معرفی کتاب سایه‌های میان ما

مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
15 دقیقه
معرفی کتاب
معرفی کتاب سایه‌های میان ما
مهرناز بهروش
مهرناز بهروش
15 دقیقه
77
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

نسل امروز مخاطبان ادبیات فانتزی، خوانندگانی هستند که کتاب خواندن را معمولاً با هری پاتر شروع کرده‌اند و با ارباب حلقه‌ها به اوج لذت رسیده‌اند. بنابراین به خوبی با لذت ناب و منحصربه‌فرد مطالعهٔ یک اثر فانتزی‌ آشنایی دارند؛ آثاری که می‌توانند ما را به سرزمین‌های نو ببرند، با موجوداتی غریب آشنا کنند و در قالب یکی از زیباترین و کامل‌ترین شمایل‌های ادبی، تجربهٔ بی‌نظیر سیاحت دنیاهایی ورای تصور را به آن‌ها ببخشند.

اما تریشا لونسلر نویسندهٔ آمریکایی، با نوشتن کتاب سایه‌های میان ما، شخصیتی جدید و کاملاً متفاوت را به دنیای ادبیات فانتزی کشاند. او ضدقهرمانی جذاب، مرموز و پیچیده خلق کرد که بسیاری از خوانندگان او را ستودند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با دنیای کتاب سایه‌های میان ما آشنا شویم.

فن آرت شخصیت آلساندرا، دختری که میان گل‌ها دراز کشیده و خنجری در دست دارد

کتاب سایه‌های میان ما داستانی فانتزی و عاشقانه اثر تریشا لونسلر نویسندهٔ آمریکایی است که در سال 2020 منتشر شد. این کتاب سومین اثر فانتزی این نویسنده است و یک رمان مستقل محسوب می‌شود. شما در این کتاب با آلساندرا استاثوس آشنا می‌شوید، دختری جاه‌طلب که از نادیده‌گرفته‌ شدن خسته‌شده و نقشه می‌کشد تا با اغوای پادشاهِ سایه‌ها، قدرتی را که همیشه به دنبالش بوده به چنگ بیاورد؛ تنها چیزی که آلساندرا اصلاً روی آن حساب نکرده، عشق است. 

 

دربارهٔ آلساندرا؛ شخصیت اصلی رمان سایه‌های میان ما

تمام وقایع این رمان در کاخ پادشاهی در دنیایی خیالی رخ می‌دهد. لیدی آلساندرا استاثوس، قهرمان و روای داستان سایه‌های میان ما است. آلساندرا حیله‌گر و جاه‌طلب است و دیگران را خدمتگزار خود می‌داند؛ گرچه در طول داستان با چند نفر بیش از دیگران احساس نزدیکی می‌کند اما این احساس باعث نمی‌شود او هیچ‌گاه به انسانیت روی بیاورد یا چشم‌اندازی خیرخواهانه یا مهربانانه پیدا بکند. درعوض، او تنها از افراد کمی که اجازه می‌دهد به او نزدیک شوند محافظت می‌کند و مایل است تاجایی که ممکن است بی‌رحمی به خرج بدهد تا به آن‌چه می‌‌خواهد برسد.

با این‌که آلساندرا به‌شدت طرفدار حقوق زنان است اما در برخی موارد بسیار سنگدل و واپسگرا است و چندان به آدم‌های طبقهٔ پایین‌تر از خودش توجهی ندارد. او بسیار باهوش است و برای رسیدن به اهدافش برنامه‌ریزی می‌کند. گرچه در ابتدای کتاب تلاش می‌کند تا از هرگونه ارتباط عاطفی دور باشد، به‌تدریج به پادشاه نزدیک‌تر می‌شود. آلساندرا می‌تواند بسیار ریاکار باشد و اصلاً دوست ندارد دیگران همان بلاهایی را به سرش بیاورند، که او به سر دیگران می‌آورد اما قدرت و بی‌رحمی‌ای که از خودش نشان می‌دهد را نیز در دیگران تحسین می‌کند.

