کتاب جادوگران بازار نوین؛ گفت‌وگو با برترین معامله‌گران آمریکا

الناز آذری
الناز آذری
20 دقیقه
موفقیت و کسب و کار
کتاب جادوگران بازار نوین؛ گفت‌وگو با برترین معامله‌گران آمریکا
الناز آذری
الناز آذری
20 دقیقه
34
0
آنچه پس از خواندن این مقاله خواهید دانست :

حتی اگر اهل بازارهای مالی و معامله هم نباشید حتماً تابه‌حال نام‌هایی مثل «وال استریت» یا «بازار سرمایه» به گوش‌تان خورده است. این‌‌ها نمونه‌هایی از بازار مالی هستند؛ نوعی بازار که راهی را برای خرید و فروش دارایی‌هایی مانند اوراق قرضه، سهام، ارز خارجی و اوراق مشتقه فراهم می‌کنند. به بیان ساده‌تر، کسب‌وکارها، معامله‌گران و سرمایه‌گذارها می‌توانند برای رشد کسب‌وکار و کسب‌درآمد بیشتر به بازارهای مالی مراجعه کنند.

اما معامله‌گرِ موفق بودن کار هر کسی نیست و هرکسی از عهدهٔ این کار برنمی‌آید. شما باید برای تصمیم‌گیری درست و از دست‌ندادن سرمایه‌تان، هم اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و هم از تجربیات دیگران استفاده کنید. جک د. شواگر متخصص در معاملات آتی و صندوق‌های پوشش ریسک، در کتاب جادوگران بازار نوین این امکان را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است تا بتوانند با ذهن نخبگان تجاری آشنا شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا بیشتر با کتاب جادوگران بازار نوین و نویسنده‌اش آشنا شویم.

کتاب جادوگران بازار نوین اولین بار در سال 1989 منتشر شد. این کتاب معروف‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین اثر جک د. شواگر است که در آن با بزرگ‌ترین معامله‌گران و مدیران برتر صندوق‌های پوشش ریسک سه دهه اخیر آمریکا مصاحبه کرده و وارد ذهن سوپراستارهای دنیای تجارت شده تا راز‌های موفقیت شگفت‌انگیز آنان را فاش کند. او با پرسیدن سؤالاتی در مورد بازارهای مالی، این افراد را که به آن‌ها «جادوگران مالی» می‌گوید تشویق کرده تا بینش خود را دربارهٔ معاملات و بازارهای مالی با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارند. 
مردی که عکس هولوگرام مغز را در دست دارد

دربارهٔ کتاب جادوگران بازار نوین

جادوگران بازار نوین مصاحبه‌های جک شواگر با معامله‌گران برتر آمریکایی است و فرآیندهای تصمیم‌گیری در زمینۀ معامله‌های تجاری را برجسته می‌کند. شاید شما نام این افراد را ندانید اما این افراد نخبگان تجاری هستند، گروهی منتخب از پولسازان فوق‌العاده موفق که قدرت معاملاتی‌شان تبدیل به یک افسانه شده است. تحلیل‌گر جک د. شواگر در این کتاب ۱۶ مصاحبه با برخی از موفق‌ترین معامله‌گران از جمله ریچارد دنیس (معروف به شاهزادۀ سکو)، پل تودور جونز و اِد سیکوتا انجام داده است. 

آن‌ها در همه چیز، از خرید و فروش سهام و اوراق قرضه گرفته تا انجام معامله‌ها و بستن قراردادهای مختلف متخصص هستند و از همین طریق میلیون‌ها دلار - اغلب در عرض چند ساعت - سود می‌کنند. ارزش کتاب جادوگران بازار نوین به‌خاطر دسترسی منحصربه‌فرد آن به عملکرد ذهن این گروه ممتاز از معامله‌گران برتر است، جک د. شواگر در این کتاب جذاب و پرفروش بین‌المللی، با جادوگران بازار مصاحبه کرده و سؤالاتی را می‌پرسد که همۀ علاقه‌مندان به بازارهای مالی دوست دارند پاسخ آن‌ها را بدانند. پاسخ‌های صریح و گه‌گاه گیج‌کنندۀ این جادوگران موضوع اصلی کتاب جادوگران بازار نوین است.

