کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود

مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
19 دقیقه
معرفی کتاب
کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
19 دقیقه
20
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

سایکوسایبرنتیک جدید دربارهٔ خودپنداره یا همان تصور انسان‌ها از خود، دربارۀ نحوهٔ ایجاد این تصویر است و به شما نشان می‌دهد که چگونه خودپنداره می‌تواند به‌شدت بر شادی و موفقیت شما تأثیر بگذارد. در این مقاله ما به شما نحوهٔ عملکرد تکنیک‌های دکتر مالتز دربارهٔ هدایت به سمت یک زندگی رضایت‌بخش را توضیح می‌دهیم و همچنین می‌توانید در ادامهٔ این مقاله با کتاب سایکوسایبرنتیک جدید و نویسنده‌اش آشنا شوید.

کتاب سایکوسایبرنتیک جدید کتابی خودیاری اثر نویسنده و جراح زیبایی آمریکایی ماکسول مالتز است که با عنوان کردن «روان‌شناسی تصویر ذهنی» با کمک سایکوسایبرنتیک به شهرت رسید. این کتاب اولین‌بار در سال 1960 منتشر شد.  متخصصان انگیزشی و خودیاری بسیاری از جمله زیگ زیگلار، تونی رابینز و برایان تریسی، تکنیک‌های خود را براساس روش ماکسول توسعه دادند. بسیاری از روش‌های روان‌شناختیِ آموزشِ ورزشکاران ممتاز نیز بر مفاهیم سایکوسایبرنتیک استوار است. سایکسوسایبرنتیک از دیدگاه ماشینی ذهن شما برای ایجاد یک سیستم جدید تفکری و رفتاری بهره می‌برد. این کتاب سنگ‌بنایِ ژانر خودیاری و مملو از ایده‌های بزرگی است که می‌تواند به شما برای ایجاد یک زندگی شادتر و موفق‌تر کمک کند.
تصویری رنگی از مغز و معادلات ریاضی

معرفی کتاب سایکوسایبرنتیک جدید

امروزه مبحث ذهن بسیار گسترده و جذاب شده و حوزه‌های متنوعی مثل فیزیک، پزشکی، فلسفه و روانشناسی را اساساً به چالش کشیده است. در مورد قدرت ذهن نیز کتاب‌های بسیاری نوشته شده و همگی این کتاب‌ها معتقدند که ذهن قدرتی باورنکردنی دارد. ولی آیا واقعاً ذهن می‌تواند هر کاری را انجام دهد؟ آیا واقعاً قدرت ذهن نامحدود است؟ 

پاسخ این سؤال شاید چندان مشخص نباشد اما ذهن در جهت خودویرانگری و تخریب زندگی سالم و پویای خود و سایرین عملاً قدرت نامحدودی دارد. با نگاهی به اطراف خود، از خانواده و دوستان گرفته تا جامعۀ شهری و کشوری کاملاً متوجه می‌شوید که حجم بسیار قابل‌توجهی از بدبختی‌ها و گرفتاری‌های انسان‌ها از برداشت‌ها و ذهنیت‌های غلط و به قول ماکسول در کتاب سایکوسایبرنتیک جدید «تصویر ذهنی نادرست» ناشی شده است.

دکتر مالتز کتاب سایکو سایبرنتیک جدید را با مقدمه‌ای شروع می‌کند و کمی از پیشینهٔ کتاب را توضیح می‌دهد. او به‌عنوان یک جراح پلاستیک و زیبایی، متوجهٔ رفتار همهٔ بیمارانی شد که ظاهر بیرونی‌شان از طریق جراحی پلاستیک تغییر می‌کرد اما درنتیجهٔ جراحی‌هایشان خوشحال‌تر نمی‌شدند. به‌طور خلاصه، ظاهرِ آن‌ها تغییر می‌کرد اما احساسات و نگرش‌های درونی‌ آن‌ها ثابت می‌ماند.

او در تحقیقات خود در همین زمینه مبحث سایبرنتیک را کشف کرد: اقدامات و الزامات تفکر ماشینی در انجام وظایف. سپس این رشته از سایبرنتیک را در مورد بیمارانش به کار گرفت و متوجه شد افراد چگونه تصویر ذهنی خود را می‌سازند و درنتیجه به موفقیت یا شکست می‌رسند. او متوجه شد تجربیات افراد شبیه برنامه‌نویسی یک ماشین است. هر دو منجر به نتایج خاصی می‌شوند و هر دو را می‌توان تغییر داد. همان‌طور که رشتهٔ روان‌شناسی توسعه یافت، مشخص شد که حتی در یک آزمایشگاه کنترل‌شده، افراد می‌توانند از تجربیاتِ «واضح و باجزئیات» برای تغییر نتایج استفاده کنند. 

