را هم نمی‌توانند حس کنند. و آرام‌آرام حس کردن زندگی تمام می‌شود و آنها همچون کاراکتر فیلم در خوابی بی‌احساس فرو می‌روند. شاید گاهی بی‌تفاوت رفتار کردن در بعضی مقاطع زندگی به ما کمک کند اما متأسفانه «بی‌تفاوتی» رفتاری سمج است، به‌سختی ما را رها می‌کند. تمامِ بی‌تفاوتی‌ها از یک زخم یا درد شروع شده است، شبیه به آدم کتک‌خورده‌ای که دیگر نمی‌خواهد درد کتک را حس کند، بدنش را بی‌حس می‌کند و در آینده حتی نوازش را هم حس نمی‌‌کند. حتی یک نسیم ملایم و شاید حتی صدای پرنده‌ای روی درخت مقابل را هم حس نکند. تا زمانی که بدن شما در اختیار شما است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید، در مقابل آن مسئول هستید. این بدن باید حس کند تا زنده بماند؛ حال چه حس کردنِ درد باشد چه حس کردنِ هوای اردیبهشتی. اگر مدت‌هاست حس نمی‌کنید و نسبت به همه چیز بی‌تفاوت شده‌اید، کمی به خودتان و بدنتان نگاه کنید. این بدن بی‌تفاوت به دنیا نیامده است، احتمالاً روزهای سختی داشته‌اید و احتمالاً جایی در مسیر زندگی‌تان فکر کرده‌اید بی‌تفاوتی به شما کمک می‌کند. اما اگر این روزها و ماه‌های زیادی می‌‌گذرد و همچنان «بی‌تفاوت» مانده‌اید، شک نکنید که بی‌تفاوتی در شما بزرگ‌تر شده است و این خاصیت بی‌تفاوتی است. اول شما را نسبت به درد بی‌تفاوت می‌کند و بعد نسبت به کل زندگی، آدم‌ها و رابطه‌هایتان.»
پونه مقیمی نویسندهٔ کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

دربارهٔ پونه مقیمی؛ روانشناس و نویسندۀ کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

پونه مقیمی در سال 1361 به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در رشتهٔ روان‌شناسی بالینی و در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رساند و طی سال‌ها در زمنیهٔ مشاوره و نویسندگی فعالیت داشته است. پونه مقیمی سال‌ها با مرکز مشاوره تارا همکاری داشته است و در خصوص مسائل روانشناسی می‌نویسد. او یکی از نویسندگانی است که هنر نوشتنش را از طریق رسانه‌های اجتماعی با مخاطبینش درمیان گذاشت و در همین رسانه‌ها ایده‌ها و راهکارهایش را به دیگران منتقل کرد و در فضای مجازی مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده است. 

او با شعار «تنها بودن نقص نیست» به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد و اکثر نوشته‌هایش حول همین موضوع می‌چرخد. پونه مقیمی مدرک روان درمانی روایت درمانی‌اش را از دانشگاه اوترخت دریافت کرد. همچنین مدرک پیشگیری، تشخیص و درمان اختلال استرس پس از سانحه‌اش را نیز از هلند اخذ کرده است. از دیگر مدارک تحصیلی او می‌توان به مدرک درمانگری روان‌پویشی کوتاه‌مدت اشاره کرد. او مدت‌ها در شبکه‌ رادیویی سلامت فعالیت داشت و در برنامهٔ داستان‌ها و آدم‌ها در سال 1395 نیز حضور داشته است. 

به خودتان تلنگری بزنید

گاهی اوقات همهٔ ما برای ادامهٔ زندگی به صورت درست تنها به یک تلنگر نیاز داریم؛ تلنگری که به ما یادآوری کند چطور می‌توانیم در لحظه زیبایی زندگی و معنای زندگی را در یابیم و از رنج‌ها و سختی‌های زندگی خودمان و دیگران بکاهیم. این کتاب یادآوری برای تمام دوران سختِ شما است.

در نهایت هدف نویسنده این بوده که با باز کردن کتاب و خواندن هر متن شما به بینشی دست یابید و درنهایت تمام متن‌های این کتاب شما را به درونِ رابطه‌ها می‌کشاند. در مسیری که پیچ‌وخم‌های زیادی است و بهتر است صبورانه و باحوصله آن را طی کنید.