ریختن داده‌های علمی در بازار مالی چه کمکی به ما می‌کند

نکاتی مهم از معامله‌گران برتر آمریکایی در کتاب جادوگران بازار نوین

بسیاری از معامله‌گران مبتدی در انتخاب استراتژی‌ها و ابزارهای خود برای تجارت در بازارهای مالی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند. اما واقعیت این است که معامله‌ مبحثی بسیار گسترده است و نکات بسیار زیادی در مورد نحوهٔ معامله و موفق‌شدن در بازارهای مالی وجود دارد. جک. د شواگر در کتاب جادوگران بازار نوین با معامله‌گران موفق بازارهای مالی که به موفقیت‌های چشمگیری رسیده‌اند مصاحبه کرده است. او در این کتاب نه‌تنها به داستان‌های موفقیت کارشناسان تجارت می‌پردازد، بلکه نکات عملی‌ای را نیز ارائه داده است که به کمک آن‌ها می‌توانید استراتژی خود را بسازید.

 

با مطالعهٔ کتاب جادوگران بازار نوین یاد می‌گیرید:

روش تحلیل بنیادی؛ چطور به نمودارهای قیمت نگاه نکنید؛

چطور فقط به سیستم‌های معاملاتی فنی اعتماد کنید؛

چه گزینه‌هایی را به دیگری ترجیح بدهید؛

با استراتژی‌های آربیتراژ و دیگر استراتژی‌ها آشنا شوید.

جادوگران بازار نوین
عنوان کتاب:
جادوگران بازار نوین
ناشر:
چالش
نویسنده:
جک د. شواگر
قیمت:
580,000 تومان

راز معامله‌گری موفق از نظر شواگر

 

یک معامله‌گر فرض می‌کند، اما بازار تصمیم می‌گیرد

شواگر در کتاب جادوگران بازار نوین خاطرنشان می‌کند که بازارها بهم ریخته نیستند، بلکه رفتار انسان‌ها بر آن تاثیر می‌گذارد. درعین‌حال، بازارها اغلب رفتاری دارند که با برنامه‌های معامله‌گران مطابقت ندارد. حالا سؤال اصلی که پیش می‌آید این است که پس باید چکار کرد؟ شواگر معتقد است که اکثر معامله‌گران برای ارضای برخی از نیازهای عاطفی خود روش اشتباهی را پیش می‌گیرند و برعکس عمل می‌کنند، او در ادامه توضیح می‌دهد که شما نباید دنبال یک کلید جهانی برای موفقیت باشید بلکه باید دریابید که چه چیزی می‌تواند برای‌تان سودآور باشد. شما باید روش مناسبی را برای تجارت انتخاب کنید که با ویژگی‌های شخصی شما سازگار باشد. 

او در ادامه از صبر صحبت می‌کند که از نظر شواگر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک معامله‌گر است. شما باید صبر کنید تا 100درصد مطمئن شوید چون یک فرصت از دست‌رفته به اندازهٔ یک معاملهٔ شکست‌خورده بد نیست. او به شما نشان می‌دهد چطور برای جلوگیری از ضرر باید به‌دقت فکر کنید و اگر دلایل شکست را درک کنید و برای از میان برداشتن‌شان سخت تلاش کنید، راحت‌تر از معاملات زیان‌آور جلوگیری کرده و درست‌تر انتخاب خواهید کرد.

 

تغییر بازار همیشه ثابت است

معامله‌گران باید به‌سرعت خود را با تغییرات بازار تطبیق دهند و درصورتی که روش قبلی دیگر جواب نداد، سبک معاملاتی جدیدی را انتخاب کنند. از نظر شواگر استراتژی‌ها و فرصت‌ها تغییر می‌کنند، اما روانشناسی انسان ثابت می‌ماند. کسی به دست می‌آورد، شخص دیگری ضرر می‌کند و همیشه همین‌طور است. فرآیندهای بازار پویا هستند اما پایه همیشه یکسان است.