بنابراین گرچه شاید خودتان از‌ آن آگاه نباشید، خودپنداره و تصور شما از خود در نتیجهٔ تجربیات گذشتهٔ شما ایجاد شده و با جراحی یا تغییر ظاهر، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. شما تمایل دارید این تصویر از خودتان را باور کنید و براساس این باور از خودتان زندگی می‌کنید. این مسئله نشان می‌دهد که چرا برخی از افراد همیشه موفق هستند و برخی دیگر دائماً شکست می‌‌خورند. تجارب بعدی آن‌ها فقط پشتیبانی از تصویری است که این آدم‌ها با توجه به تجربه‌هایشان از خود ساخته‌اند.

ماکسول مالتز در کتاب سایکوسایبرنتیک جدید، تکنیک‌های شناختی رفتاریِ آموزش نحوهٔ تنظیم خودپنداره را با استفاده از تئوری‌های توسعه‌یافتهٔ «پرسکات لکی» و سایبرنتیکِ‌ «نوربرت وینر» و «جان فون نویمان» ترکیب کرده است. او در این کتاب ارتباط ذهن و بدن را به‌عنوان هستهٔ اصلی موفقیت در دستیابی به اهداف شخصی تعریف می‌کند. این کتاب، کتابی عالی برای کمک به هر کسی است تا بتواند خودش را از بخش منفی داستان زندگی‌اش بیرون بکشد. چه احساس افسردگی کنید یا نیاز به پیدا کردن راهی برای بهره‌وری بیشتر در زندگی داشته باشید، این کتاب می‌تواند شما را از رکود زندگی خارج کند.

 شما 3 درس مهم از این کتاب خواهید آموخت:
داستانی که برای خودتان دربارهٔ شخصیت خودتان تعریف می‌کنید، برنحوهٔ عملکرد شما تأثیر می‌‌گذارد.
هفت مؤلفهٔ لازم برای ایجاد یک تصویر شخصی مثبت وجود دارد.
با یادگیری مراقبت از احساسات خود می‌توانید به بالاترین حد از توانایی‌هایتان برسید.

دست، موتور بدن، مغز، نوروسایکونیوز

در کتاب سایکوسایبرنتیک چه می‌خوانید؟

چه خوشتان بیاید، چه نه، شما یک خودپنداره یا تصویر شخصی از خودتان در ذهن‌تان ایجاد کرده‌اید. همان‌طور که کمی پیش گفتیم، هر موفقیت، شکست و تجربه‌ای که داشته‌اید نقشی در ساخت این خودپنداره ایفا کرده است. رویدادهای زندگی، چه آسیب‌زا یا شگفت‌انگیز، شما را به سمت ایجاد این خودپنداره سوق داده‌اند. دانستن این اصل مهم است چون این‌که شما چه تصویری در مورد خودتان دارید تعیین می‌کند که هر روز چگونه رفتار کنید.

تلاش بسیاری از مردم برای تغییر خودپنداره‌شان بیرونی است؛ همان‌طور که دکتر مالتز در عمل‌های جراحی خود شاهد آن بود. برخی سعی می‌کنند تا در مورد آینده مثبت فکر کنند بدون این‌که واقعاً به باورهای خود در مورد خودپنداره‌شان توجه کنند. اینجا بود که دکتر مالتز توانایی جالبی برای تغییر را کشف کرد. او متوجه شد رسیدن به شادی و رضایت واقعی در زندگی از «خودپندارهٔ درست و واقع‌بینانه» از خودتان به‌دست می‌آید؛ خودپنداره‌ای که بتوانید با آن زندگی کنید. دکتر مالتز ناخودآگاه را مکانیزمی می‌داند که ذهن آن را کنترل می‌کند و معتقد است همه‌چیز در ناخودآگاه افراد نهفته است.