 

دنیای اشراف‌زادگی

سلسله مراتب اجتماعی، دنیای اشراف‌زادگان و طبقه‌گرایی بسیار در این رمان مشهود است. تلاش آلساندرا برای رسیدن به قدرت در درجهٔ اول بسیار خودخواهانه به‌نظر می‌رسد. درحالی‌که او می‌خواهد همه چیز را در جامعهٔ خود تغییر دهد؛ عمدتاً روی تغییر چیزهایی تمرکز می‌کند که بیشترین سود را برای خودش دارند. آلساندرا به‌عنوان یک بانوی بلندپایه، در درجهٔ اول به مسائلی اهمیت می‌دهد که بر زنان هم‌طبقهٔ خودش تأثیر می‌گذارد. بعلاوه تلاش او برای رسیدن به قدرت، باعث می‌شود تنها به سمت قدرت‌های اجتماعی‌ای کشیده شود که تنها به خودش سود می‌رسانند. 

هنگامی که او پس از اعلام خواستگاری پادشاه دعوت‌نامه‌های فراوانی دریافت می‌کند، فقط به‌خاطر مزایای اجتماعی آن‌ها را برانداز می‌کند. تلاش بی‌رحمانه‌اش برای رسیدن به قدرت باعث می‌شود که او به‌ويژه در ابتدای رمان، مردم را با جایگاه‌شان بسنجد و دیگران تنها به‌خاطر جایگاه‌شان برای او ارزش دارند. گرچه دوستی آلساندرا با هستیا و رودا باعث می‌شود تا حدی بتواند مردم را بیشتر درک کنند اما باز هم برایش طبقهٔ مردم مهم است و حتی نمی‌تواند درک کند چرا رودا این‌قدر به خدمتکارش اهمیت می‌دهد.

 

دنیای مُد

لباس و مُد یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی است که آلساندر به‌واسطهٔ آن، فردیت خود را در طول رمان نشان می‌دهد. او بسیاری از لباس‌های خود را به دلایل تاکتیکی انتخاب می‌کند. مثلاً وقتی اولین‌بار به کاخ می‌رسد، برای جلب توجه پادشاه و متمایزشدن از دیگران، به‌جای پوشیدن رنگ سبز که موردعلاقهٔ پادشاه است و دیگر خانم‌ها همه آن رنگ را انتخاب کرده‌اند، لباس سیاه می‌پوشد. درواقع او در برابر پوشیدن رنگ سبز مقاومت می‌کند تا نکته‌ای را بیان کند. 
آلساندرا همچنین از طراحی و دوخت لباس‌های خود لذت می‌برد و مرتباً با دوستانش به دوخت‌ودوز می‌نشیند و این نشان می‌دهد که نحوهٔ لباس‌پوشیدن او منحصراً یک شیوهٔ عملی و تاکتیکی است. 
سایه های میان ما
عنوان کتاب:
سایه های میان ما
ناشر:
افرا
نویسنده:
تریشا لونسلر
قیمت:
306,000 تومان
3,400,000

خلاصهٔ رمان سایه‌های میان ما

این رمان از جایی شروع می‌شود که آلساندرا به رابطه‌اش با معشوق خود پایان می‌دهد. البته اشتباه نکنید، این پایان به معنای بهم زدن رابطه نیست، بلکه منظور شخصیت اصلی کاملاً چیز دیگری است. این رمان با این جملهٔ نفس‌گیر آغاز می‌شود:
«هرگز جسد اولین و تنها پسری که قلبم را شکست، پیدا نکردند. هیچ‌وقت هم پیدا نخواهند کرد.» 

و با همین جمله می‌توان شخصیت اصلی کتاب را شناخت. اما ترسناک‌تر از آن زمانی است که آلساندرا به یاد می‌‌آورد چگونه اولین معشوق خود هکتور را پس از آن‌که او را طرد کرد سر به نیست کرد! آلساندرا دختر دوم یک لُرد است که اغلب نادیده گرفته شده و حالا نقشه‌ای بی‌نقص برای به‌دست‌آوردن قدرت کشیده است؛ او قصد دارد:

۱) ابتدا پادشاه سایه‌ها را اغواکرده و عاشقِ خود کند؛
۲) سپس با او ازدواج کند و ملکهٔ کشور شود؛
۳) پادشاه را بکُشد و تاج‌وتخت و در کنارش قدرت را به‌دست آورد.