او در ادامه توضیح می‌دهد که بهینه‌سازی یک استراتژی معاملاتی به معنای اثبات نظریه‌ها نیست بلکه رد آن‌هاست و این راه ورود به یک سطح جدید است. او به شما نشان می‌دهد چطور خودتان کل نمودار را به دقت تجزیه و تحلیل کنید تا از استراتژی‌هایی که جواب نمی‌دهند دست بردارید. شما نباید در سخنان معامله‌گران دیگر به دنبال حمایت باشید یا آن‌ها را به‌خاطر تصمیمات اشتباه خود سرزنش کنید. 

 

برنامه بریزید

شواگر خاطرنشان می‌کند که باید قبل از شروع معامله به چند سناریو و راه‌های واکنش از جمله بحران‌ها و عوارض فکر کنید. این کار در یک لحظهٔ سخت به شما کمک می‌کند خود را جمع‌وجور کنید و به روشی درست عمل کنید. مهم‌ترین چیز این است که اهداف خود را برای هر مورد به وضوح تعریف کنید. 

اگر روند شکست‌هایتان طولانی شد، باید روی موفقیت تمرکز کنید نه روی راهی برای پوشش باخت‌هایتان. خواندن کتاب جادوگران بازار نوین به شما کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس خود را در این زمینه تقویت کنید و به شما نشان می‌دهد چطور اگر شکست خوردید اعتمادبه‌نفس خود را بازگردانید. با کمک این کتاب می‌توانید فلسفهٔ اصلی تجارت خود را با تجربهٔ بیشتر توسعه دهید.

سکه‌های روی هم چیده شده و نمودار معمالاتی در بازار مالی

برخی از داستان‌های جالبی که در کتاب جادوگران بازار نوین خواهید خواند:

تجربهٔ رندی مک‌کی در نیروی دریایی ایالات متحده و دیدگاه‌های او در مورد جنگ؛
تجربیات بیل لیپشوتز از همکاری با جان گاتفروند؛
داستان‌های جالب معاملاتی از: رندی مک‌کی (خرید طلا، تجارت دلار کانادایی‌ در تعطیلات)، بیل لیپشوتز (قیمت‌گذاری نادرست، تجارت دلاری او در جلسهٔ G-7)، مونرو تروت (معاملات اِس‌اند‌پی در طول جنگ عراق)، تجارت ین سوروس در طول توافق پلازا و تجارت نقرهٔ جو ریچی؛
توضیحات گیل بلیک در مورد ناکارآمدی صندوق‌های بخش؛
تجربیات ویکتور اسپراندو در تلاش برای آموزش معامله‌گران؛
تجربهٔ مارک ریچی از سهام فاقد ارزش؛
تحلیل‌های معاملاتی از جف یاز؛
و استراتژی زمان‌بندی صندوق اوراق قرضهٔ گیل بلیک.

 