این اصل تقریباً شبیه به سبکی است که مارتین سلیگمن در کتاب «خوش‌بینی آموخته‌شده» توضیح داده است. این‌که چگونه وقایع زندگی را برای خودمان توضیح می‌دهیم، همین تعیین می‌کند که این وقایع چه تأثیری بر ما خواهند گذاشت. درواقع ماکسول مالتز معتقد است بین هر موقعیتی که تجربه می‌کنیم و احساسی که نسبت به آن تجربه داریم فاصله‌ای وجود دارد. ما در این فاصله تصمیم می‌گیریم که فکر کنیم این شرایط به چه معنا است؟ خوب است؟ بد است؟ درواقع شما با کمک سایکوسایبرنتیک جدید می‌توانید آنچه را در مورد تجربیات‌تان فکر می‌کنید بهبود ببخشید تا احساس خود را در هر موقعیتی که با آن روبه‌رو می‌شوید تغییر دهید. وقتی درکِ خود از خودتان و دنیای اطراف‌تان را ارتقا دهید، می‌توانید نحوهٔ عملکرد خود را نیز بهبود ببخشید.

 

اصول موفقیت بر اساس کتاب سایکوسایبرنتیک

مالتز در کتاب سایکوسایبرنتیک جدید توضیح می‌دهد که هفت عنصر شخصیت وجود دارد که موفقیت را جذب می‌کند. او این اصول را به صورت زیر توضیح داده است.

1. اولین عنصر توانایی انتخاب راه یا هدف بهتر یا داشتن هدفی برای دنبال کردن است. هر روز با تعیین اهداف خود را به سمت موفقیت هدایت کنید.
2. عنصر دوم درک این موضوع است که بدانید چه زمانی ترس یا میل شما حقیقت را تغییر می‌دهد. اضطراب، ترس و میل باعث می‌شود که ما رویدادها را اشتباه درک کنیم و همین منجر به شکست می‌شود.
3. عنصر سوم شجاعت است، ریسک‌های حساب شده برای تحقق اهداف شما همان شجاعت است. کار را نباید به زمانی موکول کنید که اعتماد به نفس کافی داشته باشید. حتی کمی شجاعت داشتن بهتر از هیچ است.
4. چهارمین عنصر محبت کردن است یعنی اهمیت دادن به مشکلات و نیازهای مردم. مراقبت از دیگران از ویژگی بارز افراد برجستۀ جامعه است.
5. عزت‌ نفس عنصر پنجم است و همه چیز در مورد داشتن یک تصویر مثبت از خودتان به عزت نفس برمی‌گردد. سعی کنید اغلب به خود بگویید که هرکاری را بخواهید می‌توانید انجام دهید!
6. اعتماد به نفس پس از عزت نفس ششمین عنصر است. با یادآوری موفقیت‌های گذشتۀ خود می‌توانید این مورد را بهبود ببخشید. یاد بگیرید که خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید و دوست بدارید و شکست‌های گذشتۀ خودتان را فراموش کنید.
7. و عنصر آخر و هفتم، پذیرش خود است. یعنی یاد گرفتن زندگی کردن و پذیرفتن خودتان، نقاط قوت و نقاط ضعف‌تان.

سایکو سایبرنتیک جدید
عنوان کتاب:
سایکو سایبرنتیک جدید
ناشر:
سیمای دانش
نویسنده:
ماکسول مالتز
قیمت:
135,000 تومان
1,500,000

بخشش براساس کتاب سایکوسایبرنتیک جدید

مانند آسیب‌های جسمی که زخم‌های فیزیکی بر جا می‌گذارند، درد عاطفی نیز منجر به زخم‌های عاطفی می‌شود. روش طبیعی بدن ما برای محافظت از خود در برابر آسیب‌های بیشتر در همان قسمت از بدن است. زخم‌های عاطفی از روح شما مراقبت می‌کنند تا در آینده آسیب مشابهی نخورید. 

متأسفانه زخم‌های عاطفی شما را از مردم حتی افرادی که خیلی دوستشان دارید، دور نگه می‌دارند. پس چگونه می‌توانید آسیب‌های روحی خود را درمان کنید؟ از نظر ماکسول مالتز، همان‌طور که چاقوی جراحی می‌تواند زخم را از بین ببرد، بخشش ابزاری است که دیوار عاطفی را درهم می‌شکند. اما بخشش دو بخش دارد: فراموش‌کردن احساس درد و خودِ عملِ بخشش.

با کمک علم سایکوسایبرنتیک یاد می‌‌گیرید که چطور احساس موردِ ظلم‌واقع شدن را از ذهن‌تان پاک کنید و سپس بر فرآیند فراموشی تمرکز کنید. وقتی روی این مسئله کار می‌کنید، متوجه می‌شوید که زخم‌های عاطفی‌تان به‌مرور بهبود می‌یابند و به دیگران اجازه می‌دهید دوباره وارد قلب‌تان شوند. با ایجاد عادت بخشش، راه را برای رهاسازی شخصیت واقعی خود هموار خواهید کرد. این فرآیند به شما امکان می‌دهد به حداکثر پتانسیل خود دست یابید و به خودِ واقعی و آنچه واقعاً هستید برسید.