 

فن آرت از دختری با لباس سیاه و پسری که سایه‌ها دورش را گرفته‌اند

مشکل اصلی این‌جاست که هیچ‌کس میزان قدرت پادشاه سایه را نمی‌داند. پیچک‌هایی از سایه دورتادورش را گرفته‌اند. طوری می‌چرخند گویی زنده هستند، پوستش را نوازش می‌کنند و قبل از اینکه دوباره ظاهر شوند، محو می‌شوند. برخی می‌گویند پادشاه سایه نوعی قدرت جادویی دارد ولی هیچ‌کس نمی‌داند آن قدرت چیست. برخی می‌گویند می‌تواند به سایه‌ها فرمان بدهد تا هر کاری که می‌خواهد برایش انجام بدهند. می‌تواند از آن‌ها برای کشتن کسی استفاده کند، دشمنانش را خفه کند. دیگران می‌گویند سایه‌های سپری دفاعی هستند. می‌گویند هیچ تیغه‌ای قادر به سوراخ کردن پوستش نیست و حتی برخی می‌گویند این سایه‌ها با او صحبت می‌کنند و افکار اطرافیانش را برای او زمرمه می‌کنند؛ که آلساندرا امیدوار است این آخری درست نباشد چون آن‌وقت تمام نقشه‌هایش، نقش برآب خواهند شد!

آلساندرا با این نقشه و افکار قدم به کاخ می‌گذارد. نقشه‌هایش بسیار خوب پیش می‌روند و در همان مهمانی رقص اول پادشاه شیفتهٔ او می‌شود و از او درخواست می‌کند تا در کاخ بماند. اما از ثانیه‌ای که در اتاقش مستقر می‌شود، شایعات در مورد لباس‌های متفاوت، بی‌پروایی‌ و و رُک بودنش شروع می‌شود. 

اما پادشاه سایهٔ داستان، خودش نیز نقشه‌هایی در سر دارد. از زمان ترور پدر و مادرش، او بیشتر وقت خود را در سایه می‌گذراند که نوعی محافظت از خودش در برابر سوء قصد به جانش است. سایه‌های اطرافش به او اجازه نمی‌دهند از لحاظ فیزیکی یا حتی احساسی به کسی نزدیک شود و همین خود مانعی برای آلساندرا و طرح قتلش می‌شود اما آلساندرا تنها کسی نیست که قصد دارد پادشاه را بکشد. زمانی که دشمنان به قصد گرفتن جانِ پادشاه پا پیش می‌گذراند، آلساندرا خود را در حالی می‌یابد که سعی دارد پادشاه را نجات بدهد و او را آن‌قدر زنده نگه دارد تا ملکه‌اش شود و پس از تمام تلاش‌ها، او قلبش را به پادشاه می‌بازد. بالاخره چه کسی برای پادشاه سایه‌ها مناسب‌تر از یک ملکهٔ حیله‌گر و شرور است؟