بریده‌هایی از کتاب جادوگران بازار نوین

«یکی از قواعد اساسی داد و ستد این است یا باید چنین باشد، که وقتی توانایی زیان کردن ندارید داد و ستد نکنید. در حقیقت از راه‌های گوناگونی می‌توان نشان داد که در معامله ضرر وجود دارد و هنگامی که پول در میان باشد توانایی پذیرش زیان را ندارید. اگر سرمایهٔ تجاری خیلی برایتان مهم باشد، محکوم به انجام تعدادی از اشتباهات مهلک می‌شوید. تعدادی از بهترین فرصت‌های تجاری را از دست می‌دهید زیرا معمولاً آنها با ریسک بالای توأم‌اند. با نخستین سیگنال‌های برگشت پیش از موقع، از معامله‌های خیلی خوب خارج می‌شوید بعد می‌بینید که بازار در جهت پیش‌بینی شده پیش می‌رود. شما بی‌صبرانه نخستین خبش از سود را می‌‌گیرید زیرا نگران هستید که بازار آن را از شما دریغ نماید. جالب اینجاست که نگرانی بیش از اندازه نسبت به زیان، شما را در موقعیت زیان نگه می‌دارد، چون ترس سبب تردید شما می‌شود و خیلی به آهویی شباهت دارید که با دیدن نور جلوی چراغ اتومبیل درجا خشکش می‌زند. کوتاه سخن اینکه تجارت با پولی که می‌ترسید آن را از دست دهید منجر به عواطف منفی می‌شود که بر تصمیم‌گیری‌های شما اثر می‌‌گذارد و نهایتاً شکست‌تان را تضمین می‌‌کند.»

«جالب این‌جاست که می‌بینیم چطور یک اشتباه معاملاتی منجر به تباه شدن دیگر معاملات می‌شود. کار از آنجا شروع شد که حریص شدم و به دنبال راهی آسان بودم که برخی از ضررهایم را با پیروی از تحلیل دیگری جبران کنم. این کار همچنین تخلف از عقیدهٔ محکم من بود که می‌گوید در معامله، گول حرف دیگران را خوردن، احمقانه است. پس از انجام این اشتباهات، چند تا از نشانه‌های روشن بازار را که نشان می‌داد زمان مناسب برای نقد کردن معامله رسیده، نادیده گرفتم. در پایان اینکه، با تن داد، به تصمیم‌گیری معاملاتی فردی دیگر، روشی برای مدیریت ریسک نداشتم. بگذارید کاملاً روشن بگویم که نکته این نیست که من به توصیه‌های بد گوش داده بودم و پولم را از دست دادم، بلکه نکته اینجاست که بازار یک مجری قانون سخت است که بی‌رحمانه و بی‌تردید جریمه‌های سنگینی را بابت همهٔ تخلفات می‌گیرد. خود من به خاطر ضررها مقصر بودم، نه هاروی (و حتی مقصر شیوهٔ تحلیل امواج الیوت نیز نبود که بسیاری از معامله‌گران از آن بهره برده‌اند.) ماه بعد خرید و فروش‌های با حجم کوچک داشتم و هنگامی که حسابم به نقطهٔ سرتاسر (جایی که میزان سود و زیان صفر است) رسیده بود، تصمیم گرفتم معامله کردن را رها کنم. تجربه‌ای که داشتم، افزایش و کاهی سریع بود که چندان سودی برایم نداشت، به جز مقداری تجربه در بازار.»

جک د. شواگر

دربارۀ جک د. شواگر‌: متخصص معاملات آتی

جک د. شواگر متخصص شناخته شد‌ه‌ای در معاملات آتی و صندوق‌های پوشش ریسک و نویسندۀ‌ تعدادی کتاب مالی پرفروش است. شواگر مدرک کارشناسی را در سال 1970 از کالج بروکلین و مدرک کارشناسی ارشدش را در سال 1971 از دانشگاه براون در رشتۀ اقتصاد دریافت کرد. شوآگر یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد تحقیقات FundSeeder است. قبل از این شوآگر بین سال‌های 2001 تا 2010 یکی از شرکای گروه فورچون، یک شرکت مشاوره صندوق‌های پوشش ریسک مستقر در لندن بود. تجربه‌های پیشین او و همچنین 22 سال سابقۀ مدیریتش به عنوان متخصص در صنعت معاملات باعث شد تا کتاب‌هایش در این زمینه بسیار پرفروش و محبوب شود. آقای شواگر سخنران سمینارهای مختلف در طیفی از موضوعات تحلیلی است. موضوع سمینارهایش اغلب ویژگی‌های معامله‌گران بزرگ، اشتباهات سرمایه‌گذاری، پورتفولیوی صندوق‌های پوشش ریسک، حساب‌های مدیریت شده، تحلیل فنی و ارزیابی سیستم‌های معاملاتی است. 