این کتاب را مطالعه کرده‌اید؟ نظرتان در مورد این کتاب چیست؟

معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب شبهای روشن؛ داستانی عاشقانه از خاطرات یک رؤیاپرداز
الناز آذری
20 دقیقه

داستان کوتاه شب‌های روشن اثر فئودور داستایوفسکی نویسندهٔ نامدار و شهیر روسی اولین‌بار در سال 1848 منتشر شد. داستایوفسکی استاد نوشتن داستان‌هایی با مضامین روان‌شناسانه است و شاید عالی‌ترین نمونۀ آن را در کتاب «جنایت و مکافات» خوانده باشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب آشنایی با بهترین‌های ادبیات روسیه
الناز آذری
23 دقیقه

‌ریشۀ ادبیات روس به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که حماسه‌ها و وقایع‌نگاری به زبان اسلاوی شرقی ثبت می‌شدند. بی‌شک اثرگذارترین دورۀ ادبیات روسیه قرن‌های نوزدهم و بیستم بوده است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب افسانه کاریزما
بامداد برزویه
14 دقیقه

آیا تابه‌حال با یک فرد کاریزماتیک برخورد داشته‌اید؟ معمولاً زمانی که با فردی کاریزماتیک روبه‌رو می‌شوید، بدون این‌که واقعاً شناخت خاصی از او داشته باشید، ناخودآگاه شیفتهٔ او می‌شوید و احساس امنیت و شوق خاصی می‌کنید و درواقع تحت‌تأثیر قدرتِ شخصیت چنین فردی قرار می‌گیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سفر به انتهای شب | سرگردانی در زندگی نابسامان
بامداد برزویه
20 دقیقه

بسیاری معتقدند انسان‌ها ذاتاً شرور هستند و از مهربانی عاجز. شاید تعجب کنید اما مردم از زمان دوران باستان هم چنین دیدگاهی نسبت به انسان‌ها داشتند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب حیوانات شب‌رو؛ رمانی قدرتمند
مهرناز بهروش
15 دقیقه

کتاب حیوانات شب‌رو که ابتدا در سال 1993 با نام «تونی و سوزان» منتشر شده بود یک تریلر ادبی خارق‌العاده و متفاوت، اثر آستین رایت نویسنده و منتقد آمریکایی است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های طاهره مافی
مهرناز بهروش
30 دقیقه

خُردم کن عنوان اولین مجموعه داستان‌های دیستوپیایی و آخرالزمانی اثر طاهره مافی نویسندهٔ ایرانی – آمریکایی است که با نوشتن همین مجموعه داستان‌ها به شهرت رسید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
شادی صارمی
12 دقیقه

چشمان خود را ببندید و تصور کنید نوشیدنی موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، شمع موردِ علاقه‌تان را می‌بویید، جلوی آتش و در میان پتویی نرم نشسته‌اید و بوی شیرینی‌های تازه‌پخته شده به مشام‌تان می‌رسد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب به دنیای بهترین داستان‌های علمی تخیلی قدم بگذارید
الناز آذری
18 دقیقه

ادبیات علمی تخیلی، شکلی از داستان‌نویسی است که نویسنده در آن علم امروزی یا علمی خیالی مربوط به آینده را دستمایۀ خلق اثر قرار می‌دهد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب وابی‌‌سابی: بینشِ ژاپنی درمورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل
مهرناز بهروش
23 دقیقه

ما در دنیایی مملو از استرس زندگی می‌کنیم؛ زندگی‌ای سریع داریم و هدف‌هایی غیرواقعی برای خود تجسم کرده‌ایم که همگی می‌توانند زندگی را پُراسترس‌تر کنند. ژاپنی‌ها یک شیوهٔ زندگی باستانی دارند که به آن وابی‌سابی می‌گویند و شاید این همان چیزی است که برای فاصله‌گرفتن از این زندگی به آن نیاز داریم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب با این کتاب‌ها موسیقی را بشناسید
شادی صارمی
15 دقیقه

موسیقی نقش مهمی در فرهنگ‌ کشورهای سراسر دنیا ایفا می‌کند. موسیقی زبانی است که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب ایکیگای: راز زندگی شاد و طولانی مردم ژاپن
الناز آذری
18 دقیقه

معنای زندگی چیست؟ آیا هدف ما باید فقط داشتن زندگی‌ای شاد و طولانی باشد یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های خودیاری مارک منسن
مهرناز بهروش
8 دقیقه

کتاب‌های خودیاری مارک منسن طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. منسن در این کتاب‌ها به‌شکلی عملی و واقعی به بهبود روحیۀ خوانندگانش کمک می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب نگاهی به رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی
بامداد برزویه
22 دقیقه

محمود دولت آبادی رمان کلیدر را بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ نوشت. این رمان داستان یک خانوادۀ کُرد ایرانی است که مجبور می‌شوند به سبزوار خراسان کوچ کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب جادوی ماندگار شازده کوچولو
مهرناز بهروش
21 دقیقه

شازده کوچولو رمانی ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی و آخرین رمان نویسندهٔ محبوبِ فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است که بیش از 80 سال پیش برای اولین‌بار منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به حدود 300 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می‌کند. شازده

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پیامبر و دیوانه
الناز آذری
17 دقیقه

آیا این جملهٔ معروف را شنیده‌اید: «نپرسید کشورتان چه کاری برای شما می‌تواند بکند، بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای کشورتان بکنید.»؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.