دختری که خنجری را پشت دامنش نگه داشته است

بریده‌هایی از کتاب سایه‌های میان ما

«به محض اینکه بیدار می‌شوم سرم به ضربان می‌افتد. ترکیب فوق‌العادهٔ نوشیدنی بیش‌ازحد و خواب بی‌کیفیت شبانه است. و علاوه بر آن، همه‌چیز بهم ریخته است. چه چاره‌ای دارم به‌جز اینکه تهدیدم را عملی کنم و به خدمتکارها دستور بدهم که وسایلم را بسته‌بندی کنند؟ زمانی که دستور را می‌دهم کلمات گلویم را می‌سوزانند و به دو مستخدمی که آرام‌تر از چیزی که مد نظر من است حرکت می‌کنند، می‌پرم. پس از لحظه‌ای متوجه می‌شوم که این کارها ساعت‌ها طول می‌کشد. نیازی نیست آن اطراف منتظر باشم تا کارشان تمام شود. باید سعی کنم روزم را طبق معمول پیش ببرم. درحالی‌که به صندلی خالی‌ای که سرِ میز طویل سالن بزرگ قرار دارد، خیره شده‌ام رودا و هستیا در حال گفت‌وگو با یکدیگر هستند. کلایس آن‌جا نیست. قبل از اینکه بروم او را خواهم دید؟ به خاطر شیاطین، چرا منتظرم وسایلم جمع شوند و بعد برم؟ چه من همراه‌شان باشم چه نه، به جلوی در املاک پدرم می‌رسند. درواقع، فکر نمی‌کنم به املاک ماسیس بازگردم. چطور می‌توانم، آن هم وقتی به پدر اصرار کرده بودم به او نیازی ندارم؟ و صادقانه بگویم، ترجیح می‌دهم به این زودی‌ها قیافه‌اش را نبینم. نه، به یک مسافرخانه می‌روم.»

«به محض اینکه وارد می‌شوم سرفه‌ام را مهار می‌کنم. لعنتی چطور باید کلایس را در این میان پیدا کنم؟ چطور توانستم اجازه دهم پادشاه مرا متقاعد کند او را به چنین جایی بیاورم؟ میزهای گردی در اتاق چیده شده‌اند. از کنار زوجی که در گوشه‌ای دنج نشسته‌اند، می‌گذرم. پس از دقیقه‌ای مرد دست زن را می‌گیرد و او را از کنار من می‌گذراند. به نظر می‌رسد بازی‌های انتخابی شامل کارت‌بازی و تاس ریختن هستند. من در حاشیهٔ اتاق بزرگ حرکت می‌کنم و می‌کوشم کلایس را پیدا کنم. لحظه‌ای طول می‌کشد تا به یاد می‌آورم که نباید به دنبال موی تیره، بلکه به دنبال موی روشن بگردم. یک کلاه‌گیس و البته سایه‌هایش هم نیستند تا کمکم کنند. یا شیاطین، هر اتفاقی ممکن است این‌جا برایش رخ بدهد. حداقل تمام سلاح‌های گرم جلوی در بررسی می‌شوند ولی پنهان کردن چاقویی زیر لباس اصلاً سخت نیست. حتی وقتی مثل من لباس پوشیده باشی. یک نفر ناگهان به سمتم می‌آید و من لحظه‌ای وحشت‌زده می‌شوم تا اینکه به یاد می‌آورم سینی نوشیدنی در دست دارم. لیوانی برمی‌دارد و به من نگاه می‌کند.»

 

اگر به خواندن داستان‌های فانتزی علاقه دارید، مقالۀ معرفی کتاب تاج دوقلوها را هم بخوانید.

با سایه‌‌های میان ما، قدم به دنیایی مرموز بگذارید

تریشیا لونسلر در رمان سایه‌های میان ما خواننده را به دنیایی فانتزی می‌‌کشاند که پادشاه سایه‌ها در آن حکمرانی می‌کند و داستان دختری را بازگو می‌کند که برای رسیدن به قدرت حاضر است دست به هر کاری بزند، حتی اگر دست‌هایش به خون آغشته شود.

اگر شما در چنین دنیایی زندگی می‌کردید آیا حاضر بودید برای رسیدن به قدرت دست به هر کاری بزنید؟

معرفی کتاب کتاب درباب حکمت زندگی؛ راهنمای رسیدن به سعادت ابدی
الناز آذری
22 دقیقه

آرتور شوپنهاور فیلسوفی است که بر نوابغ و متفکران نسل‌های پس از خود همچون نیچه، فروید، وینگنشتاین، واگنر و توماس مان عمیق‌ترین تأثیر را بر جای نهاد و این امر در درجهٔ اول مربوط به دیدگاه‌های اصیل اوست.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب معرفی کتاب بازی در سپیده‌دم و رؤیا
شادی صارمی
19 دقیقه