 

معامله‌گری را اصولی یاد بگیرید

مصاحبه‌های شواگر با معامله‌گران موفق مالی در سراسر بازارهای مالی نشان می‌دهد که رمز موفقیت این معامله‌‌گران چیست و چه چیزی یک معامله‌گر موفق را از دیگر معامله‌گرها متمایز می‌کند. معامله‌گرهای بسیار موفق، استراتژی‌های مالی پشت موفقیت‌های خارق‌العاده‌شان و همچنین تجربه‌های دردناک آموزنده‌شان که به‌خاطر بدترین زیان‌هایشان در بازار مالی آموخته‌اند را در کتاب جادوگران بازار نوین با شما به اشتراک گذاشته‌اند.

در کل کتاب شواگر بینش و تجزیه‌وتحلیل ارزشمندی را ارائه می‌کند تا به دیدگاه مخاطبان کمک کند به نتایج کارآمدی برسند. جادوگران بازار نوین کتابی برای هر کسی است که می‌خواهد یک معامله‌گر مالی باشد. اگر به بازارهای مالی و ریسک علاقه‌مندید و یا حتی به تازگی می‌خواهید قدم به دنیای معاملات بگذارید ابتدا این کتاب را بخوانید.

موفقیت و کسب و کار دستیابی به قدرتی شگفت‌انگیز با کتاب عادت‌های اتمی
الناز آذری
23 دقیقه

بسیاری از ما به عادت‌های خود وابسته‌ایم و به نظر می‌رسد به شدت ترک عادت‌های بد و ایجاد عادت‌های خوب برایمان دشوار است و حتی در مقابل تغییر عادت‌هایمان از خود مقاومت نشان می‌دهیم.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار کتاب 33 استراتژی جنگ، در نبرد زندگی پیروز شوید
علی فروزنده
20 دقیقه

ما همیشه با خودمان فکر می‌کنیم که صلح بهتر است و این‌که بتوانیم کارها را به‌طور شایسته در صلح پیش ببریم به نفع‌مان است. اما آیا افراد مقابل‌مان نیز چنین تصوری دارند؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار با کتاب اثر مرکب، آهسته و پیوسته به موفقیت برسید
بامداد برزویه
19 دقیقه

اکثر ما اهمیت اصولی را که نیاکانمان برای رسیدن به موفقیت به کار بسته بودند به فراموشی سپرده‌ایم. دنیای شتاب‌زدهٔ کنونی صبر را از ما گرفته است و تبلیغات و ورودی‌های منفی که از زمین و زمان بر ما می‌بارند، دیدمان به دنیا را منحرف و نگرش‌مان را آلوده کرده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار روش‌های افزایش سرعت یادگیری
علی فروزنده
23 دقیقه

یادگیری فرایندی طبیعی است. البته بعضی افراد آگاهانه‌تر از دیگران این فرایند را طی می‌کنند اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟ چرا باید یادگیرنده‌ای مؤثر شویم؟ و چطور می‌توانیم سرعت یادگیری خود را افزایش دهیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار همه‌چیز دربارهٔ سواد مالی
الناز آذری
20 دقیقه

بانکداری، بودجه‌بندی، پس‌انداز، اعتبار، بدهی و سرمایه‌گذاری ستون‌هایی هستند که از اکثر تصمیمات مالی که در زندگی می‌گیرید، حمایت می‌کنند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راه‌های غلبه بر تنبلی
علی فروزنده
25 دقیقه

امروزه در جوامع مختلف مردم سخت کار کردن و سخت‌کوشی را ارزشمند می‌دانند برای همین اگر کسی بشنود که تنبل است حس می‌کند به او توهین بزرگی کرده‌اند.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور هر چه می‌خواهیم یاد بگیریم
شادی صارمی
22 دقیقه