ماکسول مالتز و جلد کتاب سایکوسایبرنتیک جدید

دربارهٔ ماکسول مالتز؛ نویسندهٔ کتاب

ماکسول مالتز جراح زیبایی آمریکایی و نویسندۀ کتاب سایکوسایبرنتیک است که در سال 1899 به دنیا آمد و در سال 1975 از دنیا رفت. او چندین کتاب نوشته که کتاب سایکوسایبرنتیک موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آنها بوده بر بسیاری از معلمان خودیاری پس از این نویسنده تأثیر گذاشته است. جهت‌گیری او به سمت سیستمی از ایده‌ها که منجر به خودیاری می‌شود پیشروترین ایده محسوب می‌شود و بسیاری از کتاب‌های خودیاری امروزه از این جهت‌گیری شکل گرفته‌اند. ماکسول در منهتن به دنیا آمد و در سال 1923 مدرک دکترایش را از کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا گرفت. او همچنین تحت نظر جراحان پلاستیک آلمانی که در آن زمان پیشرفته‌ترین جراحان محسوب می‌شدند آموزش دید.

مالتز همچنین کتاب‌های داستانی بعلاوۀ یک نمایشنامه با نام «زخم نادیده» نوشت که در سال 1946 منتشر شد. زندگینامه‌اش با عنوان «دکتر پیگمالیون: زندگینامۀ یک جراح پلاستیک» در سال 1953 منتشر شد و بسیار محبوب و تأثیرگذار بود و بعد از انتشار کتاب سایکوسایبرنتیک جدید نام زندگینامه‌اش به «دکتر سایکوسایبرنتیک» تغییر کرد. با این‌که کتاب سایکوسایبرنتیک جدید برای اولین بار در سال 1960 منتشر شد اما از سال 2008 این کتاب در لیست کتاب‌های کلاسیک خودیاری توصیه‌شده قرار گرفت.

تغییر خودپنداره و تصویر ذهنی = موفقیت

شما در هر صورت باورهایی در مورد خودتان دارید. حتی در همین لحظه، شما دارید برای خودتان داستان‌هایی در مورد خودتان تعریف می‌کنید. برخی اوقات صداهای ذهنی‌تان مثبت است و برخی اوقات منفی. اغلب ما تمایل داریم فکر کنیم که شخصیت منفی داستان خودمان هستیم اما متأسفانه این نوع تفکر اغلب منجر به عواقب بسیار زیان‌باری می‌شود. تصور شما از خودتان می‌تواند شما را به شکست یا موفقیت برساند؛ انتخاب با شماست.

خودپنداره‌تان را با کمک کتاب سایکوسایبرنتیک جدید تغییر دهید تا زندگی‌تان نیز تغییر کند. آیا تابه‌حال به خودپنداره‌تان توجه کرده‌اید؟ چقدر برای تغییر آن و خاموش‌کردن صداهای منفی ذهن خود تلاش کرده‌اید؟

معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب شبهای روشن؛ داستانی عاشقانه از خاطرات یک رؤیاپرداز
الناز آذری
20 دقیقه

داستان کوتاه شب‌های روشن اثر فئودور داستایوفسکی نویسندهٔ نامدار و شهیر روسی اولین‌بار در سال 1848 منتشر شد. داستایوفسکی استاد نوشتن داستان‌هایی با مضامین روان‌شناسانه است و شاید عالی‌ترین نمونۀ آن را در کتاب «جنایت و مکافات» خوانده باشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب آشنایی با بهترین‌های ادبیات روسیه
الناز آذری
23 دقیقه

‌ریشۀ ادبیات روس به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که حماسه‌ها و وقایع‌نگاری به زبان اسلاوی شرقی ثبت می‌شدند. بی‌شک اثرگذارترین دورۀ ادبیات روسیه قرن‌های نوزدهم و بیستم بوده است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب افسانه کاریزما
بامداد برزویه
14 دقیقه

آیا تابه‌حال با یک فرد کاریزماتیک برخورد داشته‌اید؟ معمولاً زمانی که با فردی کاریزماتیک روبه‌رو می‌شوید، بدون این‌که واقعاً شناخت خاصی از او داشته باشید، ناخودآگاه شیفتهٔ او می‌شوید و احساس امنیت و شوق خاصی می‌کنید و درواقع تحت‌تأثیر قدرتِ شخصیت چنین فردی قرار می‌گیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب سفر به انتهای شب | سرگردانی در زندگی نابسامان
بامداد برزویه
20 دقیقه