به گونه‌ای داستان بلند یا رمان کوتاه نوولا می‌گویند که تنها از یک شاخهٔ اصلی تشکیل شده و در متنی نسبتاً فشرده که جایی برای حاشیه‌پردازی چندانی نمی‌گذارد، به ماجرایی با نقطه اوجی مشخص می‌پردازد و داستان را به سرانجام می‌رساند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب درست‌ حسابی دعوا کن؛ اصول مشاجره در رابطه
بامداد برزویه
26 دقیقه

براساس نظر جان گاتمن و جولی شوارتز گاتمن، دو دانشمند برجستهٔ رابطه در جهان که کتاب‌هایی بی‌نظیر از جمله «هفت رمز ازدواج‌های موفق» و «هشت قرار عاشقانه» را برای زوجین نوشته‌اند، تعارض و اختلاف مهم‌ترین دلیلی است که زوج‌ها به‌خاطرش به مرکز مشاوره می‌روند و کمک می‌طلبند و این‌که بسیاری از زوجین اصول درست دعوا را بلد نیستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب خرده عادت‌ها؛ راز تغییر عادت‌ها
شادی صارمی
25 دقیقه

تابه‌حال چند بار یک کتاب انگیزشی را به دست گرفته‌اید اما به محض به‌پایان رساندن آن انگیزه‌تان نیز محو شده است؟ انگیزه آن فشار ناگهانی برای ایجاد یک تغییر قابل‌توجه است اما معمولاً ما به مرور زمان انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سال بلوا؛ داستانی از عشق و آشوب
شادی صارمی
17 دقیقه

عباس معروفی یکی از محبوب‌ترین نویسندگان معاصر است که با نوشتن کتاب «سمفونی مردگان» به شهرت رسید. سال بلوا رمان دیگری از اوست که در سال 1371 منتشر شد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان بینوایان؛ شاهکار ادبیات داستانی فرانسه
الناز آذری
27 دقیقه

ویکتور هوگو یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسوی و بینوایان شاهکاری از اوست. این کتاب که در سال 1862 منتشر شد، یکی از برترین آثار کلاسیک ادبیات جهان است و با دارا بودن ۱۴۶۲ صفحه، یکی از طولانی‌ترین رمان‌های دنیا محسوب می‌شود.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سفر قهرمان کمدی؛ از اسطوره تا طنز
یسنا پارسی
12 دقیقه

جوزف کمبل اسطوره‌شناس و استاد ادبیات آمریکایی بود که کتاب «سفر قهرمان» از او در سال 1949 منتشر شد. او در این کتاب نظریهٔ خود درخصوص سفر کهن‌الگووار قهرمان را که در بسیاری از اسطوره‌های جهان مشترک است توضیح داد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب رمان قتل در خانواده؛ یک معمای جنایی گیرا
شادی صارمی
15 دقیقه

آیا به خواندن کتاب‌های معمایی و جنایی علاقه دارید؟ دوست داشتید به جای راوی داستان بودید و پروندهٔ قتلی را حل می‌کردید و قبل از رسیدن به انتهای کتاب، قاتل واقعی را پیدا می‌کردید؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دایی‌ جان ناپلئون؛ طنزی هنرمندانه در انتقاد از جامعه
علی فروزنده
20 دقیقه

نویسندگان ایرانی در طنزنویسی سابقه‌ای دیرینه دارند. عبید زاکانی اولین کسی بود که با منظومهٔ «موش و گربه» طنزنویسی را وارد ادبیات ایران کرد و پس از آن آثار طنز زیادی در ادبیات ماندگار شدند. کیومرث صابری فومنی ناموَر به گُل‌آقا نیز با طنزپردازی‌هایش، روح تازه‌ای به ادبیات ایران بخشید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ابله، مصائب زندگی با ساده‌دلی
یسنا پارسی
25 دقیقه

داستایفسکی یکی از تأثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نویسندگان روسی قرن نوزدهم بود که زوایای کور، تاریک و پیچیدهٔ زندگی‌اش را در رمان‌هایش منعکس می‌کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دکتر ژیواگو؛ سفری به دل انقلاب روسیه
علی فروزنده
22 دقیقه