چند لحظه فکر کنید، چرا در زندگی هنوز به چیزی که می‌خواسته‌اید نرسیده‌اید؟ یکی از دلایل اصلی این است که هنوز چیزهایی هست که باید یاد بگیرید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چگونه به موفقیت شغلی برسیم
یسنا پارسی
24 دقیقه

همه آرزوی داشتن یک شغل بسیار موفق را دارند که از آن لذت ببرند و بتوانند به واسطۀ این شغل زندگی خوبی داشته باشند. با این‌حال بسیاری از ما در مورد موفقیت شغلی کوتاه می‌آییم و به مشاغلی راضی می‌شویم که از انجام آن‌ها لذت نمی‌بریم یا درآمد کمی برایمان دارد.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار مذاکره چیست و چگونه مذاکره را شروع کنیم؟
شادی صارمی
22 دقیقه

بسیاری از مردم از مذاکره می‌ترسند و حتی متوجه نشده‌اند که مذاکره بخشی از زندگی روزانۀ همۀ ماست.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار نکاتی که دربارۀ هوش هیجانی نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
22 دقیقه

آیا تابه‌حال به احساسات خود فکر کرده‌اید؟ مثلا تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که ما انسان‌ها چگونه احساسات را درک، ارزیابی، ابراز و کنترل می‌کنیم؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار تکنیک‌های مهارت ارتباطی موثر
شادی صارمی
21 دقیقه

توانایی برقراری ارتباط موثر یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است. ارتباط داشتن همان انتقال اطلاعات برای ایجاد درک بیشتر است. با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباطات شکلی جدید به خود گرفته است و حتی ارتباط داشتن در شرایط رسمی نیز حالتی عادی‌تر پیدا کرده است.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار راهکارهای مدیریت زمان
علی فروزنده
20 دقیقه

حس می‌کنید که در طول روز به قدر کافی زمان ندارید تا به همۀ کارهایتان برسید؟ توماس ادیسون می‌گوید: «زمان در واقع تنها سرمایه‌ای است که هر انسانی در اختیار دارد و فکر می‌کند کمترین هزینه را برای هدر دادن آن می‌پردازد.»

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چند راهکار عملی برای تقویت فن بیان
بامداد برزویه
14 دقیقه

شاید وقتی کلمۀ فن بیان به گوشتان می‌خورد به یاد سخنرانی‌های تخصصی بیفتید و فکر کنید فن بیان فقط به درد سخنران‌ها و مجریان تلویزیون و بازیگران می‌خورد اما سخت در اشتباه هستید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار هوش مالی و نکاتی که دربارهٔ آن نمی‌دانستید
مهرناز بهروش
21 دقیقه

احتمالاً واژهٔ هوش هیجانی به گوشتان خورده است یا حتی در مورد آن مطالعه کرده‌اید و اطلاعات کافی در موردِ آن دارید. اما آیا می‌دانید هوش مالی چیست؟

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چگونه انگیزه پیدا کنیم
علی فروزنده
25 دقیقه

کارهای معوقۀ زیادی برای انجام دارید اما نمی‌توانید به آن‌ها رسیدگی کنید، به روز تحویل پروژه نزدیک می‌شوید اما تمرکز و انسجام فکری ندارید و می‌ترسید فرصت را از دست بدهید.

خواندن مقاله Left Arrow
موفقیت و کسب و کار چطور برنامه‌ریزی کنیم و چگونه به آن عمل کنیم؟
یسنا پارسی
16 دقیقه

برنامه‌ریزی به خودی خود ما را به موفقیت نمی‌رساند. این عمل‌کردن به برنامه‌ریزی است که می‌تواند ما را در راه رسیدن به اهدافمان یاری کند. بسیاری از ما که تجربۀ برنامه‌ریزی و عمل‌نکردن به آن را داریم با شنیدن «برنامه‌ریزی» پا به فرار می‌گذاریم.

خواندن مقاله Left Arrow
بعدی
قبلی
نظرت رو باهامون به اشتراک بذار.
نظرت راجع به این مقاله چیه؟
0/200
اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کنید.