بسیاری معتقدند انسان‌ها ذاتاً شرور هستند و از مهربانی عاجز. شاید تعجب کنید اما مردم از زمان دوران باستان هم چنین دیدگاهی نسبت به انسان‌ها داشتند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب حیوانات شب‌رو؛ رمانی قدرتمند
مهرناز بهروش
15 دقیقه

کتاب حیوانات شب‌رو که ابتدا در سال 1993 با نام «تونی و سوزان» منتشر شده بود یک تریلر ادبی خارق‌العاده و متفاوت، اثر آستین رایت نویسنده و منتقد آمریکایی است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های طاهره مافی
مهرناز بهروش
30 دقیقه

خُردم کن عنوان اولین مجموعه داستان‌های دیستوپیایی و آخرالزمانی اثر طاهره مافی نویسندهٔ ایرانی – آمریکایی است که با نوشتن همین مجموعه داستان‌ها به شهرت رسید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
شادی صارمی
12 دقیقه

چشمان خود را ببندید و تصور کنید نوشیدنی موردعلاقه‌تان را می‌نوشید، شمع موردِ علاقه‌تان را می‌بویید، جلوی آتش و در میان پتویی نرم نشسته‌اید و بوی شیرینی‌های تازه‌پخته شده به مشام‌تان می‌رسد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب به دنیای بهترین داستان‌های علمی تخیلی قدم بگذارید
الناز آذری
18 دقیقه

ادبیات علمی تخیلی، شکلی از داستان‌نویسی است که نویسنده در آن علم امروزی یا علمی خیالی مربوط به آینده را دستمایۀ خلق اثر قرار می‌دهد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب وابی‌‌سابی: بینشِ ژاپنی درمورد زندگیِ نه‌چندان بی‌نقص ولی کامل
مهرناز بهروش
23 دقیقه

ما در دنیایی مملو از استرس زندگی می‌کنیم؛ زندگی‌ای سریع داریم و هدف‌هایی غیرواقعی برای خود تجسم کرده‌ایم که همگی می‌توانند زندگی را پُراسترس‌تر کنند. ژاپنی‌ها یک شیوهٔ زندگی باستانی دارند که به آن وابی‌سابی می‌گویند و شاید این همان چیزی است که برای فاصله‌گرفتن از این زندگی به آن نیاز داریم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب با این کتاب‌ها موسیقی را بشناسید
شادی صارمی
15 دقیقه

موسیقی نقش مهمی در فرهنگ‌ کشورهای سراسر دنیا ایفا می‌کند. موسیقی زبانی است که مردم سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب ایکیگای: راز زندگی شاد و طولانی مردم ژاپن
الناز آذری
18 دقیقه

معنای زندگی چیست؟ آیا هدف ما باید فقط داشتن زندگی‌ای شاد و طولانی باشد یا باید به‌دنبال هدفی والاتر بود؟ چرا بعضی از مردم می‌دانند چه می‌خواهند و شوق زندگی دارند، درحالی‌که برخی دیگر در پریشانی و آشفتگی دست‌وپا می‌زنند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب‌های خودیاری مارک منسن
مهرناز بهروش
8 دقیقه

کتاب‌های خودیاری مارک منسن طی سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده‌اند. منسن در این کتاب‌ها به‌شکلی عملی و واقعی به بهبود روحیۀ خوانندگانش کمک می‌کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب نگاهی به رمان کلیدر اثر محمود دولت آبادی
بامداد برزویه
22 دقیقه

محمود دولت آبادی رمان کلیدر را بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۲ نوشت. این رمان داستان یک خانوادۀ کُرد ایرانی است که مجبور می‌شوند به سبزوار خراسان کوچ کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب جادوی ماندگار شازده کوچولو
مهرناز بهروش
21 دقیقه

شازده کوچولو رمانی ماجراجویانه، فانتزی و تخیلی و آخرین رمان نویسندهٔ محبوبِ فرانسوی آنتوان دو سنت اگزوپری است که بیش از 80 سال پیش برای اولین‌بار منتشر شد و از آن زمان تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته و به حدود 300 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است و هر روز طرفداران جدیدی پیدا می‌کند. شازده

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب پیامبر و دیوانه
الناز آذری
17 دقیقه

آیا این جملهٔ معروف را شنیده‌اید: «نپرسید کشورتان چه کاری برای شما می‌تواند بکند، بپرسید شما چه کاری می‌توانید برای کشورتان بکنید.»؟

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.