اگر رمانی بنویسید که برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات شود، آیا درجای خودتان بند می‌شوید؟ احتمالاً از هیجان تا زمان دریافت جایزه حتی خواب به چشمانتان نخواهد آمد! بااین‌حال، در سال 1958، بوریس پاسترناک دومین نویسنده پس از «ژان پل سارتر بود» که جایزهٔ نوبل ادبیات را رد کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بربادرفته؛ داستانی واقعی از جنگ و عشق
مهرناز بهروش
27 دقیقه

شاید بتوان گفت که بربادرفته برای افراد زیادی در سراسر جهان شناخته شده است. حتی اگر کتاب بربادرفته را نخوانده باشید، حتماً اقتباس سینمایی جذابِ آن را تماشا کرده‌اید و شخصیت‌های آن تقریباً برایتان آشنا هستند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب ارباب حلقه‌ها؛ شاهکار دنیای ادبیات فانتزی
مهرناز بهروش
23 دقیقه

«ارباب حلقه‌ها» یک سه‌گانهٔ حماسی و فانتزی اثر جی آر.آر. تالکین، نویسندهٔ بریتانیایی است؛

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سخت‌پوست؛ یک نوولای متفاوت
بامداد برزویه
15 دقیقه

داستان بلند یا «نوولا» در ادبیات داستانی ایرانی همیشه جایگاه متمایزی داشته است. گاهی آن را رمان خوانده‌اند و گاهی داستان کوتاه، در حالی‌که نوولا در طبقه‌بندی شکل‌های ادبی همواره جایگاهی مستقل داشته است.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب بی‌حدومرز؛ کشف قدرت‌های واقعی مغز
بامداد برزویه
20 دقیقه

ما معتقدیم که با دیگر موجودات فرق داریم و توانایی‌ها و قابلیت‌های متفاوتی داریم و مغزمان در صدر این فهرست قرار دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دلایلی برای زنده ماندن؛ روایتی براساس واقعیت
مهرناز بهروش
22 دقیقه

همهٔ مردم ممکن است مجبور شوند در زندگی‌شان با یک بیماری روانی دست‌وپنجه نرم کنند. حتی اگر خودمان آن‌قدر خوش‌شانس باشیم که دچار چنین مشکلاتی نشویم، دوست یا عزیزی داریم که مجبور است با این بیماری کنار بیاید.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید؛ علم اصلی اصلاح خود
مهرناز بهروش
19 دقیقه

شخصیت خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی یا بیش از حد سختگیر هستید و در جنبه‌های مختلف زندگی‌تان به مشکل برمی‌خورید؟ آیا فکر می‌کنید تصوراتی که از خودتان دارید از درون‌تان نشأت گرفته یا القایی از یک رئیس سخت‌گیر یا گروهی از دوستان است که به شما برچسب زده‌اند؟

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ ارکسترِ کلمات
مهرناز بهروش
20 دقیقه

خودتان را شکست خورده می‌دانید؟ حس می‌کنید هر چقدر هم تلاش ‌کنید باز هم در رابطه یا کار شکست می‌خورید و گاهی حتی ادامهٔ زندگی هم برای‌تان دشوار است؟ این احساسی است که بسیاری از مردم در مقاطعی از زندگی یا حتی در کل زندگی‌شان با آن دست به گریبان هستند و گاهی راهی برای تغییر آن نمی‌یابند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب کتاب دیزی دارکر؛ داستان جنایتی هولناک
بامداد برزویه
20 دقیقه

آلیس فینی یکی از نویسندگان پُرخوانندهٔ ژانر تریلر روانشناختی و معمایی است که تا امروز توانسته با رمان‌هایش بسیاری از خوانندگان را میخکوب کند.

خواندن مقاله Left Arrow
معرفی کتاب مغازه‌ی جادویی؛ مأموریت یک جراح مغز و اعصاب
مهرناز بهروش
25 دقیقه

کتاب مغازه‌ی جادویی شرحی بر خاطرات متحول‌کنندهٔ دکتر جیمز آر. دوتی جراح مغز و اعصاب است. او در این کتاب از قدرت ذهن‌آگاهی می‌گوید و این‌که چگونه به پسری بدون امید برای یافتن آینده‌ای جدید کمک کرد.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.